Omröstning – Vilket Fallout är bäst?

Inaktiv

Fallout det enda spelet som är bra och ja jag har kört igenom det.

Medlem

Har spelat alla och tycker mest om Fallout 2. Av de nyare så var man ju så peppad på att det var i 3d i modern tid, speciellt när man minns Fallout som isometriskt spel i grunden. Mest peppad på fallout's comeback över huvudtaget. Av de nya så är väl New Vegas den bättre av de två.

Medlem

Skandalöst att så många röstat på Fallout 3. Usch vilket horribelt spel

Medlem
Skrivet av Cane:

Skandalöst att så många röstat på Fallout 3. Usch vilket horribelt spel

Är Oblivion också ett horribelt spel? Med tanke på att det i princip är samma spel bara att det utspelar sig i olika världar/tider.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

Har bara lirat 1:an och 2:an. Känns dumt att rösta då.

Medlem
Skrivet av Blomman1337:

Många gånger "bättre" story och konversationer i äldre spel men då måste man klara av sämre grafik och i det här fallet "klick n' play" (typ). Visst att grafik inte är allt men det är inte direkt så att jag sitter och blundar när jag spelar.

Jag trodde Fallout 3 skulle vinna stort, förstår inte hur tvåan kunde få så många röster.

Häftig 3D-grafik gör inte per automatik ett bra spel bättre. Framförallt så åldras välgjord 2D-grafik som ett fint vin. Jämför med de tidiga 3D-spelen som ser ut som en hög med skit idag. Fallout 1 och 2 har alldeles utmärkt skarp och detaljerad grafik med endast en mod för att öka upplösningen till dagens standard.

Medlem
Skrivet av Blomman1337:
Skrivet av Cane:

Skandalöst att så många röstat på Fallout 3. Usch vilket horribelt spel

Är Oblivion också ett horribelt spel? Med tanke på att det i princip är samma spel bara att det utspelar sig i olika världar/tider.

Oblivion är åtminstone bättre än Fallout 3 eftersom att motorn inte klarar av skjutvapen särskilt bra. Oblivion hade också bättre dialoger och kändes mer välgjort än Fallout 3 som hade skrattretande dialoger och quests ( Skrattretande på ett dåligt sätt)

Men oavsett så är Oblivion IMO inget bra spel heller, fördummat spel jämfört med Morrowind som var extremt mycket bättre på de flesta punkterna

Medlem

Har spelat samtliga i serien och New Vegas får min röst.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Fallout 2 är enligt mig ett av världens bästa spel!

Medlem
Skrivet av Invixior:

För de som ännu missat Fallout 2 Restoration Project: www.killap.net

Ohh, jag har missat den senaste uppdateringen... Nu måste jag köra igenom det igen!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Fallout 2 vinner hos mig. Jag är ett stort fan av Fallout 3 också men det är väldigt olika spel.

Medlem

Fallout, bäst story och 2d, turnbased strider.


signatur

I drank what?

Medlem

finns just nu på kcikstarter som försöker få ett så värdigt fallout spel som möjligt

liknande dom gamla fallout spelen sök på After Reset RPG
på kickstarter

Medlem

Förvånar mig att det just nu bara är 380 personer av alla röstande som har rätt.

Givetvis är det smak och tycke men när något som gjordes otroligt bra i ettan (dog kraftigt buggat) görs ännu bättre i 2:an (även det kraftigt buggat men flertalet workarounds finns) så kan inte svaret bli något annat än Fallout 2.

Musiken, grafiken, storyn, det fria spelandet. Klassiker. Äger både cd-skivor av FO-packen och har köpt dem på Steam ändå.

...och ja, det går att dö av ålder så man blir game over.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Det som förvånar mig är den fascistoida elitismen när det kommer till gamla spel. Att jämföra Fallout 1-2 med 3an och New Vegas är som att jämföra Fifa 94 med Football Manager 2014.
Sett till ett spel i Fallout-universumet så hade jag nog föredragit ett i förstaperson även om jag i regel är väldigt svag för topdown-lir.
Bethesda behöver jobba på dialogerna och det är väl där skon klämmer i mitt fall.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

k3m
Medlem

Fallout 2 är klart bäst enligt mig. Spelet är extremt öppet och gigantiskt. Det går att spela solo eller med npc's. Finns otroligt mycket att upptäcka. Häftiga stridsanimationer. Massor med rustningar, vapen. En okej historia (spelets svaga sida). Går att köra både i realtid samt turbaserat (du väljer själv i inställningar). Det spelet har också den verklighetstrognaste spelvärlden som jag sett i ett spel. Alltså, jag lever mig verkligen in i Fallout 2.

Ni som inte spelat det!? Kika in på gog.com, köp det och installera. Även ev. moddar som förbättrar spelupplevelsen och kör i gång världens bästa spel

phi
Medlem

Fallout 2 utan tvivel.

Bethesda har tyvärr våldtagit Fallout-IP:n med en power fist och deras Fallout 3 var fullkomligt värdelöst i jämförelse med de två tidigare spelen.

Jag har inga som helst förhoppningar på Fallout 4.

Medlem

Tror inte kan jag kan välja mellan Fallout 2, Fallout: New Vegas och Fallout: Tactics. Alla har sina styrkor och svagheter men är förbannat bra.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

New Vegas för min del. Jag fann 3:an för ytlig och de gamla spelen, fast de är riktigt bra, att vara inte riktigt min typ av spel. Älskade miljön o dialogen men har aldrig varit fan av turn-based combat.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Tekniskt sett så leder de nyare fallout stort. Lägger man ihop rösterna på Fallout 3 och New Vegas, och sen ihop de gamla spelen så vinner de nya ganska stort.

har spelat lite fallout 1 sen när den kom, men fastnade inte riktigt för det.

Medlem

Fallout 2 har man ju lagt ner så mycket tid på så det är nästan löjligt Klarat det på alla sätt som går och några till.. Även fallout 1 blev att man körde om ett antal gånger när det kom ut.. Dom senaste fallout spelen är ju fortfarande bra.. Men får inte riktigt där samma känsla som dom äldre kunde ge på sin tid.

Medlem

Jag är stolt över de röstare som valt Fallout 2.

Jag har inget emot Fallout New Vegas eller Fallout 3 förstås, jag sitter ivrigt och väntar på Fallout 4 t.om. Tycker att de lyckades föra spelet till första persons perspektiv mycket väl trots att Fallout 2 är min absoluta favorit - och det förblir det än. Kanske Fallout 4 lyckas övertala mig till annat, det återstår att se.

Brotherhood of Steel var även det asroligt och bland de första jag spelade.

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

Tekniskt sett så leder de nyare fallout stort. Lägger man ihop rösterna på Fallout 3 och New Vegas, och sen ihop de gamla spelen så vinner de nya ganska stort.

har spelat lite fallout 1 sen när den kom, men fastnade inte riktigt för det.

Tekniskt sett leder Fallout 2, och alla vet att det som är mest populärt bland kidsen är det objektivt bästa spelet.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Fallout 2 är dåligt jämfört med Fallout.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Hade varit väldigt intressant att se hur många av de som röstar som faktiskt ens spelat ettan & tvåan.

Du får tänka på att alla inte är 30+ =P

Inaktiv
Skrivet av Manqs:

Antar att de flesta som inte röstar på 1an eller 2an inte har spelat dem.

För övrigt anser jag att Ron Perlman borde adlas.

Varför antar du det? Måste gammalt alltid vara bättre? Med den logiken kommer det alltså aldrig komma ett bättre spel?

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Newklear:

Hade varit väldigt intressant att se hur många av de som röstar som faktiskt ens spelat ettan & tvåan.

Du får tänka på att alla inte är 30+ =P

Jag är inte heller 30+ än


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Gillette:

Fallout 2 är dåligt jämfört med Fallout.

Njae, problemet jag hade i Fallout var tidspressen.
Visst var det ganska lugnt andra genomspelningen när man visste var grejerna fanns men tyckte ändå överlag att tvåan var en förbättring på nästan alla punkter.

Sen är Fallout inte dåligt, tvärt om ett fantastiskt spel.

Alltid kul att sätta 0 i intelligens så man inte kan prata och prova att köra igenom spelen

Medlem

Det som gör Fallout 1 bäst (och nästan Fallout 2) är ju dialogerna och hur de förändras totalt beroende på karaktärens stats och kunskaper. Dessutom utan några j-vla "[INTELLIGENCE]" skyltar.

Fallout 1 hade ju Ian dessutom.

Medlem

Bah! Fallout 2 och 3 är två personliga topp favoriter. Gillar båda men på två olika sätt, fast lika mycke
Men det fick bli Fallout 2, mycket pga nostalgi.

123
Skriv svar