H1Z1 – Sonys mmo utmanar Dayz

Medlem

Håller alla tummar jag kan för att detta blir awesome!


signatur

"We Want Fun And We Wanna Get Wasted" - Andrew W.K

Medlem

Nästan så att man ångrar att man har köpt DayZ alphan... Trodde att de skulle bygga på vad de redan hade, men nej... Prestandan har till och med blivit sämre, negativ mus-accel är fortfarande kvar trots att han har påstått att de jobbar på det flera månader tillbaka.

Planetside 2 är ju betydligt större och flyter på rätt så fint med 100ggr mer spelare på samma servrar.

Medlem

Värt att tillägga att han uttryckte specifikt att det INTE kommer vara pay to win, samt att spelet kommer vara fullt spelbart för alla inom 4-6 veckor.

Medlem
Skrivet av Snemil:

Här finns gameplay av spelet: https://www.youtube.com/watch?v=lneZYriSbG4

Även om gameplayet är off-screen så tycker jag att man kan bilda sig en ungefärlig uppfattning av hur spelet ser ut/körs.

Det såg grymt hysteriskt ut!

Inte det minsta mjukt och "realistiskt".

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av snipah:
Skrivet av Rakoon:

Kommer väl antagligen kostar per månad om dom lägger en MMO label på det?

Den som söker han finner, längst ner i artikeln står det nämligen:
"Free-to-play är modellen men Smeley hävdar att du inte ska behöva spendera en enda krona."

Mikrotransaktioner är därmed bekräftade. Oavsett om det bara är kosmetiska tillägg eller vapen och utrustning som går att köpa tycker jag inte att den betalningsmodellen är ett bra val för ett överlevnadsspel. Kalla mig gammalmodig, men jag föredrar en fast engångsavgift och lika villkor för alla.

På ett vis håller jag med, men på ett annat så inser man att spelare har olika förutsättningar att spela, men samma ambitioner så det kan vara svårt att balansera det så. Å andra sidan, det andra sättet att "alla betalar lika och får lika" gynnar den som har mest tid att spela. Om du förstår vad jag menar här.

Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Puscifer:

Han heter väl ändå Smedley - inte Smeley?

Man tycker ju att det borde finnas en som korrekturläser innan artiklar läggs ut. Är ju lite pinsamt att FZa har så många stavfel som dem har.

-Pinsamt, sa Bill. -Samma pina, sa Bull.

Medlem

Undrar hur detta blir...

Medlem
Skrivet av Wintermist:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av snipah:
Skrivet av Rakoon:

Kommer väl antagligen kostar per månad om dom lägger en MMO label på det?

Den som söker han finner, längst ner i artikeln står det nämligen:
"Free-to-play är modellen men Smeley hävdar att du inte ska behöva spendera en enda krona."

Mikrotransaktioner är därmed bekräftade. Oavsett om det bara är kosmetiska tillägg eller vapen och utrustning som går att köpa tycker jag inte att den betalningsmodellen är ett bra val för ett överlevnadsspel. Kalla mig gammalmodig, men jag föredrar en fast engångsavgift och lika villkor för alla.

På ett vis håller jag med, men på ett annat så inser man att spelare har olika förutsättningar att spela, men samma ambitioner så det kan vara svårt att balansera det så. Å andra sidan, det andra sättet att "alla betalar lika och får lika" gynnar den som har mest tid att spela. Om du förstår vad jag menar här.

Jag förstår ditt resonemang och håller med till viss del. I spel som t.ex. Battlefield är det inte nödvändigtvis en dålig grej att kunna "köpa upp sig" om man inte har så mycket tid över att levla.

I DayZ-liknande överlevnadsspel är situationen annorlunda i och med att det inte finns något levelsystem i ordets rätta bemärkelse. Själva upplevelsen går ut på att samla förnödenheter och överleva. Om man dör så tappar man allt man har samlat på sig och man måste börja om på ruta ett. Genrens grundläggande koncept utgör helt enkelt inget behov för mikrotransaktioner, vilket lätt kan göra dem överflödiga och i värsta fall även skadliga (se kontroversen med The War Z / Infestation: Survivor Stories).


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Medans DayZ står och stampar vatten kanske Sony nu hinner leverera en produkt som ser lovande ut.

Stampa vatten? Nya uppdateringar varannan vecka och du kalla det stampa vatten?

Medlem

Rocket twittrade just det här om H1Z1, så jävla sant.

https://twitter.com/rocket2guns/status/454216410496266240

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Jag förstår ditt resonemang och håller med till viss del. I spel som t.ex. Battlefield är det inte nödvändigtvis en dålig grej att kunna "köpa upp sig" om man inte har så mycket tid över att levla.

I DayZ-liknande överlevnadsspel är situationen annorlunda i och med att det inte finns något levelsystem i ordets rätta bemärkelse. Själva upplevelsen går ut på att samla förnödenheter och överleva. Om man dör så tappar man allt man har samlat på sig och man måste börja om på ruta ett. Genrens grundläggande koncept utgör helt enkelt inget behov för mikrotransaktioner, vilket lätt kan göra dem överflödiga och i värsta fall även skadliga (se kontroversen med The War Z / Infestation: Survivor Stories).

Mmm, det är svårt i spel som detta. För min egen del så föredrar jag att betala månadskostnad i spel, jag är ju gammal och jag har massor av tid. Men men, så länge JAG kan ha kul i ett spel utan att någon som betalar för att sabotera för MIG, så är det lugnt. Ska bli väldigt intressant att se vad för F2P paket de sätter ihop, för som du påpekade, inte fan lätt i ett spel som detta att få det lockande att köpa, men inte overpowered.

Medlem
Skrivet av SuperTed:
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Puscifer:

Han heter väl ändå Smedley - inte Smeley?

Man tycker ju att det borde finnas en som korrekturläser innan artiklar läggs ut. Är ju lite pinsamt att FZa har så många stavfel som dem har.

-Pinsamt, sa Bill. -Samma pina, sa Bull.

Åhh älskar ditt username! Kommer ihåg min gamla VHS samling med titlar såsom superted och postman Pat!

Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Puscifer:

Han heter väl ändå Smedley - inte Smeley?

Man tycker ju att det borde finnas en som korrekturläser innan artiklar läggs ut. Är ju lite pinsamt att FZa har så många stavfel som dem har.

Man tycker ju att den som påpekar fel i en text borde kunna skillnaden mellan de och dem.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Puscifer:

Han heter väl ändå Smedley - inte Smeley?

Man tycker ju att det borde finnas en som korrekturläser innan artiklar läggs ut. Är ju lite pinsamt att FZa har så många stavfel som dem har.

Man tycker ju att den som påpekar fel i en text borde kunna skillnaden mellan de och dem.

Tur för mig att jag har dig att korrigera mina texter, vilket jag nu också har gjort. Dessvärre driver jag ingen organisation där de har något större värde men det uppskattas! Ska säga till min autocomplete funktion i telefonen på skarpen så detta inte upprepas!

Medlem

Ge mig!!! Zombiespel kan det aldrig bli för många av!

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Finns det något vettigt sätt att uttala titeln på? Ska man bokstavera det eller missar jag något smart uttal Hizi? Honezone?

Titeln bygger på liknande virusnamn som till exempel fågelinfluensan (H5N1) fått, och dom bokstaverar man H Fem N Ett. Så gissar att man gör det med H Ett Z Ett också. Zombieinfluensan


signatur
Inaktiv

Spelet kommer helt klart klå ut DayZ, jag har då inte märkt något förbättring av standalone versionen då jag senast spelade för någon vecka sedan.

Detta kommer ju ha en större värld och vara en blandning av DayZ och Rust.

JAg tror knappast det kommer kosta i månaden, tror dom skulle ha sagt något om det rätt snabbt då i såna fall vilket dom inte gjort.

Inaktiv
Skrivet av Draug:

Rocket twittrade just det här om H1Z1, så jävla sant.

http://i.imgur.com/OzFFE7q.png

https://twitter.com/rocket2guns/status/454216410496266240

Är trött sedan jag kom hem från utbilningen min så förstod inte så du får rätta mig om jag har fel.

Är det så att hans inlägg är ett bevis på avund att detta lär blir bättre än vad DayZ är?

Medlem

Så detta är spelet ni hade en artikel om tidigare där man bara fick se en kyrka då förmodar jag?
Kan bli spännande detta.

Medlem
Skrivet av Dvärgen:

Är trött sedan jag kom hem från utbilningen min så förstod inte så du får rätta mig om jag har fel. Är det så att hans inlägg är ett bevis på avund att detta lär blir bättre än vad DayZ är?

Nej, det är Deans replik att Sony måste anamma permadeth, annars kan knappast knappast räknas som ett överlevnadsspel.

! betyder inte
0 betyder false.

If (!permadeath) {game.type.survival = 0} = If not permadeath then false survival game type.

If you don't have permadeath the game is not a survival game.

För övrigt har Dean redan vunnit. DayZ har sålt nästan 2 miljoner exemplar i alpha, mer än någon trodde att det någonsin skulle göra.

Geeks Gaming
Skrivet av Draug:
Skrivet av Dvärgen:

Är trött sedan jag kom hem från utbilningen min så förstod inte så du får rätta mig om jag har fel. Är det så att hans inlägg är ett bevis på avund att detta lär blir bättre än vad DayZ är?

Nej, det är Deans replik att Sony måste anamma permadeth, annars kan knappast knappast räknas som ett överlevnadsspel.

! betyder inte
0 betyder false.

If (!permadeath) {game.type.survival = 0} = If not permadeath then false survival game type.

If you don't have permadeath the game is not a survival game.

För övrigt har Dean redan vunnit. DayZ har sålt nästan 2 miljoner exemplar i alpha, mer än någon trodde att det någonsin skulle göra.

Hur kan Dean redan vunnit då detta spelet inte ens kommit ut? SOE har extremt mycket fler fans än vad Dayz har.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Draug:
Skrivet av Dvärgen:

Är trött sedan jag kom hem från utbilningen min så förstod inte så du får rätta mig om jag har fel. Är det så att hans inlägg är ett bevis på avund att detta lär blir bättre än vad DayZ är?

Nej, det är Deans replik att Sony måste anamma permadeth, annars kan knappast knappast räknas som ett överlevnadsspel.

! betyder inte
0 betyder false.

If (!permadeath) {game.type.survival = 0} = If not permadeath then false survival game type.

If you don't have permadeath the game is not a survival game.

För övrigt har Dean redan vunnit. DayZ har sålt nästan 2 miljoner exemplar i alpha, mer än någon trodde att det någonsin skulle göra.

Hur kan Dean redan vunnit då detta spelet inte ens kommit ut? SOE har extremt mycket fler fans än vad Dayz har.

Dean är bara en simpel kille som började modda på fritiden. DayZ är hans dröm förverkligad. Han siktade aldrig på att nå den breda massan, han tänkte att det kanske skulle finnas ett hundratal där ute som skulle vilja spela hans spel tillsammans med honom, han vann när folk började spela hans modifikation.

Han planerar att dra sig tillbaka i slutet av det här året och kanske starta upp en lite spelstudio på Nya Zeeland för skojs skull.

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av Dvärgen:

Är trött sedan jag kom hem från utbilningen min så förstod inte så du får rätta mig om jag har fel. Är det så att hans inlägg är ett bevis på avund att detta lär blir bättre än vad DayZ är?

Nej, det är Deans replik att Sony måste anamma permadeth, annars kan knappast knappast räknas som ett överlevnadsspel.

! betyder inte
0 betyder false.

If (!permadeath) {game.type.survival = 0} = If not permadeath then false survival game type.

If you don't have permadeath the game is not a survival game.

För övrigt har Dean redan vunnit. DayZ har sålt nästan 2 miljoner exemplar i alpha, mer än någon trodde att det någonsin skulle göra.

Nu ska iof. inte Dean påpeka sådant när DayZ påstår sig vara ett "survival" game men inte heller har permadeath.

Medlem

Undra vad dom vill att man ska köpa för något via "mikrotransaktioner".

Utan permadeath *ifall det nu är så* är det inte ett intressant alternativ för mig iaf, är ju det som är spänningen i tex dayz.

Medlem

Detta kan nog bli något.
Trött på alla halvgjorda survival-lir i alpha för evigt, kul att en stor förläggare som SOE ger sig in i leken. Hoppas det blir bra!

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Draug:
Skrivet av Dvärgen:

Är trött sedan jag kom hem från utbilningen min så förstod inte så du får rätta mig om jag har fel. Är det så att hans inlägg är ett bevis på avund att detta lär blir bättre än vad DayZ är?

Nej, det är Deans replik att Sony måste anamma permadeth, annars kan knappast knappast räknas som ett överlevnadsspel.

! betyder inte
0 betyder false.

If (!permadeath) {game.type.survival = 0} = If not permadeath then false survival game type.

If you don't have permadeath the game is not a survival game.

För övrigt har Dean redan vunnit. DayZ har sålt nästan 2 miljoner exemplar i alpha, mer än någon trodde att det någonsin skulle göra.

Nu ska iof. inte Dean påpeka sådant när DayZ påstår sig vara ett "survival" game men inte heller har permadeath.

vad snackar du om? DayZ har haft permadeath sedan moddet släpptes.
Permadeath = din karaktär dör.

Medlem

Jag tror att det här spelet kommer att bli väldigt bra men det kommer inte att konkurrera med DayZ, som är mer simulator än spel.
Jag kan inte tänka mig att Sony skulle göra det här spelet lika oförlåtande som DayZ eftersom det motverkar den stora spelarbas som krävs för att hålla igång spelet ekonomiskt.

Inaktiv
Skrivet av Draug:
Skrivet av Dvärgen:

Är trött sedan jag kom hem från utbilningen min så förstod inte så du får rätta mig om jag har fel. Är det så att hans inlägg är ett bevis på avund att detta lär blir bättre än vad DayZ är?

Nej, det är Deans replik att Sony måste anamma permadeth, annars kan knappast knappast räknas som ett överlevnadsspel.

! betyder inte
0 betyder false.

If (!permadeath) {game.type.survival = 0} = If not permadeath then false survival game type.

If you don't have permadeath the game is not a survival game.

För övrigt har Dean redan vunnit. DayZ har sålt nästan 2 miljoner exemplar i alpha, mer än någon trodde att det någonsin skulle göra.

Tror SOE kommer vinna då deras titel släpps, Dean sätter fel prioriteringar i DayZ, och vad jag hört och läst så skiter han i totalt i sina fans när det kommer till mycket av raporter dom har skrivit så han ska veta.

Jag har större förhoppningar om detta än vad jag har om DayZ, ta mig inte på fel sätt. DayZ är bra men jag tycker han skulle ha kunnat kommit längre i och med då han har erfarenheter sedan modden som är lika buggig.

Inaktiv
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av Snemil:

Här finns gameplay av spelet: https://www.youtube.com/watch?v=lneZYriSbG4

Även om gameplayet är off-screen så tycker jag att man kan bilda sig en ungefärlig uppfattning av hur spelet ser ut/körs.

Det såg grymt hysteriskt ut!

Inte det minsta mjukt och "realistiskt".

Men det är DayZ? H1Z1 är fortfarande i produktionstadiet så självklart ser det ut som det gör.
Det går snabbt att döma innan man tar reda på ytterligare fakta.

Medlem

Undrar när playboy bunnies dyker upp, Zombies borde väl för fan folk ha tröttnat på snart

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Något nytt under solen, NEJ

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

123
Skriv svar