Se första trailern från Battlefield 3: Aftermath

Medlem
Skrivet av WardonE:

Har du tänkt på att "tummen ner" kan betyda samma sak som nej till din fråga?...End of the world eller?

Nope, men jag har fått tummen upp och ner flera gånger innan, men då på påståenden, inte på frågor som jag sökt svar på.

Att tummen ner ska vara svaret NEJ till min fråga är lite väl långsökt tycker jag då jag eftersträvade en större förklaring mer än Ja eller Nej.
Men visst kan väl tummen upp/ner ha sådan betydelse också.... Fast vem skulle t.ex. i ett klassrum räcka upp handen och säga "jag vet inte" (precis som vad tummen ner betyder om man går efter den principen).

Hur som helst spelar det ingen roll nu eftersom jag hittade svaret på min ursprungliga fråga: Har EA/DICE ändrat på sina "löften" om innehållet i DLC'erna som ingår i Premium. Och svaret var: JA, de har de.
Om det har någon betydelse är upp till var och en.

Medlem

Angående releasedates:

PlayStation 3 Premium members: November 27
Xbox 360 and PC Premium members: December 4
PlayStation 3 players: December 11
Xbox 360 and PC players: December 18

Detta är taget från videobeskrivningen av trailern från Battlefields officiella youtubechannel.

Medlem

Fan vad crossbows har blivit populära i spel

Medlem

En armborst i modern krigsföring? Nu får ni fan ta och ge er DICE!

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Nu hittade jag det som han i mailboxen till TotalBiscuit refererar till:
http://www.gamepur.com/news/9438-ea-quietly-remove-weapons-ba...

Där EA har ändrat innehållet för Aftermath och End Game.
Tidigare var det skrivet att bägge DLC'erna ska innehålla nya vapen, medans det helt enkelt inte utlovas längre.

Lustigt hur patetiska folk här på FZ är när man FRÅGAR om något och får "tummen ner" men men de växer väl upp någon dag de också.

Minsta kritik BF-serien får, då blir det downvotes, praisar man dem får man upvotes.

Tvärtom med CoD-serien, folk på detta forum är riktigt dubbelmoraliska.

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

Fan vad crossbows har blivit populära i spel

Ajjemen, enda sedan Half-Life, om inte ännu längre tillbaks

Medlem

Ser nice ut! På deras blogg går det att läsa mera för den som är intresserad:
http://blogs.battlefield.com/2012/10/aftermath-first-look/

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av klarahall:

Hundratals buggar? Finns det fortfarande folk som tar till den ursäkten för att dom är sämre än de flesta? ^^

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

Det finns en del, om man nu väljer att se det så

Den kassa nät koden och att Battlelog körs via ett annat program stör jag mig på så mycket att det sällan blir mer än 3timmars spel varannan månad.

Tror knappast någon gillar att springa runt och lagga konstant.

Medlem

Nah, spar hellre mina pengar och krossade förhoppningar till BF4.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Kan inte FZ göra så att man kan kolla på filmen direkt i nyheten?
Tycker det är lite halvjobbigt att behöva gå till en videosida varje gång :/

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Grön:
Skrivet av klarahall:

Hundratals buggar? Finns det fortfarande folk som tar till den ursäkten för att dom är sämre än de flesta? ^^

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

Det finns en del, om man nu väljer att se det så

Den kassa nät koden och att Battlelog körs via ett annat program stör jag mig på så mycket att det sällan blir mer än 3timmars spel varannan månad.

Tror knappast någon gillar att springa runt och lagga konstant.

Nä sant, mina problem är bortpatchade nu (äntligen) men det var kopiöst drygt att man inte kunde lira sitt spel månadsvis efter det lagts stålar på det. Jag kunde inte en starta skiten och blev kontinuerligt kickad av servern automatiskt. Funkar nu dock och jag måste säga att även om tempot är lite väl högt för en milshooter så är det jävligt skoj!

Inaktiv

Skulle vara kul med em extra singel player story till för den var skit kul den senaste kändes som en film spel action drama. Uppskattat!

Medlem

Men det kommer väl 10 nya vapen i End Game dlct sen? Eller??


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Är det ingen annan som tycker det ser ut som Singleplayer gameplay?

Medlem
Skrivet av coolhwip:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Idono:

Frågan är. Kommer dem fixa några av dem hundratals buggar som fortfarande finns från release?

Hundratals buggar? Du sitter väl inte och spelar med Windows 3.1?

Ja du, man undrar ju... Men han är en av dom som alltid måste gnälla så fort BF3 är på tapeten

Eller så finns det dom som har ett större intresse om hur saker o ting är byggda. Märks att ni 2 är längs fram i ignorans tåget. Spel som fungerar som skit och företag som behandlar sina kunder som skit måste vara det bästa ni vet.

Det finns hundratals buggar som aldrig fixas och många som inte märks av så mycket. Fysikmotorn har dem aldrig haft en tanke att fixa. Den är troligen ansvarig för stora delar av buggarna. Dem har inte fixat synkroniserings felen i spelet. Nätkoden är fortfarande ett skämt ända sen första Frostbite versionen. osv.

Här har ni en hel lista på buggar + allt i kommentarerna. Många av dem buggarna är förövrigt också buggar som fanns under betan. Som aldrig kommer fixas.

http://www.reddit.com/r/battlefield3/comments/zibog/rbattlefi...


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av ratache:
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Grön:
Skrivet av klarahall:

Hundratals buggar? Finns det fortfarande folk som tar till den ursäkten för att dom är sämre än de flesta? ^^

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

Det finns en del, om man nu väljer att se det så

Den kassa nät koden och att Battlelog körs via ett annat program stör jag mig på så mycket att det sällan blir mer än 3timmars spel varannan månad.

Tror knappast någon gillar att springa runt och lagga konstant.

Nä sant, mina problem är bortpatchade nu (äntligen) men det var kopiöst drygt att man inte kunde lira sitt spel månadsvis efter det lagts stålar på det. Jag kunde inte en starta skiten och blev kontinuerligt kickad av servern automatiskt. Funkar nu dock och jag måste säga att även om tempot är lite väl högt för en milshooter så är det jävligt skoj!

Hur långt efter release tog det innan du kunde spel? Det är förståeligt att spel buggar, men det är inte acceptabelt när det är finna så mycket fel i spelet eller ännu värre inte kunna spela på flera månader.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Coolt med crossbow , men min inre robinhood vill hellre ha en vanlig pilbåge

Medlem

klippt från http://blogs.battlefield.com

"Fight for survival in the new Scavenger mode
Inspired by the earthquake theme and setting, the new Scavenger mode is a frantic hunt for survival. A new concept to Battlefield, lost soldiers start equipped with only a knife, one grenade, and sidearm and must search the environment for more powerful weapons to increase their chance at surviving and eventually winning." Jag blir iaf taggad!

Medlem

Hundratals buggar? Spelet har lite skavanker men inte så det är ospelbart. Jag har tusen timmar speltid och jag upplever det inte alls som buggigt, någon enstaka gång hajjar man till över något.

Det som gör spelet outhärdligt på PC är alla fuskare. Det har blivit bättre med tiden och patchar. Men jag tycker den totala spelupplevelsen är bättre på Xbox så jag håller mig till det. Ja jag har spelet både till Xbox och PC.

Sen är jag föga imponerad av rent-a-server och alla idiotadmins på powertrip som kickar för att man använder shotgun/sniper/C4/claymores... Va fan.. Jag vill bara spela spelet jag köpte.
Till slut gav jag upp och la 500 spänn för en egen server helt utan regler... Trist att man tvingas betala extra för att få spela spelet som det är tänkt.

Om vi har några xboxspelare som vill spela cq så är ni välkomna.
[B2K]Naked Legion CQ 300% -NO RULES-

Ontopic: Aftermath ser riktigt bra ut. Glädjer mig till att testa. Hoppas dessutom på en sån där rebellpickup med en .50cal på flaket. Den är med vid två tillfällen i singleplayer. Sen har gubben på omslaget en bigass machete i handen. Yay

Medlem
Skrivet av TexN:

Har snubben som brukar göra trailers åt dice tagit semester?

LoL! Han ÄR på semester. Han kommer tillbaka i december.
Det är Noken och en till som gjort denna trailer.

Edit: trippelquote... Jävla iPad

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Snygg trailer, men den avslöjade inte särskilt mycket om vad spelarna har att förvänta sig av DLCn.

Also, crossbow? Intressant - men det känns lite ovärt. Vad gör en crossbow bättre än exempelvis en sniper med silencer?

Ser bättre ut?

Tänker mig att den kan vara litet lättare att använda på nära håll, fungera både ranged och close combat? Nu går det ju att använda sniper nära också om man är envis )


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Skrivet av Idono:
Skrivet av coolhwip:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Idono:

Frågan är. Kommer dem fixa några av dem hundratals buggar som fortfarande finns från release?

Hundratals buggar? Du sitter väl inte och spelar med Windows 3.1?

Ja du, man undrar ju... Men han är en av dom som alltid måste gnälla så fort BF3 är på tapeten

Eller så finns det dom som har ett större intresse om hur saker o ting är byggda. Märks att ni 2 är längs fram i ignorans tåget. Spel som fungerar som skit och företag som behandlar sina kunder som skit måste vara det bästa ni vet.

Det finns hundratals buggar som aldrig fixas och många som inte märks av så mycket. Fysikmotorn har dem aldrig haft en tanke att fixa. Den är troligen ansvarig för stora delar av buggarna. Dem har inte fixat synkroniserings felen i spelet. Nätkoden är fortfarande ett skämt ända sen första Frostbite versionen. osv.

Här har ni en hel lista på buggar + allt i kommentarerna. Många av dem buggarna är förövrigt också buggar som fanns under betan. Som aldrig kommer fixas.

http://www.reddit.com/r/battlefield3/comments/zibog/rbattlefi...

Jag har antagligen haft en väldigt bra dator från dag 1 eller en väldigt bra version av BF3, för jag har aldrig haft några krascher eller nämnvärda problem. En gång hade jag svårt att logga in på Battlelog, av 400 matcher är detta inte mycket.

Listan på Reddit är ju inte officiella "buggar", det är ju någon som klagar på vad han tycker borde vara med i spelet.

BF3 är en av de mest stabila FPS vi har just nu, med det sagt betyder det inte att det är felfritt så klart. Jag har inte haft några problem, det är vad jag kan säga om saken.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Idono:
Skrivet av coolhwip:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Idono:

Frågan är. Kommer dem fixa några av dem hundratals buggar som fortfarande finns från release?

Hundratals buggar? Du sitter väl inte och spelar med Windows 3.1?

Ja du, man undrar ju... Men han är en av dom som alltid måste gnälla så fort BF3 är på tapeten

Eller så finns det dom som har ett större intresse om hur saker o ting är byggda. Märks att ni 2 är längs fram i ignorans tåget. Spel som fungerar som skit och företag som behandlar sina kunder som skit måste vara det bästa ni vet.

Det finns hundratals buggar som aldrig fixas och många som inte märks av så mycket. Fysikmotorn har dem aldrig haft en tanke att fixa. Den är troligen ansvarig för stora delar av buggarna. Dem har inte fixat synkroniserings felen i spelet. Nätkoden är fortfarande ett skämt ända sen första Frostbite versionen. osv.

Här har ni en hel lista på buggar + allt i kommentarerna. Många av dem buggarna är förövrigt också buggar som fanns under betan. Som aldrig kommer fixas.

http://www.reddit.com/r/battlefield3/comments/zibog/rbattlefi...

Jag har antagligen haft en väldigt bra dator från dag 1 eller en väldigt bra version av BF3, för jag har aldrig haft några krascher eller nämnvärda problem. En gång hade jag svårt att logga in på Battlelog, av 400 matcher är detta inte mycket.

Listan på Reddit är ju inte officiella "buggar", det är ju någon som klagar på vad han tycker borde vara med i spelet.

BF3 är en av de mest stabila FPS vi har just nu, med det sagt betyder det inte att det är felfritt så klart. Jag har inte haft några problem, det är vad jag kan säga om saken.

Du till hör troligen kategorin som inte lägger märke till buggar och högst troligt bara inte bryr dig så länge du kan spela. Allt annat som rör sig om självaste spelmekaniken ignorerar du.

Listan med officiella buggar är ett skämt som aldrig uppdateras. Den är bara där för att det ska se ut som om DICE bryr sig. Du kanske ska läsa lite längre än bara de 2 första raderna på reddit listan finns lite mer längre ner. Det är en hel lista med buggar som passionerat folk har gjort. Såna som kan sina saker och verkar mer talang än DICE haft på ett bra tag.

BF3 är ett skämt till spel det är så pass buggig att det slog Ghotic 3s release i flest buggar. Inte ens Guildwars 2 har så många buggar som BF3 har. Och det är ett mmo. Dom buggarna som finns/fanns patchas bort 10 gånger snabbare än BF3 samt att det har patchas bort otroligt mycket mer än vad DICE har åstadkommit under ett år.

BF3 är också långt ifrån det mest stabila FPSet som finns. Planetside 2 betan är mycket mer stabilt än vad BF3. Och 'även det spelet har mindre buggar än vad BF3 har.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Walter_iego blundar ju uppenbarligen när han spelar!

Spelet känns ju fortfarande som en jävla BETA, kommer ju säkert funka bra med earth quakes när karaktärerna dör så fort man ska försöka bestiga en trottoarkant!
Ja DICE kommer lyckas ni med detta? Troligtvis inte.

//Bittert pro.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Skrivet av esset:

klippt från http://blogs.battlefield.com

"Fight for survival in the new Scavenger mode
Inspired by the earthquake theme and setting, the new Scavenger mode is a frantic hunt for survival. A new concept to Battlefield, lost soldiers start equipped with only a knife, one grenade, and sidearm and must search the environment for more powerful weapons to increase their chance at surviving and eventually winning." Jag blir iaf taggad!

Nu blir man barnsligt hypad samtidigt som man inte vågar hoppas för mycket. Det kan i värsta fall bli en sämre balanserad variant av köttandet i Gunmaster men om det görs på rätt sätt kan det ge otroligt spännande matcher. Om det verkligen är sparsamt med vapen/ammunition & stupade spelare får vänta till nästa runda innan respawn så kan det säkert nästan utspelas som Battle Royale eller Hunger Games vilket hade varit awesome. Känns tyvärr inte som den typiske BF3 spelaren har tålamodet för att leka herre på täppan på det sättet. Lär hur som helst bli intressant.

12
Skriv svar