Rykte: Rid drakar till Morrowind i nästa Skyrim-DLC

Medlem
Skrivet av Maddazz:
Skrivet av Ztreek:

Gillar det inte, de mjölkar ut det goda namnet och minnet vi har av morrowind.. Det är fortfarande skyrim, bra spel men för tok för 'shallow' och nerdummat, vill sitta kvar med mina minnen av morrowind som ett djupt och bra spel, där fanns det inte en magisk gps på samma sätt, inte heller nerdummade questlogs.

Speciellt fast travel, usch.

Stäng av "gps:en" och sluta använd fast travel som vi andra gör och sluta whina.

GPS'en är ett måste, jag försökte i 2 veckor att spela utan GPSen utan bara gå från punkt A till B enligt journalen, gick åt helvete, tappade hela tiden bort mig, det finns ingen information i journalen alls.

"åk till Z och döda X"

Står ingenting vart Z finns till förhållandet till quest givern i många fall.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Maddazz:
Skrivet av Ztreek:

Gillar det inte, de mjölkar ut det goda namnet och minnet vi har av morrowind.. Det är fortfarande skyrim, bra spel men för tok för 'shallow' och nerdummat, vill sitta kvar med mina minnen av morrowind som ett djupt och bra spel, där fanns det inte en magisk gps på samma sätt, inte heller nerdummade questlogs.

Speciellt fast travel, usch.

Stäng av "gps:en" och sluta använd fast travel som vi andra gör och sluta whina.

GPS'en är ett måste, jag försökte i 2 veckor att spela utan GPSen utan bara gå från punkt A till B enligt journalen, gick åt helvete, tappade hela tiden bort mig, det finns ingen information i journalen alls.

"åk till Z och döda X"

Står ingenting vart Z finns till förhållandet till quest givern i många fall.

En snabb titt på kartan och sen går du åt det hållet bara, är inte mer än så ^^

Och till alla som klagar på dragon mounts, dom kommer lägga till den där ön och inget mellan, skulle ni hellre vilja gå och simma genom ingenting hela den vägen eller?

Medlem
Skrivet av borotroth:

En snabb titt på kartan och sen går du åt det hållet bara, är inte mer än så ^^

Magisk GPS som indikerar vart questet är som sagt..

tka
Medlem

Jag misstänker att "flyga på drakar hela vägen till ..." kommer vara att klicka på/prata med en drake och bli teleporterad dit. Eventuellt en clipscene som visar ett par sekunder av färden för känslans skull.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av borotroth:

En snabb titt på kartan och sen går du åt det hållet bara, är inte mer än så ^^

Magisk GPS som indikerar vart questet är som sagt..

Magik GPS? Prova karta, stänger du av questspårning så är det inte mycket mer än så xD

Cartography, or mapmaking, has been an integral part of the human story for a long time, possibly up to 8,000 years

Inget magiskt, dom finns på riktigt faktiskt

Medlem
Skrivet av borotroth:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av borotroth:

En snabb titt på kartan och sen går du åt det hållet bara, är inte mer än så ^^

Magisk GPS som indikerar vart questet är som sagt..

Magik GPS? Prova karta, stänger du av questspårning så är det inte mycket mer än så xD

Cartography, or mapmaking, has been an integral part of the human story for a long time, possibly up to 8,000 years

Inget magiskt, dom finns på riktigt faktiskt

Om jag nu stänger av den magiska GPSen så är journalen helt värdelös att berätta vart jag ska någonstans. Jag vill veta genom journalen vart Z finns i förhållande till X, vill inte veta vart Z ligger utmarkerad på kartan. vill upptäcka det själv.

AW8
Medlem
Skrivet av Maddazz:
Skrivet av Ztreek:

Gillar det inte, de mjölkar ut det goda namnet och minnet vi har av morrowind.. Det är fortfarande skyrim, bra spel men för tok för 'shallow' och nerdummat, vill sitta kvar med mina minnen av morrowind som ett djupt och bra spel, där fanns det inte en magisk gps på samma sätt, inte heller nerdummade questlogs.

Speciellt fast travel, usch.

Stäng av "gps:en" och sluta använd fast travel som vi andra gör och sluta whina.

Spelet är designat för att du ska använda fast travel och ha quest markers på. Morrowind är smockat med fast-travel-stationer medan Skyrim har ynka 5 hästkärror (+3 båtar med Dawnguard).

Likaså är questen omöjliga att klara av utan quest markers när den enda informationen du får är "Kill X", alternativt "Kill X in Cave Y". I Morrowind får du förklarat för dig var du ska gå någonstans.

Skrivet av tnn:
Skrivet av Ztreek:

Gillar det inte, de mjölkar ut det goda namnet och minnet vi har av morrowind.. Det är fortfarande skyrim, bra spel men för tok för 'shallow' och nerdummat, vill sitta kvar med mina minnen av morrowind som ett djupt och bra spel, där fanns det inte en magisk gps på samma sätt, inte heller nerdummade questlogs.

Speciellt fast travel, usch.

Håller med till fullo. Skyrim är Elder Scrolls för barn.

Jovisst känns Skyrim som gjort för att din mormor ska kunna spela det. I ett av de sista College of Winterhold-uppdragen stoppas man utav en eldbarriär - vad göra!? 5 meter ifrån ligger en spell book som lär dig magin som krävs för att komma vidare.
Inte ens om du är en obildad barbar som inte kan de mest grundläggande spellsen kan du misslyckas med questen till detta påstådda magi-inriktade Colleget.

Eller ta bara vampirism, där du inte längre tar skada av solen. Eller varulvar som inte transformeras på natten - de väljer själva när de ska transformeras!

Sådana svagheter skrämmer nämligen bort kunder som Gun-Britt, 73, och lille Viktor, 4.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av borotroth:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av borotroth:

En snabb titt på kartan och sen går du åt det hållet bara, är inte mer än så ^^

Magisk GPS som indikerar vart questet är som sagt..

Magik GPS? Prova karta, stänger du av questspårning så är det inte mycket mer än så xD

Cartography, or mapmaking, has been an integral part of the human story for a long time, possibly up to 8,000 years

Inget magiskt, dom finns på riktigt faktiskt

Om jag nu stänger av den magiska GPSen så är journalen helt värdelös att berätta vart jag ska någonstans. Jag vill veta genom journalen vart Z finns i förhållande till X, vill inte veta vart Z ligger utmarkerad på kartan. vill upptäcka det själv.

Så alltså.. om du skulle vara i t.ex ett nytt land och ska åka runt med bil, då vill du inte ha några kartor alls utan bara ha en liten lapp där det står vart Z är i förhållande till Y?

Imponerande, själv skulle jag nog fega till och ta en karta istället

Medlem
Skrivet av borotroth:

Så alltså.. om du skulle vara i t.ex ett nytt land och ska åka runt med bil, då vill du inte ha några kartor alls utan bara ha en liten lapp där det står vart Z är i förhållande till Y?

Imponerande, själv skulle jag nog fega till och ta en karta istället

Du kan inte jämföra det på det sättet.
I spelet kan du trycka M å få reda på din position och vart du ska någonstans, det kunde du inte göra på medeltiden irl
Du fick gissa din position förhållande till omgivningen, följa stjärnorna och försöka använda en karta utan GPS.

GPS systemet som finns i oblivion och skyrim förstör mer än vad det gör nytta, hela konceptet med TES är upptäcka upptäcka upptäcka upptäcka och igen upptäcka, och där emellan kanske göra någon individ en tjänst för pengar. släng in lite RPG element så har du ett TES spel

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av borotroth:

Så alltså.. om du skulle vara i t.ex ett nytt land och ska åka runt med bil, då vill du inte ha några kartor alls utan bara ha en liten lapp där det står vart Z är i förhållande till Y?

Imponerande, själv skulle jag nog fega till och ta en karta istället

Du kan inte jämföra det på det sättet.
I spelet kan du trycka M å få reda på din position och vart du ska någonstans, det kunde du inte göra på medeltiden irl
Du fick gissa din position förhållande till omgivningen, följa stjärnorna och försöka använda en karta utan GPS.

GPS systemet som finns i oblivion och skyrim förstör mer än vad det gör nytta, hela konceptet med TES är upptäcka upptäcka upptäcka upptäcka och igen upptäcka, och där emellan kanske göra någon individ en tjänst för pengar. släng in lite RPG element så har du ett TES spel

Men det är ju just det som är saken, visst, kartan är lite väl exakt på var man är, men det är den i alla spel jag har spelat, har iaf aldrig hittat ett spel där kartan markerar ett litet eller lite större område och allt man vet är att man är någonstans i området, men man kan nästan räkna med att en van äventyrare är uppmärksam på riktmärken och vet ungefär var han är

Medlem
Skrivet av borotroth:

Men det är ju just det som är saken, visst, kartan är lite väl exakt på var man är, men det är den i alla spel jag har spelat, har iaf aldrig hittat ett spel där kartan markerar ett litet eller lite större område och allt man vet är att man är någonstans i området, men man kan nästan räkna med att en van äventyrare är uppmärksam på riktmärken och vet ungefär var han är

Inte jag heller, och det förstör verkligen spelet.

Jag försökte spela Dawnguard DLC'n utan kompass och quest marker, jag irrade omkring i 40 min för att hitta en grotta. enligt journalen stod det "go to the dawnguard keep" vad letar man efter, jo en stor helvetesjävla borg, och inte en grotta som var relativt dold som man tydligen skulle gå in i, där har du exempel på vilseledande och dålig quest journal.

Till och med WoW i vanilla och BC hade bättre quest journal än Oblivion och Skyrim, och det var ju 5 år sedan.

AW8
Medlem
Skrivet av Ztreek:

Jag försökte spela Dawnguard DLC'n utan kompass och quest marker, jag irrade omkring i 40 min för att hitta en grotta. enligt journalen stod det "go to the dawnguard keep" vad letar man efter, jo en stor helvetesjävla borg, och inte en grotta som var relativt dold som man tydligen skulle gå in i, där har du exempel på vilseledande och dålig quest journal.

Psst! Prova modden Better Quest Objectives:
[http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=14782]

Den använder jag, och brukar spela utan quest markers nu för tiden.

Skillnaden är att där det i Skyrim skulle stått "Kill the Dragon", så står det nu "Kill the Dragon at Mount FZ, that lies southeast of Riverwood".

Den är dock inte uppdaterad sedan i mars, så i Dawnguard och Hearthfire får du välja mellan att irra runt i timmar utan anvisningar eller att sätta igång den förbannade magiska pilen.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av borotroth:

Men det är ju just det som är saken, visst, kartan är lite väl exakt på var man är, men det är den i alla spel jag har spelat, har iaf aldrig hittat ett spel där kartan markerar ett litet eller lite större område och allt man vet är att man är någonstans i området, men man kan nästan räkna med att en van äventyrare är uppmärksam på riktmärken och vet ungefär var han är

Inte jag heller, och det förstör verkligen spelet.

Jag försökte spela Dawnguard DLC'n utan kompass och quest marker, jag irrade omkring i 40 min för att hitta en grotta. enligt journalen stod det "go to the dawnguard keep" vad letar man efter, jo en stor helvetesjävla borg, och inte en grotta som var relativt dold som man tydligen skulle gå in i, där har du exempel på vilseledande och dålig quest journal.

Till och med WoW i vanilla och BC hade bättre quest journal än Oblivion och Skyrim, och det var ju 5 år sedan.

Ja, utan att kolla på kartan ens så skulle jag faktiskt inte hitta någonstans på timmar imponerande att försöka Förresten, hur är dawnguard? Kör på PS3 själv.. ^^

Modden där uppe låter iaf perfekt för dig om du kör på PC ^^

Medlem
Skrivet av borotroth:

Ja, utan att kolla på kartan ens så skulle jag faktiskt inte hitta någonstans på timmar imponerande att försöka Förresten, hur är dawnguard? Kör på PS3 själv.. ^^

Modden där uppe låter iaf perfekt för dig om du kör på PC ^^

Dawnguard är en riktigt bra DLC, köp spelet till PC och spela som en gud, TES är alltid en sämre upplevelse på konsol eftersom moddar inte finns.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av borotroth:

Ja, utan att kolla på kartan ens så skulle jag faktiskt inte hitta någonstans på timmar imponerande att försöka Förresten, hur är dawnguard? Kör på PS3 själv.. ^^

Modden där uppe låter iaf perfekt för dig om du kör på PC ^^

Dawnguard är en riktigt bra DLC, köp spelet till PC och spela som en gud, TES är alltid en sämre upplevelse på konsol eftersom moddar inte finns.

Jäkla skit xD Är speciellt sugen på armborsten faktiskt, inte för att resten inte verkar bra heller för den delen.

Oh, jag vet, jag har bara en mer eller mindre värdelös laptop, dock så fungerade Skyrim helt okej på medium till låga nivåer, tills nåt började hända med grafiken i alla spel, t.ex på medieval total war 2 så var gubbarna till hälften silvriga, samma med murarna ^^ Fick i alla fall fixa om datorn till fabriksinställningar, och nu hackar Skyrim något förjävligt, ps3 fick duga helt enkelt xD

12
Skriv svar