"Diablo III har potential att sälja mer än fyra miljoner"

Medlem
Skrivet av phobic:

Bara för att mjölka är förknippat med t.ex call of duty som släpps varje år så betyder inte det att man inte kan släppa en ny typ av spel istället för att spinna vidare på något.

Tror nog det mest var definitionen av "att mjölka" som var det som falerade. Visst är det roligare om man skapar något helt nytt, men 3 spel (+2 exp) på 16 år är knappast "mjölkning". Att släppa en titel i serien varje år, det är däremot mjölkning.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Så jävla intressant alltså. De senaste åren hände nåt som gjorde att halva spelintresset handlar om försäljningssiffror och andra halvan om spelande och spelet i sig.

Jag tror det kan bero på att så många fler pluggar ekonomi idag.

Eller så har man gått vilse.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av phobic:
Skrivet av jonis:

Jag är övertygad om att fyra miljoner sålda exemplar totalt sett är en gissning i underkant. Känner själv många som aldrig köpte Diablo II och nu redan förbokat Diablo III.

Antagligen eftersom ni var 5 år gamla när D2 släpptes och nu mjölkar blizzard sitt vinnande koncept till generationen gamers som inte nött d1/d2 till musen gick sönder.

Haha, ja med tanke på att jag fick begynnande musarm som 17-18åring efter 4-5dygn i sträck med nysläppt Diablo I, körde bil och nattköade till Diablo II så är du nog väldigt nära "5 år" i din gissning.

Du har däremot rätt i att Blizzard mjölkar skiten ur sina produkter. De är knappast kända för att vara uppfinningsrika eller komma med unika idéer, men de polerar sina produkter till absolut toppklass och har en sällan sedd förmåga att vrida ur varenda möjlig krona ur sina spelare.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av pippen1001:

i min vänskapskrets, är det 7 personer jag vet som kommer köpa diablo 3, kanske 8. Bara 1 som inte vet om han kommer köpat

I min vänskapskretts med "gamla" rävar är det bara 1 av ca 10 som kommer köpa Diablo 3 vid release eller någonsin.

Men Blizzard hittar nog 10ggr fler spelare med den nya stilen och vägen dom gått med spelet så dom vinner nog mer än vi tror.

Tja vad är gamla rävar för dig? =p vi började lira tillsammans när starcraft 1 kom ut tror jag var den första gångerna. så kan väl börja räknas som gammal räv nu också tror jag (26 är man ung och ståtlig fortfarande är iallfall det jag intalar mig själv <-<)

Medlem

Skall väl inte va omöjligt, enligt presskonferansen för q1 så är ju d3 deras mest förbokade spel någonsin.

Medlem

Den här personen borde bli av med sitt jobb.. Spelet har redan sålt 6.3 miljoner enheter.

http://www.virtual-strategy.com/2012/05/23/diablo%C2%AE-iii-s...

123
Skriv svar