En hyllning till fd. Sverigedemokrater

Medlem
En hyllning till fd. Sverigedemokrater

Efter valet har fler kandidater för Sverigedemokraterna hoppat av. Att vissa har gjort det efter påstådda hot är naturligtvis beklagligt, men inget jag kommer ägna mig åt (det får den där sidan som kallar alla andra för PK-maffia och hävdar sig ha sanningen göra).

Här ska jag istället hylla (och skratta åt) föredettingar och deras uttalanden om utgång ur partiet Sverigedemokraterna.

Solveig Olsson, SD-medlem i Ronneby, har lämnat partiet och gav den här träffsäkra anledningen:

– Det som får mig att hoppa av är de hemska uttalanden som gjorts av Sverigedemokrater särskilt nu på sistone. Det är inget jag vill förknippas med. Jag har nog inte riktigt förstått vad det var jag gick med i.
Hon beklagar också att hon inte gick med i en av de många manifestationen mot rasism som anordnades efter Sverigedemokraternas valresultat.

Härligt att se att Solveig har fått mer vett i huvudet nu när hon vet vad hon har lämnat. Möjligtvis kan en av de "hemska uttalanden" hon refererade till vara:
"Ställ upp invandrarna här på filmen o sätt en kula mitt mellan ögonen, lägg dom sen i en påse o sätt frimärke o skicka dom dit där dom hör hemma." vilken skrev av Marie-Louise Enderleit, kandidat i Trelleborg.

En rolig vändning i den historien är att Marie-Louise även hon lämnat partiet, med följande motivering:
– Jag är inte längre med i SD, jag har gått ifrån allt. Jag har varit hjärntvättad. Jag var rädd för mig själv till sist.

Hjärntvätt och självparanoia, snart kanske Sverigedemokraterna som parti självdör.

MIN KAMP hyllar dessa kvinnor med ett brett leende och hoppas att Marie-Louise hämtar sig från hjärntvätten och att Solveig är med på nästa manifestation emot främlingsfientlighet och rasism.

Källa 1
Källa 2
Källa 3

#blogg


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
En hyllning till fd. Sverigedemokrater

Ja, vad ska man skylla på efter att ha gått ur partiet om man vill respekteras av majoriteten människor igen? Det måste väl bli något "stort" som hjärntvätt eller liknande. (Och är man hjärntvättad så är det ju dessutom synd om en, och man kan räkna med att bli snällt bemött.)


signatur

Last one to heaven is a loser!

Medlem

Mycket troligt.
Eller så är det helt enkelt så att de har gått med i någonting de vid närmare eftertanke inte kan stå för. Dragits med i jargongen och kuvat sig för samhörigheten.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Det är ju tragiskt att det ska förekomma hot, även om det kanske säger hur uppskattade dom är. Helt fel approach. Kul att det har varit mycket motreaktioner mot partiets intåg i alla fall.

1
Skriv svar