Otroligt dåliga spel - Den episka tråden om att älska att hata spel som inte borde få finnas.

Medlem
Otroligt dåliga spel - Den episka tråden om att älska att hata spel som inte borde få finnas.

Jag satt här och funderade. Vilket är egentligen världens sämsta spel? Visst, det jag själv avskytt mest som jag faktiskt vart tvungen att lira ordentligt var nog #Damnation, vilket ni kanske kan märka i min recension. Men, så satte jag mig lite och googlade, läste, funderade.

Det är intressant när man väljer vilka faktorer som kan benämnas som relevanta. Spel som #Daikatana kan ju någon tycka, medan andra skarpt pekar på legenden #Big Rigs. Därför tänkte jag att vi kan ha en officiell tråd där vi postar klipp, skriver om tankar och utvecklar vilka spel som platsar i det absoluta bottenskiktet - av en eller flera anledningar.

Mina inledningsval:

Big Rigs: Over the Road Racing

Cosmic Race

Jag har inte så jättestor koll på Angry Video Game Nerd längre, men han har ju en del jättehärliga. Jag associerar kassa spel, och fantastisk recension, till framförallt #Bible Games.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Som den RPG nörden jag är, uppväxt med BG, PS:T, Wizardry osv.
De riktiga RPG spelen försvann, istället kom massa action-rpg's.
Sen kom Dragon Age Origins, ett spel som var ett stor kliv i rätt riktning.
Jag jublade av glädje till detta fantastiska spel. Uppföljaren måste ju bli minst lika bra?
BG2 > BG. Men icke..

Så mitt självklara svar blir Dragon Age 2.

Medlem
Skrivet av Kamp:

Som den RPG nörden jag är, uppväxt med BG, PS:T, Wizardry osv.
De riktiga RPG spelen försvann, istället kom massa action-rpg's.
Sen kom Dragon Age Origins, ett spel som var ett stor kliv i rätt riktning.
Jag jublade av glädje till detta fantastiska spel. Uppföljaren måste ju bli minst lika bra?
BG2 > BG. Men icke..

Så mitt självklara svar blir Dragon Age 2.

Sorgligt nog känner jag likadant inför Dragon Age 2. Det känns som om spelet saknar soul. Jag får nästan en liten tår i ögat när jag blickar tillbaka på BioWare:s äldre spel.


signatur

Have a good time!

Medlem

Sjukt nog - utan att ens ha spelat det - vill jag spontant säga Fallout 3.

Medlem

/thread?

Medlem

Jag har Bible games, tycke att det var ganska kul när jag var typ 5 år eller så, men det var ju inget Super Mario. Väldigt buggit har jag för mig.

Superman 64, är ju helt åt helvete.


signatur

<3

Medlem

Metroid Other M... men av nån anledning gillar jag det :S


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Tycker att Other M krashade allt Samus stod för men samtidigt visade hennes smidigare jag så som man fantiserade sig vara i de andra spelen. jag tyckte spelet var nytt och fräscht, dock så gillade jag inte omgivningen, fanns ingen känsla bakom den, inget att verkligen förundras över som man gjorde i Metroid prime när man hittat ett hemligt rum fullt med gamla Chozo statyer som man skannade av i en halvtimme. Storyn verkade sunkig i början men efter halva spelet så tog den ett rejält hopp! (Ett positivt sådant)

Spelet är en fläck på pappret men ett nytt kapitel i boken.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Tycker att Other M krashade allt Samus stod för men samtidigt visade hennes smidigare jag så som man fantiserade sig vara i de andra spelen. jag tyckte spelet var nytt och fräscht, dock så gillade jag inte omgivningen, fanns ingen känsla bakom den, inget att verkligen förundras över som man gjorde i Metroid prime när man hittat ett hemligt rum fullt med gamla Chozo statyer som man skannade av i en halvtimme. Storyn verkade sunkig i början men efter halva spelet så tog den ett rejält hopp! (Ett positivt sådant)

Spelet är en fläck på pappret men ett nytt kapitel i boken.

Mer eller mindre: "Det var skit, men det smakade gott!"

Medlem

Wii sprots, fitness etc


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Höglund:
Skrivet av Apministern:

Tycker att Other M krashade allt Samus stod för men samtidigt visade hennes smidigare jag så som man fantiserade sig vara i de andra spelen. jag tyckte spelet var nytt och fräscht, dock så gillade jag inte omgivningen, fanns ingen känsla bakom den, inget att verkligen förundras över som man gjorde i Metroid prime när man hittat ett hemligt rum fullt med gamla Chozo statyer som man skannade av i en halvtimme. Storyn verkade sunkig i början men efter halva spelet så tog den ett rejält hopp! (Ett positivt sådant)

Spelet är en fläck på pappret men ett nytt kapitel i boken.

Mer eller mindre: "Det var skit, men det smakade gott!"

Jaja! Bara förstör mitt fina tal


signatur

Everybody needs help.

Medlem

The Conduit.

Man kan ju allifall hoppas 2:an blir bättre.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Ja det finns så många hemska spel från atari/c64-tiden...

Till exempel:
E.T.
Atari 2600 (tidigt 80-tal)
Spelet hade ingenting med filmen att göra. Grym besvikelse.
Speciellt med tanke på att spelen kostade uppåt 600kronor. Herregud!

I modern tid:

Operation Flashpoint Dragon Rising (2009)
Mest för att det utgav sig för att vara en uppföljare till det fantastiska Operation Flashpoint.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Fallout 3

Lätt det sämsta spelet i serien efter Tactics, blev så sjukt besviken och förstår inte hur i h***te det blev mottaget så bra. Bethesdas spelkvalitet har sjunkit sjukt mycket dem senaste åren:p


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

1
Skriv svar