Battlefield 4 blir WW2 – om FZ-läsarna får välja

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av AloneChief:
Skrivet av luftman:

Dom borde göra ett WWII spel där man spelar som tyskland

Tråkiga är att folk kommer se det negativt. Typ att det är fel o vara Nazi o döda folk i spel, men det är helt ok att vara amerikan o spränga städer med civila.

Vilket spel får man spränga städer med civila i?

Vet inte Men tanken bakom var att det är okej för USA att göra vad de vill i spel och folk ser det som ok/awesome.

Medlem

hoppas att de bli så nu:D

Medlem

INGET JÄVLA WW2 SPEL! SÅ TRÖTT PÅ DOM!


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Jag vill ha ett nytt Battlefield 2142 ^.^ kanske Battlefield 2143 :3


signatur

When do you think people die? When they are shot through the heart by the bullet of a pistol? No. When they are ravaged by an incurable disease? No. When they drink a soup made from a poisonous mushroom!? No! It’s when they are forgotten.

Jag valde annat.

Batlefield Götebuuuurg

Medlem

bara dom inte gör det så jävla likt 3an och BC har lirat skiten ur båda dom titlarna nu och känns som att nåt nytt måste tilläggas nu nåt vågat

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Om jag fick välja helt fritt så skulle jag vilja köra ett Battlefield där man får spela som israeler som piskar upp typ Libanon. Antingen det eller 6-dagarskriget mot Egypten.

Mm. Mighty att spela som Israel. Ockupera Västbanken och skjuta småbarn som kastar sten.

Medlem

GE MIG!!!!!!! TA MINA PENGAR!!!!

Medlem

Vill ha battlefieldstarcraft.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av luftman:

Dom borde göra ett WWII spel där man spelar som tyskland

Det gjorde dem. Det heter Battlefield 1942.

Men du kanske menade att du vill spela någon slags solokampanj som tysk?

Ja det är det jag menar, skulle va coolt att ha en kampanj med ett "what-if" slut där tyskarna vinner

Medlem

Första Gulfkriget, ta in Kaos studios som gjorde DC och gör
rätt för er DICE!

Var ett jävla sätt att köpa upp Trauma som de hette då för att
låta dem betatesta ert spel lite och sedan st'nga studion,
rena Apple-fasoner (läs: Rymdimperiet)

Medlem

Modern grafik och underskönt ljud + stormingen av de franska stränderna...gode Gud, the possibilites....

Medlem

Jag vill ha ett nytt Battlefield Vietnam. Ta DLC'en till Bad Company 2, förfina, utöka och implementera allt möjligt gött så blir jag nöjd. Vem vill inte döna runt i luften med en UH-1 Iroquois med Jimi Hendrix lr dylikt skränandes ur högtalare.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Ett framtids-FPS skulle inte vara helt fel Tänk er BF2142 gadgets/vapen i Frostbite 2.0

Medlem

Hade DICE själva gjort detta, att communityn skulle få välja tema för BF4, och WW2 vann, då vettifan om jag skulle köpa det.

Men jag diggar frostbite 2 som tusan, så det kan nog ändå bli spännande med WW2 tema. Men inget jag hurrar över.


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Medlem

Varför inte ett Battlefield där Kalla kriget inte slutade? Utspelar sig i slutet av 80 talet?

Medlem
Skrivet av DAoG:

Vilda västern, med ånglok, hästar, tidiga bilar och båtar.

You said it!

Medlem

WW2 är anledningen till att jag endast spelar BF1942, CoD1 och CoD2.
Gillar inte nutid, det är något speciellt som attraherar med WW2.

Medlem

Jag skulle vilja ha ett spel i samma stuk som typ COD2 eller Day of Defeat 2..
Oerhört sköna omgivningar

Medlem

Vietnam har alltid varit min favoritera, brutalt och primitivt likt WWII men har ändå moderna lekasker som helikoptrar och jetplan.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Jag köper spelet om Arkadspelskänslan försvinner och det kommer till lite hjärta i single player.

Annars kan de skrota single player och göra ett genomarbetat MP-spel med inriktning på lagspel och
clanspel. Gör alla offish servrar till matchservar och låt alla spela matcher, ge folk achievements för
vunna matcher och andra laganpassade insatser.

Inaktiv
Skrivet av Red_warning:

Vietnam har alltid varit min favoritera, brutalt och primitivt likt WWII men har ändå moderna lekasker som helikoptrar och jetplan.

Håller helt med, jag vill ha ett nytt Battlefield Vietnam. Bad Cmpany 2: Vietnamn var lite av en besvikelse även om jag inte förväntade mig så mycket.


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem

WW2 eller vietnam funkar för mig. Bara det inte blir nutid så är jag nöjd. Är så sjukt jävla trött på nutidspangare.

Medlem

Amerikanska inbördeskriget.

Battlefield 1862

Medlem

Tror det är roligare med ett modernt BF. Ju äldre = färre vapen, tank osv.

Dessuomt har de gjort så många WW2 spel.

Medlem

Yes please! Blir nästan lite blöt i byxan när jag tänker på att köra över kommunister på Stalingrads gator med min bastanta tigertank! Ett Stalingrad upphottad i Frostbite 2 no less. Fixar ni det DICE.. Ja då har ni mina pengar. Men ett nytt nutidsspel ställer jag mej väldigt tveksam till.

Medlem

För bövelen! Var lite våghalsiga nu EA och DICE och kör lite WW1 vet jag!

Skyttegravar, klorgas, ubåtar och lite smått och gått. Tanke på allt brunt Medal of Honor hade i sig så är ju slagfälten redan biff!

Medlem

Ett mixat battlefield? 40talet, nutid & framtid.

Om man skulle göra story av det, ... hmm FÅ följa en familj, genom 3 tidsåldrar. 1 man från varje tid, på något sätt länkade, familjelänken ifrånräknad.

På nåt sätt så fick detta mig att tänka på USS Relativity.


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Medlem

Vore kul om man kunde få uppleva WW2 ifrån Japanerna mot Amerikanerna istället. Allt för få ww2 spel handlar om detta. Vore också rätt häftigt om man kunde ha riktigt sjöslag som vissa moddar hade i 1942 kunde vare riktigt roligt!

Medlem

hade gärna sett någon liten kampanj del som utspelar sig under finska vinterkriget


signatur

God is dead

123
Skriv svar