Djurrättskämpar fördömer Battlefield 3

Medlem

Dålig kunskap, som vanligt. Vad forskning verkligen visar är att om människor har någon form av psykopatisk störning vanligen agerar ut den som barn i form av våld mot djur. PETA har ju som bekant blivit hårt kritiserade av bland annat P&T: Bullshit... vilket ju säger något i sig.

Medlem

Men... Men... Spoiler taggarna då?

Nu när jag vet att en råtta kommer dö är ju en tredjedel av spelet förstört!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Zibbit:

Verkar som att jag är den enda som faktiskt ogillade den sekvensen i spelet, men kan ju också bero på att jag själv har haft råttor som husdjur..

Jag har också haft råttor som husdjur, men det är skillnad på tamråttor och kloakråttor. Jag räknar mig själv som djurvän, men reagerade inte särskilt starkt på den sekvensen.

Men det är ju uppenbart att PETA bara är ute efter rubriker. De såg sin chans att rida lite på all PR kring B3 genom att göra ett uttalande. Synd bara att det är så genomskinligt och klumpigt gjort att det nog bara gör dem mer skada än nytta. De vinner nog inte många sympatier på sådana här fjantiga attacker på ett populärt spel.

Medlem

Seriöst? haha... har dom inget annat o göra...

OMFG........ jisses


signatur

//Peace out

Medlem

Asså jävla hippies, försvinn från planeten!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av SkullJoke:

Hahaha jag dör! xD Fyfan att döda en liten mesig råtta som 90% av alla människor avskyr och slår ihjäl med kvastar and what not... men att kallblodigt sticka en kniv i halsen på människor och totalt brutalt döda andra med vapen , tanks. helikopters samt rpgs är heeeelt okej! that does not send the wrong message!

PETA har väl ändå inte sagt att det är okej att knivmörda människor?

Han menar väl att det faktum att de tar upp råttan men inte ens nämner våldet mot människor antyder att de
1. Tycker att råttan är viktigare än människorna(vilket inte är något nytt i och för sig)
2. Tror att risken att man går från att döda råttor i spel till att döda människor i verkligheten är större än att gå från att mörda människor i spel till att göra det i verkligheten

Jag ska försöka skriva ett vettigt svar som går emot lite av den generella masshysterin om att PETA är en idiotorganisation.
Det är väldigt vanligt bland datorspelare att hojta till snabbt och fördöma organisationer som påpekar vissa saker och sen ha en fullkomligt förvriden bild av allt dom gör. Att protestera får man nämligen inte göra enligt den vanliga uppfattningen, då anses man vara obstinat och orimlig. En typiskt pre-pubertal reaktion.
Visst, jag förstår att man kan tycka att det är löjligt att man klagar på att en digital råtta dödats. Det som dock nämns(som FZ så duktigt sarkastiskt påpekar att ingen källa finns) är att det funnits fall där unga män brukat våld där dom varit inspirerade av tidigare djurmisshandel och det är detta som PETA motsätter sig.
Jag tror många unga inte förstår konsekvensen av att ständigt utsätta sig för vissa beteenden. Alla friska blir säkerligen inte mördare, men man kan avtrubbas.
I början av internet så var gore-videos populärt och man kunde knappt titta på dom, nu kollar man utan att tveka. Gissa varför? Inte gör det mig till en mördare, men.... man skyr inte längre beteendet. Ditt sinne utvecklas ständigt, du är ingen konstant person.

Själv tyckte jag råttscenen var onödig och jag förstod den helt enkelt inte.

Medlem

Inte för att jag tycker att det är rätt av ett stort företag att gå ut med klagomål i denna situation om de vill att folk ska se dem som seriösa, men vissa, för att inte säga majoriteten, av svaren här är rent skrämmande lågintellektuella.

Scenen lägger ju för övrigt till mycket lite i spelet så jag undrar jag om inte Dice la in den för att få dessa reaktioner ("hämnd" för att de inte fick använda för mycket våld mot människor?). Så det var minst lika löjligt.

Redaktör
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av SkullJoke:

Hahaha jag dör! xD Fyfan att döda en liten mesig råtta som 90% av alla människor avskyr och slår ihjäl med kvastar and what not... men att kallblodigt sticka en kniv i halsen på människor och totalt brutalt döda andra med vapen , tanks. helikopters samt rpgs är heeeelt okej! that does not send the wrong message!

PETA har väl ändå inte sagt att det är okej att knivmörda människor?

Han menar väl att det faktum att de tar upp råttan men inte ens nämner våldet mot människor antyder att de
1. Tycker att råttan är viktigare än människorna(vilket inte är något nytt i och för sig)
2. Tror att risken att man går från att döda råttor i spel till att döda människor i verkligheten är större än att gå från att mörda människor i spel till att göra det i verkligheten

Jo, men som djurrättsorgansiation känns det naturligt att PETA kommenterar just djurs eventuella lidande. Att de inte nämner människors plågor betyder ju inte att de tycker sånt är bra.


signatur
Medlem
Skrivet av abominable:

PETA är ju som någon sa inte direkt kända för sina intelligenta uttalanden. PETA är motsvarande våra militanta veganer som släpper ut minkar o eldar scan-lastbilar. Kolla Penn&Teller's Bullshit, avsnittet om PETA är extremt underhållande om man tycker om att garva åt trångsynta människor.

Ja! Penn and Teller har avsnitt som förklarar båda video-spels våld och PETA!

Synd att det serien lades ner, alltid kul och se ett avsnitt lite då och då.

inK
Medlem

Hunden gick ju inte att döda, det borde ju jämna ut det hela.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

De borde fördöma Elder Scrolls-serien också. Där har jag dödat råttor i åratal.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Haha, PETA... Vilket troll-uttalande.

Medlem

Gissar att det här är ett PR-trick från EA, inget annat.

Medlem

Och det är därför jag är anti PETA. Ironisk att dom själva dödar fler djur än dom räddar.

Medlem

LOL. Måste älska PETA.

Skrivet av WolfGrin:

Och det är därför jag är anti PETA. Ironisk att dom själva dödar fler djur än dom räddar.

Skulle vara intressant att se var du plockar denna information ifrån. Fragbite?

Medlem

made my day. xD


signatur

b00m, you were killed by SNA* Swirre Nade Artillery.

Medlem

Tur att det är ett spel då..

AW8
Medlem

Hemskt. Alla spel, filmer, serietidningar och TV-serier där djur blir dödade borde helt enkelt bli censurerade, för våra manliga ungdomars bästa.

Roligt att någon gnäller på nya områden iallafall, det här gnället om att spel som låter oss döda människor leder till att spelare blir mördare är ju gammalt, nu är det spel där man dödar råttor som gör oss spelare till mördare istället!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av WolfGrin:

Och det är därför jag är anti PETA. Ironisk att dom själva dödar fler djur än dom räddar.

Skulle vara intressant att se var du plockar denna information ifrån. Fragbite?

Det finns rapporter som visar att peta dödar ca 90% av djuren de får in. Alltså, bara ca 10% adopterats bort.

Detta är i och för sig inte så konstigt, och det är bättre att de avlivar djuren smärtsamt än att de skulle dö sakta.

Men vad som gör det ironiskt är att peta medlemmar tex står utanför att sånt där djurfång-hem och protesterar för de avlivar döende djur.

Medlem

Man kan väl börja med att "unga" inte ska spela spelet?

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av WolfGrin:

Och det är därför jag är anti PETA. Ironisk att dom själva dödar fler djur än dom räddar.

Skulle vara intressant att se var du plockar denna information ifrån. Fragbite?

Kolla in avsnittet om dom i Bullshit sedan hittar du det du söker.

Medlem

om dom nu vill ha sina råttor levande som resten av världen inte vill ha kan dom väl bygga en ogenomtränglig byggnad o ha sin äckliga råttor då. tror dom flesta dödar råttor om man har de hemma, hur ofta lägger man inte ut råttfällor till exempel dom borde väl fatta att nästan alla dödar råttor o möss.

Medlem

Inte kvinnliga spelare då? xD Om ni ursäktar så ska jag ut och döda djur nu och leka battlefield IRL : D


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Skrivet av yoyisy:

Inte kvinnliga spelare då? xD Om ni ursäktar så ska jag ut och döda djur nu och leka battlefield IRL : D

Som så många andra verkar det nästan som om ni missförstår med vilje. Anledningen till att dom reagerar är för att dom haft tidigare fall där MANLIGA unga spelare som misshandlat/dödat djur mördat människor. Hur svårt ska det vara att förstå? Läser ni bara rubriken?
Jag ger upp. Det är som att prata logik med en bit deg.

Skrivet av WolfGrin:
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av WolfGrin:

Och det är därför jag är anti PETA. Ironisk att dom själva dödar fler djur än dom räddar.

Skulle vara intressant att se var du plockar denna information ifrån. Fragbite?

Kolla in avsnittet om dom i Bullshit sedan hittar du det du söker.

Oh, du menar på allvar att du använder Bullshit som källa? Ett sensationsprogram i samma anda som Aftonbladet? Herregud.

Medlem

PETA som liknar mer och mer som Nazityskland: http://youtu.be/l9ijLulwUTY?t=15m5s

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av yoyisy:

Inte kvinnliga spelare då? xD Om ni ursäktar så ska jag ut och döda djur nu och leka battlefield IRL : D

Som så många andra verkar det nästan som om ni missförstår med vilje. Anledningen till att dom reagerar är för att dom haft tidigare fall där MANLIGA unga spelare som misshandlat/dödat djur mördat människor. Hur svårt ska det vara att förstå? Läser ni bara rubriken?
Jag ger upp. Det är som att prata logik med en bit deg.

Skrivet av WolfGrin:
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av WolfGrin:

Och det är därför jag är anti PETA. Ironisk att dom själva dödar fler djur än dom räddar.

Skulle vara intressant att se var du plockar denna information ifrån. Fragbite?

Kolla in avsnittet om dom i Bullshit sedan hittar du det du söker.

Oh, du menar på allvar att du använder Bullshit som källa? Ett sensationsprogram i samma anda som Aftonbladet? Herregud.

Vänta vänta... VÄNTA!
Sa du just att Bullshit! skulle vara lika med Aftonbladet?

...
.... i lol'd

Medlem

Haha, tänkte just på detta när jag såg GTA V trailern när det var en hund med.
Att de kommer säkert störa sig på det sedan (Om det nu är hundar i GTA V)

Medlem

Vänta vänta... VÄNTA!
Sa du just att Bullshit! skulle vara lika med Aftonbladet?

...
.... i lol'd[/quote]
håller med dig dig Tobblish går ju fan inte jämnföra Bullshit me aftonbladet .....hahaha

Skriv svar