Battlefield 3 - ny trailer!

Medlem

Jag håller mig lugn tills jag spelat det, trött på att bli besviken.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Är liknelser till BFBC2 till BF3s nackdel eller? Har jag missat något?
BC2 var ju ett ypperligt grymt spel med makalöst ljud och snygg grafik. Vad är det för fel med att de liknar varandra?

Håller helt med ovanstående. Själv har man varit BF-fan sen 1942 först släpptes, och har spelat varenda PC BF-titel som släppts genom åren. Förstår mig verkligen inte på domedagsfolket som tycker BF3 ser och låter för mycket som BC2. Varken grafik eller ljud var dåligt i BC2 direkt, och BF3 tar dom egenskaperna steget längre.

Till domedagsfolket; Vad exakt är det ni hade förväntat er av en officiell uppföljare till BF2? Samma/likvärdig grafik? Likvärdig HUD/UI?

Från det lilla jag sett hittills av BF3 både i form av trailers och läckta videos, så tycker jag mig se att gameplayen är HELT annorlunda från känslan jag fick av att spela BC2. Lägg därtill förmågan att lägga sig på backen igen (prone), stora 64-player kartor, och jetflygplanens återkomst, så är det väl flera faktorer bara där som säger att detta inte blir BC3 ?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Fyyyfaaaaan


signatur

Trust is for fools...

Inaktiv

Struntar i om det ser ut som BC2, som var ett snyggt spel.

Något som oroar mig är dock att spelet KÄNNS som BC2 i gameplayet när man har kollat på några läckta videos. Trånga, snabba banor, "SUPER DUPER AWESOME STAFF SERGEANT +100!!!" hela tiden, för att inte tala om nätkoden och hitboxen som för tillfället verkar dålig. Det senare kan fixas i och med alphastadiet, men de första är designval jag inte gillar.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av Mjauv:

Är liknelser till BFBC2 till BF3s nackdel eller? Har jag missat något?
BC2 var ju ett ypperligt grymt spel med makalöst ljud och snygg grafik. Vad är det för fel med att de liknar varandra?

För att detta är BF3 inte BFBC3?

Vad för ljud och grafik hade du förväntat dig? Dåligt ljud och grafik som tillhörde samma generation som BF2?

Vill gärna höra vad ni som skriker domedag förväntade er?

Tänker mest på UI'n, den ser extremt lik BFBC2, även fast jag inte direkt skriker domedag.. så kan jag tycka att man kan vara lite kreativa istället för att återanvända samma saker igen bara för att dom funkade sist.

Medlem

http://www.youtube.com/user/UsamaFTW#p/u/3/0MgQMoPwGwM

Läckt en del från alphan, lite tråkigt kan man tycka men jag kunde inte hålla mig från att titta ^^. Lär väl försvinna snart så passa på om ni e sugna!

Medlem

Detta kommer säkerliggen bli sjukt ballt! :D, ser fram emot denna titel! <3

Inaktiv

Ser mer ut som CoD än Battlefield.


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av zaphiren:

Ser mer ut som CoD än Battlefield.

Blasphemy!


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Jag tycker det påminner om BC2 fortfarande, men det lär fortfarande bli ett bättre spel än BC2.

Medlem

Ett Mästerverk finns inte så mycket mer att säga!

Medlem
Medlem

Nej tack, alldeles för konsolifierad och 500 saker blinkandes på skärmen.
BC2 2.0..

Finns bättre spel i höst om man diggar PCn och realism.

Medlem
Skrivet av rojan:

http://www.youtube.com/user/UsamaFTW#p/u/3/0MgQMoPwGwM

Läckt en del från alphan, lite tråkigt kan man tycka men jag kunde inte hålla mig från att titta ^^. Lär väl försvinna snart så passa på om ni e sugna!

Ser ut som Noobspotting (aka skjuta på trianglar) är kvar sen BFBC2 iaf, då blir det HC för min del.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Föressten, när kommer betan som dom som har köpt MoH:Tier 1 edition till oss?

Medlem

Ser ju bara bättre och bättre ut för varje ny video man ser, ska bli så kul och spela detta i Oktober!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av totte1015:

Föressten, när kommer betan som dom som har köpt MoH:Tier 1 edition till oss?

September

Medlem

Klart som fan att inte spelet kommer passa alla i smaken (för segt, för snabbt, för mycket rök bla.bla.bla). Då kanske man inte behöver dissa spelet totalt dock? För det är fan fortfarande det mest imponerande man sett i trailerväg någonsin till ett krigsspel. Det tycker många inklusive nästan alla som var på E3!

Medlem

*YAWN* Kunde lika gärna kallat det BFBC: 2.5. Inte alls imponerad faktiskt.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Nej tack, alldeles för konsolifierad och 500 saker blinkandes på skärmen.
BC2 2.0..

Finns bättre spel i höst om man diggar PCn och realism.

Ja BF har ju alltid handlat om realism.

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

Lookin' good! Men var är systemkraven?

Från bf3-bloggen, kanske kan vara till viss hjälp:

"EA and DICE are currently running an alpha trail of Battlefield 3 to select people who sign up via EA Origin. Furthermore, DICE published a FAQ on the alpha trial, where they answered a few questions, including the recommended system settings for the alpha trial (not the full game). The recommended Battlefield 3 system specs for the alpha trial are:

Windows 7 or Vista (SP1)
EA Origin
CPU: quad core 2.0 GHz or faster
RAM: 4 GB or more
Hard Drive: 7.25 GB free disk space
Video RAM: 512 MB or greater
DirectX 10 or 11 compatible video card with latest drivers (AMD 11.5 or later, nVidia 275.33 or later)
Sound: DirectX 10 or 11 compatible card
Internet: broadband connection

While the specs may seem high, keep in mind that this is for the alpha version, so there’s a lot of optimization to happen as the game progresses development. You can sign up for the alpha here, although it is uncertain how many testers DICE is looking for and how many invites will be sent. You’ll need EA Origin to access the Battlefield 3 alpha.


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

De luras bara,,, egentligen så gör de bara trailers... det finns inget spel.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Varför inte en T-Centralen karta, kom igen nu grabbar, sälj Sverige för tusan!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av frunk:

aldeles åt helvete för mycket rök, bloom/POST för min smak.
blir fan tokig när jag inte ser något.

förhoppningsvis så slipper man skiten om man drar ner på grafiken.

Hoppas jag verkligen inte, Så jävla trött på köra me smoke nades i t,ex BC2 och så kan folk se igenom dom för dom har inte maxxa grafiken eller kanske mixtrat med någon ini fil så bloom och smokes etc blir mindre, blir som att fuska mot dom som kör som spelet är tänkt. Nu råkar det vara så att bloom är kanske inte det bästa, men det är det bästa som kommer så nära på "verkligheten" dom kan komma när det gäller IRL "bloom" om du förstår vad jag menar, det SKA vara svårt att se, i krig skulle du säkert inte våga fan titta upp över vårat skydd när kulor viner över våra huvuden inclusive mig
Och som sakt dom går efter att få spelet att vara liknande verklighet annars så skulle spelet vara som typ Quake 3 eller Call of kiddies nä sorry jag ändra mitt Call of kiddies till Call of duty får väl för mycket flame annars.

Medlem

Så jävla grymt, men vill se flyg och helikopter-action.


signatur

La la la lag!

Medlem

Mja.. ser ju lite gäsp ut.. kan svära på att det var call of duty med alla ikoner och huds.. vad är det som gör detta så wow fattar inte riktigt det blir inget nytt direkt grafiken är snyggt visst men gameplayet alla hyllar som att det blir något nytt yeah right...

Inaktiv

Ja ögongodis finns, men banan i bannern ser ut att vara från BFBC2. Trånga korridorer till banor inte stora öppna banor som i tidigare spel i BF-serien.

Men vi får väl se när spelet släppts.

EDIT: Gief ArmA3


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Medlem
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av zauii89:

Nej tack, alldeles för konsolifierad och 500 saker blinkandes på skärmen.
BC2 2.0..

Finns bättre spel i höst om man diggar PCn och realism.

Ja BF har ju alltid handlat om realism.

Det sa jag inte heller, men det finns bättre spel till PC i höst om man gillar realism, därav inte sagt att BF är realistiskt. BF och Cod är väl så arkad det kan bli men jag äger de flesta spelen i bf serien, dock lite trött på att allt går konsolvägarna, håller mig till RO i höst först och främst.

Inaktiv

Sjukt snyggt, men fortfarande lite besviken på att spelet eventuellt inte släpps via steam.

Medlem

Inte den bästa trailern i världshistorien. Kändes lite random och jag fick inte pirr i magen som jag brukar få av denna typen av storspel. Lite väl mycket awards som täckte skärmen många sekunder av trailern. Visst är det kul att dom vunnit massa låtsas-utnämningar, men som gamer så bryr jag mig väldigt lite. Jag ser fram mot spelet, men kommer det inte upp på Steam, så tar jag troligtvis inte fram plånboken. Sorry.

123
Skriv svar