Simcity kräver internetuppkoppling

Medlem

Vf gnäller folk på Origin för jag har aldrig haft strul med den. Jag tycker det funkar hur bra som helst. Jag lär skaffa detta så.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Haf gar inte heller problem med att det kräver internet, bara det inte blir låst till något företag som tex Origin.
Det jag är mest rädd för om de gör så är att om 5 - 10 år och man vill spela igen så finns inte det företaget kvar som spelet var kopplat till och man får sitta där med ett spel som inte går att spela. (nu är inte risken stor att jag kommer köra ett spel 10 år senare) men iaf... princip sak... Spel ska vara så oberoende som möjligt och kunna spelas utan att vara knutna till en specifik tjänst vid en viss tid. Det enda spel jag fortfarande kör ibland som är över 10 år är Red Alert 2

Origin = EA, inget annat.

Medlem

Nu blir man nästan mer sugen på att köpa spelet bara för att folk ska gnälla på sådana här skitsaker.

Medlem

Jag undrar samma sak, jag har aldrig haft problem med Origin och dom brukar ha lägre priserpå nya spel än tex Steam (ganska ofta inte alltid)

Battlefield 3: Back to Karkand kostade exempelvis samma på Origin som billigaste ställena i vanliga butiker när det släpptes.

Ganska bra och enkelt gränsnitt med.

Skrivet av HitmaN:

Vf gnäller folk på Origin för jag har aldrig haft strul med den. Jag tycker det funkar hur bra som helst. Jag lär skaffa detta så.

Medlem

Hur tar man bort en dubbelpost? Jag hittar ingen radera knapp!

Medlem

Jag undrar samma sak, jag har aldrig haft problem med Origin och dom brukar ha lägre priserpå nya spel än tex Steam (ganska ofta inte alltid)

Battlefield 3: Back to Karkand kostade exempelvis samma på Origin som billigaste ställena i vanliga butiker när det släpptes.

Ganska bra och enkelt gränsnitt med.

Skrivet av HitmaN:

Vf gnäller folk på Origin för jag har aldrig haft strul med den. Jag tycker det funkar hur bra som helst. Jag lär skaffa detta så.

Medlem

Diablo 3 kommer också kräva konstant internetuppkoppling.


signatur

My gun's bigger than yours.

Moderator | Testpilot
Skrivet av xverminator:

Hur tar man bort en dubbelpost?

Om jag inte minns fel så "Raderar" du dem bara.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Skit som fan osv, men till skillnad från battlefield 3 så är det här spelet värt att installera Origin för.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Ingen big deal, seriöst bredband är lika självklart som mus och tangentbord nuförtiden.
Den lilla skara de möjligen förlorar på folk utan BB är löjligt liten.

Medlem

Anledningen till varför man måste ha en konstant uppkoppling är iofs jävligt ball så det kan mna ju leva med Coolt om ens ekonomi integreras globalt.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Tack EA, nu har ni kört ännu en spelserie jag älskar åt helvete. TACK.

Medlem

Vem har varit utan internet sen 95?


signatur

IDKFA

Inaktiv

Finns det något spel nu som inte kräver internet?

Medlem

Det känns lite som att det är just ett sånt här spel man skulle sitta och spela när internet krånglar. Hur tänker dem?

Medlem

F*ck you EA. Jag lär inte skaffa spelet p.g.a det här.

Inaktiv
Skrivet av Exxo:

Företaget som utvecklar spelet bestämmer. Vi får rätta oss efter det. Antingen så köper vi spelet, eller så låter vi bli.

Spel är som sagt ingen rättighet, likaså internetanslutning... även om det nu mer och mer blir ett grundläggande krav för att kunna hänga med i dagens samhälle.

Spelutvecklare som endast pysslar med välgörenhet är nog lätträknade idag.

Ni som vill arbeta gratis får ju dock jättegärna ändra på detta.

Aha, så du menar att företagen som utvecklar spelen klarar sig hur bra som helst utan konsumenterna? Det var något nytt, senast jag kollade var det konsumenterna som bestämde, just genom vilka spel de väljer att köpa.

Och vem fan snackar om att arbeta gratis? det jag snackar om är att kollektivt ställa lite krav på utvecklarna, att inte ställa upp på vad som helst. Du verkar lite lätt förvirrad.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Inaktiv
Skrivet av zauii89:

Ingen big deal, seriöst bredband är lika självklart som mus och tangentbord nuförtiden.
Den lilla skara de möjligen förlorar på folk utan BB är löjligt liten.

Du har fel där, grabben.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Inaktiv
Skrivet av PaZ:
Skrivet av Morgurthion:
Skrivet av Luciphear:

Anser inte att det är någon big deal att ett spel kräver internetuppkoppling längre. Idag har väl alla en bra uppkoppling mer eller mindre?

Nej, det gör verkligen inte alla, och då pratar jag inte bara U-länder i Afrika, även i Sverige finns det väldigt många som sitter på ostabila och långsamma uppkopplingar. Men vissa saknar ju empati och tycker att "så länge det inte påverkar mig så finns det ju ingen anledning att bli upprörd när de försämrar för kunderna" utan en tanke på att deras egen situation kan förändras och så sitter de där, utestängda pga av det där som inte var någon "big deal" för ett par år sedan. Oavsett om det gäller försämringar i den offentliga sektorn eller onlinekrav från giriga utgivare så är det ett sjukt vidrigt tänk. För det är vad vi pratar om här, girighet och inget annat. Onlinefunktioner så som konstant uppdaterad global ekonomi är bara en ursäkt för detta vidriga DRM där konstant tillgänglighet för företaget är ett krav.

Äckligt är vad det är.

Det är väl inte jättekonstigt att spelföretagen försöker integrera DRM i spelen på ett meningsfullt sätt så att det ger mervärde för spelarna? Det är absolut störigt i exempelvis Diablo 3, men där förstår jag det eftersom det gör det mycket svårare att fuska. Om det är befogat eller inte i SimCity återstår att se, men jag förstår inte vilken annan väg som utvecklarna ska ta för att få sina spel sålda och inte bara spelade.

Du förstår väl att spelet kommer ut på piratmarknaden ändå va? Och att de enda som kommer sitta där och inte kunna spela för att nätet ligger nere är de kunder som betalar. Den väg de bör ta är att sluta försöka kränga värdelösa DLC, sluta släppa buggiga och innehållsfattiga spel, sluta att alltid blidka en dum casual-publik, sluta förstöra spelen för de som faktiskt betalar för det med idiotiska DRM och istället se till att spelet är värt de 400-500 kr de vill att man ska punga ut.

Jag var skitsugen på det här spelet, men nu kommer jag istället pirata det. Det gör mig otroligt förbannad att spelföretagen tvingar mig till att köra pirat genom att slänga in sådan skit, när jag från början var villig att betala för produkten.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem
Skrivet av Flame:

Det stämmer att man kommer kunna köpa det utanför Origin, men det betyder inte att man inte klarar sig utan det. Man måste vara anslutet till Origin när man spelar så det spelar ingen roll var man köper spelet. Står ju klart och tydligt:

"Players will need to be online on Origin while playing"

Sitter och kliar mig i huvudet. Hur kunde jag missa det? Jag läste ju igenom den korta Joystiq-texten flera gånger. Kanske lade de till det i efterhand?

Tack för heads up i alla fall.

Medlem
Skrivet av Morgurthion:
Skrivet av PaZ:
Skrivet av Morgurthion:
Skrivet av Luciphear:

Anser inte att det är någon big deal att ett spel kräver internetuppkoppling längre. Idag har väl alla en bra uppkoppling mer eller mindre?

Nej, det gör verkligen inte alla, och då pratar jag inte bara U-länder i Afrika, även i Sverige finns det väldigt många som sitter på ostabila och långsamma uppkopplingar. Men vissa saknar ju empati och tycker att "så länge det inte påverkar mig så finns det ju ingen anledning att bli upprörd när de försämrar för kunderna" utan en tanke på att deras egen situation kan förändras och så sitter de där, utestängda pga av det där som inte var någon "big deal" för ett par år sedan. Oavsett om det gäller försämringar i den offentliga sektorn eller onlinekrav från giriga utgivare så är det ett sjukt vidrigt tänk. För det är vad vi pratar om här, girighet och inget annat. Onlinefunktioner så som konstant uppdaterad global ekonomi är bara en ursäkt för detta vidriga DRM där konstant tillgänglighet för företaget är ett krav.

Äckligt är vad det är.

Det är väl inte jättekonstigt att spelföretagen försöker integrera DRM i spelen på ett meningsfullt sätt så att det ger mervärde för spelarna? Det är absolut störigt i exempelvis Diablo 3, men där förstår jag det eftersom det gör det mycket svårare att fuska. Om det är befogat eller inte i SimCity återstår att se, men jag förstår inte vilken annan väg som utvecklarna ska ta för att få sina spel sålda och inte bara spelade.

Du förstår väl att spelet kommer ut på piratmarknaden ändå va? Och att de enda som kommer sitta där och inte kunna spela för att nätet ligger nere är de kunder som betalar. Den väg de bör ta är att sluta försöka kränga värdelösa DLC, sluta släppa buggiga och innehållsfattiga spel, sluta att alltid blidka en dum casual-publik, sluta förstöra spelen för de som faktiskt betalar för det med idiotiska DRM och istället se till att spelet är värt de 400-500 kr de vill att man ska punga ut.

Jag var skitsugen på det här spelet, men nu kommer jag istället pirata det. Det gör mig otroligt förbannad att spelföretagen tvingar mig till att köra pirat genom att slänga in sådan skit, när jag från början var villig att betala för produkten.

Du är knappast tvingad till att pirata ett jävla skit och du skadar bara oss spelare, du bevisar heller inte ett smack genom att spela igenom "bra" spel illegalt bara för "att"..

Prime exempel av billiga tricks att rättfärdiga piratkopiering, nej fy fan skit då i att röra spelet helt och stå för din åsikt istället för att ha dubbelmoral.

Skrivet av Morgurthion:

Du har fel där, grabben.

lol är du seriös eller? Bevisa motsatsen då , GL HF.

Medlem

Uhm sitta på ett forum på internet och säga att man inte kommer köpa ett spel för att det kräver internet?!

Medlem
Skrivet av Morgurthion:
Skrivet av Exxo:

Företaget som utvecklar spelet bestämmer. Vi får rätta oss efter det. Antingen så köper vi spelet, eller så låter vi bli.

Spel är som sagt ingen rättighet, likaså internetanslutning... även om det nu mer och mer blir ett grundläggande krav för att kunna hänga med i dagens samhälle.

Spelutvecklare som endast pysslar med välgörenhet är nog lätträknade idag.

Ni som vill arbeta gratis får ju dock jättegärna ändra på detta.

Aha, så du menar att företagen som utvecklar spelen klarar sig hur bra som helst utan konsumenterna? Det var något nytt, senast jag kollade var det konsumenterna som bestämde, just genom vilka spel de väljer att köpa.

Och vem fan snackar om att arbeta gratis? det jag snackar om är att kollektivt ställa lite krav på utvecklarna, att inte ställa upp på vad som helst. Du verkar lite lätt förvirrad.

Konsumenterna som bestämmer? Jodu, det var länge sedan det gällde. Tyvärr får man väl dock säga. Men visst, givetvis går det ju att ändra... men ser man på försäljningssiffrorna så verkar det ju inte så enkelt som det är sagt.

Vet inte hur många gånger man har hört samma sak utan att det blivit något av det, mycket snack o lite verkstad.

Skrivet av nachoman:

Uhm sitta på ett forum på internet och säga att man inte kommer köpa ett spel för att det kräver internet?!

Visst är det komiskt?

Skrivet av Morgurthion:

Jag var skitsugen på det här spelet, men nu kommer jag istället pirata det. Det gör mig otroligt förbannad att spelföretagen tvingar mig till att köra pirat genom att slänga in sådan skit, när jag från början var villig att betala för produkten.

Hycklare...

Medlem

Helvete... kommer inte funka med mitt 56K modem

FM-guru
F.d. Sisyr

Gör ingenting för min del, men känns som en onödig grej i allmänhet. Kommer definitivt inte hindra mig från att skaffa spelet, i alla fall.

Medlem

Näe, fuck those guys som man säger på utrikiska. Exakt vad annat kräver ständig uppkoppling utöver ekonomin? SimCity är ett sånt där spel man drar igång när man är ute på resa eller när det regnar vid sommarstugan, så jag tror jag hoppar det här. Det stinker uselt förpackad DRM och folk sitter och försvarar det.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Medlem

Jag har internet, så det är lugnt. Internetkrav tycker jag är helt acceptabelt i dagens IT-samhälle.

Medlem
Skrivet av anon_116070:

Vem bryr sig, jag kommer köpa det och spela det 23/7 ändå

Och en timme över för att hänga på FZ ser jag, good thinking!

Medlem

Med tanke på den information vi fått innan, så vore det ju väldigt konstigt om man skulle samarbeta med andra utan internet. Hoppas på mer info om det här spelet så snart som möjligt.

123
Skriv svar