Det arbetas på en sjätte Resident Evil-film

Robot
Det arbetas på en sjätte Resident Evil-film

Fem stycken Resident Evil-filmer ska nu bli sex.

#resident-evil


Medlem
Det arbetas på en sjätte Resident Evil-film

Seriöst jag undrar hur denna film tjänar pengar den är ju usel, enda gången jag kan rekommendera den är om du vill vara en PIRATE (syftar inte på nerladdning) och har tråkigt kam du åka till pirathamnen och se den. Undrar hur Paul får ens tag på pengar att fortsätta serien :S


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Skribent
Skrivet av electric8:

Seriöst jag undrar hur denna film tjänar pengar den är ju usel, enda gången jag kan rekommendera den är om du vill vara en PIRATE (syftar inte på nerladdning) och har tråkigt kam du åka till pirathamnen och se den. Undrar hur Paul får ens tag på pengar att fortsätta serien :S

Den har genererat 221 miljoner dollar. JAG VET INTE HUR DET GÅTT TILL.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Haha, sjukt. Första var väl helt ok när den kom, resten är värdelösa.. Fattar inte hur denna skiten fortfarande lever. Jag satt och skämdes konstant under senaste filmen för den var så pinsam

Avstängd

Den senaste filmen var verkligen under all kritik. Riktig skräpfilm, tyvärr.
Jag som ändå gillade de tre första filmerna...

Medlem

there is no curse in elvish entish or the tongues of men to describe my hatred for these movies

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av electric8:

Seriöst jag undrar hur denna film tjänar pengar den är ju usel, enda gången jag kan rekommendera den är om du vill vara en PIRATE (syftar inte på nerladdning) och har tråkigt kam du åka till pirathamnen och se den. Undrar hur Paul får ens tag på pengar att fortsätta serien :S

Den har genererat 221 miljoner dollar. JAG VET INTE HUR DET GÅTT TILL.

HAHAHAHAHA 221 MILLE!!! Jag tror att han använder total war fisken add_money 40000


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Inaktiv
Skrivet av KrejzY:

Den senaste filmen var verkligen under all kritik. Riktig skräpfilm, tyvärr.
Jag som ändå gillade de tre första filmerna...

Alla filmer i serien är sevärda. Ser verkligen fram emot en sjätte avslutande film.

Medlem

Paul W.S. Anderson är bra mycket värre än själaste Uwe Boll.
Sämre filmer än Pauls finns inte.

ZF
Medlem

de skulle säkert tjäna lika bra på att släppa en hemvideo med "Milla duschar", (i 3D självfallet) men alla som ställer sig oförstående till RE-filmernas ekonomiska hållbarhet ur nån slags manus och kvalitetsaspekt måste ju missat både RE-spelen och spelfilmer i övrigt..

Medlem

Gillade de fyra första, men spolade genom den sista.


signatur

Styret upp och däcken ner

Hurra!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Paul W.S. Anderson är bra mycket värre än själaste Uwe Boll.
Sämre filmer än Pauls finns inte.

Jag vet inte även om Resident Evil filmerna är ganska "brainless" så vet jag inte om de kan mäta sig med Uwe Boll. Uwe gör ju trots allt rent skräp.

Medlem

LÄNGTAR! Jag kommer se allt där Resident Evil och Milla går hand i hand. Senaste filmen var sjukt bra ös. Hon har hela tiden burit serien på sina axlar och nu senast så poppade det även upp lite gamla bekanta. Det blev en riktigt mysig reunion


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Gillade första filmen resten var ganska urusla, 3an dög möjligen. Och 2an var för mig den absolut sämsta.
Bara första filmen som var resident evil, RE5 såg ut som Starcraft heart of the swarm i sista scenen. Och den var liksom 4an alldeles för superöverdriven. Bara hjärndöd action ingen skräck över huvud taget längre precis som spelen :/

Medlem

Dem kan väl inte göra en ännu sämre film? Jag tror mer på en asylum version

Medlem
Skrivet av FreddYzzify:
Skrivet av AstroCreep:

Paul W.S. Anderson är bra mycket värre än själaste Uwe Boll.
Sämre filmer än Pauls finns inte.

Jag vet inte även om Resident Evil filmerna är ganska "brainless" så vet jag inte om de kan mäta sig med Uwe Boll. Uwe gör ju trots allt rent skräp.

Uwe ligger i samma klass som Michael Bay och Paul. Om det inte vore för att Bay och Paul får så otroligt mycket mer pengar för marknadsföring och produktion så hade det varit i samma division som Boll.

Resident evil filmerna ska inte förknippas med spelen. Då inget är sig likt. Filmbolaget köper bara ett varumärke och namn på karaktärer och inget annat. Finns väl ingen karaktär som är sig lik i filmerna?

Medlem

Första filmen var rätt så okej och de andra två var inte heller några dåliga filmer men del fyra var verkligen bortkastade pengar och det enda som var värt att se var när filmen tog en karaktär från RE 5. Tror det är mycket tack vare dessa filmers framgångar som spelen ändrat karaktär till att bli mer actionbetonade vilket är väldigt tråkigt. RE lyckade bra med att skapa en obehaglig stämning likt spelet det hämtade inspiration från.

Har inte sett den senaste delen och frågan är om jag ens kommer göra det då jag som sagt blev väldigt besviken på förra filmen Afterlife. Man kan ju alltid hoppas att del sex återgår till spelens rötter men jag tror knappast det lär ske.

Medlem
Skrivet av qwail:

Gillade första filmen resten var ganska urusla, 3an dög möjligen. Och 2an var för mig den absolut sämsta.
Bara första filmen som var resident evil, RE5 såg ut som Starcraft heart of the swarm i sista scenen. Och den var liksom 4an alldeles för superöverdriven. Bara hjärndöd action ingen skräck över huvud taget längre precis som spelen :/

2an SÄMST?!!?! Den enda med resident evil känsla what so ever från spelen!

resident evil 3 nemesis ---> Resident evil 2

Och när jag pratar om spelen så resident evil 1-4

Det enda jag tyckte var pinsamt med förra filmen var slutet, drakar o skit som flög runt och det såg ut som sagan om ringen igen

Medlem

Det är här jag kommer in och erkänner att jag älskar RE-filmerna och att det här gjorde mig riktigt glad att höra.

Gör vad ni vill med den informationen.

Medlem

Vadå gå tillbaka till rötterna? Första filmen håller sig väldigt nära Resident Evil 2 på det mesta. I tvåan så kastar de in Nemisis och Jill Valentine som båda är väldigt lika spelen (Nemisis identisk). De blandar upp med polisstationen och lite kända miljöer och så också. I trean börjar de släppa spelen och det enda som görs där med koppling till spelen är introducera Claire Redfield. Därifrån har filmerna levt sina egna liv och det tycker jag är helt ok och rätt väg att vandra.

Skrivet av Rocky Dennis:

Det är här jag kommer in och erkänner att jag älskar RE-filmerna och att det här gjorde mig riktigt glad att höra.

Gör vad ni vill med den informationen.

Vi tummar upp den tycker jag.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

ZF
Medlem
Skrivet av Parabellum87:

2an SÄMST?!!?! Den enda med resident evil känsla what so ever från spelen!

svårt att argumentera mot just detta, grundupplägget självt kunde gjort det till en riktigt bra RE-film. det som sänkte den filmen var snarare nått taktiskt absurt ekonomidrag i att genom åldersanpassning neråt skära ner på blodet och ersätta med bla korkad rasisthumor istället, vilket iof bara i sig är helt sinnesbogglande ironiskt.

Medlem

2an kanske följer spelets spår mest efter 1an, men det är också filmen där allt blåses upp och blir galet överdrivet. Alla verkar vara superhjältar helt plötsligt, men så får man se Bravo team "special forces" som inte ens hade haft en chans mot det vanliga landsbygdshemvärnet. Och hela filmen fortsätter i en ojämn berg och dalbana som bryter all logik. Därför jag tycker det är den sämsta av dem alla. De andra är förvisso hjärndöd action men där är det iaf bara Alice och wesker som är superöverdrivna.

Medlem

Yay! Resident Evil filmerna satsar på det som är viktigt dvs. action och skär ned på allt som är oviktigt i popcornfilmer, handling, skådisar, sammanhang osv.

Äger alla på Blu-ray och även nästa film blir ett givet köp.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Naiv som jag är hoppas jag på att de faktiskt ska göra en "bra" film för en gång skull. Älskar första och andra filmen - därefter är det rena rama sömnpillret för mig. Blir lika exalterad varje gång och lika besviken varje gång, tja, de senaste tre filmerna i alla fall.

Med det sagt - nu håller vi oss optimistiska och hoppas på en BRA film som hyllar en underbar klassiker! (Skulle inte förvåna mig om den kommer koppla mycket till RE6 dock...)

Medlem
Skrivet av qwail:

2an kanske följer spelets spår mest efter 1an, men det är också filmen där allt blåses upp och blir galet överdrivet. Alla verkar vara superhjältar helt plötsligt, men så får man se Bravo team "special forces" som inte ens hade haft en chans mot det vanliga landsbygdshemvärnet. Och hela filmen fortsätter i en ojämn berg och dalbana som bryter all logik. Därför jag tycker det är den sämsta av dem alla. De andra är förvisso hjärndöd action men där är det iaf bara Alice och wesker som är superöverdrivna.

Första filmen kändes mer som RE medan de andra delarna hade för mycket fokus på action än på skräck. Afterlife var värst och jag håller helt med Angry Joes Resident Evil: Afterlife 3D Movie Review.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av qwail:

2an kanske följer spelets spår mest efter 1an, men det är också filmen där allt blåses upp och blir galet överdrivet. Alla verkar vara superhjältar helt plötsligt, men så får man se Bravo team "special forces" som inte ens hade haft en chans mot det vanliga landsbygdshemvärnet. Och hela filmen fortsätter i en ojämn berg och dalbana som bryter all logik. Därför jag tycker det är den sämsta av dem alla. De andra är förvisso hjärndöd action men där är det iaf bara Alice och wesker som är superöverdrivna.

Första filmen kändes mer som RE medan de andra delarna hade för mycket fokus på action än på skräck. Afterlife var värst och jag håller helt med Angry Joes Resident Evil: Afterlife 3D Movie Review.

Tycker ändå att den andra filmen levde upp till RE-universumet relativt bra - kändes som att de försökte länka samman RE2 och RE3 precis som första filmen länkade RE1 och RE2. Det var bra gjort om än bristen på kvalité och budget sken igenom under större delen av filmen. Trean och därefter är pinsamt skräp i stort sett och Paul W.S. Anderson verkar ha gått från att göra film av en spelserie han tycker om till att bli pengakåt och mjölka konceptet. Afterlife har jag inga ord för, liksom med Retribution. Pinsamma filmer som framställs som parodier på spelserien.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av FreddYzzify:
Skrivet av AstroCreep:

Paul W.S. Anderson är bra mycket värre än själaste Uwe Boll.
Sämre filmer än Pauls finns inte.

Jag vet inte även om Resident Evil filmerna är ganska "brainless" så vet jag inte om de kan mäta sig med Uwe Boll. Uwe gör ju trots allt rent skräp.

Uwe ligger i samma klass som Michael Bay och Paul. Om det inte vore för att Bay och Paul får så otroligt mycket mer pengar för marknadsföring och produktion så hade det varit i samma division som Boll.

Resident evil filmerna ska inte förknippas med spelen. Då inget är sig likt. Filmbolaget köper bara ett varumärke och namn på karaktärer och inget annat. Finns väl ingen karaktär som är sig lik i filmerna?

Sant det är riktigt skamlöst av Uwe att göra spelbaserade filmer utan att ens själv vara intreserad av spel. Uwsch!
Bays filmer kan vara ganska kul att kolla på om man stänger av finsmakardelen av hjärnan. Specialeffekter och explosioner kan ju trots allt man njuta av. Uwe mår man dåligt av.

1
Skriv svar