Klarar din dator av Diablo III?

Medlem

Meh.. Det funkar ju på telefonen... ^^

Medlem

tråkigt lågt=(

Medlem

t.om tjejens dator som är byggd av mina gammla utbytta delar klarar kraven. men tyvärr inget köp sen de gick ut med att man ska kunna handla på AH med riktiga pengar dvs den med bäst budget (rikast farsa) kommer dominera spelet.

Medlem
Skrivet av modusoperandi:

inte förvånad att kraven är relativt låga.. detta kommer väl även till konsol vad jag förstår?

Starcraft 2 har lägre krav, endast PC och Diablo 3 är inte en konsolport eller anpassad på något sätt.

Medlem

Om det inte kommer ut nu innan Q1 är över så är jag osäker på det kommer ut före eller efter årets Fiscal year. Vilket är i Mars/April om jag inte missminner mig helt?


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Exakt min dator, (Spelar inte spelet men ändå).

XP
AMD AthlonTM 64 X2 4400+
1 GB RAM (har dock 2)
GeForce 7800 GT

XD grattis diablo fans ... uehm.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

MFZ
Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av modusoperandi:

inte förvånad att kraven är relativt låga.. detta kommer väl även till konsol vad jag förstår?

Starcraft 2 har lägre krav, endast PC och Diablo 3 är inte en konsolport eller anpassad på något sätt.

det återstår väl att se.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Inaktiv

lite flopp varning här, men kastar inte yxan i brunnen ännu, få se om den fyller mina förväntningarna( kanske för höga) , eller blir den där flopp, hoppas nån demo version innan man bestämmer att köpa

Medlem

haha, dom här kraven kanske har hängt med i fyra fem år med tanke på hur länge dom hållit på med spelet? =D Vore inte helt omöjligt att det är så. Då skulle det inte vara konstigt att kraven är så låga.

Medlem

Inga problem! Min gamla athlon 5200+ bör klara detta galant!

Medlem

Det var då ett jävla klagande på att systemkraven var låga, flopp och fegt och allt vad det heter. Underliga klagomål om man frågar mig, för ju fler burkar som klarar spelet desto fler spelare. The more the merrier, så att säga. Riktigt töntigt att kräva högre systemkrav av ett spel, särskilt ett Hack 'n' Slash-RPG från Blizzard... visar ju hur insatta spelare är i hur ett spel faktiskt fungerar.

Skrivet av Dizzz:
Skrivet av fluffmajster:

Bah min gamla athlon64 4200 har hitintills klarat det mesta...men den börja bli gammal har nog köpt 7 graffe sen jag köpte prollen...har en i7 870 som liger och skräpa men om den ska sluta att skräpa måste jag köpe mobbo+minne, vilket jag inte har råd me

*gtx470 är mitt graffe

Får jag fråga varför du använder en betydligt äldre generation av CPU:er (Athlon64 4200+) ist för att använda i7:an? CPU:n flaskar ju sönder GTX470..

Angående speccen så har Blizzard gjort sig känt för att få ut riktigt fin grafik men ändå hålla nere systemkraven. De är ju inte som Crytek som försöker slänga in så mycket ostabila texturer som möjligt och göra spelet nästan ospelbart.

Får jag fråga vad du menar med "ostabila texturer"? En textur i sig är bara en bild med en viss information inkodad, och kan i princip inte vara "ostabil". Däremot kan en spelmotor ha problem med att rendera texturer, vilket jag inte tycker att CryEngine har. Unreal Engine 3 och id Tech 5 däremot...

Medlem

Rekommenderat systemkrav under all kritik... Lite mer ska väl krävas efter alla dessa år? Nu pratar jag inte om optimering utan om begränsningen.
Ser man det till dessa specs så börjar man bara tänka på hur pass mycket mer de skulle kunna gjort med spelet om det inte "konsollifierats" som det nu görs.

Medlem

Av deras portfolio att döma så bryr de sig inte särskilt mycket om att pusha systemkrav utan fokuserar på att göra bra spel med distinkt konststil istället, vilket jag tycker har lyckats rätt bra hittills.

Medlem

Fan vad folk klagar på låga system krav. Det är så optimerade spel ser ut. Blizzard är kända för att släppa bra kodade spel. Spelet kommer troligen vara en av dem mer stabila spelen på väldigt länge, då det inte är en direkt konsolport.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Gamla nyheter men tycker det är bra att det är låga krav på ett sånt här bra spel.
Tror det kommer runt slutet av mars

Medlem

Det är alltså färdigoptimerat nu? Bra. Släpp spelet då. Jag är otroligt less på att vänta.

Medlem

Släpps i mars!


signatur

Meep!

Medlem

är det nån dator som inte klarar av det , ja just det konsoler ......

Medlem

min hårdvara blåser skjortan av alla spel som finns på marknaden än så länge! eller som komma skall det vi vet av.. så jag är lugn =D

Medlem
Skrivet av Idono:

Fan vad folk klagar på låga system krav. Det är så optimerade spel ser ut. Blizzard är kända för att släppa bra kodade spel. Spelet kommer troligen vara en av dem mer stabila spelen på väldigt länge, då det inte är en direkt konsolport.

hej spelade du starcraft 2 i början? var ju väldigt ooptat

Medlem

Konsoll versionen var inte ens på tänkt när dom började med diablo 3.
Är nätt å jämnt påbörjad än så har inget med det å göra.
Är nog mer att dom vill att flera ska kunna köra det å att det ska funka bra med massa gubbar på skärmen.
Å då är lite "simplare" grafik klart bättre än å köra crysis 2 grafik.
Dom flesta dator skulle nog få panik om man slängde in 50 gubbar å massa magi effekter på skärmen i crysis 2 xD
Ett spel måste inte vara tekniskt krävade för att vara snyggt. hängger ju mycket på design val osv åxå.

Medlem

kommer lätt att kunna köra Diablo III på högsta grafik

AW8
Medlem

Det var inga höga krav det inte.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Heh, Min Mac klarar utan problem detta, nice!

Medlem

Inga problems plz

Medlem

Lugnt det fixar min dator
hoppas på sommar/höst


signatur

//Peace out

Inaktiv

Jo där är jag fortfarande med på banan med råge. Minns inte om D2 hade grafikinställningar men i vilket fall hoppas jag att D3 har det och att man kan utnyttja mer datorkraft än det som rekommenderas.

Medlem

Verkar ju vara i princop klart, så jag hoppas på februari såklart, men kanske mars-april är mer realistiskt. Tror verkligen inte att det släpps senare än så.

Medlem

Ni som tycker det är krångligt att jämföra hårdvara kan använda er av den här sidan.

http://www.systemrequirementslab.com/cyri/intro.aspx

Medlem

Det börjar nästan kännas som om spelet är inom räckhåll. Idealiskt vore om det släpptes om ca 3 månader, så passar det bra ihop med att min prenumeration på SWTOR går ut.

Skriv svar