Diablo 3-skapare ryter till efter Diablo-skaparens kritik

Medlem
Skrivet av Redkid:

Ska ni rapportera "privat" korrespondens nu? Det är en sak om han säger det i ett pressmeddelande eller en egen intervju, men vad en utvecklare säger till sina polare har väl ingen relevans på en nyhetssida?

Att en game director för D3 säger så om skaparen av D1 och D2, två spel som onekligen betytt extremt mycket för genren, är väldigt ovanligt och därför relevant, speciellt med tanke på hur mycket kritik D3 fått. T o m Forbes har rapporterat om detta nu!

http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2012/08/20/diablo-3-te...

Dessutom håller en stor del av spelarna med om Breviks kritik, och game directorns kommentar kan därför på ett sätt också sägas vara riktat till dem.

Medlem
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av Cliffie:

På många nivåer är D3 mycket bättre än D2.

Sgt Clueless has reported in.

Hur blind av nostalgi får man vara? På vilket sätt är skilltreet i D2 bättre än det vi ser i D3? Kom inte och försök inbilla mig att det var mer variation där än vad det är i D3 för så är det inte. Näst på listan har vi combat, har du spelat D2 pä siståne? D2 var FANTASTISKT när det kom ut, men combat bygger kring en ability. Så enkelt är det, och det duger inte idag. D3 gör det mycket bättre än D2, det är mer variation och det känns mycket bättre. D3s combat går sönder på inferno när det är så pass svårt som det faktiskt är, D3 är inte skillbaserat nog (med aktiva blocks o liknande) för att spelaren ska kunna kompensera för den högre svårighetsgraden så du måste lösa det med gear enbart. Men med det sagt, jag sa från första början att D3 har endgame problem. Värt att notera också är att om D2 hade haft inferno isället för ladders hade det varit ännu sämre... tro mig.

Men självklart är det sant att D2 gör saker bättre än D3 dock, huvudsakligen items men även ladders o liknande. RMAH och vanligt AH i D3 har tyvärr inte fungerat speciellt bra heller. Jag tror de kan fixa D3 som ett spel men att rädda ekonomin utan ladders eller resets är jag osäker på. Jag är inte helt nöjd med D3 heller men jag blir så jävla less på allt blindt hat spelet får från får som inte kan tänka själva utan bara gör som resten utav internet gör. Hatar.

Så känner jag iaf.

Medlem

Cliffie har helt rätt i denna fråga. Lite väl mycket hybris från herr Brevik...

Tålmod är en dygd och jag tror på att D3 inom en rimlig tid (med tanke på hur länge man lirade D2 och D2 patchades) blir ett ännu bättre lir.

Medlem

Brevik hade rätt - de har inte den jävlaste aning vad som gjorde Diablo till just Diablo.

De kan givetvis patcha spelet, och senaste patchen är ju iaf lite ljusare än de andra, men fortfarande inte tillräckligt...

Inaktiv

Så dom har facebook alias eller har dom sina riktiga namn på fejjan och gamingalias på jobbet?

Grymt löjlig diskussion på fejjan, och har dom besökt internet de senaste tio åren och snackat med något Diablofans så måste dom väl ha förstått vad detta skulle leda till?

Medlem

signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av Morkrah:
Skrivet av Redkid:

Ska ni rapportera "privat" korrespondens nu? Det är en sak om han säger det i ett pressmeddelande eller en egen intervju, men vad en utvecklare säger till sina polare har väl ingen relevans på en nyhetssida?

Att en game director för D3 säger så om skaparen av D1 och D2, två spel som onekligen betytt extremt mycket för genren, är väldigt ovanligt och därför relevant, speciellt med tanke på hur mycket kritik D3 fått. T o m Forbes har rapporterat om detta nu!

http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2012/08/20/diablo-3-te...

Dessutom håller en stor del av spelarna med om Breviks kritik, och game directorns kommentar kan därför på ett sätt också sägas vara riktat till dem.

Varken raritet eller popularitet har något med relevans att göra. Dock har du en poäng med att det kan kännas riktat mot spelarna, men det är fortfarande bara han som snackar skit med sina polare.

Inaktiv
Skrivet av Redkid:

Varken raritet eller popularitet har något med relevans att göra. Dock har du en poäng med att det kan kännas riktat mot spelarna, men det är fortfarande bara han som snackar skit med sina polare.

Facebook är inte privat korrenspondens. Det är ett extremt offentligt medium. Man får stå för vad man säger där, det finns många som blivit sparkade från jobb för att de snackat skit om arbetsgivaren på FB t.ex.

Inaktiv

Kan inte läsa ordet Brevik.. påminner för mycket om det som hände i Norge!

Medlem

Diablo 3 är som en oslipad diamant. Ju mer dom fixar till den desto bättre kommer det bli? Ja man kan ju hoppas ialf >_<.

Medlem

Han måste verkligen ha trampat på rätt nerv då en vuxen människa bryyyr sig så mycket.

Medlem
Skrivet av fork_:

Makalöst ironiskt.
Enda anledningen till att Jay Wilson och co sitter och pekar på sina försäljningssiffror är att Brevik gjorde det möjligt för dem.

Jääääääävligt bra sagt där

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Spelar folk fortfarande Diablo 3?

Trollar folk fortfarande?

Medlem
Skrivet av Reheated:
Skrivet av dmn:
Skrivet av Reheated:

Tycker dem borde satsa mer tid på spelet i sig än att sitta på facebook och skriva status uppdateringar? fast iförsig så kanske dem skrev det efter dem slutade för dagen.

Och snälla Jay Wilson och Jill Harrington....kanske är tid nog att lämna dagis och börja bli vuxen? David Brevik sa ju bara sin egen åsikt om spelet....

Snälla, lär dig skillnaden på de och dem.

Ber så hemskt mycket om ursäkt, om du vill kan du bli min rättstavare framöver. Har svårt att se/förstå skillnader mellan vissa ord. Förlåt om jag förstörde din dag.

Ett tips i all välmening... skriv "dom" så blir det alltid rätt, ifall du inte kan skillnaden på de/dem

Medlem
Skrivet av Cliffie:

Ok, jag tänker ta Jay Wilsons sida här. Jag förstår Blizzard teamet helt här, de har arbetat på den här skiten i 10 år och även om resultatet inte är perfekt på något vis så är det deras bebis. Brevik skiter mer eller mindre över hela teamet och säger att om Blizzard North hade gjort det så hade det blivit fantasktiskt. Att leva upp till det folk förväntade sig av Diqblo 3 är helt omöjligt. Det går inte. På många nivåer är D3 mycket bättre än D2 (och det säger jag som någon som spenderade år med D2), men det spelar ingen roll när du har nostalgi att tävla med.

Missuppfatta mig inte D3 har stora problem med sitt endgame, men sättet Brevik uttrycker sig på är fan inte ok. Kritisera valen de gjorde är en sak men att antyda att D3 teamet inte har talangen nog att skapa D3 (men att han och Blizz N hade det) är fruktansvärt respektlöst att säga i en intervju. Då kan man ju fråga om "fuck that guy" är bättre att säga, men det var i alla fall i en privat chat på facebook och inte i en intervju.

Jag förstår hur du menar, men jag tycker inte att han kastar så mycket dynga på Jay Wilsons gäng faktiskt. Tycker han har rätt att stå upp för sitt gamla team (som ju faktiskt vart splittrat av Blizzard till förmån för de han kallar Blizzard south" vilket säkert innefattar några av de som är med och gör D3) och kritisera ett spel som han ser problem med, vilket alla gör. Om man dessutom är en speldesigner av rang borde ju "kill your darlings" vara ganska nära till hands. Bara det faktum att han blir arg tyder på att det ligger sanning i Breviks intervju, enligt min mening.

Brevik säger heller egentligen inget nytt. Folk -och framförallt D3-teamet- VET att det är problem med de grejer han beskriver. Hoppas att Jay Wilson får skit ifrån sitt arbete för att han väljer att uttrycka sig så plumpt när sanningen är att hans "verk" faktiskt inte var så fasligt bra. Visst, det går inte att nå förväntningarna, men man kan väl lyckas med grund-idéen (Loot) och förvänta sig att en spelar bör ha incitament att spela vidare efter att de dingat level 60?

Medlem
Skrivet av Cliffie:

Ok, jag tänker ta Jay Wilsons sida här. Jag förstår Blizzard teamet helt här, de har arbetat på den här skiten i 10 år och även om resultatet inte är perfekt på något vis så är det deras bebis. Brevik skiter mer eller mindre över hela teamet och säger att om Blizzard North hade gjort det så hade det blivit fantasktiskt. Att leva upp till det folk förväntade sig av Diqblo 3 är helt omöjligt. Det går inte. På många nivåer är D3 mycket bättre än D2 (och det säger jag som någon som spenderade år med D2), men det spelar ingen roll när du har nostalgi att tävla med.

Missuppfatta mig inte D3 har stora problem med sitt endgame, men sättet Brevik uttrycker sig på är fan inte ok. Kritisera valen de gjorde är en sak men att antyda att D3 teamet inte har talangen nog att skapa D3 (men att han och Blizz N hade det) är fruktansvärt respektlöst att säga i en intervju. Då kan man ju fråga om "fuck that guy" är bättre att säga, men det var i alla fall i en privat chat på facebook och inte i en intervju.

Tyckte han utryckte sig ganska ödmjukt, under omständigheterna. Även om han låg bakom ettan och tvåan så såg bilderna på den tidiga versionen av D3 (som skrotades) ut som...Diablo 2, expansion 2. Dvs att det inte är någon garanti för att "hans" D3 skulle blivit någon hit heller, ens om de hade haft till idag på sig att färdigställa det.
Om man bortser från det faktumet så kvarstår ett annat, nämligen att Diablo 3 har några stora brister som jag för mitt liv inte kan förstå.
Buggarna var en sak, tråkig start, men som dom själva sagt, ingen trodde att spelet skulle sälja så enormt de första dagarna. Detta är tillfixat, så det är egentligen inget att orda om. Spelet är dessutom lite kort, vilket i sig inte nödvändigtvis måste vara ett problem då det hade fungerat bra med D2's gameplay. Har verkligen inga problem med skillen, statsen och runsystemet, eller att vapendmg är king. Det jag HAR problem med är 2 saker: Den obefintliga dropraten och kvaliten på Legendarys.
Leendarys är så gott som tillfixade, men jag vet inte hur dom gör med dropraten. Har bara hunnit skumma förbi rubriken om derat MF level thingy, så jag misstänker att det är ett steg i rätt riktning, Börjar det inte droppa mer saker så kommer min karriär i D3 bli kortare än rätt kort.
Hittade ett legendariskt ilvl 62 2-hands svärd igår i act3 på inferno. Visste nästan att jag skulle bli besviken redan innan jag identifierat det (bara det är ju skandal i sig!), men när det visade sig vara en "Warmonger" med hyfsade stats och ynka 650 dps ville jag akut ha sönder något.

Och det är just det här som är poängen. HUR KUNDE DOM VARA SÅ JÄKLA KORKADE!? Det är ju precis som Brevik säger, om än i milda ordalag. Dom BORDE ha fattat idiotin bakom detta. Dom ska fan stå där med mössan i handen och skämmas, för det hade jag fått göra i mitt jobb iallafall, ifall jag hade klantat mig motsvarande mycket.

Hursomhelst, dom arbetar på att reda upp deras misstag, och dom lyssnar på communityn, och det är det viktiga nu. Jag har fortfarande förtroende för Blizzard, även om det fått sig en törn, och jag tror D3 kan bli riktigt bra ganska snart. Men till dess borde Jay W kanske hålla inne med sådana idiotiska kommentarer, för den konstruktiva kritiken är ta mig fan befogad.

Medlem
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av Cliffie:

På många nivåer är D3 mycket bättre än D2.

Sgt Clueless has reported in.

Jo jag ser det ja, välkommen in i diskussionen

Medlem
Skrivet av Cliffie:
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av Cliffie:

På många nivåer är D3 mycket bättre än D2.

Sgt Clueless has reported in.

Hur blind av nostalgi får man vara? På vilket sätt är skilltreet i D2 bättre än det vi ser i D3? Kom inte och försök inbilla mig att det var mer variation där än vad det är i D3 för så är det inte. Näst på listan har vi combat, har du spelat D2 pä siståne? D2 var FANTASTISKT när det kom ut, men combat bygger kring en ability. Så enkelt är det, och det duger inte idag. D3 gör det mycket bättre än D2, det är mer variation och det känns mycket bättre. D3s combat går sönder på inferno när det är så pass svårt som det faktiskt är, D3 är inte skillbaserat nog (med aktiva blocks o liknande) för att spelaren ska kunna kompensera för den högre svårighetsgraden så du måste lösa det med gear enbart. Men med det sagt, jag sa från första början att D3 har endgame problem. Värt att notera också är att om D2 hade haft inferno isället för ladders hade det varit ännu sämre... tro mig.

Men självklart är det sant att D2 gör saker bättre än D3 dock, huvudsakligen items men även ladders o liknande. RMAH och vanligt AH i D3 har tyvärr inte fungerat speciellt bra heller. Jag tror de kan fixa D3 som ett spel men att rädda ekonomin utan ladders eller resets är jag osäker på. Jag är inte helt nöjd med D3 heller men jag blir så jävla less på allt blindt hat spelet får från får som inte kan tänka själva utan bara gör som resten utav internet gör. Hatar.

Så känner jag iaf.

Skrivet av Cliffie:

Ok, jag tänker ta Jay Wilsons sida här. Jag förstår Blizzard teamet helt här, de har arbetat på den här skiten i 10 år och även om resultatet inte är perfekt på något vis så är det deras bebis. Brevik skiter mer eller mindre över hela teamet och säger att om Blizzard North hade gjort det så hade det blivit fantasktiskt. Att leva upp till det folk förväntade sig av Diqblo 3 är helt omöjligt. Det går inte. På många nivåer är D3 mycket bättre än D2 (och det säger jag som någon som spenderade år med D2), men det spelar ingen roll när du har nostalgi att tävla med.

Missuppfatta mig inte D3 har stora problem med sitt endgame, men sättet Brevik uttrycker sig på är fan inte ok. Kritisera valen de gjorde är en sak men att antyda att D3 teamet inte har talangen nog att skapa D3 (men att han och Blizz N hade det) är fruktansvärt respektlöst att säga i en intervju. Då kan man ju fråga om "fuck that guy" är bättre att säga, men det var i alla fall i en privat chat på facebook och inte i en intervju.

Värt att lyfta dessa inlägg igen. Håller verkligen med dig här, Cliffie. Oavsett resultatet vi sitter med nu (vilket även jag håller med om, har problem som behöver fixas) så förtjänar det här teamet på Blizzard mer cred än vad 95 % av inläggen här på FZ levererar. De har arbetat otroligt hårt på den här produkten, i hopp om att ge oss, fansen, ett så underhållande spel som möjligt. Nej, de nådde inte hela vägen. Men ärligt talat, som Cliffie säger, hur fasen skulle det i realiteten gå till? Att göra ett spel som trumfar föregångarna på alla punkter (i.e gör samtliga fans lyckliga), samtidigt som det måste utvecklas och bli en egen produkt. Det är helt enkelt inte möjligt, och de som väntade sig det har sannerligen väntat helt i onödan...

Jag tycker om Diablo 3. Det är inte perfekt, nej, men det är fortfarande ett stabilt, underhållande spel, i mina ögon. En värdig uppföljare (there, I said it, rösta ner hur mycket ni vill) till de tidigare spelen (och som med tiden kommer att bli ännu bättre).

Medlem

Har inte orkat läsa igenom alla kommentarer men efter att ha läst intervjun så är det ju helt sjukt att det nuvarande Diabloteamet uttalar sig som de gör. Brevik säger ju ingenting de skulle kunna ta så illa vid sig av. De tar ju förmodligen illa upp för att de vet att det han säger är sant.
Samma sak med hur de tog illa upp så fort någon sa något om deras grafikstil under utvecklingen. De verkar inte kunna ta kritik över huvud taget.

Som någon sa så är det ju sjukt att de klagar och säger saker som "You made the faste selling PC game of all time" när det är tack vare Brevik och hans team som de har sin "framgång"
.
Blir faktiskt nästan förbannad över hur de håller på.

Edit: Till den som säger att hans sätt att uttrycka sig "inte är ok". Det var ju det teamet som hade den erfarenheten som han säger och jag tycker han skulle kunna uttryckt sig väldigt myckte värre.

Medlem

När man får någon att bli så ilsken att han i en öppen kanal skriver så, när han dessutom är högt uppsatt i ett stort företag, då är det ett kvitto på att man träffat en känslig nerv.

Medlem
Skrivet av Whe112:
Skrivet av Cliffie:
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av Cliffie:

På många nivåer är D3 mycket bättre än D2.

Sgt Clueless has reported in.

Hur blind av nostalgi får man vara? På vilket sätt är skilltreet i D2 bättre än det vi ser i D3? Kom inte och försök inbilla mig att det var mer variation där än vad det är i D3 för så är det inte. Näst på listan har vi combat, har du spelat D2 pä siståne? D2 var FANTASTISKT när det kom ut, men combat bygger kring en ability. Så enkelt är det, och det duger inte idag. D3 gör det mycket bättre än D2, det är mer variation och det känns mycket bättre. D3s combat går sönder på inferno när det är så pass svårt som det faktiskt är, D3 är inte skillbaserat nog (med aktiva blocks o liknande) för att spelaren ska kunna kompensera för den högre svårighetsgraden så du måste lösa det med gear enbart. Men med det sagt, jag sa från första början att D3 har endgame problem. Värt att notera också är att om D2 hade haft inferno isället för ladders hade det varit ännu sämre... tro mig.

Men självklart är det sant att D2 gör saker bättre än D3 dock, huvudsakligen items men även ladders o liknande. RMAH och vanligt AH i D3 har tyvärr inte fungerat speciellt bra heller. Jag tror de kan fixa D3 som ett spel men att rädda ekonomin utan ladders eller resets är jag osäker på. Jag är inte helt nöjd med D3 heller men jag blir så jävla less på allt blindt hat spelet får från får som inte kan tänka själva utan bara gör som resten utav internet gör. Hatar.

Så känner jag iaf.

Skrivet av Cliffie:

Ok, jag tänker ta Jay Wilsons sida här. Jag förstår Blizzard teamet helt här, de har arbetat på den här skiten i 10 år och även om resultatet inte är perfekt på något vis så är det deras bebis. Brevik skiter mer eller mindre över hela teamet och säger att om Blizzard North hade gjort det så hade det blivit fantasktiskt. Att leva upp till det folk förväntade sig av Diqblo 3 är helt omöjligt. Det går inte. På många nivåer är D3 mycket bättre än D2 (och det säger jag som någon som spenderade år med D2), men det spelar ingen roll när du har nostalgi att tävla med.

Missuppfatta mig inte D3 har stora problem med sitt endgame, men sättet Brevik uttrycker sig på är fan inte ok. Kritisera valen de gjorde är en sak men att antyda att D3 teamet inte har talangen nog att skapa D3 (men att han och Blizz N hade det) är fruktansvärt respektlöst att säga i en intervju. Då kan man ju fråga om "fuck that guy" är bättre att säga, men det var i alla fall i en privat chat på facebook och inte i en intervju.

Värt att lyfta dessa inlägg igen. Håller verkligen med dig här, Cliffie. Oavsett resultatet vi sitter med nu (vilket även jag håller med om, har problem som behöver fixas) så förtjänar det här teamet på Blizzard mer cred än vad 95 % av inläggen här på FZ levererar. De har arbetat otroligt hårt på den här produkten, i hopp om att ge oss, fansen, ett så underhållande spel som möjligt. Nej, de nådde inte hela vägen. Men ärligt talat, som Cliffie säger, hur fasen skulle det i realiteten gå till? Att göra ett spel som trumfar föregångarna på alla punkter (i.e gör samtliga fans lyckliga), samtidigt som det måste utvecklas och bli en egen produkt. Det är helt enkelt inte möjligt, och de som väntade sig det har sannerligen väntat helt i onödan...

Jag tycker om Diablo 3. Det är inte perfekt, nej, men det är fortfarande ett stabilt, underhållande spel, i mina ögon. En värdig uppföljare (there, I said it, rösta ner hur mycket ni vill) till de tidigare spelen (och som med tiden kommer att bli ännu bättre).

"Dom jobbade hårt på det?" Vafan e detta mellanstadiet eller? Jag gav dom mina pengar och jag blev grymt besviken, precis som många andra. Kom inte och påstå att jag måste vara snäll och låtsas som om spelet e bra för att inte såra deras små känslor...

Medlem

De jobbade hårt på det .. Motsvarande kan man även göra på toaletten utan att uträtta några större undrverk

Medlem

Blizzard som brukar ha en hel del fanboys som försvarar allt de dom gör, jag hör(de) till den skalan. Tycker kommentarsfältet talar sitt tydliga språk, D3 blev inte det spel som folk hade väntat sig. Och det är tack vare Blizzard North som, som förtrollade dåtidens gamers och som i sin tur har hjälp till med hypen inför D3.
Äntligen skulle vi få ett nytt diablo, för D2 var sjukt kul, men sjukligt fult också ju fler år det får på nacken. Det var inte ens snyggt på sin tid men känslan var där!
Själen försvann när BN la ner. Det som förtrollade mig var att det tog bra lång tid att ta sig till 99 och det var inte helt smärtfritt då när man dog så torskade man några timmars nötande av Baal eller Cowruns. Du blev tvungen att antingen vara väldigt bra eller vara sjukt envis för att ta sig till lvl 99. Och charmen var att man behövde inte ens ta sig till lvl 99 för att gå på "endgame". Det fanns tillgängligt vid lägre levlar, levlade du vidare så gick all endgame lite lättare. Så lessnade man på att levla så kunde man MFa.
MF i D3 är det som irriterar mig mest, det tar sån sjuk tid eftersom man nu måste ha sina valor för att få ihop MF. När du till slut hittar nått så lägger man bara upp det på AH och man bryr sig knappt om vad man har hittat. Charmen med D2 var snabba MF runs, allt från Mephi till Baalruns. Teleportera sig snabbt dit man skulle, döda, loota (vid baalruns vara snabb som fan för att hinna plocka nått) och skapa nytt spel. Allt gjort inom loppet av några minuter.
Och när du väl hittade nånting så blev man så jäääkla glad. Hur många SoJs skulle man få för den? Eller kunde man trada till sig en stormshield eller ska man leta fler grejjer för att få råd med ett gammalt balrog skin? Man behöll äldre varianter av gear med vid sin tidpunkt för bra stats, och nerfade. Vilket gjorde de gamla till ett begränsat antal och gjorde de ännu mer värdefulla.
D2 gick snabbt, det var som en riktigt snabb bil och D3 blev mest att åka in till stan i en risig gammal skoda från -99.
Buggade items, etherial med Zodrunor, runord, charms, key of destruction, random event med superdiablo, man blev lika pissnödig varje gång texten kom fram, att kanske, men bara kanske skulle detta vara spelet som superdiablo kom fram!Variationen!
De tog bort runorna, gjorde dom statiska.. Det är ju hittandet och byteshandeln som är så skoj med Diablo!
AH hade dom kunnat haft bara för att hindra gold spammers. Men BARA real money AH isåfall för folk bryr sig inte om loot längre. Man bara lägger upp det på AH, guld är numera nånting värdefullt. Nånting man samlade på mest för att ressa sin hyrling när den dog, som var väldigt viktig, vartän du gick. Som fanns där i ur o skur, som inte fega ur så fort en annan spelare kom in i spelet.
Cappar varje spel till 4 players, vad hände större kompiskretsar? Cappar lvl till 60, som alla kommer till utan problem och alldeles för fort. Du förlorar varken pengar eller exp när du dör, iofs skitsamma när man endå dingar 60 några dagar senare.
Och sen det där med att WoW-influenserna syrar igenom hela spelet. Det ska ta tid, och du ska ha cooldowns. Man ska väl kunna byta mellan olika skills hur snabbt man vill, det som gjorde PvPn rolig. Nej nu ska ska man ladda upp sekundära powers o allt vad det heter som kontrollerar vad du gör, hur ofta du gör det och till slut, mellan alla cooldowns o junk, så liknar det en dpscykel i WoW.

Och små saker som förstör så mycket, Deckard dör och Diablo blev helt plötsligt tjej.

Nej nån måste jaga ut den rosa pudeln från blizzards fastigheter. Snart hyllar väl dom även den biologiska mångfalden i WoW med nått WWF inspirerat djur från asiatiska länder...


signatur

Quake 1,2,3 - CS - UT - B&W 1,2 - Dungeon Keeper - Starcraft 1,2 - Diablo 1,2,(3) - WoW

Medlem

Det verkliga problemet här, vilket den stora majoriteten här på FZ (communityt, inte staff), verkar ha glömt är att åsikter är SUBJEKTIVA. Pelle köpte spelet och älskade det. Kalle gjorde det inte. Vad fan är problemet? Måste Pelle och Kalle börja slåss om vem som har rätt? När åkte åsiktsfriheten ut genom fönstret? De som inte kan acceptera att alla inte har samma åsikter behöver en psykolog.

Om ni nu vill lyfta fram argument för eran åsikt så gör det. Men innan ni börjar skriva kan ni ju fundera på om era argument kan ha subjektiva svar, och därmed sakna faktiska slutsatser. Förvänta er för helvete inte att era argument är en "Win" knapp. Jag tycker äpplen är äckliga för de är sura. Ja de är sura, men det är inget argument för att min åsikt är rätt, bara att äpplena är just sura. Sen huruvida andra gillar den surheten är ju helt och hållet upp till dem.

Den här välden hade varit en så förbannat mycket bättre plats om bara folk kunde lära sig att sitta ner och diskutera i lugn och ro. Lyssna på varandras åsikter för att få nya insikter och samtidigt respektera motparten om ni inte kommer överens.

Medlem

Jag tycker snarare Brevik menar att det suger att de inte gjorde D3 på det sätt han skulle gjort det, inte att slutprodukten suger för att de inte gjorde det som han skulle gjort det.

Angående Cliffies kommentar om att D2 bygger kring en ability, du spelade inte D2 speciellt mycket när det väl begav sig antar jag

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Whe112:
Skrivet av Cliffie:
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av Cliffie:

På många nivåer är D3 mycket bättre än D2.

Sgt Clueless has reported in.

Hur blind av nostalgi får man vara? På vilket sätt är skilltreet i D2 bättre än det vi ser i D3? Kom inte och försök inbilla mig att det var mer variation där än vad det är i D3 för så är det inte. Näst på listan har vi combat, har du spelat D2 pä siståne? D2 var FANTASTISKT när det kom ut, men combat bygger kring en ability. Så enkelt är det, och det duger inte idag. D3 gör det mycket bättre än D2, det är mer variation och det känns mycket bättre. D3s combat går sönder på inferno när det är så pass svårt som det faktiskt är, D3 är inte skillbaserat nog (med aktiva blocks o liknande) för att spelaren ska kunna kompensera för den högre svårighetsgraden så du måste lösa det med gear enbart. Men med det sagt, jag sa från första början att D3 har endgame problem. Värt att notera också är att om D2 hade haft inferno isället för ladders hade det varit ännu sämre... tro mig.

Men självklart är det sant att D2 gör saker bättre än D3 dock, huvudsakligen items men även ladders o liknande. RMAH och vanligt AH i D3 har tyvärr inte fungerat speciellt bra heller. Jag tror de kan fixa D3 som ett spel men att rädda ekonomin utan ladders eller resets är jag osäker på. Jag är inte helt nöjd med D3 heller men jag blir så jävla less på allt blindt hat spelet får från får som inte kan tänka själva utan bara gör som resten utav internet gör. Hatar.

Så känner jag iaf.

Skrivet av Cliffie:

Ok, jag tänker ta Jay Wilsons sida här. Jag förstår Blizzard teamet helt här, de har arbetat på den här skiten i 10 år och även om resultatet inte är perfekt på något vis så är det deras bebis. Brevik skiter mer eller mindre över hela teamet och säger att om Blizzard North hade gjort det så hade det blivit fantasktiskt. Att leva upp till det folk förväntade sig av Diqblo 3 är helt omöjligt. Det går inte. På många nivåer är D3 mycket bättre än D2 (och det säger jag som någon som spenderade år med D2), men det spelar ingen roll när du har nostalgi att tävla med.

Missuppfatta mig inte D3 har stora problem med sitt endgame, men sättet Brevik uttrycker sig på är fan inte ok. Kritisera valen de gjorde är en sak men att antyda att D3 teamet inte har talangen nog att skapa D3 (men att han och Blizz N hade det) är fruktansvärt respektlöst att säga i en intervju. Då kan man ju fråga om "fuck that guy" är bättre att säga, men det var i alla fall i en privat chat på facebook och inte i en intervju.

Värt att lyfta dessa inlägg igen. Håller verkligen med dig här, Cliffie. Oavsett resultatet vi sitter med nu (vilket även jag håller med om, har problem som behöver fixas) så förtjänar det här teamet på Blizzard mer cred än vad 95 % av inläggen här på FZ levererar. De har arbetat otroligt hårt på den här produkten, i hopp om att ge oss, fansen, ett så underhållande spel som möjligt. Nej, de nådde inte hela vägen. Men ärligt talat, som Cliffie säger, hur fasen skulle det i realiteten gå till? Att göra ett spel som trumfar föregångarna på alla punkter (i.e gör samtliga fans lyckliga), samtidigt som det måste utvecklas och bli en egen produkt. Det är helt enkelt inte möjligt, och de som väntade sig det har sannerligen väntat helt i onödan...

Jag tycker om Diablo 3. Det är inte perfekt, nej, men det är fortfarande ett stabilt, underhållande spel, i mina ögon. En värdig uppföljare (there, I said it, rösta ner hur mycket ni vill) till de tidigare spelen (och som med tiden kommer att bli ännu bättre).

"Dom jobbade hårt på det?" Vafan e detta mellanstadiet eller? Jag gav dom mina pengar och jag blev grymt besviken, precis som många andra. Kom inte och påstå att jag måste vara snäll och låtsas som om spelet e bra för att inte såra deras små känslor...

Nej, man behöver inte vara snäll om inte spelet faller än i smaken. Vad jag däremot talar för är respekt. Jag kan mer eller mindre hata ett spel, en film, en bok, men jag respekterar fortfarande utvecklarna för att de tog sig tiden att utveckla produkten till mig. Respekt förtjänar alla, oavsett om man lyckats eller misslyckats med något. Genom att visa detta, exempelvis med hjälp av konstruktiv kritik, ger man i alla fall utvecklarna en chans att förbättra spelet (och inte göra samma misstag igen i framtiden). Sen om utvecklaren faktiskt gör det eller ej är omöjligt att svara på. Vad som dock är säkert är att kommentarer i stil med "diablo 3 är skit, kommer aldrig mer köpa något från blizz" inte leder till någonting positivt över huvud taget; vare sig för dig som konsument, eller utvecklaren i fråga.

Medlem

Diablo2 gick ut på att farma items och hardcore spelarna fick oftast tag på det bästa för dom spelade mycket, Han som skapade Diablo3 ville nog att alla skulle ha lika stor chans att få bra saker.. Men han förstörde hela känslan med att man måste nöta för att få det man vill ha,,, Nu nöter man inte, Nu springer man och letar eliter... Vilket är SKIT TRÅKIGT i längden

AW8
Medlem

signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Han såg nog en stor fet bunt med pengar när den där bilden togs

Medlem

Jag förstår inte vad Blizzard Irvine lackar på. Brevik uttryckte sig ju tokdiplomatiskt!

Han hade naturligtvis en hel del att kritisera som fadersfigur till hela serien, det är naturligt. När han dessutom, med sitt team, får sparken av Vivendi till förmån för Warcraftmupparna nere i Irvine, och sen ser dessa göra såna brutala missar när de så lätt hade kunnat undvikas genom att rådfråga ursprungsteamet. Klart han har en del att kritisera då, dessutom lyckas han göra det så respektfullt som det bara går.

Go Brevik Go!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Skriv svar