Blizzard har stora prylförändringsplaner för Diablo III

Medlem

Hoppas det går åt helvete för Blizzard i fortsättningen dom förtjänar inte våra pengar efter dom senaste skitspelen

Medlem
Skrivet av magma:

Bra att blizzard fortfarande jobbar på spelet. Men..
1) Tycker spelet fortfarande är hemskt obalanserat.
2) Ge valmöjligheten att spela lokalt.
3) Ta bort auktionshuset.

Gillar du inte auktionshuset kan du ju ignorera det

Medlem

It's done when it's done.

"Fixa spelet"

Snälla, börja inte ens.

Det kan gå spendera 10$M på deras nästa hype session för kommande spel. Själv köper jag spel på kickstarter och på reor runt olika butiker.

Preorder?
Day 1?
AAA spel?

Haha , det kan andra konsument får som blir mjölkade dag in och dag ut spendera sina eller mammas pengar på.

Aldrig igen.

Medlem

Trodde inte Blizzard skulle släppa ett dåligt spel under Mänsklighetens era. Tame fan blev det så.

Större miljöer/områden saknar jag så mycket. Spelet kändes ganska kort. Sen saknar jag attribute systemet och AH borde de ta bort.

Alla gör vi misstag. Inklusive Blizzard.

Ser fram emot mitt HoTS Collector's Edition imorgon!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av magma:

Bra att blizzard fortfarande jobbar på spelet. Men..
1) Tycker spelet fortfarande är hemskt obalanserat.
2) Ge valmöjligheten att spela lokalt.
3) Ta bort auktionshuset.

Gillar du inte auktionshuset kan du ju ignorera det

Det är just det man inte kan, ignorera det. Det säger ju Blizzard själva nu att det inte riktigt fungerar som de tänkt sig.

Medlem
Skrivet av Draug:

Låter som att de lär sig mer och mer av Path of Exile.

Blizzard har sett sina bästa dagar, den saken är klar.

Tycker PoE var ruskigt jävla dåligt. Men det går ju att skylla på beta om man nu vill det. Visst fanns det några ljusglimtar men överlag så var spelupplevelsen usel.

Nej, jag spelar inte d3 fortfarande så skippa fanboi-kommentaren.

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Gillar du inte auktionshuset kan du ju ignorera det

Mjae, både ja och nej på den skulle jag säga. Tyvärr är droprates och annat balanserat runt just auktionshuset. Det är ett feltänk som går ner hela vägen till grunden av Diablo 3.

Jag håller med en kommentar längre upp. Om Blizzard skulle erbjuda ett nytt spelläge som helt saknar koppling till AH/RMAH så skulle jag faktiskt, för första gången sen launch, känna mig smått lockad att testa igen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Det roliga är dom flesta här testa bara spelet första veckan och aldrig startat upp spelet igen för att se allt dom förbättrat. d3 är ett bra mycket bättre spel nu en när det släpptes och kommer bara bli bättre efter alla ändringar dom gjort/gör. Tycker folk ska sluta klaga och istället vara glada att dom inte ger upp på ett spel som inte blev som dom tänkt.

Medlem

Att fixa: Klass specifika vapen. Wizard med biff yxa pga dps.. -.-, AH måste fixas. Vet ej hur men det måste fixas. Men man måste tänka på att även D2 var dåligt innan LoD kom. Nu till alla PoE kommentarer... Jag tycker D3 gör mycket bättre än det spelet. I alla fall kombat känslan. Mycket mera tryck och fina effekter i D3s fighter. Fast det är ju beta som sagt.

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

Tror faktiskt inte Blizzard kan muta tillbaka sina spelare från Path of Exile och Torchlight 2.

Path of Exile som är i beta än(?) känns redan nu bättre än vad Diablo 3 gör, nu ett år efter releasen.

Diablo 3 floppade, Blizzard vet om det och försöker genast att få tillbaka sina kunder.

Path of Exile's end game verkar ju hur bra som helst, endless dungeons där du själv får bestämma svårigheten.

Subjektivt, så klart. Själv tycker jag Path of Exile saknar en hel del känsla och Torchlight är samma tråkiga skräp som sin föregångare tyvärr.

Path of Exile är i beta, fast det verkar ju spelet ha varit i all evighet, så det är ingen ursäkt längre.

Torchlight 2 har det inte hänt ett smack med sedan release.

Blizzard försöker med Diablo 3, även om det känns aningen för sent. Personligen gillar jag spelet, men AH i båda dess former förstörde spelet.

...och spelet är PÅ TOK FÖR KORT!!!

Medlem

Diablo 3 är fortfarande toppen har varit sedan dag 1, AH/RMAH är det bästa dom har
gjort har lagt ca 2000 timmar på spelet guld/euro rullar in hela tiden har gjort ca 87000:- kr
fram till nu.

Path of Exile vilket skitspel, Torchlight 1 och 2 barn spel för dom som gillar cartoon.

Nä jag är ingen fanboy av Blizzard och deras spel men in såg
ganska tidigt att här finns det pengar och tjäna.

Medlem

Spelet är bra, inge snack om saken. Men det förbannade Auktionshuset gör att jag inte får någon lust att grinda gear, när man kan köpa skiten ändå...... Bort med AH. Diablo ska vara Diablo och inte World Of Auktioner....


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Oliwer:

Diablo 3 är fortfarande toppen har varit sedan dag 1, AH/RMAH är det bästa dom har
gjort har lagt ca 2000 timmar på spelet guld/euro rullar in hela tiden har gjort ca 87000:- kr
fram till nu.

Path of Exile vilket skitspel, Torchlight 1 och 2 barn spel för dom som gillar cartoon.

Nä jag är ingen fanboy av Blizzard och deras spel men in såg
ganska tidigt att här finns det pengar och tjäna.

Obvious troll is obvious.

Provade D3 för ett litet tag sedan igen efter att inte ha rört det sin launch i princip... och nej. Kan inte säga att jag märkte någon större skillnad, så tack men nej tack.

Medlem

Yes! Köper en stolsdyna i kevlar och håller tummarna
Började spela gen för ett par veckor sedan och har haft riktigt kul. Nu, med en barbar på Paragon lvl 36, 300MF obuffad, som farmar vart jag vill på Monster Power 6 känner jag åter igen en viss frustration. Legendarys droppar i en takt som skulle vara acceptabel...ifall inte 90% är rent skräp. Var tvungen att ta en paus på några dagar när det innom loppet av 5 min droppade 2 fina legenarys, ett ilvl 63 1-hands svärd, och ett 2-h mighty weapon. Glad i hågen sätter jag igång och identifierar.
Resultatet bev mer än en besvikelse, då 1-handarn var Azurewrath med ca 700 dps, och 2-handarn var nåt skit jag skullle gå ner 24k dps med, i jämförelse med mina relativt mediokra AH vapen :/ Det som stör mig är inte lika mycket vapnenas urusla stats för att vara "legendariska", utan att Blizzard faktiskt misslyckats så fatalt med loot systemet från början.

En annan sak som får mig att gnissla tänderna för att det är så onödigt korkat är att ifall man vill spela något annat än act 3-4 för att hitta bra saker på MP6 (tex) så är det bara att böja sig framåt och acceptera sanningens bistra näve. I act 1 och 2 är det fortfarande mindre chans att det droppar ilvl 63 items, precis som när man spelade igenom Inferno första gången.
Detta pårde ju naturligtvis tagits bort när man spelar act 1 på en MP-nivå som går att jämföra med act 4's svårighetsgrad, men nej nej. Uppenbarligen skall man hålla sig till act 3 ifall man vill springa runt och leta saker. Act 1 och 2 är tydligen till för dom som hade så kul där när dom levlade 5 karaktärer till lvl 60 att dom gärna springer där med minimala loot chanser. Vågen

När jag ändå raljerar så skulle bossarna droppa (minst) gula saker även i nightmare, hell och inferno), inte bara i Normal. De förbaskade cutscenerna som nästan fortfarande var coola tredje gången man såg dom skulle naturligtvis vara möjliga att stänga av (är ju helt sjukt att det fortfarande ska avbryta varje bossfight!) Och framför allt, spelet skulle vara ca 3-7 ggr längre, och innehålla MAX 2 svårighetsgrader, Normal och whatever. Att tillverka ett spel idag som går ut på att du ska varva det 4 gånger innan du ens kan börja fundera på att geara upp din karaktär är snudd på skandal.

Flämt, flämt!...

Ok, med det ur mig så gör Blizzard iallafall någonting väldigt bra här, dom lyssnar faktiskt på fansen, och ändrar på saker som suger. Vet inte om det är samma artikel, men hörde att dom även ville att det skulle droppa färre items (rare vill jag ju tro då, inte legendarys) med bättre stats, villket är ett stort steg i rätt riktning. Nu fyller jag fortfarande väskan (motvilligt) med rares, och teleporterar till stan för att sälja av varje gång den är full. Ungefär 1/30 är något som KAN resultera i ett pris över 50k på AH (eller gud förbjude, vara en uppgradering till en egen karaktär), men antaligen bara kommer ligga och ta upp en av de 10 platserna man har till sitt förfogande i 36h.

Fortsätter dom med det här, att ändra på alla deras misstag till det bättre, och lyssna på fansens feedback så kan jag tom tänka mig att köpa expansionen när den kommer, men då får det för bövelen vara aningen längd på den också.

Medlem
Skrivet av Oliwer:

Diablo 3 är fortfarande toppen har varit sedan dag 1, AH/RMAH är det bästa dom har
gjort har lagt ca 2000 timmar på spelet guld/euro rullar in hela tiden har gjort ca 87000:- kr
fram till nu.

Path of Exile vilket skitspel, Torchlight 1 och 2 barn spel för dom som gillar cartoon.

Nä jag är ingen fanboy av Blizzard och deras spel men in såg
ganska tidigt att här finns det pengar och tjäna.

Så du menar att spela 2000 timmar och tjäna 40 kr/h är pengar att tjäna?. Tjänar fan mer på min dricks som bartender.

Medlem
Skrivet av Oktagon:

Det inte är utan att man undrar hur det gick så fel, men bra att de rättar till mer och mer, med ett släpp av en rejäl expansion så skulle de kanske kunna vinna tillbaka en del av spelarna. Tyvärr så innebar spelets allt för många designbrister att varumärket Blizzard fått sig en rejäl törn. Visst, spelet är ganska hyfsat på många plan men samtidigt långt ifrån vad man hade förväntat sig av ett företag som har stått för kvalité och genomtänkt spelarupplevelse.

Håller med till fullo. Vet att det är mycket nytt folk (inom samma företagsnamn), men man tycker att dom borde haft bättre koll vad som är ok och inte innan dom släppte spelet.

Medlem
Skrivet av Hanga:

Diablo 3 var ett spel som var uselt från början till slut. Den kostanta strömmen av dåliga designval som t.ex. auktionshuset fick mig att höja på ögonbrynet redan från start.

Jag tror fortfarande att auktionshuset var implementerat som ett test inför deras nya MMO titel Titan. Nu har de alla kontakter, avtal och den "kompetens" som krävs att föra över detta till MMO värden. De vet att folk är dumma nog att lägga pengar på saker som endast existerar virtuellt och nu är frågan om de anser att systemet är bra nog för att göra Titan FTP (med PTW) eller monthly fee.

Intressant teori, och vad gör du med ett nyinköpt spel egentligen, jonglerar med kartongen, som är det enda som verkligen "existerar"? Jag vet att det som är en liter piss idag var 2 goa öl igår, och ändå så kommer jag fortsätta dricka öl, är inte livet underligt ändå?

Medlem

Tycker allt skitsnack om D3 börja bli tråkigt nu

Spelet var dåligt. Nu är det faktiskt riktigt bra!

det har hänt mycket sen spelet släpptes.

Och seriöst alla ni som håller D2 kärt?

Det funkade inte särskilt bra förens expansionen kom. Eller har ni förträngt detta?

och alla roliga grejer lades till efter expansionen. Typ World events medmera.

Alla borde lära sig att Blizzard spel utvecklas ganska mycket.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Oliwer:

lagt ca 2000 timmar på spelet guld/euro rullar in hela tiden har gjort ca 87000:- kr

Så länge du skattar så.

Medlem

Härligt att de uppdaterar det iaf, känner nästan att man kan börja spela det igen om 1 år ungefär då spelet faktiskt är klart.

Medlem

Diablo 3? Bwhahahahahahaha!


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem

det finns mycket som behöver ändras och en av de sakerna är att antingen ta bort eller ändra på crit hit + crit damage så att det itne är ett måste att ha det på vapnen för att klara sig som det är just nu.
Sedan kan dom ta bort AH, fixa magier så att de magierna som vi alla känner igen sedan D1 & D2 blir sig lika, fler legendary items för alla levlar + större chans att hitta dom för just nu har jag spelat spelet i 700+ timmar och hittat 3 legendary items som jag själv kan använda... Och det finns mycket mer än detta som behöver ändras (ta bort cutscenes!)

Medlem

Jag loggade in idag efter några månaders uppehåll. Dom har helt klart förbättrat spelet men fortfarande så är dropraten obeskrivligt låg.

Medlem

Har dom redan kommit på det där?
Men bra dock att de skall göra nått åt det.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

knappt samma spel som släpptes och lång kvar till vad det skulle varit.

Medlem

Blev lvl 80 igår. Haiya!

Jag har inte testat än då det är svårt att få klarhet om det är värt att köpa och testa. Jag är rädd det blir ett REA-köp när den dagen kommer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av CeveRR:
Skrivet av Draug:

Låter som att de lär sig mer och mer av Path of Exile.

Blizzard har sett sina bästa dagar, den saken är klar.

Tycker PoE var ruskigt jävla dåligt. Men det går ju att skylla på beta om man nu vill det. Visst fanns det några ljusglimtar men överlag så var spelupplevelsen usel.

Nej, jag spelar inte d3 fortfarande så skippa fanboi-kommentaren.

Mekanikmässigt finner jag Poe vida överlägset D3. Ta det passiva färdighetsträdet, den öppna världen, de intressanta unika föremålen som exempel. Dessutom är stämningen och estetiken betydligt mer i D1 och D2:s fotspår än vad D3 någonsin kommer bli.

Vad var det du inte gillade?

Medlem

Jävlar.... 1 år sedan nästan man rörde Diablo 3... fan va tiden går fort..

Medlem

Diablo 3? Spelar folk det fortfarande?

Skriv svar