Max Payne 3-kraven avslöjade – pallar din dator trycket?

Medlem
Skrivet av lang:
Skrivet av Typen:

Verkar som Rockstar bara sökt upp de grymmaste datordelarna på marknaden och kopierat dem som rekommenderat krav...

(Vilket i och för sig är sant, ju bättre komponenter desto bättre flyt men inget "klassiskt" rekommenderat krav som jag skulle direkt jämföra datorn med)

Tycker du verkligen att dualcore och 8600 gt är höga krav?

Tror inte du vet skillnad på krav och maximal prestanda.

Syftade på de rekommenderade kraven, inte minimum kraven. Det var det jag menade att de visar kraven för maximal prestanda vilket självklart är det bästa som finns på marknaden och är onödigt att skriva ut. Det jag menade var att speltillverkare vanligtvis har rekommenderade krav och INTE maximal prestanda. Verkar som folk blandar ihop detta.

Medlem

Oooh gott! Längtar!! Borde inte vara några problem..
AMD FX-8120 8-Core Processor Black edition
2 X ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA (SLI, överklockade)
Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8

Medlem

Känns jävligt skevt om detta kräver mer än BF3. Gör det de så äre ju lite fail på optimeringen känns de som.:P men wtf ja bör kunna köra de nice med GTX 570 o i7-2600k 3.40ghz

Medlem

Med 35gb så förmodar jag att detta blir lite längre än Max Payne 2 som man varvade på tre timmar ungefär...

Medlem

kommer nog flyta på som kokt smör ^_^

Medlem

Förstår inte varför de har en övre gräns. Är det vad som behövs för att spela med högsta grafik-inställningarna?
Hur som helst, jag klarar mig iaf


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Ni vet att det där inte är några rekommenderade krav va? Det enda som det här visar är vilken hårdvara du måste ha för att få det att fungera! Dvs från 8600gt - GTX 690. Vore väl ett korkat drag av rockstar om man måste ha det absolut bästa som går att köpa just nu bara för att lira spelet på rekommenderat. Sen att få en acceptabel fps är ju något annat.

Medlem

Vad efterblivet skrivet kraven var... Första Max Payne ligger mig varmt om hjärtat, ska bli spännande att se hur det här blir..

Medlem

Hårddiskutrymme som är så billigt borde inte någon ha problem med.

Fast det är lite intressant att om ett spel har låga krav så klagar alla på att spelen inte görs så snygga som dom skulle kunna ha varit "om det inte varit för alla konsolportar och 90-talsdatorer som skall köra spelet". Om det är höga systemkrav för att utnyttja den potential (eller i alla fall delar av) som en PC har, så kvider folk för det också.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det ska fan gå hoppas jag! 1 juni - can't wait!

Inaktiv

Ska man väl klara av men ja, man blir ju lite fundersam på hur i hela fridens namn det kan bli 35 gb. Det är jag bra nyfiken på.

Medlem

Heh. Det är väl inte så konstigt. Med dagens högupplösta texturer, samt att det skall finnas flera alternativ på inställningar så måste ju texturerna finnas där i flera kopior. Sedan tillkommer cut-scenes samt kanske olika alternativ för ljud.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Tror bara Rockstar trollar med communityn lite nu va

Medlem

Va synd att inte geforce gtx 780 kommer fungera med detta


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

35 gig, vafan har dom i spelet?
Ser ju inte alltför märkvärdigt ut rent grafikmässigt i filmerna, men kan nog bli skoj

Medlem

35 GB!?!?!??! Jag med SSD och inte världens tjockaste plånbok för att köpa ett par till, kommer få det tufft Ligger med ca 12 GB kvar efter helt ominstallerad dator + STEAM och Origin... Grattis..

Kan det verkligen stämma att det kommer ta upp 35 GB av min kära burk? :/

Medlem

Löjligt höga krav. Känns som om detta är tagna från ett tidigt alpha stadie, eller så är spelet bara TOTALT värdelöst optimerat (vilket med tanke på att det är r* som gör det inte skulle förvåna mig en sekund. Host*gta iv*host)

Medlem
Skrivet av hatrik:

35 GB!?!?!??! Jag med SSD och inte världens tjockaste plånbok för att köpa ett par till, kommer få det tufft Ligger med ca 12 GB kvar efter helt ominstallerad dator + STEAM och Origin... Grattis..

Kan det verkligen stämma att det kommer ta upp 35 GB av min kära burk? :/

Avinstallera Origin så får du mer utrymme

Medlem
Skrivet av hatrik:

35 GB!?!?!??! Jag med SSD och inte världens tjockaste plånbok för att köpa ett par till, kommer få det tufft Ligger med ca 12 GB kvar efter helt ominstallerad dator + STEAM och Origin...

Gör som jag, som också har en SDD-disk - installera endast de nyare spelen som kräver en snabbare disk på SDD:n, resten på en vanlig SATA.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av hatrik:

35 GB!?!?!??! Jag med SSD och inte världens tjockaste plånbok för att köpa ett par till, kommer få det tufft Ligger med ca 12 GB kvar efter helt ominstallerad dator + STEAM och Origin...

Gör som jag, som också har en SDD-disk - installera endast de nyare spelen som kräver en snabbare disk på SDD:n, resten på en vanlig SATA.

Vad är en SDD?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Skrivet av Kimpur:
Skrivet av conthox:
Skrivet av hatrik:

35 GB!?!?!??! Jag med SSD och inte världens tjockaste plånbok för att köpa ett par till, kommer få det tufft Ligger med ca 12 GB kvar efter helt ominstallerad dator + STEAM och Origin...

Gör som jag, som också har en SDD-disk - installera endast de nyare spelen som kräver en snabbare disk på SDD:n, resten på en vanlig SATA.

Vad är en SDD?

Är jag också bra nyfiken på

Medlem

Heh, menade såklart en SSD.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

12
Skriv svar