Dystra Secret World-siffror sänker Funcom-aktien

Medlem
Skrivet av izayoi:
Skrivet av Ztreek:

När ska MMO skapare inse att betalspel per månad inte lönar sig längre, ALLA MMO's med månadskostnad håller på att rasa.. vissa snabbare än andra.

Man måste ha ett koncept att antingen vara F2p eller en någolunda hög 1 gångs köp sedan relativt billiga in game saker att köpa.

P2P fungerar inte när spelen som släpps är mediokra. Om ett spel var tillräckligt bra så skulle jag betala nästan vad som helst för att spela det... Med andra ord, om ett MMO kom ut som fick mig att känna som WoW fick mig att känna när jag började med det så skulle jag lätt kunna tänka mig att betala 2-300 i månaden.

Håller med dig till fullo! +1

Medlem

Tycker det är rätt så kul. Lär nog fortsätta spela nån månad till så man hinner se lite mer av spelet och vart det är på väg.

Medlem

Som vissa redan sagt, har inte med betalningsmodellen att göra utan att spelet var mediokert. Köpte det själv, spela en månad och cancel. Funcom fails again.

Medlem
Skrivet av izayoi:
Skrivet av Ztreek:

När ska MMO skapare inse att betalspel per månad inte lönar sig längre, ALLA MMO's med månadskostnad håller på att rasa.. vissa snabbare än andra.

Man måste ha ett koncept att antingen vara F2p eller en någolunda hög 1 gångs köp sedan relativt billiga in game saker att köpa.

P2P fungerar inte när spelen som släpps är mediokra. Om ett spel var tillräckligt bra så skulle jag betala nästan vad som helst för att spela det... Med andra ord, om ett MMO kom ut som fick mig att känna som WoW fick mig att känna när jag började med det så skulle jag lätt kunna tänka mig att betala 2-300 i månaden.

Då kan du inte börjat med WoW vid release.

Medlem

Hade det inte vart för att striderna i spelet är så mmo standardiserade de bara kan bli så hade jag nog fortsatt spela.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

När ska MMO skapare inse att betalspel per månad inte lönar sig längre, ALLA MMO's med månadskostnad håller på att rasa.. vissa snabbare än andra.

Man måste ha ett koncept att antingen vara F2p eller en någolunda hög 1 gångs köp sedan relativt billiga in game saker att köpa.

Nope, Eve har växt hela tiden under alla dessa år. Det som behövs är ett lockande spel som håller en underhållen nog för att betala. Sen resten kan inte mycket om för än är det bara Eve som fått mig att fastna. (resten vet jag inget om men det finns nog fler som klarar sig bra utan att gå F2P)

Men jag är en av dom som faktiskt gillar TSW riktigt mycket än och kommer spela det bra länge till


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

Medlem
Skrivet av Hannu:

F2P á Guild wars så ska dom se att det säkert ökar.

Håller med Ztreek, betal MMOn är påväg bort.

Nej, det byter form till något dyrare, dvs f2p modellen ni alla vurmar för. Varför tror ni de byter till f2p? för de tjänar MINDRE pengar eller? f2p=p2w i för många fall.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Zoulz:

Jag gilla temat och att dom slängt in lite detektivarbete som spelmekanism. Det öppna skill-systemet var också intressant. Utöver det var det väl inte så märkvärdigt. Jag tror MMO marknaden är ganska så mättad vi det här läget.

Hade personligen köpt spelet om det vore ett singleplayer spel. Tycker det skulle passa bättre in temamässigt i ett SP sammanhang, där man går ensam in i den ockulta världen istället för att ha 1000 andra snubbar som pratar i "1337".


signatur

Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!

Medlem
Skrivet av Spiff:

Gillar spelet... Schyssta miljöer men striderna är bra stela. De säger dock att de jobbar på det men med tanke på det financiella nu så blir det nog rätt mycket indragna features :/

Indragna features? Du menar precis som Conan? Didn't see that one coming AT ALL...


signatur

I drank what?

Jag har knappt tittat åt Funcoms håll efter Age of Conan. Jag har inget förtroende hos dom eller deras marknadsföring och därmed lät jag TSW helt passera.

Medlem

Hade lätt testat det om det inte vore för månadsavgiften. Har man barn, jobb och flickvän så känns det inte som man kan lägga ner så mycket tid så att det går att motivera en månadsavgift.
Verkar ganska bra annars.

Medlem

Usch, bjud på månadskostnad. Känner mig smutsig när jag spelar spel med cash shop. Om inte minnet sviker totalt, för ett exempel, med gw2 beta, så kunde man sen köpa nå jävla solbrillor osv. till sin gubbe. Jag raketspydde därefter i 10 timmar och konstaterade efter värdelöst gameplay att det inte är ett spel för mig.

WoW och Rift ftw. (även om dom börjat med pets och mounts till salu på respektive hemsidor q_________q)

Medlem

Anarchy online va ett rätt ok spel.... Age of Conan sög banan... secret world har de mest stela och urtrista combatsystemet i mannaminne.....

att sen ta betalt per månad... skandal


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

inte så konstigt när combat var skit trist.

Medlem

Synd då spelet var bra, dock med något haltande combat.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

phi
Medlem

Oj, vad förvånad jag blir!

Edit: Eller nej, det blev jag inte. Failcom?

Medlem

skit spel! Inget illa menat till er som tycker om den. Jag brukar inte säga så ofta om spel men, denna är verkligen skit dålig spel!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Nu kanske det bara är jag men det har inte varit direkt mycket reklam för detta spelet.

Medlem

secret world är för intelligenta människor med en viss ödmjukhet som kan se bortom det som inte är finslipat ännu, detta är ett av dom roligaste och mest intressanta mmo'n som finns ute, även om combat är lite sisådär ibland så kan övriga mmo'n slänga sig helt åt helvete, och serkish som säger att det är ett skitspel hör till dom mindre intelligenta, och den som inte förstår att spelet är för intelligenta är det inte.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Trist. Har ändå funderat på att köpa då det vågar sticka ut ur mängden. Någon som har spelat och kan berätta om det är värt pengarna?

Spelade spelet, grät av lycka, men fan vad spelet var trasigt -.-" Säkert 40 quest som var trasiga, men hela spelet i sig, ja jag grät av lycka Men ny har vi skilts, och jag har en älskare, nämligen GW 2

Medlem

Hade hoppats att det skulle gå bra för dom denna gång. Det är ett bra spel med skön atmosfär och intressant tema och story. Kanske riktat mot en lite äldre målgrupp så kanske därför det inte gick hela vägen. Hoppas det vänder uppåt igen!

Synd

Det här som såg unikt ut!

Medlem
Skrivet av Deli:

secret world är för intelligenta människor med en viss ödmjukhet som kan se bortom det som inte är finslipat ännu, detta är ett av dom roligaste och mest intressanta mmo'n som finns ute, även om combat är lite sisådär ibland så kan övriga mmo'n slänga sig helt åt helvete, och serkish som säger att det är ett skitspel hör till dom mindre intelligenta, och den som inte förstår att spelet är för intelligenta är det inte.

Ditt sätt att resonera, bygga meningar och din stavning gör även dig till en av de mindre intelligenta. Antar att du inte heller gillar spelet?

Medlem

Efter ca 15 timmars lirande så kanske man inte ska yttra sig men det är sinnesjukt mycket skitbuggar som lätt gör att man ifrågasätter varför det inte finns garantier på sådana här produkter likvärdiga andra konsumentvaror.

Det finns produkter som gör att piratkopieringen motiveras mer som ett konsumentskydd än ett brott mot den inmateriella rätten.
Mittimellan producenterna av rent skit och dom riktigt sköna juvelerna så finns det dessvärre bara scenen som tvingar den lägre standarden att självdö.
Visst...man kan spendera ett par timmar på att läsa/lyssna olika åsikter men i slutändan är det den egna erfarenheten så gör att man lägger sina stålar på en produkt.


signatur

#PCMR

Medlem
Skrivet av Deli:

secret world är för intelligenta människor med en viss ödmjukhet som kan se bortom det som inte är finslipat ännu, detta är ett av dom roligaste och mest intressanta mmo'n som finns ute, även om combat är lite sisådär ibland så kan övriga mmo'n slänga sig helt åt helvete, och serkish som säger att det är ett skitspel hör till dom mindre intelligenta, och den som inte förstår att spelet är för intelligenta är det inte.

varför hävdar alltid en del att deras skitspel är för intelligent för dom flesta... skit är skit och blir inte mindre skit av att man måste klura sig igenom det.


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Betala varje månad är inte roligt för online spel som WoW :l osv..
blir det F2P kommer jag spela TSW mycket

Medlem

Gör om och gör rätt, F2P är det enda som funkar nu för tiden, fråga bara EA. Ser fram mot att testa Secret World, så fort det blir f2p alltså...

Medlem
Skrivet av Hannu:

F2P á Guild wars så ska dom se att det säkert ökar.

Håller med Ztreek, betal MMOn är påväg bort.

NOG att GW var F2P och att GW2 blir det, men B2P däremot.......håll isär begreppen.....

Medlem

Klart det sjunkit då det är ett uselt spel.

Medlem

Ett spel som är unikt och erbjuder spelupplevelser som är tillräckligt annorlunda än WoW (dvs Eve Online, Tera, Warhammer Online och några till) kan även fortsättningsvis ta betalt per månad. Men övriga, som antingen kopierar WoW och slänger på ett nytt skin (SW:tOR) eller bara inte är tillräckligt polerade (The Secret World, Age of Conan), eller inte erbjuder tillräckligt mycket nyheter (LotR:O) måste gå F2P-vägen.

Varför ska jag betala för ett mediokert MMO när jag kan spela ett mediokert MMO gratis?


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

123
Skriv svar