Vad är framgångsreceptet för Paradox Interactive?
Fredrik Wester har i en stor intervju pratat om hur det är att vara en nischad spelutgivare.
#paradox-interactive, #hearts-of-iron-2, #europa-universalis, #magicka, #leviathan-warships
Stora ord, att lova att strategispelen som får Civilization att se ut som ett casualspel, i framtiden kommer fungera på tablets.
Men om någon kan göra riktig hardcore-gaming på tablets så bör de vara Paradox. Jag menar, man behöver ju inte nödvändigtvis dumma ner spelen för att andra spel på plattformen är anpassade för extremt casual-spelande. Långsam strategi bör kunna fungera även med en pekskärm som interface.
Tror det står fel i artikeln
...har de, trots sina nischade spel, nått stora framgångar...
Det ska nog stå pga sina nischade spel va = )
Ja jag tror det är en väldigt stor faktor i framgångsformeln för spelutvecklare. Sluta spotta ut mainstream skräp och kom med egna bra idér. Förvånande?
Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz
Ser fram emot Europa Universalis IV. Gillar Paradox. Enda problemet är att de då och då släpper spel som är väldigt buggiga. Men de har lovat att bli bättre på det vad jag förstått.
Har aldrig upplevt det, men å andra sidan inte nördat in mig så mycket på dom. Med undantag för HOI2 och Mount & Blade: Warband. Är dock fascinerad av Paradox.
I am the black wizards.
Ser fram emot Europa Universalis IV. Gillar Paradox. Enda problemet är att de då och då släpper spel som är väldigt buggiga. Men de har lovat att bli bättre på det vad jag förstått.
Har aldrig upplevt det, men å andra sidan inte nördat in mig så mycket på dom. Med undantag för HOI2 och Mount & Blade: Warband. Är dock fascinerad av Paradox.
Magicka och Sword of the Stars 2 är exempel på riktiga katastrofer när de släpptes.
Ser fram emot Europa Universalis IV. Gillar Paradox. Enda problemet är att de då och då släpper spel som är väldigt buggiga. Men de har lovat att bli bättre på det vad jag förstått.
Har aldrig upplevt det, men å andra sidan inte nördat in mig så mycket på dom. Med undantag för HOI2 och Mount & Blade: Warband. Är dock fascinerad av Paradox.
Magicka och Sword of the Stars 2 är exempel på riktiga katastrofer när de släpptes.
nu råkar dom spelen enbart vara publiserade av Paradox
nu råkar dom spelen enbart vara publiserade av Paradox
Ja? Det är Paradox som är producent och bestämmer när spelen ska släppas.
I övrigt är deras egna storstrategiska spel inte heller kända för att vara direkt buggfria vid släpp. Även om jag bara tog upp de absolut värsta spelen de släppt.