Diablo III kommer till konsol

Medlem

Ps1 hade Diablo ett och det fungerade hyfast okej med handkontroll. Men hoppas på stöd för usb tngb och mus isf.
Jag menar, hurt svårt kan det vara att lägga till en API för Generic USB HID ? Ps3 kör iaf standardsaker och tror nog xbox med kan det om det läggs till stöd i spelet.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

gö soim med assasins creed....förts till pc(konsol gällande AC) sedan till konsol, väntat på detta hurlänge som helst kännsdet som!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Kan inte se hur det inte skulle kunna fungera Lite intressant att Blizzard ger sig in på konsolmarknaden!

Medlem

Detta bekräftar att jag får spela Diablo 3 på ålderdomshemmet.

Medlem

NOES!! Fan blizzard det är inte sista april ÄN!!

Medlem

Antar att vi kan glömma splitscreen? Trots att det borde vara en självklar funtion i ett spel som D3... Hade varit kung att lira med polare i soffan.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Frågan göteborgaren inom en ställer är om det kommer gå åt helvete.

Thomas P. är på semester - Tomas A. tar över. Bra där!

Medlem

Tack Blizzard, för alla underbara spel ni har givit oss genom tiderna. Jag har alltid hållit er högt i uppskattning som det bästa spelföretaget genom tiderna. R.I.P Blizzard 1991-2011

Medlem

Om de som är rädda för att Diablo 3 även konsolutvecklas ska "fördumma" upplevelsen som gjorde Diablo 1 & 2 så bra skulle kunna ta ett steg tillbaka och kolla på de tidigare spelen med nyanserade ögon.

Vad är det egentligen som skulle kunna "fördummas"? Diablo-serien har väl aldrig varit känt för en känslig och komplex spelmekanik. Det är och har alltid varit ett pot-popping hack 'n slash from hell (pun intented).
Och ja - jag älskar de spelen. För vad de är.

Medlem

Hur kan man möjligen "fördumma" ett sådant hjärndött hack and slash spel som diablo? Inte som om att tidigare spel hade bra kontroller ens, men det lär ju jag få skit som fan för att tycka.

Medlem

Nice då blir det ett köp till PS3 då
Fast jag måste erkänna att jag är inte värst imponerad av vad jag har sett hittills.

Medlem

Är faktiskt glad att alla konsoll spelare kan ta del av Diablo 3. Själv spelar jag PC och så länge dablo 3 inte blir dåligt pga konsoll så är ni välkommna :3

Litar på Blizzard och de gör nästan aldrig bort sig.

Moderator | Testpilot
Skrivet av BirkaViking:

Nice då blir det ett köp till PS3 då
Fast jag måste erkänna att jag är inte värst imponerad av vad jag har sett hittills.

Inte för att vara dum eller något men hur kan du välja DIABLO, nu talar vi DIABLO på PS3 före PC ?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag älskar rena, icke konsollskadade, spel til PC. Med det sagt tror jag att spel som Diablo kan fungera bra på konsoll och att PC versionen (förhoppningsvis) inte lider av det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Så länge det inte påverkar PC på något sätt.

Medlem

Vad skulle Blizzard göra utan WoW som gör allt detta möjligt...

Medlem

Hoppas det kommer till 360 ..äntligen går det att spela Diablo 3 med handkontroll och sitta i soffan via hd tvn de e så man ska spela spel

Medlem

Har en kompis med Playstation 3 som har kollat lite på Diablo III o han säger att det skulle passa på konsol.
Ja så länge PC versionen blir perfekt så OK, de kan släppa det till Playstation 3.

....Hoppas man kan köra med konsolnissarna. Köra med kompisen hade varit skoj.

Inaktiv
Skrivet av FortuN:

Diablo 3 med handkontroll? WTF

Det finns faktiskt en intressant fördel med det. Du får direktstyrning av din karaktär, antagligen med vänstra analoga. Det är inte så dumt alls i känsla jämfört med att karaktären jagar ditt musklick hela tiden. Ger faktiskt mer inlevelse.

Medlem

Okej, alla som är rädda för att pc versionen kommer lida kan andas ut. Det kommer den inte. De har förmodligen knappt börjat på att porta den till console när betan till pc kommer ut, vilket borde vara någon gång runt midsommar enligt mina bedömningar.

Det är naivt att tro att de skulle dumma ner Diablo 3 pga detta. Varför skulle de ändra riktning på PC versionen som har ett färdigt GUI och grymmt anpassade kontroller. Det är ju redan färdigt!!! Spelet går att spela från början till slut och alla skills och runeffekter har tagit sig igenom en första implementation. Kvar återstår förmodligen en himla massa itererande och kanske en del end game content och liknande.

Det är inte ens säkert att de kommer att komma på Console. De anställer nog folk för att indersöka hur bra det hade kunnat bli. Tror inte de släpper något de inte är nöjda med, det låter inte som Blizzard.

chilla PC-lovers

Medlem

Yipppieee... då blir det Diablo 3 på projektor...! Om det kommer till 360n.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Okej, bara dom inte gör nån jävla fördumning av PC versionen!!


signatur

Meep!

Medlem

Underbart! bra val av blizzard. Alla ska med!

Medlem

Vad är ni oroliga över? Det är ju Blizzard vi snackar om här, och dom kommer naturligtvis släppa inget mindre än ett fantastiskt spel, precis som vanligt.

Medlem

Då borde det vara klart snart? Eftersom de bara ska porta över det till konsol

Medlem

Grymt! Tack för det blizzard. Har lirat många timmar God of war på konsoll och det funkade utmärkt. Verkar ju vara lite samma upplägg på stridsystemet. dvs.

Medlem

Visst, utöka intresset av D3. MEN se för fan till att ni använder samma serverpool! Så att alla spelar oavsett pattform kan mötas

Medlem

Faaaaaan nu måste jag köpa till (om)ps3 bara för å få trophiesarna ville ju ha den till pc ju.Spelar nästan bara blizzard spel på pcn å billiga små spel.

Medlem

Hopps den kommer till 3DS! eller?


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Om de gör det till Ps3 så hoppas jag att de lägger in stöd för T-bord och mus.

123
Skriv svar