Super Mario 3D World
Spelvärlden förväntade sig en mäktig uppföljare på Super Mario Galaxy. Istället fick vi en fortsättning på ett fantastiskt 3DS-spel. Och spelvärlden fattade ingenting.
#super-mario-galaxy-2, #super-mario-3d-land, #super-mario-3d-world, #nintendo, #super-mario-bros-2
Att de inte satte tänderna i att skapa ytterligare ett Galaxy är helt konstigt. Men så har Nintendo allt gjort många konstiga val de senaste åren.
Personligen skulle jag överväga att köpa mig en Wii U om det skulle ta och dyka upp ett Galaxy spel till den. så bra finner jag Galaxy spelen.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Tycker fortfarande det är knasigt att det här spelet kommer till Wii U. Spelet i grunden heter "3D" pågrund av att första spelet (3d lan) kom till 3Ds.
Precis som att Wii U inte hade några spel så vi lägger uppföljaren på mångas anledning till att skaffa en 3Ds på en annan konsol istället.
Trivia: Doki Doki Panic designades ursprungligen för att vara ett Mario-spel men gjordes om till en licenstitel som sedemera blev Mario 2 utanför Japan.
The more you know.
Trivia: Doki Doki Panic designades ursprungligen för att vara ett Mario-spel men gjordes om till en licenstitel som sedemera blev Mario 2 utanför Japan.
The more you know.
Fel. Yume Kōjō: Doki Doki Panic gjordes om till ett Mario spel för att Japanska Mario 2 trodde dom skulle vara för svårt. Doki Doki Panic gjordes om till ett Mario spel för att så lanseras som Super Mario Bros 2 utanför Japan.
I grunden har det inget med Mario att göra, utan det blev bara så senare och är mest känd pågrund av detta.
"Yume Kōjō: Doki Doki Panic är ett TV-spel utvecklat av det japanska företaget Fuji TV 1987. 1988 köpte Nintendo rättigheterna till spelet, bytte ut alla figurer, "items", miljöer, story och design (men lät banorna vara desamma) och sålde det som Super Mario Bros. 2 till sitt Nintendo Entertainment System i Nordamerika och Europa."
Trivia: Doki Doki Panic designades ursprungligen för att vara ett Mario-spel men gjordes om till en licenstitel som sedemera blev Mario 2 utanför Japan.
The more you know.
Fel. Yume Kōjō: Doki Doki Panic gjordes om till ett Mario spel för att Japanska Mario 2 trodde dom skulle vara för svårt. Doki Doki Panic gjordes om till ett Mario spel för att så lanseras som Super Mario Bros 2 utanför Japan.
I grunden har det inget med Mario att göra, utan det blev bara så senare och är mest känd pågrund av detta.
"Yume Kōjō: Doki Doki Panic är ett TV-spel utvecklat av det japanska företaget Fuji TV 1987. 1988 köpte Nintendo rättigheterna till spelet, bytte ut alla figurer, "items", miljöer, story och design (men lät banorna vara desamma) och sålde det som Super Mario Bros. 2 till sitt Nintendo Entertainment System i Nordamerika och Europa."
I raise you a Wired-artikel: http://arstechnica.com/gaming/2011/04/the-secret-history-of-s...
Trivia: Doki Doki Panic designades ursprungligen för att vara ett Mario-spel men gjordes om till en licenstitel som sedemera blev Mario 2 utanför Japan.
The more you know.
Fel. Yume Kōjō: Doki Doki Panic gjordes om till ett Mario spel för att Japanska Mario 2 trodde dom skulle vara för svårt. Doki Doki Panic gjordes om till ett Mario spel för att så lanseras som Super Mario Bros 2 utanför Japan.
I grunden har det inget med Mario att göra, utan det blev bara så senare och är mest känd pågrund av detta.
"Yume Kōjō: Doki Doki Panic är ett TV-spel utvecklat av det japanska företaget Fuji TV 1987. 1988 köpte Nintendo rättigheterna till spelet, bytte ut alla figurer, "items", miljöer, story och design (men lät banorna vara desamma) och sålde det som Super Mario Bros. 2 till sitt Nintendo Entertainment System i Nordamerika och Europa."
I raise you a Wired-artikel: http://arstechnica.com/gaming/2011/04/the-secret-history-of-s...
Oavsett vad den där artikeln säger så kom Doki Doki Panic först och blev sedan Mario 2. Som du först skrev det så lät det som att spelet gjordes i grund och botten för att "byta ut allting" senare så det ser ut som ett mario spel vilket inte är fallet. Några karaktärer från original spelet blev kvar och är kända som Mario karaktärer när det ursprungligen inte har något med Mario att göra.
Kort och gott, Nintendo köpte rättigheterna till spelet som redan fanns ute, byte ut karaktärer och döpte det Super Mario Bros. 2 som släpptes utanför Japan.
Trivia: Doki Doki Panic designades ursprungligen för att vara ett Mario-spel men gjordes om till en licenstitel som sedemera blev Mario 2 utanför Japan.
The more you know.
Fel. Yume Kōjō: Doki Doki Panic gjordes om till ett Mario spel för att Japanska Mario 2 trodde dom skulle vara för svårt. Doki Doki Panic gjordes om till ett Mario spel för att så lanseras som Super Mario Bros 2 utanför Japan.
I grunden har det inget med Mario att göra, utan det blev bara så senare och är mest känd pågrund av detta.
"Yume Kōjō: Doki Doki Panic är ett TV-spel utvecklat av det japanska företaget Fuji TV 1987. 1988 köpte Nintendo rättigheterna till spelet, bytte ut alla figurer, "items", miljöer, story och design (men lät banorna vara desamma) och sålde det som Super Mario Bros. 2 till sitt Nintendo Entertainment System i Nordamerika och Europa."
I raise you a Wired-artikel: http://arstechnica.com/gaming/2011/04/the-secret-history-of-s...
Oavsett vad den där artikeln säger så kom Doki Doki Panic först och blev sedan Mario 2. Som du först skrev det så lät det som att spelet gjordes i grund och botten för att "byta ut allting" senare så det ser ut som ett mario spel vilket inte är fallet. Några karaktärer från original spelet blev kvar och är kända som Mario karaktärer när det ursprungligen inte har något med Mario att göra.
Kort och gott, Nintendo köpte rättigheterna till spelet som redan fanns ute, byte ut karaktärer och döpte det Super Mario Bros. 2 som släpptes utanför Japan.
Jo, det vet jag ju såklart, men det jag skrev var att det först utvecklades som ett nytt Mario innan de stöpte om det till Doki Doki Panic, som sedan blev ett nytt Mario.
Trivia: Doki Doki Panic designades ursprungligen för att vara ett Mario-spel men gjordes om till en licenstitel som sedemera blev Mario 2 utanför Japan.
The more you know.
Fel. Yume Kōjō: Doki Doki Panic gjordes om till ett Mario spel för att Japanska Mario 2 trodde dom skulle vara för svårt. Doki Doki Panic gjordes om till ett Mario spel för att så lanseras som Super Mario Bros 2 utanför Japan.
I grunden har det inget med Mario att göra, utan det blev bara så senare och är mest känd pågrund av detta.
"Yume Kōjō: Doki Doki Panic är ett TV-spel utvecklat av det japanska företaget Fuji TV 1987. 1988 köpte Nintendo rättigheterna till spelet, bytte ut alla figurer, "items", miljöer, story och design (men lät banorna vara desamma) och sålde det som Super Mario Bros. 2 till sitt Nintendo Entertainment System i Nordamerika och Europa."
I raise you a Wired-artikel: http://arstechnica.com/gaming/2011/04/the-secret-history-of-s...
Oavsett vad den där artikeln säger så kom Doki Doki Panic först och blev sedan Mario 2. Som du först skrev det så lät det som att spelet gjordes i grund och botten för att "byta ut allting" senare så det ser ut som ett mario spel vilket inte är fallet. Några karaktärer från original spelet blev kvar och är kända som Mario karaktärer när det ursprungligen inte har något med Mario att göra.
Kort och gott, Nintendo köpte rättigheterna till spelet som redan fanns ute, byte ut karaktärer och döpte det Super Mario Bros. 2 som släpptes utanför Japan.
Jo, det vet jag ju såklart, men det jag skrev var att det först utvecklades som ett nytt Mario innan de stöpte om det till Doki Doki Panic, som sedan blev ett nytt Mario.
Men det är ju fel... Det skapades som Doki Doki Panic då helt oberoende av Nintendo. Nintendo köpte rättigheterna till spelet senare (original Doki Doki sålde inte så bra heller), ändrade saker så det skulle se ut som en mario spel och döpte namn på det till Super Mario Bros. 2
Men men, hur som haver så förstår vi båda grunden till hela historien