Medlem
Skrivet av Soolar:

Minus?
Vapenbyggandet är onödigt komplicerat och otydligt.

Att implementera en crafting aspekt är inte mer än genialiskt i sig.
Det kanske ses som en påtvingad förlängning av gametime men det gav mig en faktisk och värdeskapande dimension till spelet.

Den generiska repetitionen.

Repetition...del 3? sa du plus för fortfarande Dead Space?

Saknar riktiga överraskningsmoment.

Ärligt...du lirade på dagtid med en hoper med avbrott och andra random (kafferaster, bittra chefer, FB uppdateringar, Twittrande, etc etc) avbrott?
Detta lir ska spelas "After hours" med ett par schyssta lurar som återspeglar det jobbet som har lagts ner på den EPISKA ljudbilden som integrerats med fear systemet för att just du ska få den maximala känslan av hur långt visceral igentligen tagit denna genre!

Håller med helt!!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Soolar:

Minus?
Vapenbyggandet är onödigt komplicerat och otydligt.

Att implementera en crafting aspekt är inte mer än genialiskt i sig.
Det kanske ses som en påtvingad förlängning av gametime men det gav mig en faktisk och värdeskapande dimension till spelet.

Den generiska repetitionen.

Repetition...del 3? sa du plus för fortfarande Dead Space?

Saknar riktiga överraskningsmoment.

Ärligt...du lirade på dagtid med en hoper med avbrott och andra random (kafferaster, bittra chefer, FB uppdateringar, Twittrande, etc etc) avbrott?
Detta lir ska spelas "After hours" med ett par schyssta lurar som återspeglar det jobbet som har lagts ner på den EPISKA ljudbilden som integrerats med fear systemet för att just du ska få den maximala känslan av hur långt visceral igentligen tagit denna genre!

Mja....Deadspace upplevs nog bäst framför en 50tums tv och ett fläskigt hemmabiosystem, på kvällen i ett mörkt rum med ett par levande ljus..salongsberusning är ju helt klart en fördel för att nå rätt stämning.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av cinort:

Tycker ni spoilar betygen i rubriken för ofta.

Men efter vad man har hört och sett så blir det varken köp eller nedladdning.

Tera var förvånansvärt roligt.

Hade du föredragit en rak rubrik utan information?

Jag föredrar det som ni gör det nu, det är bra med en informativ rubrik som beskriver recensionen, i alla fall i mitt tycke. Sen måste jag säga att det jag sett av Dead Space 3 är inte alls läskigt, jag blev mer skrämd av Bioshock som är ungefär så läskigt som jag klarar av då jag inte äfinner någon njutning i att bli skrämd. Sen kan man ju fråga sig om jump-scares är riktig skräck vilket jag inte tycker det är, riktig skräck ska kunna uppnås utan att överraska spelaren med ett monster som hoppar ut ur en ventil och skriker.

Inaktiv

jag har inte kommit så långt i ds 3 ännu, men känns som man har obegränsat med ammunition och healthpacks .. hittar det i varenda lik och utspritt lite överallt.. .. iaf på "normal" .. i ds2 va allt nästan slut hela tiden , och precis på gränsen att man överlevde.

Medlem

DS har gått ifrån att vara bra till en dålig blandning utav lost planet samt army of two, och det klickade inte utan blev en Fucking big fail som det heter på svenska, jag hoppas DS4 blir fan så mkt bättre, att man kickar teamet bakom 2an och 3an och tar in hungriga talanger som vet hur spel skall byggas och underhållas!

Jopp kommer en 4a var så säkra!

Nej nu blir det Aliens CM hela helgen! får om det är bättre!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av Deep Throat:

Jopp kommer en 4a var så säkra!

Har du glömt "Dead Space needs “around five million” fans to survive, according to EA"

Medlem
Skrivet av Matsodon:
Skrivet av Deep Throat:

Jopp kommer en 4a var så säkra!

Har du glömt "Dead Space needs “around five million” fans to survive, according to EA"

Inte nu när de har mikrotransaktioner...

Medlem

Brukar det inte vara 4/5 som får "säkert köp"?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Spelade ni igenom hela spelet?

Jag tänker nog köpa det till PS3 bara flytten blir klar.

Men skulle gärna veta om det är baserat på hela spelet eller en viss % av spelet. Recensionen alltså

Medlem

Hej hörni! Intressanta kommentarer!

Vill bara förtydliga att jag spelade Dead Space 3 nattetid tre nätter i sträck, insluten i surroundhörlurar framför min nya Sharp LC-60LE741S. Klart man bäddar med optimala förutsättningar för att maximera Dead Space-upplevelsen!

Det enda som egentligen skrämde mig var hur illa ljudmixade vissa skrik var - de hoppade man ju förstås till av, mest för att ljudnivån var extremt hög oavsett hur långt ifrån de befann sig. Kanske kan skylla på surroundhörlurarna. Oavsett vilket var det ju inte Viscerals snillrika skräckdesign som gjorde det

Medlem
Skrivet av Paddington:

Brukar det inte vara 4/5 som får "säkert köp"?

Ja, vafan Calle?

Skägg.
10 Chambers

Knasmedalj, tillbaks i buren!


signatur
Medlem

Intressant med olikartade perspektiv och hallucinationer, får en att tänka på Rovdjuret när Billy tömmer sin minigun rätt ut i djungeln:)

Inaktiv

det har en mkt störade savebug. Är på fel ställe när man startar spelet igen , långt före där man sparade. .. iaf på pc....

Medlem

Inga överraskningsmoment? Nej då åker det i skräpkorgen i väntan på antikrundan så kanske man provar det


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av cinort:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av cinort:

Tycker ni spoilar betygen i rubriken för ofta.

Men efter vad man har hört och sett så blir det varken köp eller nedladdning.

Tera var förvånansvärt roligt.

Hade du föredragit en rak rubrik utan information?

Yes.

Recension - Dead Space 3

Flott och stilrent.

Både och är bra. Jag läser aldrig recensionerna, kollar bara betyget, så för mig kan det va bra med en mer ingående rubrik. Men jag lär ändå gå in och kolla just hur pass dåligt/bra betyg den fick - så njaa en stilren "recension - detta spel" vore nog kanske bättre så mystiken håller sig uppe tills man scrollat ner


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

F steam sales....kolla på gmg istället...betala i dollar istället för att punga ut massa extra i euro köpt en massa AAA titlar för en liten summa av steam priset!

Medlem

Bra spel om man vill ha mer av samma med extra här å där rätt bra variation på miljöer en tidigare spel och jag har bara kört i 7 tim. Tycker man om 1 och 2an så tycker man nog om 3an ochså.

Inaktiv

Vilket skitspel, det förtjänar inte 3/5. Jag spelade ungefär 20 minuter och det var det värsta jag har spelat på väldigt länge.

Medlem
Skrivet av Prexun:

Vilket skitspel, det förtjänar inte 3/5. Jag spelade ungefär 20 minuter och det var det värsta jag har spelat på väldigt länge.

Då får du väl spela hela spelet så då förstår du att det är bra mycket bättre än vad du får det att verka som...


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem

En dålig recension tycker jag.

Dead Space 3 är fortfarande Dead Space och är absolut inte fegt, tvärtom, det är ju mer annorlunda mot dom andra två och vad 2:an var mot 1:an. Skulle ett ex. maskingevär göra det fegt istället för ett gammalt vapen ifrån 1:an eller 2:an? Uuhm nej.

Vapenbyggandet är väldigt logiskt och kan måhända se krångligt ut men efter några sekunders pillande så märker du att det faktiskt inte är det.
Att klagas på den generiska repetionen är så ologiskt så det finns inte. Det är Dead Space.. ett skräckspel som handlar om en sak.. vad ska dom lägga in för att förnya saker och ting, Stormtroopers? Nej.. det handlar om att slakta så många mutationer som du kan medans du tar dig framåt. Överraskningsmoment finns det gott om, men alla blir ju inte skrämda och/eller överraskade av allt. Det som dom hade i Dead Space 1 & 2 finns även i Dead Space 3, men nu har vi vant oss, vi vet vad Dead Space är.
Det funkade på mig i vilket fall som helst.. ibland hoppade jag till ibland inte, men visst fanns det överraskningsmoment.


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem

1:an var skitbra, den första timmen. Sen var det inte skrämande längre, och ända anledningen till att jag tog mig igenom det var för att jag ville veta vad fan som hänt.

2:an var bra, första timmen. Sen var det skräckmomentet över. Dock njöt jag mer av fiende variationen i tvåan så den senare delen var mer njutbar.

Det skall tillägas att jag har flertal vänner som inte spelat igenom varken ettan eller tvåan för att dom inte vågade, go figure...

3:an hittils har inte varit skrämmande alls. Dock tycker jag det är ett rätt bra action spel, gillar verkligen det nya vapensystemet, förstår verkligen inte att folk kan tycka det är krångligt? Medans ni trixxar med det springer jag runt med min sniper/shotgun

Dom var ganska tydliga innan släppet av DS3 att det skulle vara mer fokus på action och mindre skrämmande, så att använda det som ett negativ tycker jag är lite fel. Bedöm det för vad det är, inte för vad det inte är. Spelet är ett lite obehagligt action spel, och gör det ganska bra i min mening.

Medlem

IGN då? Så fort man ser att titeln är i en frågande form t.ex. "Will ... return to direct the next game in the series?" så är det 100% att svaret är nej i texten sedan :3

Medlem

haha en rolig detalj, efter att ha upptäckt podcasten overkligt via fz och senaste dagarna lyssnat igenom en rad avsnitt så började jag läsa recensionen utan att kolla vem skribenten var, mer eller mindre direkt fick jag Victor Leijonhufvud röst i huvudet när jag läste igenom texten, lustigt när sättet att uttrycka sig på känns igen på det sättet

Redan i Dead Space 2 fumlade utvecklarna bort magin från ettan. Har inga större förväntningar på det här spelet, men co-op lockar ju alltid.

Medlem

Har lirat ett par timmar nu och jag sitter på helspänn hela tiden.
Gillade inte sekvensen i början där man fightas mot soldater men sedan är det gamla vanliga Dead Space atmosfären när man smyger omkring på övergivna rymdskepp.

Sedan tycker jag det är riktigt snyggt på PC. Allt maxat (MSAA) i 1080p, vsync av på 120hz skärm flyter runt 80 - 200 fps beroende på scen, ingen screentearing alls.
4Ghz i7 med HD5870x2.
Lirar med 360 Gamepad för känslans skull.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Det är snyggt på ps3 med. Precis som det ska vara

Medlem

Tyckte om första dead space, blev aldrig av att jag testa 2an.

När man börja spela detta kändes de mer som ett action spel i stil med Syphon Filter. Snygg är det jag kan inte ljuga, men jag höll ut tills jag möttes av vapenbyggandet.. tänkte bara wtf och av-installerade.

Laddar mot sim city 5 ist.

Medlem

Första spelet för mig i Dead Space serien och jag är mäkta imponerad. Otroligt härliga filmsekvenser, Störtsköna kontroller och en bra och finslipad historia.
Har fastnat otroligt hårt i detta spel och de var en fröjd att lira igenom det på normal. Nu blir det å prova svåraste
En bra blandning mellan action & rädsla är det också i spelet.

Vapensystemet gillar jag ocskå. Man kan verkligen göra mycket med vapnena, men känns som vissa vapen är att föredra.
Säger bara Telemetry spike engine med chain gun & stasis attachment. Fienderna rör sig inte många mm!! Särskilt när skotten går igenom fienderna.

Skulle utan tvekan ge det 5/5. Men då har jag ju inte spelat dom första spelen i serien. Men ska man verkligen basera ett spelbetyg utifrån dom äldre spelen i serien?

Medlem

Jag ger Dead Space 3 en stark 4a, För det var grymma miljöer samt att man kan crafta vapen, som inte alls va så invecklat. & mkt mera som var kanon i denna del.

Håller med alla andra kommentarer när det gäller att spela detta, det ska vara mörkt i rummet & ett bara Vanliga lurar duger fint det med för att man ska börja studsa i stolen!

123
Skriv svar