Ubisoft menar allvar med Splinter Cell-stealth
Tusen tack för den här videon, nu fick jag tillbaka hoppet igen!
Hoppas bara man inte får så extremt mycket minuspoäng när man stealthdödar fiender som i övriga delar...ett typiskt karaktärdrag hos mig i Splinter Cell är att döda terroristerna tyst, något i mig kan bara inte skona deras ondskefulla liv
Game long and prosper
Spelet är alldeles för ljust! Var är det gamla hederliga SC där man faktiskt behövde använda nightvision och skjuta lampor? Ser ut som att klockan är 17:00 när han är utomhus.
I övrigt ser det väl bra ut, åtminstonde ett steg i rätt riktning men de ha mycket kvar att bevisa för att jag ska överväga ett köp.
Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21
Ja hoppas verkligen spelet får ett nytt omslag, de ser alltför mycket ut som Sam tänker "it's raping time!" när han tittar ner på den döde(?) soldaten... Ser inte bra ut IMO.
Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.
Ja hoppas verkligen spelet får ett nytt omslag, de ser alltför mycket ut som Sam tänker "it's raping time!" när han tittar ner på den döde(?) soldaten... Ser inte bra ut IMO.
För att tänka som en våldtäktsman så måste man bli en våldtäktsman eller hur var det nu igen? Ush på dig och din fantasi
Kul att få komma tillbaka till riktiga Sam Fisher!
Hoppas bara att dom fjantiga lamporna försvinner från honom, blir svårt att smyga i mörkret annars.
Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX
Har följt denna serie sedan jag första gången läste om den. Vart rejält besviken över att spelet var exklusivt för Xbox men som tur var släpptes det senare även till PC. Första spelet var riktigt bra, tvåan var i mitt tycke bättre och som jag förstått det så är del tre den bästa (har bara testat första banan och visst verkar det väldigt lovade) för att sedan gå åt helt fel håll.
Grejen är att Ubisoft den senaste tiden inte visat mig ett enda spel som är utmanande (Far Cry 3 kan dock vara ett undantag), jag tvivlar på att de kommer gå tillbaks till SC rötter. Upp till bevis Ubisoft, jag tror inte på ett skvatt ni säger numera.
Dessvärre verkar det som att man inte måste gömma kropparna som i de första spelen.
Har precis kört klart första Hitman och en sak som gjorde spelet svårt var ju att man hela tiden måste se till så att vakter inte upptäcker kropparna. Detta var ju också en viktig detalj i första spelet och även i det spel som mer eller mindre skapade "stealth" genren så som den ser ut idag. Ja Ubisoft verkar verkligen nå ut till de som gillade de första SC spelen.
Hur kan de ens kalla det för stealth ifall man inte måste gömma kroppar? Detta har ju funnits sedan första MG och är en väsentlig del i vad som gör ett spel till just stealth.
De gjorde exakt samma sak med Conviction.
http://www.youtube.com/watch?v=G6aYTBwQMTc
Det kommer vara Conviction 2. Flashiga animationer och "feta" moves. Inget Splinter Cell här inte.
Vad är det för mesiga personer som tuppar av utan ett ljud när någon slår på och kastar runt dom? Ganska säker på att jag hade skrikit som fan ifall någon gjort någon av dom movesen på mig (möjligtvis inte när man blir slagen över halsen, men vad vet jag om det - kanske får en att tjuta högt ändå).
Vad är det för mesiga personer som tuppar av utan ett ljud när någon slår på och kastar runt dom? Ganska säker på att jag hade skrikit som fan ifall någon gjort någon av dom movesen på mig (möjligtvis inte när man blir slagen över halsen, men vad vet jag om det - kanske får en att tjuta högt ändå).
Exakt första "takedownen" på snitsigt wrestling manér. helt ljudlöst
Är väll så här Bourne spelen borde se ut typ
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Vad är det för mesiga personer som tuppar av utan ett ljud när någon slår på och kastar runt dom? Ganska säker på att jag hade skrikit som fan ifall någon gjort någon av dom movesen på mig (möjligtvis inte när man blir slagen över halsen, men vad vet jag om det - kanske får en att tjuta högt ändå).
Det är ett spel och ska inte ses som en reflektion på verkliga livet, ge dig.
Har följt denna serie sedan jag första gången läste om den. Vart rejält besviken över att spelet var exklusivt för Xbox men som tur var släpptes det senare även till PC. Första spelet var riktigt bra, tvåan var i mitt tycke bättre och som jag förstått det så är del tre den bästa (har bara testat första banan och visst verkar det väldigt lovade) för att sedan gå åt helt fel håll.
Grejen är att Ubisoft den senaste tiden inte visat mig ett enda spel som är utmanande (Far Cry 3 kan dock vara ett undantag), jag tvivlar på att de kommer gå tillbaks till SC rötter. Upp till bevis Ubisoft, jag tror inte på ett skvatt ni säger numera.
Du har helt rätt, Splinter cell 1 var bra, pandora tomorrow var riktigt bra, Chaos Theory var fantastiskt, bästa spelet i SC serien. Sen hände nått under Double agent, fortfarande ok men sen var det downhill asså. Fixa detta nu Ubisoft, gör ett riktigt splinter cell!
Det måste vara fel i huvudet på dom som gör spelet, Det är väl för f... inte mörkt, var som någon skrev ser ju ut som kl17:00. Ska det var så svårt att göra "riktigt" mörkt? Eller sen det tramset att Sam smyger omkring mitt på dagen...vad är det för j.. stealth??
Nej tyvärr tror jag dett spelet blir samma skit som sist. Är mest för kids typ 12 år.
Vad är det för mesiga personer som tuppar av utan ett ljud när någon slår på och kastar runt dom? Ganska säker på att jag hade skrikit som fan ifall någon gjort någon av dom movesen på mig (möjligtvis inte när man blir slagen över halsen, men vad vet jag om det - kanske får en att tjuta högt ändå).
Det var min poäng med. Och en av dom sista där hade jag problem med också. Är du en ensam agent långt bakom fiendens linje. Ditt liv och många många andras liv hänger på att du tar ner dina fiender ljudlöst utan att bli upptäckt. Då försöker du dig inte på en bakåtkullerbytta samtidigt som du försöker sparka honom i ansiktet. Det är för mycket som kan gå fel helt enkelt. Nä, det där e nåt för hollywood filmer, om ens det...
Släck ljuset och låt spelaren använda mörkerkikare, det är väl därför man hade dem i SC eller?
Jag har svårt att tro att SCBL kommer bli bättre än Pandora eller Chaos Theory, men man kan alltid hoppas.
Nu verkar det som UBI har hoppat på ASSCREED samt FC3 tåget där det skall vara 50/11 spelmoment, så det skulle inte förvåna mig om Sam får dra fram ett fiskespö alt göra en pilbåge för han skall ut och jaga då han är ute ensam i vildmarken i väntan på buset han skall släcka!
Inte omöjligt att det dyker upp en tomahawk oxå ;D
Splinter Cell handlar om smygteknik och militära system och har en grym story, finns inte mkt spel som kan konkurrera om Ubi gör rätt för en gångs skull.
Ljusetoch ljudet har en oerhörd betydelse, för det man vill skapa är ett spel som folk vill spela om och om igen, inte bara en spray and prayomgång och sen är det bra.
ALLA Lampor skall kunna släckas
Skjuta igenom olika material så som plåtväggar, dörrar, betong mm
Nedtagningar: Knivar,yxor, strypsnaror, obeväpnat
Vapen och utrustning skall gå att modifiera inför varje uppdrag
Uppdragen skall ha olika "entrypoints" där man kan välja att starta eller gå in.
mm mm
Som sagt jag tror det blir svårt att skapa något liknande, egentligen inte om man bara la manken till, men det gör man inte, antingen vill man så in i helvete eller så vill man inte alls och det blir skit av alltsammans, och med det jag har upplevt av ubi dem senaste åren så drar det åt det senare, tyvärr!
AC3 = Sådär
FC3 = Va, sa ni inte att 2an redan var dålig?
Så vi får se!
Denon / Pioneer
Förstår inte varför han heter fortfarande Sam Fisher dem borde kanske byta ut namnet till en annan agent eller nåt sånt eftersom Ironside gör ju inte rösten längre så det borde väl ge Sam Fisher ett nytt namn.
Men men kommer bli annorlunda o en annan känsla med ny röst hoppas detta levererar.
LED-lamporna är fortfarande som strålkastare; men det verkar bättre än det vi sett tidigare.