Robot
Shadow Warrior

Lo Wang vaknar till liv, beväpnar sig med katana och penisskämt för att strimla upp elaka demoner. Precis som 1997.

#rise-of-the-triad, #leisure-suit-larry-reloaded, #shadow-warrior, #3d-realms, #duke-nukem-3d, #shadow-warrior-1997, #flying-wild-hog


Medlem
Shadow Warrior

Blir nog ett köp enbart för "slakt med svärd". Känner en stor brist av det idag faktiskt, underhållande spel med first-person melee combat som är single-player.

Medlem

Spelat spelet i ca 5 timmar nu, och personligen skulle jag ge det ca 3 eller max 3,5/5

Spelet är roligt trots att det är väldigt enformigt.
ett minus på ban designen, irriterande osynliga väggar ibland osv och kan vara lite ryckigt.

Dock gillar jag huvudkaraktären, bra röst!

Gillar du att slafsa igen horder av fienden så är det nog definitivt något för dig, men förvänta dig inte mycket till variation.

Medlem

finns det coop?


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

Jag tycker det är trevligt att sådant här släpps.

Citat:

När det gäller ren och skär spelmekanik är det ytterst ovanligt att spel med över 15 år på nacken har något att komma med idag.

Ett av problemen med dagens spel är kanske inte spelmekaniken utan att de, som i de stora pang pang spelen, lägger in "unlocks" och "progression system" i tid och otid.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skribent
Skrivet av Gandy:

finns det coop?

Nej det är bara singleplayer.

Skrivet av Ghoetic:

Spelat spelet i ca 5 timmar nu, och personligen skulle jag ge det ca 3 eller max 3,5/5

Spelet är roligt trots att det är väldigt enformigt.
ett minus på ban designen, irriterande osynliga väggar ibland osv och kan vara lite ryckigt.

Dock gillar jag huvudkaraktären, bra röst!

Gillar du att slafsa igen horder av fienden så är det nog definitivt något för dig, men förvänta dig inte mycket till variation.

För mig faller det mycket på just det här att det är så enformigt. Mer variation och det hade kunnat komma upp i en ganska stabil 3/5 (men hade behövt mer innovation för att ta sig vidare därifrån).


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

-Enformigt
-Oinspirerat
-Bitvis förlegat

Låter ju precis som 95% av alla moderna fps idag? Ironin är slående

Skämåsido, plockar väl upp denna när den hamnar på julrean


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Inget stjärnskott på långa vägar, men tycker det har varit över förväntningarna (som då har varit väldigt låga) hittills. Har endast kört ca 2 timmar, men än så länge har det faktiskt varit... roligt.

Man ska nog inte se det som ett AAA-spel som tar sig själv på fullt allvar, och inte heller som en uppföljare till orginalet (för det är på tok för olikt, med all karaktärsutveckling, annan arsenal, hela gameplayet etc). Förväntar man sig bara en hjärndöd actionfest så lär man inte bli besviken.

En sak som jag är glad att återse är alla secret areas. Kul att utvecklarna tagit sig tid till att bygga hemliga gångar och rum som många aldrig ens kommer att hitta. Sånt har man inte sett i ett fps sedan 90-talet.

Synd bara på att det inte finns co-op, för det hade passat ganska bra i det här spelet.

Slutbetyg 3.5/5.

Medlem

Har haft fruktansvärt mycket skoj med Shadow Warrior rebooten, så jag get det 4/5. Är inne på andra genomspelningen för tillfället. Man behöver inte ha nostalgiglasögon på för att gilla det här spelet men det är klart, har man Frost på rutan så är det svårt att se det roliga i spelet.

Medlem

jag spelar på hard så för mig är bara svärdet effektivt, och repetivt använda mig utav dubbel tap frammåt charge slaget och lyftning.

Det är inte ofta vapenen gör nytta tar alledeles för lång tid att döda kräver 5 st hs för jag ska döda dom små snubbarna med Smg:n

Detta kan bero på min ända playthru och jag bara kört på hard.

vapnen är helt okej men tok för orginella i dessa sorts spel faktist men det duger som flesta säger variation är det som är nackdelen och dåligt optimerat.

den tankar rätt mycket på grafik kortet även fast igentligen den inte bör göra det.

3/5 helt klart köpvärt men ingen dunder underhållare,konversationerna mellan demon och wang är så himla roliga och nostalgi no remorse samtalen får en att dö av garv exempelvis upgrade relaterade saker till duke nukem osv osv.

den har doom/dukenukem "humorn" om man ska kalla det något

k3m
Medlem
Skrivet av Xepheros:

Blir nog ett köp enbart för "slakt med svärd". Känner en stor brist av det idag faktiskt, underhållande spel med first-person melee combat som är single-player.

sant! måntro om spelet är mod vänligt?

six
Medlem

Själv tycker jag att spelet är väl värt pengarna och det är nånting som jag kommer att spela om igen många gånger under framtida år.

Det är förstås saker som kunde vara bättre och sen är jag en sån som tyckte att spelen var bättre förr.

ELF
Medlem

Har båda spelen liggandes på lagringsdisken i väntan på att installeras. Men har ju så mycket annat som ska spelas först...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

klarade av spelet i går och det var trevligt, förutom buggarna man har stött på och att vissa vapen är helt meningslösa. Körde i stort sätt bara med katanan, i bossfighter smg. Raketkastaren är ju buggad med så när man ska heala sig så skjuter den ibland av en ansiktet.

Ett av de vackraste spelen jag har spelat på länge, dock

Var också lite ledsen att man inte kunde bunnyjumpa, men man kan ju inte få allt man vill ha

Medlem

Själv körde jag med stor framgång väldigt varierat. Fann att eldkastaren var ovanligt användbar mot lågtflygande fågrlskrällen, att water trap var underbart mot fiender med sköld, crossbow med sticky bomb funkade bra mot warlords (innan man hade rocketlauncher) och mycket mycket mer. Kör man bara på en grej (divider of heaven tex) får man skylla sig själv om det blir enformigt)!

Några buggar kan jag inte minnas att jag stötte på.

Medlem

Ser ju riktigt 90-tals-roligt ut!

Medlem

Smaken är som baken. Gillar man spel i samma stil som Painkiller och Serious Sam, så får man ut runt 8 timmars nöje ur detta. Kan ju ha att göra med att dev-teamet har före detta anställda från People Can Fly.

Medlem

Det här måste man ju bara ha!

Medlem

Skulle bara köpa detta för att jag älskar originalet som faen

Medlem

Det här spelet eger hårt. Här får man faktiskt SPELA. Inte sitta och glo på interaktiv film a la Call of duty.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Skitkul spel. Ibland är demonslakt med svärd precis vad man vill ha så 2/5 känns väldigt snålt tilltaget.Bara det att man inte har regenerande hälsa och måste ta skydd bakom tunnor hela tiden är värt en bonus.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Ett av de bästa FPS jag spelat de senaste åren. Inte massa onödiga Michael Bay effekter eller scriptad pretto-story.
Mycket vackra och detaljrika miljöer, underbar combat, tonvis med secrets och skön dialog.

Multiplayer ser jag ingen vits med, Rise of The Triad hade det, inte blev det ett bättre spel för det.

För att svara på din fråga angående ifall vi behöver dessa spel så är svaret ett självklart ja, bland alla dessa otroligt oinspirerade Call of Battlefield "Boody screen, so real" titlar.

Medlem

FZ's betyg gentemot metacritic är ett skämt. Jag vet att betyget är subjektivt, men ibland känns det bara som att vissa sätter lågt betyg för att dom är kritiska mot sitt eget omdöme och sätter lägre betyg istället för att från början vara öppen mot spelet man spelar, eller så recenserar "fel" person spelet.

IGN ger 8.6

http://www.ign.com/articles/2013/10/02/shadow-warrior-review

Metacritic recensenter: 70
Metacritic användare: 8.2

http://www.metacritic.com/game/pc/shadow-warrior

Redaktör
Skrivet av Birchoff:

FZ's betyg gentemot metacritic är ett skämt. Jag vet att betyget är subjektivt, men ibland känns det bara som att vissa sätter lågt betyg för att dom är kritiska mot sitt eget omdöme och sätter lägre betyg istället för att från början vara öppen mot spelet man spelar, eller så recenserar "fel" person spelet.

IGN ger 8.6

http://www.ign.com/articles/2013/10/02/shadow-warrior-review

Metacritic recensenter: 70
Metacritic användare: 8.2

http://www.metacritic.com/game/pc/shadow-warrior

Översatt till 100-skalan motsvarar 2/5 någonstans mellan 30-40 och 60-70. Då ligger vi aningen lägre än övriga recensenter, men verkligen inte anmärkningsvärt lågt. Användarbetygen är däremot betydligt högre, men det är verkligen inget ovanligt att de skiljer sig kraftigt mot recensionssnittet.

Mattias argument för sin tvåa är bl.a. att det blir enformigt efter några timmar och dålig bandesign. Spelar det ingen roll för dig, eller har han fel? Menar, om det senare har du fog för att kalla recensionen ett skämt, annars handlar det mest om att ni tycker olika.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Birchoff:

FZ's betyg gentemot metacritic är ett skämt. Jag vet att betyget är subjektivt, men ibland känns det bara som att vissa sätter lågt betyg för att dom är kritiska mot sitt eget omdöme och sätter lägre betyg istället för att från början vara öppen mot spelet man spelar, eller så recenserar "fel" person spelet.

IGN ger 8.6

http://www.ign.com/articles/2013/10/02/shadow-warrior-review

Metacritic recensenter: 70
Metacritic användare: 8.2

http://www.metacritic.com/game/pc/shadow-warrior

Översatt till 100-skalan motsvarar 2/5 någonstans mellan 30-40 och 60-70. Då ligger vi aningen lägre än övriga recensenter, men verkligen inte anmärkningsvärt lågt. Användarbetygen är däremot betydligt högre, men det är verkligen inget ovanligt att de skiljer sig kraftigt mot recensionssnittet.

Mattias argument för sin tvåa är bl.a. att det blir enformigt efter några timmar och dålig bandesign. Spelar det ingen roll för dig, eller har han fel? Menar, om det senare har du fog för att kalla recensionen ett skämt, annars handlar det mest om att ni tycker olika.

Det hela var bara en spekulation mellan recensenten och andra recensenter. Inte mellan mig och han. All respekt för han. Dock skulle jag vilja veta mer om alla recensenter (favoritgenres etc.) för att jag själv ska kunna bilda mig en uppfattning om vart hen (Yes, I went there!) står vad gäller det spel som recenseras.

Jämför man med andra recensioner verkar det som att recensenten antingen har stressat igenom spelet för att sedan slänga ihop en recension så fort som möjligt eller så har han missat hela grejen med spelet, och då är det inte alls motiverande att ta till sig recensionen. Notera att jag inte har spelat spelet själv dock. Som sagt, bara spekulationer.

Medlem

Jag blev glatt överaskad av detta spelet. Tycker det är skitkul rent ut sagt. Så fort det är melee fps så är jag som ett barn på julafton. Älskar Chivalry medievel warfare exempelvis.

Jag ger detta liret lätt en fyra. Körde igenom det på hard och fick mig en rejäl utmaning. Grymt rolig humor i spelet också. Man får liksom ta det för vad det är. Jag tycker det känns uppfriskande med spel som inte tar sig själva på så stort allvar. Utan bjuder på sig själv....

Medlem
Skrivet av UrsusLeander:

Jag blev glatt överaskad av detta spelet. Tycker det är skitkul rent ut sagt. Så fort det är melee fps så är jag som ett barn på julafton. Älskar Chivalry medievel warfare exempelvis.

Jag ger detta liret lätt en fyra. Körde igenom det på hard och fick mig en rejäl utmaning. Grymt rolig humor i spelet också. Man får liksom ta det för vad det är. Jag tycker det känns uppfriskande med spel som inte tar sig själva på så stort allvar. Utan bjuder på sig själv....

Exakt vad jag också känner och det sticker ju dessutom ut lite från mängden.

Medlem

Efter att ha spelat detta ett tag nu måste jag säga att det är ett av det bättre fps'en på lääääänge. Sån skön fysik, närstrid, action och flyt! Och storyn och humorn. Hard Reset var ok men inte mer, det kändes tomt och kliniskt men detta har en själ. Kasta era kontanter på monitorn nu!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Birchoff:

FZ's betyg gentemot metacritic är ett skämt. Jag vet att betyget är subjektivt, men ibland känns det bara som att vissa sätter lågt betyg för att dom är kritiska mot sitt eget omdöme och sätter lägre betyg istället för att från början vara öppen mot spelet man spelar, eller så recenserar "fel" person spelet.

IGN ger 8.6

http://www.ign.com/articles/2013/10/02/shadow-warrior-review

Metacritic recensenter: 70
Metacritic användare: 8.2

http://www.metacritic.com/game/pc/shadow-warrior

Översatt till 100-skalan motsvarar 2/5 någonstans mellan 30-40 och 60-70. Då ligger vi aningen lägre än övriga recensenter, men verkligen inte anmärkningsvärt lågt. Användarbetygen är däremot betydligt högre, men det är verkligen inget ovanligt att de skiljer sig kraftigt mot recensionssnittet.

Mattias argument för sin tvåa är bl.a. att det blir enformigt efter några timmar och dålig bandesign. Spelar det ingen roll för dig, eller har han fel? Menar, om det senare har du fog för att kalla recensionen ett skämt, annars handlar det mest om att ni tycker olika.

Nej.

Det motsvarar faktiskt rakt av 40/100.

Om du ska säga som du gör, så bör ni nog ändra betygssystem. Blir ju gissningslek på det sättet.
Sedan följer du, som admin, upp med att ifrågasätta personen som ifrågasätter recensionen. Haha. Ja herregud..

I rest my case. Skål!

PS. Som avslutning vill jag säga att jag tycker att betygssystem som bygger på "1-5" är helt värdelösa. "1-10" är lagomt tycker jag. Bl.a så kan det bli sådär luddigt som när Herr Admin här ovanför försöker anpassa ett "1-5"-betyg till en skala av 100 (vilket han misslyckades med). No hard feelings dock, hoppas jag

Medlem

Kan tänka mig att spelare som inte spelat första spelet ger högre betyg för dom saknar inte allt som gjorde första spelet bra.

Jag förväntade mig Shadow Warrior och fick mig Serious Sam Goes to Asia.

Skulle jag ge spelet betyg hade jag gett den en 2a för att spelet saknar Shadow Warrior men erbjuder en hel del mindless action likt serious sam.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

12
Skriv svar