Minecraft, "Retrogaming"?

Medlem
Minecraft, "Retrogaming"?

Som ett fan av både gamla speldatorer som spelkonsoler, alltifrån arkadmaskiner till Amiga 1200 och Game boy, och en tidigare väldig klar bild av vad "retrogaming" betydde står jag aningen förbryllad över hur denna forumavdelning har blivit befolkad av Minecraft-trådar.
Hör de verkligen hemma här? Jag tycker definitivt inte det. Retrogaming handlar inte om att spela nya (dessutom nyskapande) spel som endast "ser gamla ut" (vilket jag inte tycker). Det handlar om spel och maskiner som ÄR gamla.

Motivera gärna era svar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Förstår inte heller detta fenomen, Det är kanske dess grafik som är anledningen


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Vilken mupp tyckte egentligen att ett spel som inte ens är släppt än skulle passa under retrogaming?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Vilken mupp tyckte egentligen att ett spel som inte ens är släppt än skulle passa under retrogaming?

Ehh.. Menar du att Minecraft inte är släppt?
Varför spelar jag och miljontals andra det för då?

Medlem
Skrivet av Kamp:
Skrivet av kebbe:

Vilken mupp tyckte egentligen att ett spel som inte ens är släppt än skulle passa under retrogaming?

Ehh.. Menar du att Minecraft inte är släppt?
Varför spelar jag och miljontals andra det för då?

Jag räknar inte ett spel i betastadiet som släppt, spelar ingen roll om det är en öppen eller sluten betaversion.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Kamp:
Skrivet av kebbe:

Vilken mupp tyckte egentligen att ett spel som inte ens är släppt än skulle passa under retrogaming?

Ehh.. Menar du att Minecraft inte är släppt?
Varför spelar jag och miljontals andra det för då?

Jag räknar inte ett spel i betastadiet som släppt, spelar ingen roll om det är en öppen eller sluten betaversion.

Oavsett om du räknar det som släppt eller ej spelar ingen större roll då spelet i allra högsta grad är släppt, dock i beta. Känns dock som vi glider ifrån huvudämnet.

Förövrigt så håller jag med bjosarn. Minecraft kan inte räknas som retro då retro betyder "gammalt" kort och gott och Minecraft inte är vidare gammalt.

NES 1983 = retro
Minecraft 2009 = Inte retro
Nuff said.

Medlem

Jag instämmer och har nu flyttat Minecraft-trådarna till PC-forumet.
Har också flyttat en Gran Turismo 5-tråd som av någon anlendning hade hamnat helt fel.


signatur

Have a good time!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Brain:

Jag instämmer och har nu flyttat Minecraft-trådarna till PC-forumet.
Har också flyttat en Gran Turismo 5-tråd som av någon anlendning hade hamnat helt fel.

Hoorey for brain!


signatur
Medlem
Skrivet av Brain:

Jag instämmer och har nu flyttat Minecraft-trådarna till PC-forumet.

Underbart!

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hoorey for brain!

Hooray for the people!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Helt rätt. Minecraft är inte ett retrospel. Det må ha grafik i retrostil men det saknar åldern.

1
Skriv svar