Inga hemmaservrar för Battlefield 3

Medlem

inget mig imot har man någonstans man kan klaga på om servern är ostabil ^^

Medlem

Bra gjort av DICE tycker jag.
Vår klan har massor av servrar och det fungerar skitbra som det är nu. Kommer nog fungera bra till BF3 också.

Medlem
Skrivet av Securion:

Bra gjort av DICE tycker jag.
Vår klan har massor av servrar och det fungerar skitbra som det är nu. Kommer nog fungera bra till BF3 också.

Varför är det bra gjort?
Kunde ju lika gärna fått ha egna servrar!
DICE..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Det är ju precis DETTA som gör att klanspelandet nuförtiden aldrig kommer uppleva samma glansdagar som det var när alla lirade CS, Quake osv. Det samma gäller när man ska lana tillsammans med polare. Sorgligt, men pengar snackar som vanligt.
Ska bli intressant och se hur Valve kommer lösa det hela i CS2.

Medlem

Bullshit. Besviken.

Medlem

Dåligt beslut av DICE tycker jag.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av krad:

Skönt, hatar forever alone snubbar som har hemmasnickrade skitservers i garderoben där han och hans p12or kan köra sina fusk utan att bli kickade.
Har funkar hur bra som helst i bfbc2 så det kommer funka bra i bf3. Tekniken har gått frammåt sedan bf2.

Wow, det där är ju som att argumentera att amatörmusiker inte bör få göra egen musik för att dom i de flesta fallen är sämre än företagsbackade musiker med högre produktionsvärden. Du inser väl att bara för att några servrar är dåliga betyder det inte att alla är det? Det är ingen som tvingar dig att köra på servrar du inte gillar. Men jag antar att folk slutat att gilla valfrihet i sin konsumption nuförtiden. Vi ska göra som företagen säger åt oss. Ve den som har egen vilja.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!

Medlem

Idiotiska profitdrivna kapitalistskitar!

Medlem

Visst är det lite sorgligt att möjligheten är borta, men jag kan förstå EA varför de gör detta. Det är ju ganska många fördelar. Det eliminerar laggiga servrar och EA kan kontrollera över det mesta så att det inte förekommer lika många "korrupta" servrar.

Sen, de som vill spela på LAN (med internetuppkoppling tillgänglig då) får ju hyra en server. Jag kollade lite snabbt, och en 8-spelarserver kostar 70 spänn för BC2 och typ 300 spänn för 32 spelare, per månad (halva det priset för en private server). Per person känns det där inte speciellt mycket om ni är ett gäng och ska LAN:a. Man kan ju fortfarande ha password protection, reserved slots och allt sånt, som en admin alltså.
Det är väl egentligen mycket lättare än att någon på detta lilla hemma-LAN ska ta med sig en dedikerad server (som antagligen måste vara ganska bra för BF3). Ofta någon har en sån liggandes liksom.

Sålänge det inte är tänkt att man ska ha en server konstant i typ 3 år? eller mer, så är det nog dessutom billigare att hyra en server än att skaffa en egen. Då slipper du ju dessutom krångel med hårdvara, uppkoppling och grejer. För det sköter ju RSP:erna.

De flesta tänker nog inte på hur det egentligen fungerar och föreställer sig att det är sämre än vad det är.
Jag tror att det folk inte gillar är själva sättet EA TVINGAR en att hyra servrar. Och jag håller med att det känns tråkigt. Men som sagt, i praktiken är det nog inte så farligt ändå.

Nu kanske det finns fler nackdelar som jag inte tänkt på eller missat. Men detta var iallafall vad jag kom fram till.

Medlem

Tycker det är bra i teorin, man slipper alla jävla hemmahostade servrar med dålig lina som det fetlaggar på.
Enda nackdelen som jag ser är att det kostar lite pengar att hyra en egen server, men det är ju inga summor som man dör av direkt.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Så länge alla bra communities finns gör detta mig ingenting alls.

Medlem

Inga problem! Inga problem alls!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Som jag läst lite här o där, så kommer Battlefield 3 servrar kräva en hel del av datorn. Inte som andra spel.
Och många har nog inte 2st high-end datorer så.
Jag bryr mig inte så mycket bara jag kan spela så är jag nöjd.

Medlem

Synd att det blev exakt som de sa att det INTE skulle bli..... Inga egna servrar = Inget spelköp för mig... Jag har flera serverburkar stående och vägrar hyra (för extremt dyra pengar) en spelservrar som man knappt har någon kontroll över. Men jag skyller inte på DICE, det är nog EA som sagt sitt....

Medlem

Ingen som läst på ser jag då alla blir besvikna /facepalm
Sen kommer du ju kunna hyra clanservers etc precis som förut
modning har dem sagt vi INTE ska kunna göra så ingen ide att gråta över det / skylla på systemet dem valt.

förhoppningsvis leder detta serversystem till nån % mindre del av fuskande även fast jag hatar Punkbuster i BC2 då tusentals personer har problem med att man bli utkastad från servrar av att man tappar connection till PB eller liknande händer även mig.

Tror detta kommer bli bra... som sagt ingen speciell skillnad förutom att det blir stabilare å bättre servrar alltid är det folk som ska klaga på något ingenting e bra nog idag.

Medlem

funkar kanoners i bc2 så bf3 lär va samma kolla på gotland servrarna bara!

Medlem

Jaha, så när dom väl lägger ner servrarna kommer det inte finnas en chans i hela världen att kunna spela på internet mot kompisar. Nice

Medlem

Hoppas Webhallen slänger upp fler servrar än dom gjorde i BC2, brukar oftast spela på dom


signatur

Game long and prosper

Medlem

I like. Har fungerat utmärkt förr. Ser ingen anledning att det inte ska göra det i fortsättningen. Props.

Medlem

Hahahahah Battlefield 2´s efterträdare?

Inaktiv

äntligen .. dom flesta har ändå servrar på sin gamla skitdator som blivit för dålig att spela på .. när det borde va tvärtom

Medlem

Men vilka jävla stolpskott....

Medlem

Så för att vissa personer hostar servrar på kassa maskiner ska vi med tillgång till egen hårdvara straffas genom att t.ex inte kunna dra igång en server på ett LAN och köra?

Jag förstår att en BF3-server skulle kräva mer än en gammal CS-server då det lär vara bra många fler saker att hålla koll på men jag verkligen HATAR när företag begränsar spelare medvetet utan bra skäl.
(Nej, att de vill hålla hög kvalité på servrar är inget skäl. Det är väl inte svårare än att de skeppar med mjukvaran som kör en diagnos på datorn för att säga om den kan hantera det eller ej...)

Osäker på om jag verkligen vill ha spelet nu av ren principsak

Medlem
Skrivet av Gagoff:

jag verkligen HATAR när företag begränsar spelare medvetet utan bra skäl.

Pengar? Det är väl skäl nog för alla företag. Haha.
$$$$$ makes the world go around!

Medlem

Tråkigt, 2spel till sen är Battlefield det nya CoD.

Inga mods, ingen egen server hosting där skjuter man sig i foten direkt när det kommer till E-Sport scenen.

Medlem
Skrivet av Mockasin:
Skrivet av Gagoff:

jag verkligen HATAR när företag begränsar spelare medvetet utan bra skäl.

Pengar? Det är väl skäl nog för alla företag. Haha.
$$$$$ makes the world go around!

Ja visserligen är det ett bra skäl för företaget, men om man kan tjäna pengar genom att vara snäll mot folk eller genom att utnyttja folk så är det väl bättre med alternativ 1, och även om det är lite svart/vitt i min jämförelse så tror jag du förstår vad jag menar

Medlem

Först krav på origin och nu ingen egen dedi server.. besviken.

Kommer sluta med att det blir precis som i BC2... endast två spellägen.. soft eller hardcore.

Medlem

Inte oväntat. Lite off-topic vet någon när betan börjar för de som förbokat på Origin? Jag vet bara att det är i september.

Medlem
Skrivet av krad:

Skönt, hatar forever alone snubbar som har hemmasnickrade skitservers i garderoben där han och hans p12or kan köra sina fusk utan att bli kickade.
Har funkar hur bra som helst i bfbc2 så det kommer funka bra i bf3. Tekniken har gått frammåt sedan bf2.

Har sett flera försöka göra detta argument att de nu slipper spela på någons kassa hemmaserver.
För om någon har en egen server så måste ju alla kunna spela på den ? Slår vad om att när du kommer till serverlistan så blir du, under hot om att bli bannad från all MP någonsin, tvingad att spela på någons dedikerade server.
Du får absolut inte göra ett eget val att inte spela på en p12 fuskserver. Nope, du blir tvingad till det yes sirree.

Skriv svar