Mer spel, mindre snack i Metal Gear Solid 5
Genom färre mellansekvenser hoppas Kojima Productions kunna berätta historier på andra vis.
#kojima-productions, #metal-gear-solid-v-the-phantom-pain, #2k-games, #crytek, #ubisoft, #metal-gear-solid-v-ground-zeroes
Jag tycker det luktar som att man ska försöka ta sig igenom MGS serien igen. För att bygga upp stämningen inför MGS V. Detta utspelades precis efter Peace Walker om jag inte missminner mig, fördelen är att man fick med det i MGS Legacy Collection. Det blir förmodligen helgens uppesittare.
Vad det gäller cutscenesså tycker jag att det är en del av MGS seriens charm på ett sätt. Hideo vill skapa stämningar som kan vara svårt i ren spelmiljö utan cutscenes.
Gameplay har aldrig varit prio för mig i MGS-spelen. Jag spelar dem för den galna storyn, de extrema karaktärerna, och over-the-top cutscenes.
Det är bra att de tar till sig av den största kritiken mot spelen, men samtidigt blir jag blir lite nervös att jag inte kommer njuta av den här uppföljaren.
Oh, charmen med nästa MGS försvann där lite. Jag gillar att de är annorlunda jämfört med dagens spel som hela tiden ska försöka berätta storyn samtidigt som man skjuter ihjäl horder av fiender
"Förlåt, vad sa du? Hängde inte med"
Btw så är inte story-telling in-game det bästa alltid, de försökte ha det jättemycket i Bioshock Infinite, men det sluta bara med att jag ifrågsatte illusionen hela tiden. "Undrar hur länge jag kan stå här och stirra på dem utan att trycka på A..."
Snake Eater har väl kring 5 timmar cut scenes och snack. Men det förstör inte spelet på något sätt för det känns ändå rätt bra när man varit fokuserad och smugit runt och tagit ut soldater en efter en annan innan i 60 minuter innan nästa stora scen kommer.
Blir som en liten paus samtidigt som man får spara och belönas med lite ingame story eller en plot twist.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Ground Zeroes var ju absolut inte värt pengarna, även omndet bjöd på en försmak av vad som komma skall.
Hoppas på mer smakfullt stuk i Phantom Pain snarare än Ground Zeroes stil som kändes lite som att vi gör det extremare och hårdare i ett försök att få tyngd i storyn snarare än göra det bra och väl.
Spelat alla msg fram till snake säger
Sen blev det inget mer msg4 hörde man hade så långa cutscenes att det var på gränsen till egna långfilmer då höll man sig borta.
Men kanske ska ta och börja igen.