League of Legends-skaparna är inte giriga

Medlem
Skrivet av Spooner:
Skrivet av ClassicQW:
Skrivet av Robboy:

Jag hänger inte riktigt med i "LOL" men hur kan man vara girig med ett gratis spel?

När en ny champ släpps är den i regel mkt stark och spöar skiten ur allt och alla. Detta trots att riot har en ganska stor bas av spelare som testar champen innan officiellt släpp. Champen är stark som satan i två till tre veckor innan de bestämmer sig för att nerfa skiten ut han eller hon. Under dessa två veckor har de sålt champen sjukt många gånger, ofta för gratispoäng "IP" men också för "RP" som kostar IRL-pengar. Till detta kränger de skins för "RP". Jag skulle nog säga att Riot faktiskt är ett av de mer seriösa spelhusen som existerar om man tittar på vad de ger tillbaka till scenen. Proffs blir sjukligt promotade och vinstsummorna är galet höga i kombination med att de faktiskt flyger runt spelare från hela världen till deras event, som förövrigt är mycket påkostade.

Man behöver absolut inte slänga in riktiga pengar i det här spelet, för det finns inget "pay-to-win" i det.

1) Att balansera en "champ" emellan 100+ andra "champs" är en ganska svår grej.

2) Nysläppta hjältar är INTE ALLS i regel "mkt" starka. De som i regel är mkt starka är faktiskt äldre hjältar. Vilket pro-spelare gång på gång visar. (mer konkret den senaste hjälten Yasuo)

3) Skins påverkar inte spelet utan bara utseendet av din karaktär. Med andra ord har de INGA spelmekaniska effekter som skulle göra din karaktär starkare.

Allt annat håller jag med om. Att Riot är ett företag som håller hög standard och inte har ett pay-to-win.

Jag tkr LoL är till en börja väldigt pay too win, men när du har lirat över 50 timmar så blir det ett lika fair spel som HoN och dota som har alla heroes upplåsta ifrån start.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Avstängd
Skrivet av Lepracy:
Skrivet av ClassicQW:
Skrivet av Lepracy:

p2w :/

Utveckla är du snäll.

nej tack

Nej för du kan inte utveckla det, LoL har aldrig varit p2w.

Avstängd
Skrivet av 92_slayer:
Skrivet av Spooner:
Skrivet av ClassicQW:
Skrivet av Robboy:

Jag hänger inte riktigt med i "LOL" men hur kan man vara girig med ett gratis spel?

När en ny champ släpps är den i regel mkt stark och spöar skiten ur allt och alla. Detta trots att riot har en ganska stor bas av spelare som testar champen innan officiellt släpp. Champen är stark som satan i två till tre veckor innan de bestämmer sig för att nerfa skiten ut han eller hon. Under dessa två veckor har de sålt champen sjukt många gånger, ofta för gratispoäng "IP" men också för "RP" som kostar IRL-pengar. Till detta kränger de skins för "RP". Jag skulle nog säga att Riot faktiskt är ett av de mer seriösa spelhusen som existerar om man tittar på vad de ger tillbaka till scenen. Proffs blir sjukligt promotade och vinstsummorna är galet höga i kombination med att de faktiskt flyger runt spelare från hela världen till deras event, som förövrigt är mycket påkostade.

Man behöver absolut inte slänga in riktiga pengar i det här spelet, för det finns inget "pay-to-win" i det.

1) Att balansera en "champ" emellan 100+ andra "champs" är en ganska svår grej.

2) Nysläppta hjältar är INTE ALLS i regel "mkt" starka. De som i regel är mkt starka är faktiskt äldre hjältar. Vilket pro-spelare gång på gång visar. (mer konkret den senaste hjälten Yasuo)

3) Skins påverkar inte spelet utan bara utseendet av din karaktär. Med andra ord har de INGA spelmekaniska effekter som skulle göra din karaktär starkare.

Allt annat håller jag med om. Att Riot är ett företag som håller hög standard och inte har ett pay-to-win.

Jag tkr LoL är till en börja väldigt pay too win, men när du har lirat över 50 timmar så blir det ett lika fair spel som HoN och dota som har alla heroes upplåsta ifrån start.

haha va? Sitter du och säger LoL är pay 2 win? Det är inte ens det till en början och är aldrig det.

Medlem
Skrivet av 92_slayer:
Skrivet av Spooner:
Skrivet av ClassicQW:
Skrivet av Robboy:

Jag hänger inte riktigt med i "LOL" men hur kan man vara girig med ett gratis spel?

När en ny champ släpps är den i regel mkt stark och spöar skiten ur allt och alla. Detta trots att riot har en ganska stor bas av spelare som testar champen innan officiellt släpp. Champen är stark som satan i två till tre veckor innan de bestämmer sig för att nerfa skiten ut han eller hon. Under dessa två veckor har de sålt champen sjukt många gånger, ofta för gratispoäng "IP" men också för "RP" som kostar IRL-pengar. Till detta kränger de skins för "RP". Jag skulle nog säga att Riot faktiskt är ett av de mer seriösa spelhusen som existerar om man tittar på vad de ger tillbaka till scenen. Proffs blir sjukligt promotade och vinstsummorna är galet höga i kombination med att de faktiskt flyger runt spelare från hela världen till deras event, som förövrigt är mycket påkostade.

Man behöver absolut inte slänga in riktiga pengar i det här spelet, för det finns inget "pay-to-win" i det.

1) Att balansera en "champ" emellan 100+ andra "champs" är en ganska svår grej.

2) Nysläppta hjältar är INTE ALLS i regel "mkt" starka. De som i regel är mkt starka är faktiskt äldre hjältar. Vilket pro-spelare gång på gång visar. (mer konkret den senaste hjälten Yasuo)

3) Skins påverkar inte spelet utan bara utseendet av din karaktär. Med andra ord har de INGA spelmekaniska effekter som skulle göra din karaktär starkare.

Allt annat håller jag med om. Att Riot är ett företag som håller hög standard och inte har ett pay-to-win.

Jag tkr LoL är till en börja väldigt pay too win, men när du har lirat över 50 timmar så blir det ett lika fair spel som HoN och dota som har alla heroes upplåsta ifrån start.

Fast tycker det är trist att du ska vara bunden till ett X antal heroes ...


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

''Vi lyckades sno ett redan existerande spel rakt av och samtidigt tjäna massvis med pengar på idioter som köper det. Nej vi är inte giriga''

//Riot Games

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:

haha va? Sitter du och säger LoL är pay 2 win? Det är inte ens det till en början och är aldrig det.

Han har en poäng. När du startar kan du köpa med RP både runor och pack med hjältar. Den som inte köper något alls har inte samma möjlighet till en början likt vilket F2P MMO som helst.

Men när du spelat ett tag och fått ihop en uppsättning med hjältar och ett X antal runor så ligger du på samma nivå som alla andra, precis som i vilket F2P MMO som helst där du efter X antal timmars farmande har samma runor / pvp nivåer som alla andra.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Treefiddy:
Skrivet av Lepracy:

p2w :/

Precis. När man ser någon med ett legendariskt skin vet man att man är körd!

Verkligen inte haha!


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av olafpawbelt:

haha va? Sitter du och säger LoL är pay 2 win? Det är inte ens det till en början och är aldrig det.

Han har en poäng. När du startar kan du köpa med RP både runor och pack med hjältar. Den som inte köper något alls har inte samma möjlighet till en början likt vilket F2P MMO som helst.

Men när du spelat ett tag och fått ihop en uppsättning med hjältar och ett X antal runor så ligger du på samma nivå som alla andra, precis som i vilket F2P MMO som helst där du efter X antal timmars farmande har samma runor / pvp nivåer som alla andra.

Faste den generaliseringen gäller ju inte överallt. Det finns ju MMO's / Mobas som ger alla samma start och det ända som ändras till de antal timmar du lägger ner i spelet är hur duktig du är gentemot andra spelare.

Men i LoL stämmer den väl bra. Fast du kan i princip aldrig komma ikapp på samma sätt som de spelare som lägger pengar på IP Bosts samt packs som du sa. De kommer ju alltid ha en fördel för de tjänar mer och kommer bli starkare än du för att LoL har ett idiotiskt runsystem samt skilltree.....


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av Treefiddy:
Skrivet av Lepracy:

p2w :/

Precis. När man ser någon med ett legendariskt skin vet man att man är körd!

Verkligen inte haha!

Jag tror han var sarkastisk...


signatur

The spiders won,t find us here.

Geeks Gaming

LoL. För att bolibompa är för hardcore.

Själv tycker jag Dota2 är bättre. Du har alla heroes direkt från början och behöver inte lägga en spänn på någonting. Allt är enbart skins. Du kan till och med tjäna pengar på att spela de utan att vara proffs.

Medlem

Självklart är Riot games giriga. 85kr-100kr för ett skin och ännu mer om man ska ha legendary skin. Sen kan man ju köpa dom nyaste champsen för ungefär 100kr då man måste köpa 1779rp då det inte finns något emellan där. För det får man som sagt en ny champ och ett skin på sale som typ bara ändrar färgen på gubben. Så jag fattar inte riktigt vart ni inte ser girigheten. Dom försöker ju knappt att göra skins. Då legendary skins kostar bedrövligt mycket för att vara så dåligt gjorda. Folk på steamworkshop gör fan bättre ''skins'' till dota.

Medlem
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av Treefiddy:
Skrivet av Lepracy:

p2w :/

Precis. När man ser någon med ett legendariskt skin vet man att man är körd!

Verkligen inte haha!

Jag tror han var sarkastisk...

Hoppas det.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av SkullJoke:

Men i LoL stämmer den väl bra. Fast du kan i princip aldrig komma ikapp på samma sätt som de spelare som lägger pengar på IP Bosts samt packs som du sa. De kommer ju alltid ha en fördel för de tjänar mer och kommer bli starkare än du för att LoL har ett idiotiskt runsystem samt skilltree.....

Du kommer att komma ikapp. När du köpt dina runor har du dom för alltid och behöver aldrig mer köpa dom. Du kommer tjäna med IP än det kommer ut nya hjältar så till slut kommer du ha alla.

Som casual spelare som kanske spelar 10 matcher i veckan kommer det ta flera år att komma ikapp. Men när du väl lägger ner tid att spela 2-3 timmar per dag så kommer du till slut låsa upp allt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av olafpawbelt:

haha va? Sitter du och säger LoL är pay 2 win? Det är inte ens det till en början och är aldrig det.

Han har en poäng. När du startar kan du köpa med RP både runor och pack med hjältar. Den som inte köper något alls har inte samma möjlighet till en början likt vilket F2P MMO som helst.

Men när du spelat ett tag och fått ihop en uppsättning med hjältar och ett X antal runor så ligger du på samma nivå som alla andra, precis som i vilket F2P MMO som helst där du efter X antal timmars farmande har samma runor / pvp nivåer som alla andra.

Faste den generaliseringen gäller ju inte överallt. Det finns ju MMO's / Mobas som ger alla samma start och det ända som ändras till de antal timmar du lägger ner i spelet är hur duktig du är gentemot andra spelare.

Men i LoL stämmer den väl bra. Fast du kan i princip aldrig komma ikapp på samma sätt som de spelare som lägger pengar på IP Bosts samt packs som du sa. De kommer ju alltid ha en fördel för de tjänar mer och kommer bli starkare än du för att LoL har ett idiotiskt runsystem samt skilltree.....

En fråga, hur blir dom starkare än dig när runor och masteries är låsta vid specifika levlar? -_-
Du tjänar tillräckligt med IP vid dina första matcher att du kan köpa exakt samma runor som din motpart.
Kör du sedan XP boost så kommer matchmakingen att ge dig matche mot folk i samma level som dig själv.

Så förklara, hur exakt gör det dig bättre än dina motståndare?

Avstängd
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av olafpawbelt:

haha va? Sitter du och säger LoL är pay 2 win? Det är inte ens det till en början och är aldrig det.

Han har en poäng. När du startar kan du köpa med RP både runor och pack med hjältar. Den som inte köper något alls har inte samma möjlighet till en början likt vilket F2P MMO som helst.

Men när du spelat ett tag och fått ihop en uppsättning med hjältar och ett X antal runor så ligger du på samma nivå som alla andra, precis som i vilket F2P MMO som helst där du efter X antal timmars farmande har samma runor / pvp nivåer som alla andra.

Nej tyvärr håller inte med dig alls, det sitter fortfarande i att du ska lära dig gubben med. Man blir inte bra direkt du har en ny karaktär att spela.
Köpt bäst du vill med RP det är fortfarande inte ett p2w.

Inaktiv
Skrivet av Evilof:

På låga nivåer kan faktiskt pengar påverka.
Man kan ju skaffa en IP boost och spela in poäng att köpa runor och dylikt för snabbare.
Sen rent teoretiskt har väl den som äger ALLA champs mer taktiska valmöjligheter med picks/ccounterpicks av hjältar....
Men det senare påverkar nog bara eliten och dom som är på den nivån kanske faktiskt borde lägga nån spänn på sin favvohobby.

Klart att pengarna påverkar.. har man en bättre skärm,dator,ljud,mus och ett snabbare internet än dina motståndare. Då har du också ett övertag...eller?

Medlem
Skrivet av pitchatan:

En fråga, hur blir dom starkare än dig när runor och masteries är låsta vid specifika levlar? -_-
Du tjänar tillräckligt med IP vid dina första matcher att du kan köpa exakt samma runor som din motpart.

Det har du inte. När du är level 10 har du tjänat ihop ca 4000-5000 ip och då kommer ett fullt sett (1+3+3+3) med runor kosta dig ca 1500-2000 ip. Du har med andra ord inte nog med IP för att ens köpa en enda 3150 ip champ.
Du kan använda dig av Rune Combiner för att dra ner kostanden om du har tur.

Någon som tex. lagt ut 150kr i spelet har råd att köpa basic champ pack (något jag gjorde när jag spelade LoL) kommer ge han tillgång till alla basic champs som släpptes när LoL släpptes på steam, vilket är en ganska stor fördel mot andra.

En annan sida av myntet är att när du väl levlar upp dig har du inget större behov av att köpa champs. Det räcker oftast mer än väl med alla champs som finns som free champs för att man ska klara sig. Så lägger man fokus på köpa runor när man levlar upp så kommer man ha övertag mot de personer som köper champs.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

LoL. För att bolibompa är för hardcore.

Själv tycker jag Dota2 är bättre. Du har alla heroes direkt från början och behöver inte lägga en spänn på någonting. Allt är enbart skins. Du kan till och med tjäna pengar på att spela de utan att vara proffs.

Alltså, att inte ha alla hjältar direkt i början tycker jag är ett bra system. Det ger något att kämpa emot, kämpa för. Man spelar matcher och får poäng, med dessa poäng låser du upp nya hjältar och runor.

Saker som är bättre med LoL än Dota är definitivt:

Mastery systemet
Run systemet

Jag älskar customizations och därför älskar jag dessa två.

Dota 2 saknar customization förutom skins då förstås.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag tycker personligen att Riot borde fixa de problem de har med att leverera sina tjänster innan de släpper ny content som hjältar och skins (samma sits som Dice har med BF4 för tillfället). Jag tror också att de som tror/säger att Riot är giriga är av den åsikten.

Det känn som spelet växer/växte så snabb att deras infrastruktur inte kunde hänga på alls. Det är dags att tänka på framtiden Riot.

Medlem
Skrivet av Remus:
Skrivet av Jinxswe:

LoL. För att bolibompa är för hardcore.

Själv tycker jag Dota2 är bättre. Du har alla heroes direkt från början och behöver inte lägga en spänn på någonting. Allt är enbart skins. Du kan till och med tjäna pengar på att spela de utan att vara proffs.

Alltså, att inte ha alla hjältar direkt i början tycker jag är ett bra system. Det ger något att kämpa emot, kämpa för. Man spelar matcher och får poäng, med dessa poäng låser du upp nya hjältar och runor.

Saker som är bättre med LoL än Dota är definitivt:

Mastery systemet
Run systemet

Jag älskar customizations och därför älskar jag dessa två.

Dota 2 saknar customization förutom skins då förstås.

För att enligt mig ska det inte finnas. Du ska inte behöva vara sämre än nägon annan för att en annan spelare förstår sig bättre på runor / mastery än vad du gör eller har bättre runor än dig. När du väljer hero ska du ha samma förutsättningar som om en annan spelare skulle välja den. Det enda som ska skilja er åt är eran personliga skill-level.


signatur

The spiders won,t find us here.

Geeks Gaming
Skrivet av Remus:
Skrivet av Jinxswe:

LoL. För att bolibompa är för hardcore.

Själv tycker jag Dota2 är bättre. Du har alla heroes direkt från början och behöver inte lägga en spänn på någonting. Allt är enbart skins. Du kan till och med tjäna pengar på att spela de utan att vara proffs.

Alltså, att inte ha alla hjältar direkt i början tycker jag är ett bra system. Det ger något att kämpa emot, kämpa för. Man spelar matcher och får poäng, med dessa poäng låser du upp nya hjältar och runor.

Saker som är bättre med LoL än Dota är definitivt:

Mastery systemet
Run systemet

Jag älskar customizations och därför älskar jag dessa två.

Dota 2 saknar customization förutom skins då förstås.

Då vet jag inte vilket Dota2 du har spelat.

Du kan ju customiza allt i Dota... din hud... din utropare.. din kurir... sen på din gubbe som har olika slots för vapen/kläder. Och då är inte skinsen inräknade.

I dota går man upp i lvl och ju högre level destu bättre drops på iteams.

Att dota har alla heroes från början är bättre enligt mig för då har alla tillgång till dom.
I lol så kan det ta tid att låsa upp någon hero för att kunna motverka en annan hero.

Sen har dota 2 deny creeps vilket gör det mer skillat. Genom att hålla koll på creeps. Få last hits och denya så kan man vänta gamet.

Medlem
Skrivet av ClassicQW:
Skrivet av Robboy:

Jag hänger inte riktigt med i "LOL" men hur kan man vara girig med ett gratis spel?

När en ny champ släpps är den i regel mkt stark och spöar skiten ur allt och alla. Detta trots att riot har en ganska stor bas av spelare som testar champen innan officiellt släpp. Champen är stark som satan i två till tre veckor innan de bestämmer sig för att nerfa skiten ut han eller hon. Under dessa två veckor har de sålt champen sjukt många gånger, ofta för gratispoäng "IP" men också för "RP" som kostar IRL-pengar. Till detta kränger de skins för "RP". Jag skulle nog säga att Riot faktiskt är ett av de mer seriösa spelhusen som existerar om man tittar på vad de ger tillbaka till scenen. Proffs blir sjukligt promotade och vinstsummorna är galet höga i kombination med att de faktiskt flyger runt spelare från hela världen till deras event, som förövrigt är mycket påkostade.

Man behöver absolut inte slänga in riktiga pengar i det här spelet, för det finns inget "pay-to-win" i det.

Om det är så att dom släpper en ny champ med jämna mellanrum och med flit gör den bättre bara för att folk skall köpa den medelst IRL-pengar, bara för att sedan nerfa den och efter ett tag göra om samma visa igen så är dom giriga. Eller ja, giriga och giriga, men väldigt konstig affärsidé.

Men som man brukar säga: så länge folk köper grejjerna så...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av 92_slayer:
Skrivet av Spooner:
Skrivet av ClassicQW:
Skrivet av Robboy:

Jag hänger inte riktigt med i "LOL" men hur kan man vara girig med ett gratis spel?

När en ny champ släpps är den i regel mkt stark och spöar skiten ur allt och alla. Detta trots att riot har en ganska stor bas av spelare som testar champen innan officiellt släpp. Champen är stark som satan i två till tre veckor innan de bestämmer sig för att nerfa skiten ut han eller hon. Under dessa två veckor har de sålt champen sjukt många gånger, ofta för gratispoäng "IP" men också för "RP" som kostar IRL-pengar. Till detta kränger de skins för "RP". Jag skulle nog säga att Riot faktiskt är ett av de mer seriösa spelhusen som existerar om man tittar på vad de ger tillbaka till scenen. Proffs blir sjukligt promotade och vinstsummorna är galet höga i kombination med att de faktiskt flyger runt spelare från hela världen till deras event, som förövrigt är mycket påkostade.

Man behöver absolut inte slänga in riktiga pengar i det här spelet, för det finns inget "pay-to-win" i det.

1) Att balansera en "champ" emellan 100+ andra "champs" är en ganska svår grej.

2) Nysläppta hjältar är INTE ALLS i regel "mkt" starka. De som i regel är mkt starka är faktiskt äldre hjältar. Vilket pro-spelare gång på gång visar. (mer konkret den senaste hjälten Yasuo)

3) Skins påverkar inte spelet utan bara utseendet av din karaktär. Med andra ord har de INGA spelmekaniska effekter som skulle göra din karaktär starkare.

Allt annat håller jag med om. Att Riot är ett företag som håller hög standard och inte har ett pay-to-win.

Jag tkr LoL är till en börja väldigt pay too win, men när du har lirat över 50 timmar så blir det ett lika fair spel som HoN och dota som har alla heroes upplåsta ifrån start.

Fast tycker det är trist att du ska vara bunden till ett X antal heroes ...

Men om det är gratis ska man väl fan inte klaga!

Medlem
Skrivet av murderclown:
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av 92_slayer:
Skrivet av Spooner:
Skrivet av ClassicQW:
Skrivet av Robboy:

Jag hänger inte riktigt med i "LOL" men hur kan man vara girig med ett gratis spel?

När en ny champ släpps är den i regel mkt stark och spöar skiten ur allt och alla. Detta trots att riot har en ganska stor bas av spelare som testar champen innan officiellt släpp. Champen är stark som satan i två till tre veckor innan de bestämmer sig för att nerfa skiten ut han eller hon. Under dessa två veckor har de sålt champen sjukt många gånger, ofta för gratispoäng "IP" men också för "RP" som kostar IRL-pengar. Till detta kränger de skins för "RP". Jag skulle nog säga att Riot faktiskt är ett av de mer seriösa spelhusen som existerar om man tittar på vad de ger tillbaka till scenen. Proffs blir sjukligt promotade och vinstsummorna är galet höga i kombination med att de faktiskt flyger runt spelare från hela världen till deras event, som förövrigt är mycket påkostade.

Man behöver absolut inte slänga in riktiga pengar i det här spelet, för det finns inget "pay-to-win" i det.

1) Att balansera en "champ" emellan 100+ andra "champs" är en ganska svår grej.

2) Nysläppta hjältar är INTE ALLS i regel "mkt" starka. De som i regel är mkt starka är faktiskt äldre hjältar. Vilket pro-spelare gång på gång visar. (mer konkret den senaste hjälten Yasuo)

3) Skins påverkar inte spelet utan bara utseendet av din karaktär. Med andra ord har de INGA spelmekaniska effekter som skulle göra din karaktär starkare.

Allt annat håller jag med om. Att Riot är ett företag som håller hög standard och inte har ett pay-to-win.

Jag tkr LoL är till en börja väldigt pay too win, men när du har lirat över 50 timmar så blir det ett lika fair spel som HoN och dota som har alla heroes upplåsta ifrån start.

Fast tycker det är trist att du ska vara bunden till ett X antal heroes ...

Men om det är gratis ska man väl fan inte klaga!

Nej det ska man till större del inte. Men skulle vara roligt att ta del av en större del än bara en random hero pool.


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Ja tycker det är bra att de har champions som man kan köpa, det gör spelet inte lika toxic som andra mobaspel då ägarna faktiskt bryr sig om sina accounts. Ingen vill väl ha sitt konto bannat om de har lagt massa tid och pengar på det.


signatur

IDKFA

Medlem

Snarar så att spelarna är giriga och vill ha mer mer mer men inte villiga att öppna plånboken.
DU får ett spel helt gratis, sen att du kan betala pengar för att få RP eller IP lite snababre och alla skins för ren kosmik det är ett val du som spelare kan själv välja.
Sluta gnäll bara för att de har en metod som kan tjäna en del pengar på...
Ni kan alltid prova att göra ett eget gratis spel och se hur bra det går. lycka till iaf. köss.

Medlem
Skrivet av ClassicQW:
Skrivet av Lepracy:

p2w :/

Utveckla är du snäll.

Spelet är mer p2w än vad dota2 är. I dota så är alla lika bra från början, där spelar bara kosmetiska saker riktiga pengar vilket du inte alls behöver lägga ut. Medans i lol så får du 4 nya hjältar per vecka "?!" sen måste du spela flera timmar för att ens låsa upp en gubbe, eller betala riktiga pengar för den.Så jag skulle säga att spelet är väldigt mycket p2w faktiskt. Iaf jämnförelse med deras motståndare.

Medlem
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av ClassicQW:
Skrivet av Lepracy:

p2w :/

Utveckla är du snäll.

Spelet är mer p2w än vad dota2 är. I dota så är alla lika bra från början, där spelar bara kosmetiska saker riktiga pengar vilket du inte alls behöver lägga ut. Medans i lol så får du 4 nya hjältar per vecka "?!" sen måste du spela flera timmar för att ens låsa upp en gubbe, eller betala riktiga pengar för den.Så jag skulle säga att spelet är väldigt mycket p2w faktiskt. Iaf jämnförelse med deras motståndare.

Med tanke på att de flesta champions har runt 50% winrate så kan jag inte se din logik med att köpa en champion för riktiga pengar och sedan dominera hela spelet, där med ordet "win" i "pay to win". Man kan lika lätt vinna med de champions som ingår i den veckliga rotationen och 10 champions räcker gott och väl veckan ut i min åsikt. Jag själv spelade spelet i ett par månader utan att spendera ett öre, inte gick det sämre för det. Sedan finns det stora prisskillnader mellan champions som ej är baserat på hur stark en champion är, utan hur länge den har funnits i spelet, som där med kan låsas upp med bara en handfull spelade matcher.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:

''Vi lyckades sno ett redan existerande spel rakt av och samtidigt tjäna massvis med pengar på idioter som köper det. Nej vi är inte giriga''

//Riot Games

Nej, det är som att säga att Sega tog konceptet på Mario och gjorde Sonic. Båda är plattformsspel där du har powerups genom att ha sönder lådor och spelet går ut på att besegra sista bossen och rädda världen/någon.

Dota och LoL är spel som har samma koncept i grunden men de skiljer sig i bandesign, spelmekanik i baserna samt flera andra aspekter. Dessutom så är det 2 av de personer som tog fram själva dota allstars och gjorde det populärt på WC3 som var med och startade Riot och LoL. Precis som Icefrog var med S2 och skapade HoN.

Båda parterna ville göra en stand-alone från Dota, skillnaden var dock att Icefrog hade mer tanke på en total kopia först (vilket var en av anledningarna som fick det att spricka mellan Icefrog och S2 vilket ledde till Dota2.)

Riot däremot har inga rakt av kopior på sina spelbara karaktärer i jämförelse till Dota.

Medlem
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av ClassicQW:
Skrivet av Lepracy:

p2w :/

Utveckla är du snäll.

Spelet är mer p2w än vad dota2 är. I dota så är alla lika bra från början, där spelar bara kosmetiska saker riktiga pengar vilket du inte alls behöver lägga ut. Medans i lol så får du 4 nya hjältar per vecka "?!" sen måste du spela flera timmar för att ens låsa upp en gubbe, eller betala riktiga pengar för den.Så jag skulle säga att spelet är väldigt mycket p2w faktiskt. Iaf jämnförelse med deras motståndare.

Okej, nu har diskussionen spårat ur. Min första champ köpte jag vid 6200 uppnådda ip, det var fiora. Jag spelade henne i drygt 100 matcher. (från typ lvl 6 till lvl 15). Efter detta köpte jag två tre nya champs och nötte vidare. Tror jag är uppe i drygt 700 wins i normal/ranked och kanske 1000 spelade arams. Jag har 6 fulla runpages, ~75 champs (vill inte ha resten då de inte passar min spelstil, och jag slipper då få de i aram). Jag har lagt ned pengar på skins till alla dessa champs, inte på någonting annat. Har mina pengar spelat roll för min progression i spelet? Nej, skulle pengarna ha spelat någon roll för hur BRA jag själv är som spelare? Nej. Vet folk som plöjde in pengar till ip och xp-boosts och blev lvl 30 fort som fan, dessa har tyvärr inte en chans idag ändå pga den enormt långa inlärningskurvan på vissa champs, mapen, comps och teamplay.

Innan jag spelade lol spelade jag mycket dota och ännu mer Heroes of newerth. Det är olika spel med högst olik taktik och gameplay. Förstår inte hur ni kan blanda in dota i den här diskussionen.

123
Skriv svar