Vilken konsol ser du mest fram emot?

Inaktiv

Det blir en Ouya för emulatorspel och xbmc endast. Nyare spel spelar jag på datorn. Tycker både Sony och Microsoft har visat att konsoler med modern grafik är dödens.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av jpse87:
Skrivet av Exim:

Jag ser mer fram emot 700 serien från nvidia ...

PC finns väl inte längre!?!?!?!

Skrev du detta på din Xbox eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av styris:

Vars är röstalternativet.

Inget -Jag uppgraderar min PC istället!

www.sweclockers.se ---> dat way


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

PLAYstation 4

Xbox One (One=TV reds. anm.)

Medlem

Det finns ett argument för att köpa en ny konsoll nu, fighting spel, så den konsoll med bäst fighting spel blir det.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Blir så jävla förbannad över att de inte är bakåtkompatibla... Ny teknologi gör så att det inte funkar... Årets bullshit. Om jag nu köper en ny konsol får det väl bli PS4 eftersom mina 360 spel ändå inte kommer funka på den nya Xbox. Hoppas God of War spelen kommer till PS4.

Medlem

Jag kanske inte vet tillräckligt mycket men varför blir folk så less på att XONE har TV-funktioner också? Använd det bara inte den och spela spel på den istället så är det väll exakt samma som en PS4?

Medlem

Varför finns inte ingen som alternativ?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sille:

Varför finns inte ingen som alternativ?

Då behöver man inte rösta!

För mig blir det PS4


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Xbox blire nog först, sen tillslut en ps4 efter ett tag. Till sist, ny pc, precis som under denna generationen

Medlem
Skrivet av Herk:

Jag kanske inte vet tillräckligt mycket men varför blir folk så less på att XONE har TV-funktioner också? Använd det bara inte den och spela spel på den istället så är det väll exakt samma som en PS4?

Jag tror att den stora skillnaden verkar vara att Sony verkar ha diskuterat med spelutvecklare om vilka specifikationer och funktioner de vill ha i en ny konsol. De har även Mark Cerny - en legendarisk spelskapare - som huvudarkitekt bakom PS4.

MS verkar mest ha diskuterat med TV-bolag, företag som säljer diverse digitala abonnemang och tjänster samt reklamfirmor när de designat sin nya konsol. En stor del av dessa saker finns inte ens utanför USA.

http://youtu.be/KbWgUO-Rqcw

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Herk:

Jag kanske inte vet tillräckligt mycket men varför blir folk så less på att XONE har TV-funktioner också? Använd det bara inte den och spela spel på den istället så är det väll exakt samma som en PS4?

Jag tror att den stora skillnaden verkar vara att Sony verkar ha diskuterat med spelutvecklare om vilka specifikationer och funktioner de vill ha i en ny konsol. De har även Mark Cerny - en legendarisk spelskapare - som huvudarkitekt bakom PS4.

MS verkar mest ha diskuterat med TV-bolag, företag som säljer diverse digitala abonnemang och tjänster samt reklamfirmor när de designat sin nya konsol. En stor del av dessa saker finns inte ens utanför USA.

Märker att jag vet för lite om det här, vad har PS4 för funktioner som inte Xbox One har?

Inaktiv

Ponera...

1. Du kopplar in din PC till tvn. (Snygg liten pc med 16Gb Ram och 8 x 4.0Ghz CPU etc.).

2. DU kan nu göra följande..
2.1 Skype (x)
2.2 Spela nya spel (x)
2.2.1 Med Xboxkontroll (x)
2.2.2 Med Playstationkontroll (x)
2.2.3 Med mus/tb (x)
2.2.4 Med röstkommando (x)
2.2.5 Med .....
2.3 Titta på tv (x)
2.4 Titta på film (x)
2.5 Styra allt med padda (x)
2.6 Styra andra appareter i hemmet (x)
2.7 Liveresultat (x)
2.8 Spela in tv-program (x)
2.9 Titta på streams (x)
2.10 Byta/Lägga till HD (x)
3.0 ALLT DETTA SAMTIDIGT (x)
3.1.
3.2..
3.3...Trallar på "Neverendig story...naaanana"


signatur

The world is not enough - the PC is!

Medlem
Skrivet av trasen:
Skrivet av Kouhei:

Framtiden får utvisa vilken konsol som ger snyggaste grafiken på skärmen. Jag minns hur Ps3 framställdes som bättre än 360 då det begav sig, men de allra flesta multiplattformsspelen ser bättre ut på 360 eftersom Ps3 var svårare att utnyttja kraften i.

Och helt ärligt tror jag inte skillnad mellan 360/One och Ps3/Ps4 kommer bli särskilt stor. Om spelen verkligen kommer ser ut i GAMEPLAY som Capcoms teknikdemo till Ps4, DÅ blir skillnaden enorm. Men det återstår att se om det verkligen var gameplay eller bara en specialgjord sekvens ala flygsekvensen i Killzone.

Nu har ju både Sony och Microsoft valt att hoppa in på x86 arkitektur, så vi kommer troligen inte se stor skillnad rent grafisk mellan konsolerna. Det faktumet har troligen båda tillverkarna varit medvetna om ett bra tag, och därför har dom utvecklat egna, mer konsol specifika funktioner för att bredda skillnaden.

OT : Jag kommer troligen hoppa på PS4´an om jag tänkte ta ställning.. tror mer på "for gamers" konceptet.

Men den stora frågan kvarstår, tänker dom stödja mus och tangentbord?

Skrivet av vuze2143:

xbox. hatar ps kontrollen, på tok för liten

PS4. hatar xbox kontrollen, på tok för stor

Medlem

Jag ska köpa båda för att jag kan och har råd. Plus, jag är speltillverkare och håller på att starta upp mitt eget spelbolag. Så jag måste ha båda för att kunna förstå logiken mellan de olika konsolerna.

Inaktiv
Skrivet av Exim:

Jag ser mer fram emot 700 serien från nvidia ...

Hoppas den inte blir så himla dyr som det ryktas om :/

Medlem

Man vet alldeles för lite om båda fortfarande för att göra ett sånt val.

Medlem

jag förstår inte varför folk skriver att xboxen (TV—boxen) har sämre prestanda när vi i dagsläget inte vet till 100% hur den verkliga specifikation och prestanda ligger till. Det är skillnad på siffror och verklighets prestanda som som visas.

för mig blir det iallafall ett ps4 då jag förbokade ett 2011.

Inaktiv

Båda är skräp,

ps4: share share share share share
xone: tv tv tv tv tv tv tv tv tv

Medlem
Skrivet av dotque:

Tack, har varit sjukt taggad och missade lite mer en halva xbox konferensen. Så fattade inte varför alla klagade. Har varit ett stort Xbox Fanboy, men Halo kan inte väga upp detta skiten. Men efter detta så lutar de mot ett Ps4 om jag nu ska köpa något..

Microsoft, ni har förlorat mig som kund.


signatur
Medlem
Skrivet av Chippen838:

jag förstår inte varför folk skriver att xboxen (TV—boxen) har sämre prestanda när vi i dagsläget inte vet till 100% hur den verkliga specifikation och prestanda ligger till. Det är skillnad på siffror och verklighets prestanda som som visas.

för mig blir det iallafall ett ps4 då jag förbokade ett 2011.

CPU kan ju vara bättre, men minnesbandbredden till GPUn blir ju klart sämre.

Medlem

Jag var mest taggad för Xbox (One) och deras Live-tjänst. Men det har vänt nu, inom loppet på en timma. Usch vad mycket tråkigheter som utannonserades igår.

Första konsolen blir en PS4'a.

Medlem

Folk verkar inte fatta att presskonferensen handlade bara om konsolen och att dem visar spelen på E3. sen att den har mycket funktioner är ju bara ett plus, man kan ju använda den till "bara spel" om man så vill.

Så Spelkonsol (PS4) Eller Spelkonsol + Mediastation (Xbox) För samma pris? (Om priset blir snarlikt)

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av styris:

Vars är röstalternativet.

Inget -Jag uppgraderar min PC istället!

www.sweclockers.se ---> dat way

Jao men behöver ingen hjälp med min PC så besöker inte den sidan just nu.

Bara olustigt se hur Wii U utvecklar sig själv och visar att det är den enda innovativa konsolen som kommer finns next gen. (Ja jag vet den saknar spel) Men då Sony och Microsoft bara tävlar om vem som kan göra den värsta HTPC:n med spelfunktioner så känner då jag avsmak och ett stort "do not want"!

Medlem

Vart är alternativet "Jag bryr mig inte om konsoler!" ?

BTD
Medlem

Xboxen kommer bli skitbra! I slutänden kommer den bli den bättre konsollen med dom mest attraktiva speltitlarna. precis som idag. Tihi.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Playstation 4: En konsol avsedd för spel i förstahand
Xbox One: En konsol avsedd för TV i förstahand

Det blir PS4 för min del.

Skrivet av Puscifer:

Playstation 4: En konsol avsedd för spel i förstahand
Xbox One: En konsol avsedd för TV i förstahand

Det blir PS4 för min del.

När man dessutom tänker på att allt dedär TV funktionerna som de skryter så om bara gäller Nord Amerika, har jag för mig i alla fall. För mig är valet lätt, Ps4, konsollen som ger kontroll istället för att kontrollera.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Utan att ha mer att gå på så hade valet idag inte varit svårt, PS4 vinner tveklöst. Men vi vet fortfarande inte hur Sony kommer göra med begagnade spel och andra saker som har med DRM att göra.

Hur som helst så får Xbox One mig att tänka på CDTV som floppade rätt så ordentligt. Vad får Microsoft att tro att det kommer vara annorlunda med deras kommande konsol?

Medlem

Köper aldrig konsol på release så jag kommer välja när jag sett vad vardera konsol erbjuder när de funnits ute något år. Men just nu så känns PS4an som det självklara valet, trots att jag verkligen ogillar kontrolldesignen hos Playstation.

Skriv svar