GTA 5 släpps i vår

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Hoppas på att det spelet släppt till pc samtidigt som konsolerna. Annars blir jag riktigt besviken..

Nope:(

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Jag är en PC-snubbe, helt klart. Men om ni sparar 200 kr i månaden så kan ni köpa en 360 lagom tills spelet kommer ut i sommar. Funkar väl?
GTA IV på pc var ju fruktansvärt dåligt optimerat.

Det var ganska fruktansvärt på konsol också
Och spelet släpps i vår, inte sommar.

Medlem

Kan folk sluta gnälla om att spelen släpps senare till pc köp en konsol istället

Medlem

Kan folk sluta gnälla om att spelen släpps senare till pc köp en konsol istället

Medlem

Kan folk sluta gnälla om att spelen släpps senare till pc köp en konsol istället

Medlem
Skrivet av Kindra:

Jag PERSONLIGEN hatar GTA för dess budskap som homofobiskt kvinnohatande marxism.

Stämmer bra det och jag suger åt mig budskapet med hull och hår


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av skauninG:

Varför håller hon en Iphone? Var inte detta på 60-talet?

Tror det är en iFruit


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem
Skrivet av Buio:

Vad Rockstar sa om PC-version

Citat:

Hey guys, glad to see so much enthusiasm about the release announcement. For those asking about the PC platform, we're currently focused on the Xbox 360 and PS3 versions of the game and don't have any details to share about a PC version at this time. Anyone that continues to spam the comments section will have their commenting privileges suspended.

Fy fan att Rockstar ens ids hålla på så här.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Skrämmande stor andel negativt folk på den här sidan....

Att GTA V äntligen har ett releasedatum värmer ända in i själen, så jävla mycket ÄÄÄÄÄÄÄNTLIGEEEEN så det är sjukt!

Jag lirar nästan enbart PC också som säkert många utav er andra, men fan kom igen...lira singelplayer några månader på konsol, sen när det kommer till PC är det ju bara o köpa det o börja lira multi o lana etc o ha sjukt kul. Svårare än så är det inte.

Inaktiv

Äntligen, men fan att dom inte får tummen ur och fixar det till pc.
Min krysslåda är sönder så jag får väl lira på min halvtrasiga ps3a istället (bra kvalite dessa konsoller). Men vågar man det? ps3ans versioner av storsläpp brukar ju suga prestandamässigt, Skyrim o förra GTA IV tex??

Riktigt dåligt av dom att inte fixa ut en PC version, och varför inte? Måste finnas miljoner kunder på PC!

När det väl kommer till PC så är det föråldrat, som förra gången och som med Alan Wake, bra spel javisst men för sent. Får hoppas att det är bättre optimerat nästa gång, för GTA IV till pc på releasedatumet var ju sinnesjukt dåligt.

8år gammal hårdvara.. :/

Rockstar..
:/

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Jag är en PC-snubbe, helt klart. Men om ni sparar 200 kr i månaden så kan ni köpa en 360 lagom tills spelet kommer ut i sommar. Funkar väl?
GTA IV på pc var ju fruktansvärt dåligt optimerat.

GTA IV på konsol var också skandal. Fungerade bättre på 360 än på PS3 men fortfarande fullständigt oacceptabelt både då och nu. FPS som rasade emot 10-15 vid bilkörning var inget ovanligt t.ex.

Jag är fortfarande nyfiken på hur de ska kunna släppa ett "nytt" spel när de redan för 5år sen var så begränsade av tekniken.

Medlem

Att det är så svårt att FATTA!? Varför det inte släpps på PC beror på er! fjantiga "pirater" nu ser vi vad som händer när man laddar ner.

-"information ska vara fritt"
ihelvete heller!

Medlem

Hurra!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av skauninG:

Varför håller hon en Iphone? Var inte detta på 60-talet?

San Andreas var på 80-90 talet. GTA V ska vara nutid.

Inaktiv
Skrivet av Gyllis:

Att det är så svårt att FATTA!? Varför det inte släpps på PC beror på er! fjantiga "pirater" nu ser vi vad som händer när man laddar ner.

-"information ska vara fritt"
ihelvete heller!

Till skillnad från konsollerna som inte har någon piratkopiering? ..nah...

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Gyllis:

Att det är så svårt att FATTA!? Varför det inte släpps på PC beror på er! fjantiga "pirater" nu ser vi vad som händer när man laddar ner.

-"information ska vara fritt"
ihelvete heller!

Till skillnad från konsollerna som inte har någon piratkopiering? ..nah...

inte lika mycket

Medlem
Skrivet av Gyllis:

Att det är så svårt att FATTA!? Varför det inte släpps på PC beror på er! fjantiga "pirater" nu ser vi vad som händer när man laddar ner.

-"information ska vara fritt"
ihelvete heller!

Gå och lägg dig, Halo 4 genomgång finns på gameanyone och jag antar att det är pc också. Månad innan release. Alla stora spel till konsoll läcks och laddas ner. Jag vill inte länka till top 100 listan på en viss fin sida men resten kan du nog lista ut själv.

Medlem

alltid kul när ni fanatiska pc spelare påstår er vara så mycket mer överlägsna och mer värda än alla andra och så beter ni er som någon sorts jävla djur när ni inte får vad ni vill ha.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av Akillez:

Skrämmande stor andel negativt folk på den här sidan....

Att GTA V äntligen har ett releasedatum värmer ända in i själen, så jävla mycket ÄÄÄÄÄÄÄNTLIGEEEEN så det är sjukt!

Jag lirar nästan enbart PC också som säkert många utav er andra, men fan kom igen...lira singelplayer några månader på konsol, sen när det kommer till PC är det ju bara o köpa det o börja lira multi o lana etc o ha sjukt kul. Svårare än så är det inte.

Tror inte det är problemet alla är ju klart glada att GTA V har ett release datum nu. Men problemet är väl hur R* behandlar oss PC spelare. Minns du när GTA IV släpptes till PC första dagarna ospelbart som inne i h*lvete..

Sen låta oss PC spelare får vänta ett år ytterliggare för att vi ska få chansen för att få ta del av det underbara GTA spelet. När jag såg GTA IV skulle komma till PC jag flippade ur helt totalt att få äntligen att testa det.

Men jag hoppas verkligen Rockstar gör ett smart drag nu för oss PC spelare att släppa det kanske 1-3 månader efter konsolerna visst inte så lång vänta då men ett år nej tack. För vi alla PC spelare eller alla hoppades ju på multi release.

Men men som det ser ut nu så ska jag väl ta och skaffa en Xbox 360 för att njuta av GTA V och sen skaffa det till PC och få ta del av massa mods etc.

Medlem
Skrivet av Kindra:

Jag PERSONLIGEN hatar GTA för dess budskap som homofobiskt kvinnohatande marxism.

du är sanslöst cool och hipp


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Detta betyder alltså att dom snyggaste screenshotsen faktiskt är från PS3-versionen, yay!!!

Bara några månader kvar tills millenniets bästa spel släpps!!

Medlem
Skrivet av TheBlueLynx:

Detta betyder alltså att dom snyggaste screenshotsen faktiskt är från PS3-versionen, yay!!!

Bara några månader kvar tills millenniets bästa spel släpps!!

Inte alls, det betyder att de snyggaste screenshotsen är tagna med specialfunktioner som renderar spelet med massa supersampling (renderar spelet i t.ex 7680x4320 och skalar sedan ner det till 1920x1080 som skulle ge en framerate på typ 5 fps ingame) och sedan är förbättrade i photoshop. sk. Bullshots.

OnT: Om dom spinner vidare på stilen som var i fyran så skiter jag i det nog i det totalt, GTA ska fan inte vara seriöst.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av flamgorilla:

alltid kul när ni fanatiska pc spelare påstår er vara så mycket mer överlägsna och mer värda än alla andra och så beter ni er som någon sorts jävla djur när ni inte får vad ni vill ha.

Här påstås väl ingenting?

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av flamgorilla:

alltid kul när ni fanatiska pc spelare påstår er vara så mycket mer överlägsna och mer värda än alla andra och så beter ni er som någon sorts jävla djur när ni inte får vad ni vill ha.

Här påstås väl ingenting?

nej men så fort ETT spel släpps till konsoler först, så ska det minsann spelas med mus och tangentbord och företaget skiter i pc-spelare och det kommer bli konsolifierat och enkelt och dumt, det är underförstått.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Inaktiv
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av flamgorilla:

alltid kul när ni fanatiska pc spelare påstår er vara så mycket mer överlägsna och mer värda än alla andra och så beter ni er som någon sorts jävla djur när ni inte får vad ni vill ha.

Här påstås väl ingenting?

nej men så fort ETT spel släpps till konsoler först, så ska det minsann spelas med mus och tangentbord och företaget skiter i pc-spelare och det kommer bli konsolifierat och enkelt och dumt, det är underförstått.

Det du säger stämmer ju, och sen är det inte endast ett spel utan ganska många. Klart att användare som varit med och betalat (köpt spelen och därigenom gjort uppföljare möjliga) under en längre tid och har investerat bra många tusenlappar i sin dator blir irriterade när en annan plattform premieras.

Men hur ser verkligheten ut för dig då? Har "dom fanatiska" spelarna fel?

Medlem

Vafan låt de gamla sketkonsolerna dö - min PS3:a fungerar numera som mediaspelare och för Lego-spel till mina kids.
Jag har inte spelat på det på flera månader.
GTA är väl ändå ett vuxenspel, det ska släppas till den enda vuxna plattformen - PC!!


signatur

yolo

Medlem
Medlem

Jag får massa nostalgikänslor när det gäller GTA och nyheter kring GTA-spelen. Vem minns inte alla screenshots som släpptes till GTA SA och uppståndelsen kring vad som skulle vara med i spelet och inte!

Testpilot

Besviken , efter Max Payne 3 släppet förstod man ju att de kan släppa spel vid samma tidsperiod som dessutom funkar på PC.

Att nu inte ens säga ett pip om PC versionen = vi kommer släppa den jättelångt efter de andra versionerna.

De enda trösten i denna kråksång är att med tanke på senare tidens Rockstar släpp (efter GTA IV) så har de bättrat sig på att optimera för PC och att spelet lär ju gå asdåligt på konsollerna med tanke på vad de försöker pressa in på den gamla hårdvaran.

Medlem

Hade sett mer autentiskt ut om omslagsflickan hade "ducklips".

12
Skriv svar