AMD Mantle släppt, kan göra BF4 markant snabbare

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Komured:

Tror du själv att AMD går ut å bara gör en sådan här grej för att ett fåtal spel ska få bättre prestanda?

Tror du de gör det av välgörenhet?
Nähä du.. Det handlar om att de vill sälja fler AMD-kort.
Inte för att det är dåligt för de som har dem, men det handlar inte om spelen i sig utan om att sälja mer hårdvara.

Aldrig påstått att de gör det av välgörenhet, tror du missuppfattat allt jag skrev i princip. Jag skrev att AMD inte gör detta enbart för ett fåtal spel, som den jag citerade verkade tro, utan för att så många spel skall stödja detta som möjligt. Vet inte riktigt vad det är du tror att jag skulle ha skrivit så har lite svårt att besvara detta men vore ju totalt idiotiskt av amd att bara satsa på att få in detta i ett fåtal spel då väldigt få på marknaden köper ett grafikkort med bara ETT spel i åtanke. Ju fler spel som får stöd för detta och bättre prestanda, desto fler kort kommer de ju sälja.

Btw va nästan 4 månader sedan jag skrev det där så man kan ju tycka att du borde haft tid på dig att faktiskt klura ut vad både jag och de andra du tydligen missuppfattat totalt egentligen skrev.

Medlem
Skrivet av Ariae:
Skrivet av azynkron:

Jamenförhelvete.. du kan ju inte droppa en sida om TCP/IP vs UDP som fakta om GPUer..

Jag skrev ju precis i min post vad jag ämnade med länken.
Tanken var att förklara 3-stegs handskak och dess funktion i kommunikation mellan CPU och GPU i dagens OSI.
Det AMD gör är att de börjar om på nytt, från grunden, istället för att bygga på redan existerande teknik. Och slopar helt handskak och allt vad det heter och tjänar då minst 2 bit per byte per cykel. Redan där har du en markant ökning i prestanda och mängd data som kan skickas.

Både DirectX och Mantle handlar om att HAL är för långsamt. Det är anledningen till att MS skrev DX. Du kan inte jämföra det med TCP/IP t e x.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

123
Skriv svar