Star Wars: The Old Republic - diskussionstråd

Medlem

Ja, det ska bli intressant och se reaktionerna.

Inaktiv

Ser mycket fram emot detta spelet.
Spelade betan helgen 23 - 25e november och mitt sug efter mmorpg dämpades rejält.
Innan jag beta testade spelet kollade jag många streams och forum diskussioner, och det var då jag bestämde mig för att förhandsboka spelet.
Dels för att jag älskar star wars och dels för att suget efter mmorpg var på topp efter att varit utan mmorpg i snart ett år.


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem

10 days 2-go!

Medlem

Var lite dumt av mig att fortsätta på samma karaktär i sista betan också, nu blir det ännu segare att spela upp en ny

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Var lite dumt av mig att fortsätta på samma karaktär i sista betan också, nu blir det ännu segare att spela upp en ny

haha, jag gjorde precis samma sak. Vid lvl 20 fick jag slapa mig själv och sluta spela den karaktären för att inte spoila för mycket till realise ^^

Medlem

Förbokat CE redan den 24/7/11
Provade på lite olika karaktärer och måste säga att jag blev positivt överaskad av smuggler, den var skit cool! Men min main blir Sith Warrior!

Medlem

Hmmm... Fick precis min faktura från Game.se (där jag förbokad)... De var då tidiga med att skicka ut fakturor må jag säga...

Förfallo 21 dec

Medlem

Var dum nog att köpa direkt från Origin, men som tur är behöver man inte den klienten för att spela.

Medlem

Jag har grymt svårt att välja mellan Jedi Guardian och Sentinel... vilka klasser ska ni spela?


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av Quid:

Jag har grymt svårt att välja mellan Jedi Guardian och Sentinel... vilka klasser ska ni spela?

Vilken roll vill du ha? Sentinel gör bättre DPS än Guardian medan den senare har mycket bättre defensiva kvaliteter.

Jag rollade och kommer att rolla en Jedi Consular / Shadow, då jag är väldigt svag för dubbelsvärd. Tycker att blandningen med forceskills och lightsaberskills är väldigt trevlig och omväxlande, samt väldigt underhållande i PvP. Min alt kommer att vara en Jedi Guardian, fastnade för deras kosmetiska stil och den avancerade klassen Vigilance.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Quid:

Jag har grymt svårt att välja mellan Jedi Guardian och Sentinel... vilka klasser ska ni spela?

Vilken roll vill du ha? Sentinel gör bättre DPS än Guardian medan den senare har mycket bättre defensiva kvaliteter.

Jag vill helst spela DPS, men jag gillar Guardian-konceptet mer

Frågan är ju då hur mycket bättre DPS en Sentinel gör?
Enligt den här posten så ska det ju inte finnas någon "andra klassens DPS" utan en Guardian DPS är en DPS klass.


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Det stämmer, och är väldigt trevligt att alla klasser kan köra de olika rollerna fullt ut, men vissa är bättre anpassade anser jag. Vigilance Guardians delar fortfarande vissa skills med Defence Guardians, medan Sentinels nästan enbart har DPS skills. Men visst går det att köra Guardian som en renodlad DPS karaktär, de har balanserat ut det ganska bra faktiskt. Tack vare de avancerade klassernas skillträd så funkr det

Medlem
Skrivet av Quid:

Jag har grymt svårt att välja mellan Jedi Guardian och Sentinel... vilka klasser ska ni spela?

Testade en Imperial Agent - Sniper under betan och tyckte den var rolig. Plus att berättelsen var härlig med massa moraliska val och vänningar.

Medlem

Mjau, blir nog en Sith Juggernut eller en Jedi Guardian för mig, beror på vars en jag känner ska lira och vilken sida. Sith är dock första valet för mig, storyn för den blev så rolig på level 11-12+ :). Känner att det kan vara bra att ha en tank specc, man vet aldrig hur bra den är i PvP och alltid bra att ha i PvE, fast att ha 2 st lightsabers ser ju riktigt grymt ut! Ens alt vette nog tusan vad det blir då alla ser så roliga ut i slutändan hehe. Hoppas bara innerligt att det finns rosa färg för ens lightsaber haha, rosa är manligt och jag vet ju redan att lila finns :D!

Just one week to go ladies and gents! Vi får ju nästan göra en tråd och säga vart folk spelar också senare.

Medlem
Medlem

13-19:e är det dags!

Medlem

Lite jul anda måste vi ju få i tråden nu också dock!

Medlem

Bokade 25e juli, får hoppas att det räcker till access 13e.

Medlem
Skrivet av Hannu:

Bokade 25e juli, får hoppas att det räcker till access 13e.

13e är väl i USA och 15e gäller för oss här?


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Vilken server ska ni spela på? Hade ju varit kul att hamna med några svenskar iaf


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av Quid:

Vilken server ska ni spela på? Hade ju varit kul att hamna med några svenskar iaf

En europeisk PvP server i alla fall! Alternativt en RP-PvP
.
Inte använt min pre-access kod ännu dock förbokade i sommar men avbokade senare av diverse skäl, hade ju fortfarande kvar koden dock oanvänd till än idag, nu när jag bokade kom ingen kod, de digitala är slut och det kommer med ordern från webhallen i en extra kartong uppenbarligen. Som tur är verkar det som att det ska gå köra med koden jag fick första gången via mailen då den inte är låst till en specifik skiva eller så, så ska använda den digitala när sidan kommer upp igen så man kan pre-loada!

EDIT: Ska ju sägas att båda är/var standard edition, hade det varit olika versioner hade koden inte funkat.. läste om det på SW:s egna hemsida (tex om ena varit standard edition och den andra digitala delux eller CE edition).

Medlem
Skrivet av Quid:

Vilken server ska ni spela på? Hade ju varit kul att hamna med några svenskar iaf

RP-PVP för vårt guild, finns en del svenskar i den.

http://judge.guildlaunch.com/

Medlem

Sweet, fick mina två exemplar av CE'n med posten idag.

Edit: Hrrrm, går inte installera den kan inte läsa disc 3 den ber mig bara sätta in disc 3 om och om igen, provade med min andra CE samma sak där. Får prova installera om.

Medlem
Skrivet av Vargavinter:

Sweet, fick mina två exemplar av CE'n med posten idag.

Medlem
Skrivet av Quid:

Vilken server ska ni spela på? Hade ju varit kul att hamna med några svenskar iaf

För Friskyttarnas del blir det en PvE server.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Hur ser PvPn ut?
Är de något att ha?
Mycket farmande av gear etc?
Arena?
Taktiker?

PvP är de jaa vill haa

Medlem

6 days to go!

Medlem

Har sökt lite om det finns någon "officiell" svensk server men hittar inget konkret. Vet någon bättre om något har "fastställts" eller vilken server det lutar mot? Det kommer antagligen finnas fler alternativ för pve, pvp och rp-pvp.

Medlem
Skrivet av KonradA:

Har sökt lite om det finns någon "officiell" svensk server men hittar inget konkret. Vet någon bättre om något har "fastställts" eller vilken server det lutar mot? Det kommer antagligen finnas fler alternativ för pve, pvp och rp-pvp.

Tror inte ens att namnen på servrarna är släppta ännu väl? Jag har också sök nämnligen - men hittar inte ens nå servernamn!

Medlem
Skrivet av Zane86:
Skrivet av KonradA:

Har sökt lite om det finns någon "officiell" svensk server men hittar inget konkret. Vet någon bättre om något har "fastställts" eller vilken server det lutar mot? Det kommer antagligen finnas fler alternativ för pve, pvp och rp-pvp.

Tror inte ens att namnen på servrarna är släppta ännu väl? Jag har också sök nämnligen - men hittar inte ens nå servernamn!

Helt korrekt.

Bioware tilldelar gillena server efter vilken servertyp och eventuella allianser man valt.

Beskedet lär komma ett par dagar innan headstarten drar i gång.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Skriv svar