Medlem
Skrivet av AssassinCrew:

Jo men det är ju bara bra att snipern andvänds som en sniper i spelet än att alla springer runt som galningar och försöker göra nåt "snyggt"

Jo, jag har inget större problem med det. Dock är det lite trist att av 32 players så kanske det är 10-15 snipers på endel banor.

Men som sagt, både BF och CoD-serien fyller sin funktion. Om man ser på de seriösa "gamers" så är det ändå CoD-serien som är den som matchas mest.


signatur

| AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair 2x16GB DDR5 6GHz CL30 | Asus ROG Strix X670E-F | Gigabyte RTX 3080 OC 10GB | Samsung 990 Pro | Acer Predator Z35+ 35" | Logitech G413 | Logitech G310 | Sennheiser Game One |

dzl
Medlem

Som troget battlefield-fan så kommer jag knappt titta på MW3 för än tidigast sommaren 2012. Jag är blind övertygad om att DICE inte kommer "svika oss" denna gång. Även om jag råkar tycka att BC2 är ett jävligt skoj spel, så saknas ju fortfarande det där extra för att det ska bli riktig battlefield-känsla. Flygplan, stooora kartar och massvis med pansarbeklädda fordon!

Att säga att BF3 kommer bli BC3 är att trolla enligt mig.

Medlem

BF3 komma spöa skiten ur mw


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Phobo:

BF3 komma spöa skiten ur mw

Förhoppningsvis så snor mw3 alla p12-kids från BF3 så man slipper dem iaf, om bf3 nu visar sig värt.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av dzl:

Som troget battlefield-fan så kommer jag knappt titta på MW3 för än tidigast sommaren 2012. Jag är blind övertygad om att DICE inte kommer "svika oss" denna gång. Även om jag råkar tycka att BC2 är ett jävligt skoj spel, så saknas ju fortfarande det där extra för att det ska bli riktig battlefield-känsla. Flygplan, stooora kartar och massvis med pansarbeklädda fordon!

Att säga att BF3 kommer bli BC3 är att trolla enligt mig.

Bara det faktum att man kan vara fler än 32 spelare gör ju en väldigt stor skillnad, så jag håller med dig till fullo!

Med det sagt vore det självklart trevligt om de gick mer åt BF2 än BC2 hållet med den allmänna designen. Efter två vändor Bad Company vore det kul med något lite annorlunda.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jag kommer skaffa båda.

Gillar båda typer av gameplay, men BF3 tror jag nog mer på.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Jag kommer skaffa båda.

Gillar båda typer av gameplay, men BF3 tror jag nog mer på.

Same här BF3 tror jag mer på, men ibland är CoDs gameplay jäkligt roligt att slänga sig in i. Varför begränsa sig?


signatur

Videomupp

Medlem

Det är sorgligt att se alla skriva att mw är p12 osv, och sen säger att BF är bättre för teamplay.
Alla vet att ni som säger detta är för dåliga för att klara er på egen hand.
Kom inte och säg att jag är p12 nu, då vet vi ju allihopa att ni tar åt er

Medlem

Kan säga såhär, den absolut första rundan jag spela online på mw2, på en helt okänd bana. Så kom jag 1a.
Det var ca2 månader efter release. Jag tycker det säger ganska mycket hur lätt o simpelt spelet är. Hade jag någon teamplay? näe, det enda team-baserade hjälpmedlet som jag kände av var uavn.

Medlem

Jag kan ju börja med att säga så här, du hade tydligen hamnat men andra spelare som också var på nybörjar nivå.
Sen så om man vill ha en större utmaning så fixar man bättre spelare och lirar med dom. Jag menar, lite fantasi måste man ju ha.

Medlem

Givetvis var det nog många nybörjare. Men lite för lätt är spelet, rekyl finns knappt heller, det är bara sikta o skjuta.
När man spelar CoD så känner (iaf jag) att det bara handlar om en själv. Det går knappt göra något för laget. Förutom att ha counter-uav, uav och emp, vilket typ ingen har. Resten är ju bara för egoistiska skäl att få så mycket kills som möjligt ^^

så bättre team-spel? njaäe.

Medlem

blir nog BF3. men jag kommer säkert köpa båda i slutändan. jag hoppas till gud att jag tar mig tid till att spela BF3 mer än MW3. jag har lirat väldigt mycket modern warfare i mina dagar och tycker än idag är det är fruktansvärt roligt, men det är något med battlefield-serien som är så jävla bra. så jag får se, kommer mest troligen köpa BF3 först.

Medlem

Jag hoppas verkligen att det blir ett Battlefield 3 och inte ett Bad Company 3. Jag kommer garanterat inte köpa MW3 iaf, dom blir bara sämre och sämre. Första Modern Warfare var lysande, det spelar jag fortfarande multiplayer på.

Medlem

Det blir BF3 för min del. Cod dog egentligen för mig några månader efter MW2 då jag började spela Cod online. Dåligt IWnet system, obalanserade vapen och inget underhåll från utvecklaren...

Jag gav Black Ops en stor chans att förföra mig, men efter ca två månader så var det för sent, nu är Cod serien död för mig, de flesta online fps bygger på Cod känns det som. Dice är imo de enda som kommer med fräscha saker till sina nya spel, så därför är de mina online fps gudar!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Battlefield 3 blir av någon anledning call of duty 3 när google översätter en av produkterna från tyska till engelska

http://img811.imageshack.us/img811/372/bf3edit.jpg

Medlem

BF3 kommer absolut att ta hem guldet <3

MW3 bara skräp och massor av p12or.

Medlem

BF3 kommer va snyggare men jag tycker spelkänslan är bättre i COD spelen så jag föredrar COD men kommer köpa båda

Medlem
Skrivet av Karl Magnus Troedsson:

E3 2011 in Los Angeles is only a few days away and there is a lot of excitement in the air. We are thrilled to be at the expo to show you Battlefield 3! We are currently putting the final touches on our demo - testing, tweaking, and in general, creating a game that’s looking amazing. I’m very happy and proud of what our DICE team has accomplished and what we’ll be unveiling to the world at E3.

Following our Battlefield 3 announcement earlier this spring, a lot of you have asked us for more info on multiplayer. Well, wait no further – we will be showing both single player and multiplayer gameplay at E3! You can expect new trailers and screenshots as well as in-depth press previews hitting next week. You can also watch the EA press conference live on EA.com on Monday.

So what can you expect from the Battlefield 3 multiplayer? Powered by the Frostbite 2 engine, Battlefield 3 features some of the biggest and most spectacular maps that we have built. At the same time, we are also able to create more intense close-quarter combat than ever before. The multiplayer map, “Operation Métro,” available for press to play on the show floor, combines both sides of the scale into one cohesive experience. Gamers will experience a physical battlefield and be able to temporarily disable vehicles, go prone, mount weapons, lay down suppressive fire and more. Under the hood, the brand-new engine ensures cutting-edge visuals and immersion. All things combined, big and small, add up to the best Battlefield game we have ever created!

Of course there are things we will not be showing at E3, including the game’s extensive co-op campaign, the introduction of Team Death Match mode and the Battlefield 3 Battlelog web destination – featuring powerful social tools, feeds and detailed player stats. Battlelog also lets you manage your friends lists, squad up, create platoons, use voice chat and follow your friends’ progress in real-time, and more. Battlelog will be available for the monthly fee of (drum roll)... zero dollars. We look forward to providing more information on these features in the near future!

Karl Magnus Troedsson
General Manager, DICE

Skrivet av Karl Magnus Troedsson:

Of course there are things we will not be showing at E3, including the game’s extensive co-op campaign, the introduction of Team Death Match mode and the Battlefield 3 Battlelog web destination – featuring powerful social tools, feeds and detailed player stats. Battlelog also lets you manage your friends lists, squad up, create platoons, use voice chat and follow your friends’ progress in real-time, and more. Battlelog will be available for the monthly fee of (drum roll)... zero dollars.

Skrivet av Karl Magnus Troedsson:

Battlelog will be available for the monthly fee of (drum roll)... zero dollars.

Skrivet av Karl Magnus Troedsson:

zero dollars.

http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

http://blogs.battlefield.ea.com/resized-image.ashx/__size/300x0/__key/CommunityServer.Blogs.Components.WeblogFiles/battlefield_5F00_bad_5F00_company/KM.png

Owch, snyggt move DICE.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Jag kommer köpa båda, elller köpa Bf3 o lira satan o kanske "ladda" ner mw3 för att spela klart kampanjen

storyn e ganska grym, ps jag gillar rosa vapen

Medlem

många bra svar.

Medlem
Skrivet av iceblood:

BF3 kommer va snyggare men jag tycker spelkänslan är bättre i COD spelen så jag föredrar COD men kommer köpa båda

haha. först domänen, nu detta.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av iceblood:

BF3 kommer va snyggare men jag tycker spelkänslan är bättre i COD spelen så jag föredrar COD men kommer köpa båda

haha. först domänen, nu detta.

?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar