Dödsdomen

Skribent
Dödsdomen

Jag har spenderat sex timmar med att rota bland gamla NES-klassiker och testa spelkonsoler med vektorgrafik. Det här är resultatet av att ha tagit ut 2000 kronor från sparkontot och bara gått bananas. Ett av dessa spel kommer bli min död.

#blogg


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Dödsdomen

Darkwing Duck har det spenderats en och annan timme på back in the day

Är det Nemesis som gömmer sig under Skate or Die manualen tro ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Skribent
Skrivet av Parzec:

Darkwing Duck har det spenderats en och annan timme på back in the day

Är det Nemesis som gömmer sig under Skate or Die manualen tro ?

Gradius för sjutton jäkla gubbar! Skamvrån, dit ska du


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Gradius för sjutton jäkla gubbar! Skamvrån, dit ska du

Ah, det är samma. Det spelet har/hade ju ett dussin eller fler namn

Spelade det mest till MSX SVI 728'an och där hette det Nemesis. Men jag kan allt ta mig en tur till skamvrån i alla fall, det är tyst och skönt där ^_^


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Quantum Fighter är ingen höjdare, får lite kräksmak när jag ser den kartongen.

Shadow Warriors är ju klassiker men förbannat svårt bitvis på ett väldigt inhumant sätt, offscreen respawns o latespawn fiender. Musiken är sjukt bra.

Rescue: Embassy mission spelade jag sönder o samman det är riktigt bra, har för mig exakt samma spel fanns till bland annat Amiga men hette då Hostage.

Älskar dock alla spelen på bild, quantum är dock mest hatkärlek.

Medlem

Jag har alltid funnit att sådana spel gör sig bäst i minnet.


signatur

Burn in the light.

Skribent

Battletoads.. GLHF!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Skribent
Skrivet av redruM:

Jag har alltid funnit att sådana spel gör sig bäst i minnet.

Till viss del stämmer det, men många håller än idag.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Shadow warriors (som det hette här), ett av de svåraste plattformsspelen lätt. Minns fortfarande att man i princip var tvungen att spela om det från början om man dog på ett visst ställe på sista kartan. då behövde man utomjordiska krafter istället för halvgudalika för att spöa sista bossen

Det är även ett av de spel jag minns som tidigt hade 'filmepisoder', det var inte alltför vanligt då.

Spelade aldrig Battletoads, men jag ville verkligen ha det när jag läste om det som ung...

Fina minnen!

You did good, Son


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Skate or Die var ju härligt nyskapande på den tiden när skateboard inte handlade om vem som hade mest häng på brallorna...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av jopg:

Rescue: Embassy mission spelade jag sönder o samman det är riktigt bra

Samma här, bara älskar det spelet!

Skrivet av Johan Olander:

Jag har spenderat sex timmar med att rota bland gamla NES-klassiker och testa spelkonsoler med vektorgrafik. Det här är resultatet av att ha tagit ut 2000 kronor från sparkontot och bara gått bananas. Ett av dessa spel kommer bli min död.

En riktigt fin samling där!
Jag hade en rätt fin samling jag också med fina originalboxar, helst till själva enheten, dock blev det en vattenläcka i förrådet den förvarades i och blev lite vattenskadad =(


signatur
Skribent

Ska slänga upp lite bilder på min samling senare. Så kan vi njuta ikapp


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar