Dishonored & konsten att smyga
Det går att spela actionäventyret Dishonored på många olika sätt, men den senaste trailern fokuserar på det som krävs för att smyga sig runt i spelet helt osedd.
Ser trevligt ut. Väldigt få spel har lyckats bra med smygande i förstapersonsperspektiv. Antingen är fienderna blinda för allt bortom 10 meter eller så är de för bra och dyker upp helt oväntat eftersom man inte kan veta var de är, och sabbar allting. Med line-of-sight-powern kanske de har löst det problemet. Bara man inte kan/behöver springa runt med det bruna, monokroma filtret över skärmen genom hela spelet, som man typ behövde med nightvision i splinter cell-spelen.
Stör mig även på att även vakterna i alla smygspel alltid kan höra på fotstegsljuden att det är just en inkräktare och inte en annan vakt i rummet intill. Sen är Thief väl det enda spelet som fått till att man faktiskt går tystare på mattor också.
Hur kan jag ha missat detta spel? Har sett små artiklar om detta men alltid tänkt måste vara ett skit spel eller nå liknande o nu kollade jag på trailern WOW! Likt Splinter Cell spelen o Thief samt lite av Assasins Creed en blandning från dessa spel känns det som. Det jag tyckte var lite minus var att dem testade det på xbox.
Får hoppas det inte blir så buggigt o skadat spelet som de flesta brukar bli med en konsolport. Spelet ser myckade lovande ut helt klart!
Det jag reagerade lite med smygandet när han hoppade ner från takkronan o hamna rakt ner på trä golv borde inte det utlösa lite ljud jag menar han faller ju trots allt några meter.
Men klart ska hålla öka på detta spel ser mycket lovande ut!