Orcs Must Die! 2
Det sägs att det är bättre att fria än att fälla. Så icke i Orcs Must Die 2 – här är det fälla som gäller. Stor fälla. Gärna många också, för snabb demontering av grönhudade fulingar.
#orcs-must-die-4, #orcs-must-die-2-2, #robot-entertainment
Tänkte inviga detta spelet med sambon ikväll - verkar lovande trotts er 3:a!
Ja precis - så därför är jag icke orolig för fem öre
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Är det verkligen negativt att det e mycket som är "återanvänt"?
Känns mer som en dålig ursäkt att ge spelet ett sämre betyg...
Jag har inte spelat varken det första eller det andra men det första ska tydligen vara väldigt bra så hur kan det så kallade "återanvända" vara dåligt. Hade fattat om det stod typ "brist på nya saker" eller nåt
Tänkte inviga detta spelet med sambon ikväll - verkar lovande trotts er 3:a!
Tyvärr måste jag säga att t.o.m. 2:ans betyg står som något "värt att köpa" spel, 1:an är jag inte säker på.
Men ofta är spel <4i betyg riktigt dåliga, nu tror jag dock inte det om orcs must die 2 (har inte spelat det eller ettan).
Tänkte inviga detta spelet med sambon ikväll - verkar lovande trotts er 3:a!
Tyvärr måste jag säga att t.o.m. 2:ans betyg står som något "värt att köpa" spel, 1:an är jag inte säker på.
Men ofta är spel <4i betyg riktigt dåliga, nu tror jag dock inte det om orcs must die 2 (har inte spelat det eller ettan).
Tyvärr har det ju blivit så på många sajter. Blir glad av att FZ visar hur det ska vara.
Tycker detta spelet passar ganska bra med två spelare
Hade blivit stora problem med balanseringen om man var fler än 2, det är i alla fall vad jag tror.
Är väl bara att göra det fyra gånger så svårt om man är fyra spelare?
Ja men då blir det en väldans snabb ökning och för att göra så att det går upp i rätt takt behöver man ha fler spawn ställen.
Just nu är det ganska bra balanserat med 2 spelare även på banor med endast 1 spawn ställe.
Har man 4 spelare skulle antalet fungerande banor minska drastiskt vilket skulle orsaka surhet bland spelarna ^^
Tänkte inviga detta spelet med sambon ikväll - verkar lovande trotts er 3:a!
Tyvärr måste jag säga att t.o.m. 2:ans betyg står som något "värt att köpa" spel, 1:an är jag inte säker på.
Men ofta är spel <4i betyg riktigt dåliga, nu tror jag dock inte det om orcs must die 2 (har inte spelat det eller ettan).
Tyvärr har det ju blivit så på många sajter. Blir glad av att FZ visar hur det ska vara.
Ja och mja, känns som att nästan alla spel FZ recenserar är värda att köpa, förutom de med 1 eller mindre.
Måste säga att det var som ettan, fast tristare och för mycket copy-paste. (Dock är det småroligt i coop.)
Speciellt nu när det faktiskt finns konkurrens - Dungeon Defenders är, trots buggar, ett bra mycket mer komplext (och roligt, i mina ögon) spel.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Är grymt nöjd med spelet än så länge. Kommit en bra bit in, bara några banor kvar. Inte testat co-op än dock, och bara kört "War-mage" svårighets graden.
Än så länge är spelet lite svårare än ettan, vilket e bra då det var lite väl lätt. Ser fram emot att köra igenom med en polare, och även att testa endless.
I jämförelse med Dungeon Defenders har jag alltid föredragit Orcs must Die, eller Sanctum. DD är för det första ganska obalanserat, eller har varit i alla fall, det är bättre nu. Men när jag spelade det förr så ändrade dom på allt, konstant. Och även om deras level och loot system är kul och nytänkande i Tower Defense genre'n, så tycker jag tyvärr det har förvandlat spelet till ett "gear-check". Du klarar en bana inte på grund av en vinnande taktik, utan genom att vara tillräckligt hög level och ha tillräckligt bra gear.
Om ni är osäkra så kolla in Mangaminx provrunda inför kommande Let's plays: http://www.youtube.com/watch?v=1A7a_hBVQQM&feature=plcp
FZ tenderar till att ge "svårare" spel lågt betyg.
Dom kanske har det svårt att spela igenom dom?
Spelet idag har generellt blivit mycket enklare och det är ingen match att klara ut ett spel idag på svåraste. Handlar väl att man ska nå ut till en yngre publik.
"Mycket som är återanvänt"
Synd att inte denna recensenten recenserade Cod med. Då hade han kanske gett det ett mer realistiskt betyg tillskillnad från alla andra
Ove har inte recenserat något Call of Duty-spel för FZ, så se denna recension som realistisk, objektiv och i fullständig enighet med sanningen.
Är grymt nöjd med spelet än så länge. Kommit en bra bit in, bara några banor kvar. Inte testat co-op än dock, och bara kört "War-mage" svårighets graden.
Än så länge är spelet lite svårare än ettan, vilket e bra då det var lite väl lätt. Ser fram emot att köra igenom med en polare, och även att testa endless.
I jämförelse med Dungeon Defenders har jag alltid föredragit Orcs must Die, eller Sanctum. DD är för det första ganska obalanserat, eller har varit i alla fall, det är bättre nu. Men när jag spelade det förr så ändrade dom på allt, konstant. Och även om deras level och loot system är kul och nytänkande i Tower Defense genre'n, så tycker jag tyvärr det har förvandlat spelet till ett "gear-check". Du klarar en bana inte på grund av en vinnande taktik, utan genom att vara tillräckligt hög level och ha tillräckligt bra gear.
Måste säga att det var som ettan, fast tristare och för mycket copy-paste.
Speciellt nu när det faktiskt finns konkurrens - Dungeon Defenders är, trots buggar, ett bra mycket mer komplext (och roligt, i mina ögon) spel.
Liksom jag skriver i andra intrycket är det kärnan i Dungeon Defenders, att samla prylar. DD är ett roligt grindande för att samla prylar, medan OMD handlar mer om taktik och planering. Det handlar om smak. Själv hade jag nog helst velat se "det bästa av båda världar". OMD:s tajta gameplay mixat med DD:s lootsprut. Eller varför inte Tower Defence mixat med Diablo 3 (Eller D2, roligare loot där!)? ^^
By deciding what is right you ultimately end up blind.