Black Desert tar karaktärskapandet till en ny nivå
Sen är frågan om själva spelet är något att ha. Tvivlar på det.
Vadå da? Det verkar inehålla allt möjligt skoj som parkour, housing, massivt pvp, en långt mer simulerad och levande värld... osv osv, ärligt talat inte så insatt i det, men det jag läst om det bådar riktigt gott, långt mer intressant än dom flesta mmos utan tvekan.
Sen är frågan om själva spelet är något att ha. Tvivlar på det.
Vadå da? Det verkar inehålla allt möjligt skoj som parkour, housing, massivt pvp, en långt mer simulerad och levande värld... osv osv, ärligt talat inte så insatt i det, men det jag läst om det bådar riktigt gott, långt mer intressant än dom flesta mmos utan tvekan.
På papper verkar det svinbra, ja. Men det utvecklas i Korea, så risken att det blir en lång grindfest utav det hela är överhängande. Och fyllt med irriterande gulliga manga-djur som ingen har någon aning om hur de hör hemma i spelvärlden.
Jag skulle nog vilja påstå att spelkaraktärens utseende betyder ganska mycket, man vill gärna se 'badass' ut, vad nu det betyder för dig som spelare - det brukar vara något som många typer av spelare har gemensamt dessutom, om man tittar på hur ofta det poppar upp trådar i olika forum om hur man designat sin karaktär. Kul med en utvecklare som verkar förstå det.
Kul att dem lagt så mycket tid i att skapa karaktärer.
Lite fler möjligheter än WoW kan man ju säga
Visst kanske man inte stannar upp och kollar in varje ny spelare i detalj, men det blir roligt att skapa en så pass unik, egen karaktär, de tror jag de flesta som spelar MMOs tkr.
Mycket med detta spelet ser lovande ut, combat, housing, detta m.m.
Men som någon sa så utvecklas det i korea och då är risken hög att det hela täcks över med leveling och questing som bara består av grinds.
Det har funnits flera spel som utvecklats i korea som ser galet bra ut på pappret men som har samma "problem".
Kommer säkert sälja svinbra i korea, men västvärlden har en annan syn på vad som gör ett bra mmo tror jag...
Nice character creator, synd att grafiken såg så asiatisk och plastig ut.
Va? Den såg väl inte alls särskilt asiatisk ut?
Nelfie misstog kanske artstyle (vilken i detta fall ändock inte är särskilt typiskt asiatisk, i min mening) för grafik. För hur en grafikmotor rent tekniskt skulle kunna vara "typiskt asiatisk" har jag svårt att föreställa mig.
På papper verkar det svinbra, ja. Men det utvecklas i Korea, så risken att det blir en lång grindfest utav det hela är överhängande. Och fyllt med irriterande gulliga manhwa-djur som ingen har någon aning om hur de hör hemma i spelvärlden.
rättade texten lite.
nu tror jag hursomhelst inte det överlag förklaras speciellt mycket mer vetenskapligt hur botaniskt sannolika vissa djur är i spelproduktioner från andra länder heller. men det kan ju vara som du säger, rent statistiskt.
På papper verkar det svinbra, ja. Men det utvecklas i Korea, så risken att det blir en lång grindfest utav det hela är överhängande. Och fyllt med irriterande gulliga manhwa-djur som ingen har någon aning om hur de hör hemma i spelvärlden.
rättade texten lite.
nu tror jag hursomhelst inte det överlag förklaras speciellt mycket mer vetenskapligt hur botaniskt sannolika vissa djur är i spelproduktioner från andra länder heller. men det kan ju vara som du säger, rent statistiskt.
Ah, man lär sig något nytt varje dag, tackar!
Det har du visserligen rätt i, och det kan kanske mycket väl vara så att jag är så van vid västerländska sagor och myter att ett kreatur i ett spel som verkar självklart för mig nog mycket väl kan kännas helt missanpassad för någon från en annan kultur.
Min kommentar var såklart högst subjektiv, då jag personligen har svårt för "gullighet", särskilt om den inte känns hemma i kontexten. Om spelet har en verklighetstrogen artstyle, vilket Black Desert verkar sikta mot, så känns över-karikatyriska små varelser lite malplacerade, enligt mig. Min personliga erfarenhet från koreanska mmorpg:n och/eller många asiatiska spel överlag är att just detta är ett återkommande fenomen, vilket såklart kan falla någon annan i smaken. Mig gör det inte det, därav min kommentar!
JÄVLAR! Vill ha. Om så bara för att sitta och bygga ansikten i timtal.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Aah dödshäftigt alltså sen alla dom gnäller att det är onödigt då man aldrig ser sin karaktär igen. Då ska ni veta att alla andra karaktärer i spelet kommer från samma editor, det betyder att vi får se många olika fina karaktärer i spelet. Sist så nog ser man sin karaktärs ansikte genom spelet också, dock inte så himla mycket.