Oslo Terrorbombat

Medlem

Klart man sörjer och lider med dem, men jag tycker själv att det är oacceptabelt att räkna så fel. Det är ju ändå mänskliga liv de räknar, inte får!

Medlem

Fy fan det är så man blir tårögd när man läser detta
http://www.aftonbladet.se/nyheter/terrordadetinorge/article13...

Jag skulle aldrig klara av att jobba i samma rum som dessa lådor står i. Man skulle så gärna vilja svara i telefonen och bekräfta att deras barn är död, men samtidigt vill man inte ta ifrån deras hopp, för det är trots allt det enda dom har kvar.

Inaktiv

Skamligt gjort av gardell att under minnesstunden späda på hatet mot sverigedemokraterna, minnesstunden var till för att hedra de mördade, inte sprida hat och göra politik av det hela.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Skrivet av Muhammed:

Skamligt gjort av gardell att under minnesstunden späda på hatet mot sverigedemokraterna, minnesstunden var till för att hedra de mördade, inte sprida hat och göra politik av det hela.

Hade du förväntat dig något annat utav honom?
Hela jävla media Sverige är ett par stora svin iom detta dåd.

Medlem

kollar lite snabbt på minnestalet i stockholm via tv:n, måste hålla med om att det är tröttsamt och irriterande att vissa politiker och diverse andra verkar använda händelsen i syfte att gynna till sitt egna parti i deras tal, nu pekar jag mest på Mona Sahlin och ett par andra socialdemokrater men fick samma intryck av några andra som hade tal också

Att visa solidaritet och att sörja för norge och dem drabbade är helt klart beundransvärt men utnyttja inte händelsen om man har en gnutta mänsklig heder inom sig


signatur

Suup homie

Medlem

http://www.dn.se/nyheter/varlden/massmordet-vacker-debatt-om-...
Ja nu börjas det igen...

Dock börjar artikeln se ljuset i slutet.
"– Det är en helt orimlig slutsats att dataspelen leder till ökat våld. Modern Warfare spelas av 22 miljoner människor. Det finns inget kausalt samband, säger Jonas Linderoth, spelforskare vid Göteborgs universitet."

"Den amerikanska studien har dock fått hård kritik av andra forskare i USA. De har pekat på att samtidigt som försäljningen av våldsamma dataspel skjutit i höjden har våldsbrotten bland unga människor minskat i USA, Kanada, Storbritannien och Japan."

Skrivet av Muhammed:

Skamligt gjort av gardell att under minnesstunden späda på hatet mot sverigedemokraterna, minnesstunden var till för att hedra de mördade, inte sprida hat och göra politik av det hela.

Det är oerhört patetiskt och rentav fegt att göra politik av Oslodåden. Oavsett vem som gör det. Så jag håller med helt och hållet.

Skägg.
10 Chambers

Jag känner att det kanske krävs en förklaring till varför ni inte sett något på förstasidan om detta, och eventuella spelkopplingar som det debatteras om på annat håll.

FZ är en sajt om spel och självklart även saker som rör spel. Att vissa tidningar gärna gör en koppling mellan attentaten och den tröttsamma diskussionen om våldsamma spel och deras påverkan betyder inte att det faktiskt finns en vettig länk. Kommer sajter om klassisk musik skriva om det, attentatsmannen sägs ha lyssnat på den genren. Skulle inte tro det.

Självklart finns det många medlemmar som vill kommentera det, prata av sig och lufta sina känslor och då tycker jag den här tråden gör ett bra jobb.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag känner att det kanske krävs en förklaring till varför ni inte sett något på förstasidan om detta, och eventuella spelkopplingar som det debatteras om på annat håll.

FZ är en sajt om spel och självklart även saker som rör spel. Att vissa tidningar gärna gör en koppling mellan attentaten och den tröttsamma diskussionen om våldsamma spel och deras påverkan betyder inte att det faktiskt finns en vettig länk. Kommer sajter om klassisk musik skriva om det, attentatsmannen sägs ha lyssnat på den genren. Skulle inte tro det.

Självklart finns det många medlemmar som vill kommentera det, prata av sig och lufta sina känslor och då tycker jag den här tråden gör ett bra jobb.

Gott så, den diskussionen är meningslös.

Medlem

Håller med ovanstående. Det finns egentligen ingenting att diskutera i den synpunkten. Det finns inget samband med tvspel och våldsdåd som i Oslo. Om något så har tv-spelens popularitet minskat våldsdåd i världen.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag känner att det kanske krävs en förklaring till varför ni inte sett något på förstasidan om detta, och eventuella spelkopplingar som det debatteras om på annat håll.

FZ är en sajt om spel och självklart även saker som rör spel. Att vissa tidningar gärna gör en koppling mellan attentaten och den tröttsamma diskussionen om våldsamma spel och deras påverkan betyder inte att det faktiskt finns en vettig länk. Kommer sajter om klassisk musik skriva om det, attentatsmannen sägs ha lyssnat på den genren. Skulle inte tro det.

Självklart finns det många medlemmar som vill kommentera det, prata av sig och lufta sina känslor och då tycker jag den här tråden gör ett bra jobb.

Det är väl ingen som undrat varför FZ inte skrivit en artikel om detta i nyhetsfliken :S eller har jag missat något inlägg ?


signatur

Suup homie

Medlem
Skrivet av Fargo:

Det är oerhört patetiskt och rentav fegt att göra politik av Oslodåden.

Jag håller med till viss del, men såg du likadant på bomben i Stockholm?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Är det bara jag eller är detta sjukt påstående som inte ens stämmer?
Anledningen det Breivik gjorde det här är för att enligt han att det pågår en Muslimsk invasion :/

" – Han ser på sig själv som en härförare som är i krig mot muslimernas invasion i Europa, säger Lippestad till VG."

Länk


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av Krayze:

Är det bara jag eller är detta sjukt påstående som inte ens stämmer?
Anledningen det Breivik gjorde det här är för att enligt han att det pågår en Muslimsk invasion :/

" – Han ser på sig själv som en härförare som är i krig mot muslimernas invasion i Europa, säger Lippestad till VG."

Länk

Ja det stämmer bra, att han hade en åsikt/föreställde sig att det pågår en muslimskt invasion i europa vilket vi säkerligen kan bekräfta då han tar upp detta under sina memoarer i ett flertal sektioner.
Vill dock knappast säga att det var den ända faktorn till hans handlingar då det var mycket i världen han inte tyckte passade in i hans egna lilla bubbla om hur saker och ting skall vara

Den tanken om att det sker en sorts dold invasion om att muslimer försöker ta över europa/världen är dock knappast ovanlig föreställning hos många med mer extremare höger åsikter i västvärlden


signatur

Suup homie

Medlem
Skrivet av Kamp:
Skrivet av Muhammed:

Skamligt gjort av gardell att under minnesstunden späda på hatet mot sverigedemokraterna, minnesstunden var till för att hedra de mördade, inte sprida hat och göra politik av det hela.

Hade du förväntat dig något annat utav honom?
Hela jävla media Sverige är ett par stora svin iom detta dåd.

FZ tillhör "media Sverige".


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Medlem

Israelisk media möjligtvis. Svårt att säga vad alla israeliska medborgare anser.

Medlem

Israelisk media rapporterar vad medborgarna debatterar om, snarare. Men trots allt ska man inte generalisera och säga att det är majoriteten av vad israelerna tycker. Jag hoppas innerligt inte att detta är fallet. Isåfall har de enbart ökat på antisemitismen och inte tvärtom.


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

Precis min poäng.

Inaktiv
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av 73mpl4R:

Dom yrkar väl på 21 år?

FÖR HAN!?

Näää dra åt helvete.... Vad händer när han kommer ut igen?
Han må kanske vara 50 år men fortfarande kapabel till och spränga/skjuta nya mål!

Jag har för mig att dom sa det på Rapport igår, men jag är inte säker. Förhandlingarna är inte över än heller, så vi får se.

När han kommer ut har han antagligen flickvän, pengar, en bra utbildning från tiden under fängelset. Han har redan gömt undan pengar, vapen, granater och bomber tills han kommer ut.

Medlem

Han lär inte se något solljus de närmaste 20-30 åren. Han kommer troligtvis leva som en sjukpensionär om och när han blir frigiven. Han kommer inte släppas ut så länge han upplevs som ett hot.

Skriv svar