Microsofts chocksiffror – Xbox-försäljningen rasar med 48%

Inaktiv
Skrivet av DarkZide8:

Där är inget chockerande överhuvudtaget med att försäljningen av Xbox inte har ökat och den nu snarare minskar. Det känns väldigt Aftonbladet för ordet chockerande menar att det har skett en stor förändring som berör, but it does not. Rubriken påverkar hur folk upplever nyheten och nu kan vi mycket väl få kids som inte läser tillräckligt noga att tro att Microsoft håller på duka under etc.

Du gör hårklyverier. Vad är din definition på chockerande försäljningstapp? Är det i området 65-80% minskning? Att förlora halva försäljningen jämfört med förra året är en dramatisk, för att inte säga chockerande minskning.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av DarkZide8:

Där är inget chockerande överhuvudtaget med att försäljningen av Xbox inte har ökat och den nu snarare minskar. Det känns väldigt Aftonbladet för ordet chockerande menar att det har skett en stor förändring som berör, but it does not. Rubriken påverkar hur folk upplever nyheten och nu kan vi mycket väl få kids som inte läser tillräckligt noga att tro att Microsoft håller på duka under etc.

Du gör hårklyverier. Vad är din definition på chockerande försäljningstapp? Är det i området 65-80% minskning? Att förlora halva försäljningen jämfört med förra året är en dramatisk, för att inte säga chockerande minskning.

Chockerande för mig är något är "överraskande" och att det berör en ("jag är i chock-tillstånd!"). Att det inte säljs så många xboxar efter att den har funnits i sex år är varken chockerande eller överraskande. Det är ganska väntat

Inaktiv
Skrivet av DarkZide8:

Chockerande för mig är något är "överraskande" och att det berör en ("jag är i chock-tillstånd!"). Att det inte säljs så många xboxar efter att den har funnits i sex år är varken chockerande eller överraskande. Det är ganska väntat

Microsoft hade bra siffror för inte alls så länge sen, och har pushat Kinect hårt. Att försäljningen minskar för konsoler när de går över toppen på sin livscykel är väntat, men inte att den halveras. Inte ens Wii har sjunkigt så snabbt senaste åren, trots en stadig minskning.

Här är en graf på de senaste årens försäljning första halvåret, så sent som 2011 ökade alltså försäljningen med 26% om man jämför samma period.
http://www.gamasutra.com/db_area/images/feature/6433/1H-hw-sales-history.png

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Heavenlaid:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Heavenlaid:

Det roliga är ju att det egentligen är typ, 20 miljoner unika köpare. Alla har väl köpt 2-3st efter alla döda xbox. Microsoft ska hålla sej till mjukvara.....om ens det...

Man köper inte nya xboxs när den gamla dör. Man lämnar in och Microsoft ger en ny gratis.

Och hur många tror du gör det?

Alla som har en hjärna förmodligen. Det är hur jag ersatte min

för dem flesta går det inte dock. De tvingas helt enkelt till att köpa en ny.

Medlem
Skrivet av Heavenlaid:

Det roliga är ju att det egentligen är typ, 20 miljoner unika köpare. Alla har väl köpt 2-3st efter alla döda xbox. Microsoft ska hålla sej till mjukvara.....om ens det...

Nja, man får en ny från MS.
Köpte min Elite när de kom ut och den är fortfarande i nyskick, har inte strulat en enda gång. Känner bara en person som haft problem med sin och han fick en ny.

Frågan är hur många PS3 som använts för spel i mer än ett par timmar. Väldigt många köpte dem främst för blu-ray filmuppspelning...

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Chockerande för mig är något är "överraskande" och att det berör en ("jag är i chock-tillstånd!"). Att det inte säljs så många xboxar efter att den har funnits i sex år är varken chockerande eller överraskande. Det är ganska väntat

Medhåll. Hade nyheten varit att Microsoft konkat eller att 48% av alla XBOX konsoller köpts av SONY och sedan sålts som Playstation 4 i Kina så hade det varit milt chockerande.

Detta? not so much... En 7 år gammal maskin säljer plötsligt sämre? AHURGH! Hjärtstillestånd!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Heavenlaid:

Point is, folk gör inte detta. Spelar ingen roll hur insiktsfull du är, fakta kvarstår. Behövs ju inte säjas så mycket mer än så

Det är väl självklart att de flesta inte köper en ny xbox, hur kan du ens tro det?

Medlem
Skrivet av Avtr:

Det är väl självklart att de flesta inte köper en ny xbox, hur kan du ens tro det?

Vansinnigt många gör just det. Största marknaden för Xbox, USA, har skitkrångliga regler för hur du får lämna in ditt knasade xbox. Du får betala nästan lika mycket för att skicka in och få tillbaka ett refurbished xbox där som det kostar att köpa ett nytt om du inte bor nära ett auktoriserat servicecenter. MS står enbart får själva konsolen och du får ingen ny där utan som sagt, en refurbished. Många orkar inte med detta och köper nytt. Kolla in vilket US-spelforum som helst så ska du se vad folk klagar på hur många maskiner de köpt. Ta en titt på IGN tex...

Låt oss säja att trots allt 80% skulle skicka in och 20% köpa nytt. Det är många miljoner konsoler det rör sej om trots allt.

Medlem

Onödigt att köpa en gammal sunkig maskin. Jag hade 360 tidigare men är såld sen ett år tillbaka. Saknar den inte ett dugg!

Medlem

inte förvånad då det kostar 500 lr mer för spel som har 10 år gammal grafik, och dessutom till en majoritet är jävligt simpla mot pc-spel.


signatur

//monster

Inaktiv

Jag är snarare förvånad över att den fortfarande säljer. Jag menar, borde inte alla ha en vid det här laget? Och kommer det ut såååå många roliga nya titlar till maskinen?

Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Neatherblade:

Alla har väl en redan.

Yup.

Sebastian (och resten av FZ), Why do you like Aftonbladet-rubriker?

Jag förstår inte er som konstant klagar över "Aftonbladet-rubriker" så fort ett ord som "chock" är med i rubben. Vad menar ni, egentligen? Ska FZ sätta osexiga, svintråkiga rubbar som ingen vill klicka på istället? Så länge som det finns täckning för en rubrik i texten så har jag inga problem med det.

Eller så blir vi intresserade för att nyheten är intressant, inte för att rubriken är lockande. En neutral rubrik är varken svintråkig eller osexig. Den är relevant.

En läsare med sunt förnuft gillar inte att bli lurad. Man gillar det dessutom mindre när rubriken inte är i relation till nyhetens värde. Vill ni ha klick, skriv om saker som är intressanta att läsa, försök inte lura era läsare till att klicka. Det kommer sluta med mindre klick i slutändan.

Medlem

uhh (den bilden). Vrf vill man köpa en +5 år gammal konsol? alla som vill ha de har väl redan en som många redan på pekat.

Inaktiv

Tror många tröttnat på Grafiken som mer eller mindre står still numera, , nej jag hoppas verkligen dessa rykten om att Xbox 720 ska ha en 16-cores CPU och Radeon HD 6670 card stämmer, för konsollerna ska ju finnas kvar längre och längre och då krävs det ju att nya generationer blir kraftfulla.

Och dessutom ryktas det ju om att nya Kinect 2 kommer sno åt sig 4 av dom 16 kärnorna och bli riktigt bra.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv
Skrivet av anon_19389:

Jag är snarare förvånad över att den fortfarande säljer. Jag menar, borde inte alla ha en vid det här laget? Och kommer det ut såååå många roliga nya titlar till maskinen?

2 spel som släpptes helt nyligen tycker iaf jag är kul, trials revolution och Darkness 2 och så kom ju Witcher , det verkar som om witcher 2 kommer till ps3 också, får väl hoppas då att ps3 ägarna får iallafall ett multiplattformsspel som är spelbart utan lag och massvis av buggar.

Och sen så ser man ju också ofta det man vill se, har man ett märke så är man inte så engagerad över vad som händer på andra märken. Har själv haft ps3, men inte längre, och det enda man ser på ps3 numera är mjölkning av God of war medmera,

och detsamma är det väl med ps3 ägare, dom ser väl bara mjölkning av halo medmera och har ingen större koll på andra spel på sin icke favorit konsoll.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av KarateKurt:

Tror många tröttnat på Grafiken som mer eller mindre står still numera, , nej jag hoppas verkligen dessa rykten om att Xbox 720 ska ha en 16-cores CPU och Radeon HD 6670 card stämmer, för konsollerna ska ju finnas kvar längre och längre och då krävs det ju att nya generationer blir kraftfulla.

Och dessutom ryktas det ju om att nya Kinect 2 kommer sno åt sig 4 av dom 16 kärnorna och bli riktigt bra.

Bli du mer glad om ni får ett Ati 7970 ist för att betala så jäkla mycket för en CPU som ingen spelmotor kommer utnyttja på ett tag. Intel Xeon, en i7a eller rent av små klockad i5a borde göra ett mycket bättre jobb om man tänker penga mässigt ihop med 7970 kortet.

Inaktiv
Skrivet av firsov:
Skrivet av KarateKurt:

Tror många tröttnat på Grafiken som mer eller mindre står still numera, , nej jag hoppas verkligen dessa rykten om att Xbox 720 ska ha en 16-cores CPU och Radeon HD 6670 card stämmer, för konsollerna ska ju finnas kvar längre och längre och då krävs det ju att nya generationer blir kraftfulla.

Och dessutom ryktas det ju om att nya Kinect 2 kommer sno åt sig 4 av dom 16 kärnorna och bli riktigt bra.

Bli du mer glad om ni får ett Ati 7970 ist för att betala så jäkla mycket för en CPU som ingen spelmotor kommer utnyttja på ett tag. Intel Xeon, en i7a eller rent av små klockad i5a borde göra ett mycket bättre jobb om man tänker penga mässigt ihop med 7970 kortet.

Enligt ryktena så ska Xbox 720 ha ett någorlunda humant pris, inget typ 7000 som ps3 kostade när den släpptes.
Och som sagt konsollerna hänger ju med länge numera, ska Xbox 720 hänga med i nästan 10 år då lär den processorn vara ganska ordinär om 10 år i framtiden.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av KarateKurt:
Skrivet av firsov:
Skrivet av KarateKurt:

Tror många tröttnat på Grafiken som mer eller mindre står still numera, , nej jag hoppas verkligen dessa rykten om att Xbox 720 ska ha en 16-cores CPU och Radeon HD 6670 card stämmer, för konsollerna ska ju finnas kvar längre och längre och då krävs det ju att nya generationer blir kraftfulla.

Och dessutom ryktas det ju om att nya Kinect 2 kommer sno åt sig 4 av dom 16 kärnorna och bli riktigt bra.

Bli du mer glad om ni får ett Ati 7970 ist för att betala så jäkla mycket för en CPU som ingen spelmotor kommer utnyttja på ett tag. Intel Xeon, en i7a eller rent av små klockad i5a borde göra ett mycket bättre jobb om man tänker penga mässigt ihop med 7970 kortet.

Enligt ryktena så ska Xbox 720 ha ett någorlunda humant pris, inget typ 7000 som ps3 kostade när den släpptes.
Och som sagt konsollerna hänger ju med länge numera, ska Xbox 720 hänga med i nästan 10 år då lär den processorn vara ganska ordinär om 10 år i framtiden.

Problemet ligger bara i att den processorn kommer vara bra om 10 år men verkligen inte det Grafikkortet, det kommer vara outdated om 3-4 år som bäst och vara väldigt väldigt dåligt om 9-10 år. Grafikkort har mer betydelse för spel än vad processorn har. När du kommer till konvertering av filmer osv när man grejar med sånt då kan jag förstå att man lägger 90 % fokus på processorn men inte när det gäller spel. Helt klar mer fokus på grafikkortet där! Vilket xbox gör enligt dig och det kommer bli en dålig konsol som snabbt blir outdated.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Neatherblade:

Alla har väl en redan.

Yup.

Sebastian (och resten av FZ), Why do you like Aftonbladet-rubriker?

Jag förstår inte er som konstant klagar över "Aftonbladet-rubriker" så fort ett ord som "chock" är med i rubben. Vad menar ni, egentligen? Ska FZ sätta osexiga, svintråkiga rubbar som ingen vill klicka på istället? Så länge som det finns täckning för en rubrik i texten så har jag inga problem med det.

Där har vi nått som folk som skriver tror, att man klickar på nått bara för det har en "häftig rubrik"
Nej man klickar på nått för att man vill läsa, och ju mera seriös skriven både rubriken och texten är desto bättre.
jag skulle kunna ha skrivit rubriken "Xbox försäljingen ner 48%" eller "xbox försäljingen halverad" osv.. och folk läser ändå.

Att ta avstånd ifrån aftonbladets chock/super/skandal/supersockskandal. utryck är bra för hela mänskligheten.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Vad som än händer så vill man iaf att det händer snart, vill ha nya maskiner med snyggare grafik och möjligheter, och förhoppningsvis att det kommer en hel del mmo spel också vilket man saknar på dagen konsoller,
det som ska föreställa mmo på dagens konsoller är ju mer eller mindre skräp, typ final fantasy online och phantasy star online medmera.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Neatherblade:

Alla har väl en redan.

Yup.

Sebastian (och resten av FZ), Why do you like Aftonbladet-rubriker?

Jag förstår inte er som konstant klagar över "Aftonbladet-rubriker" så fort ett ord som "chock" är med i rubben. Vad menar ni, egentligen? Ska FZ sätta osexiga, svintråkiga rubbar som ingen vill klicka på istället? Så länge som det finns täckning för en rubrik i texten så har jag inga problem med det.

Där har vi nått som folk som skriver tror, att man klickar på nått bara för det har en "häftig rubrik"
Nej man klickar på nått för att man vill läsa, och ju mera seriös skriven både rubriken och texten är desto bättre.
jag skulle kunna ha skrivit rubriken "Xbox försäljingen ner 48%" eller "xbox försäljingen halverad" osv.. och folk läser ändå.

Att ta avstånd ifrån aftonbladets chock/super/skandal/supersockskandal. utryck är bra för hela mänskligheten.

Ja, det är tröttsamt med sensationalism.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag kan tänka mig att detta var Steve som liten, efter att ha sett ovanstående video där han går bärsärk så är jag helt övertygad om att det är samma person i båda videorna.

Young Steve

Old Steve


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Det var då ett JÄVLA klagande på hur FZ väljer att skriva sina rubriker!! Hur man orkar lägga ner sån tid och energi på att jämföra FZ med Aftonbladet går förbi mitt förstånd, då rubriker här inte är i närheten av Aftonbladets smörja. Och sen alla som klagar på att det görs "onödiga" nyheter... har ni kollat in IGN eller Gamereactor?

Om ni är så missnöjda med FZ, dra åt helvete istället och låt de som uppskattar denna sida åtnjuta kvalitén som FZ innehåller om man jämför med många andra spelsidor.

aaaand... out!

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Heavenlaid:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Heavenlaid:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Heavenlaid:

Det roliga är ju att det egentligen är typ, 20 miljoner unika köpare. Alla har väl köpt 2-3st efter alla döda xbox. Microsoft ska hålla sej till mjukvara.....om ens det...

Man köper inte nya xboxs när den gamla dör. Man lämnar in och Microsoft ger en ny gratis.

Och hur många tror du gör det?

Alla som har en hjärna förmodligen. Det är hur jag ersatte min

Alla tänker ju inte som du, där har du förklaringen till deras försäljningssiffror, just saying.

I princip alla lämnar in den till MS (det är typ allmänkunskap i nuläget), det är inte 20 miljoner som köper 3 stycken var. Enda gången jag har hört om någon som har köpt en ny så är det för att de vill ha en Elite. .

Eller för att den utökade garantin har gått ut

Inaktiv
Skrivet av Lolflakes:

Onödigt att köpa en gammal sunkig maskin. Jag hade 360 tidigare men är såld sen ett år tillbaka. Saknar den inte ett dugg!

Ungefär som jag sålde min ps3 för 2 år sen, man tröttnade på multiplattformspel som antingen var rejält buggiga, laggiga medmera,
det senaste hemska exemplet är ju Mass Effect 3 med typ 20 fps på ps3an,

om det är kul att lira så ? Nej inte speciellt.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv
Skrivet av Pjotor:

Är inte det ganska väntat när det har börjat surra spekulationer om nästa generation med krysslådor redan 2013? Tror att många sparar sina coins till den istället.

Sonys ps4 är ju också på ingång, är det inte prat om att dom vill ha ut den innan Xbox 720 släpps för att slippa hamna på efterkälken igen ?
Så då borde väl även ps3 dyka i försäljning ganska snart.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv
Skrivet av Heavenlaid:

Det roliga är ju att det egentligen är typ, 20 miljoner unika köpare. Alla har väl köpt 2-3st efter alla döda xbox. Microsoft ska hålla sej till mjukvara.....om ens det...

Jadu, man undrar ju hur många som köpt nya ps3 or efter att deras gått sönder,
när jag hade ps3 så dog 2 stycken inom ett år, den första dog efter en misslyckad uppdatering, och varför den andra dog har man ingen aning om, den ville inte starta alls efter några månaders spelning..


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

dom kan väl börja sälja dom med färdig JTAG på, då tror jag försäljningen skulle öka.

Medlem

Jag har haft 3 eller 4 st , men nu är dem för bra helt enkelt, så räkna inte med att folk köper nytt i första vevan
Dessutom om man har en utvecklingsmaskin, RGH eller Jtag så behöver man inte köra med DVD överhuvudtaget, och så skulle det varit från första början, DVD för film och backup är ok, men inte för spel eller program som kräver snabba uppdateringar.

Nästa Xlåda kommer inte att ha något skivmedium överhuvudtaget!

för 600 kr som ett spel kostar så kunde man fan fått en hårddisk alt flashminne på köpet, cartridge som på Nintendo och Neogeo, fan så mkt smidigare och svårkopierat för gemene man!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Hörde att Neo-Geo inte säljer så bra längre den heller.

PS. Filmen där...wth?

123
Skriv svar