Robot
Halo: Reach

Halo – spelserien som inte skulle få någon fjärde del – är nu inne på den sjätte eller sjunde. Som tur är!

#halo-reach, #halo-3, #mass-effect, #wing-commander, #mirrors-edge


Medlem
Halo: Reach

nu skulle man allt ta och köpa ett 360 bara för halo...


signatur

Never trust a game master with a big smile on his face

MFZ
Medlem

fan då, nu vart jag sugen att damma av skrotburken och punga ut för live.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Min kompis har gått och väntat på det här i ett halvår snart nu, han kommer nog bli överlycklig. Vore dock kul om Microsoft kunde sluta grina och porta Halo 3 och framåt till pc så vi pc-spelare också kan få njuta av lite grymt bungie-lir

Medlem

verkar nice! gillade Halo 3 SP del...lira lite COOP e aldrig fel :)! har dock svårt för console FPS online...så blir nog o vänta lite tills det sjunkit lite i pris.

Medlem

Fin recension! Ska definitivt ha detta.

Medlem

offtopic: förstår inte varför alla grinar på Mako, var ju mindblowing att åka runt på alla vackra planeter. Hammerhead känns ju som en leksak i jämförelse.

//Redigerat av mod för spoiler.

Medlem

Hade inte tänkt köpa det här, men det verkar ju som att det kan vara värt pengarna trots allt. Men Black Ops är ju inte långt borta....


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Bra skrivet. Vill nästan köpa en 360 nu.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

roligt att serien än får bra betig har alldrig gillat den men vad skall man säga mer en det


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Det blir absolut ett köp!
+fyller 13 på fredag

Medlem
Skrivet av hubbebus:

Det blir absolut ett köp!
+fyller 13 på fredag

Synd för dig då det är 16-års gräns

Medlem
Skrivet av hubbebus:

Det blir absolut ett köp!
+fyller 13 på fredag

Säger allt om Halo-fans.

Medlem

Välskriven och intressant recension Mats! Ett stort plus är att du förklarar mekaniken och spelupplägget på en ganska basic nivå istället för att anta att alla här redan är bekanta med spelen.

Den enda kritiken jag har att ge är att texten var alldeles för kort. Jag hade gärna sett 2-3 sidor till och jag blev faktiskt lite (läs väldigt) förvånad över att multiplayer-delen inte gavs mer plats då den är minst lika viktig, om inte viktigare, än singleplayer-delen. Förutom det så var det en välskriven recension och du ska ha kudos, hade ingen aning om att den skulle dyka upp ikväll.

Inaktiv

Vilken rolig läsning Mats! Underhållande!

Äger alla Halo spel som finns och dom alla är underbara. Jag har nu inom 2 veckor spelat igenom ettan, tvåan, trean, ODST och Halo Wars för att nu avsluta med Halo Reach!

Bästa multiplayern till konsol och mest spelade också! Får hoppas att Master Chief kommer tillbaka i kommande Halo spel.

5/5!!!!

Medlem

När spelet ligger på 199kr så kanske jag köper, innan dess kan halo gå och ta sig någonstans. Kommer så mycket intressantare spel att spara pengarna till.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

När spelet ligger på 199kr så kanske jag köper, innan dess kan halo gå och ta sig någonstans. Kommer så mycket intressantare spel att spara pengarna till.

Such as? Jag har då inga spelsläpp uppskrivna på almanackan som är lika groovy förrän i slutet på Oktober.

Och damn vad frustrerad jag blir över att recensionen var så teeny-weeny. Ge oss en separat recension med Multiplayer, Firefight och Forge World please!

Medlem

får kanske bli att köpa ett xbox nu då..

Medlem

Guld kanske ska ta en fight med min kompis i detta också han pwna mig 1:an och jag han i 2:an vi är typ lika bra i 3:an men jaja han vart rankad 3:a bäst som ungdom på en konvent Hoppas det kommer någon stor turnering på detta:P Längtar älskar HALO!!!!<3

Medlem

haha, "i rymden kan ingen..." som +. vilken jävla pajas:p


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Autosikte och att det krävs noll skills gjorde att jag lade gamla Halo på hyllan efter 30 minuter. Tråkigare spel har jag inte sett. Inte av de överhypade i alla fall. Jag ställer mig mycket tveksam till att detta skulle vara bättre. Jag fattar varför spexbox fanboysen blir lite sådär tonårssvullna eftersom det ju är tämligen svårt att hitta spel som på allvar utmanar PC eller PS3.. men lite distans måste man ju ha. Så jävla bra är det inte.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Inaktiv
Skrivet av azynkron:

Jag fattar varför spexbox fanboysen blir lite sådär tonårssvullna eftersom det ju är tämligen svårt att hitta spel som på allvar utmanar PC eller PS3.. men lite distans måste man ju ha. Så jävla bra är det inte.

Lol.

Vad betyder utmanar för dig? Halo slår alla spel på försäljningslistorna och till skillnad från andra spel på PC och PS3 så är det ROLIGT att spela.

Sitter ju ungefär en miljon spelare varje dag och lirar Halo 3 fortfarande. Xbox är för hardcores.

För övrigt så kommer Reach sälja sönder allt annat som kommer detta år. Cataclysm är ett undantag.

Halo Reach fick 5/5

Killzone 2 = 4/5
Uncharted 2 = 4/5

Säger väl då något?

Medlem

Hoppas verkligen det ligger ett paket från elgiganten i brevlådan på tisdag

Medlem

vad kostar xboxlive per månad egentligen?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Fantastiskt AWESOME recension!!!! Bara 2 jäkla dagar kvar! - Bitvis svårt att hitta rätt är mer plus än minus imo!

Medlem
Skrivet av Tvsmp:
Skrivet av hubbebus:

Det blir absolut ett köp!
+fyller 13 på fredag

Säger allt om Halo-fans.

Indeed!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

FPS på konsol är automatiskt en 1:a i betyg för mig. Förstår inte varför det ens görs fps som är exklusiva till konsol. Värdelös skit. Hatar folk som gillar fps på konsol lika mycket som jag hatar folk som röstar på vänsterpartiet.

Medlem
Skrivet av XploD:

FPS på konsol är automatiskt en 1:a i betyg för mig. Förstår inte varför det ens görs fps som är exklusiva till konsol. Värdelös skit. Hatar folk som gillar fps på konsol lika mycket som jag hatar folk som röstar på vänsterpartiet.

Tycker väldigt synd om dig i så fall, som är en så pass självcentrerad person. Visst, jag vet att många tycker det är svårt att lära sig anvvända en handkontroll istället, men efter bara ett par matcher så börjar du lära dig.
Du spelar på samma villkor som alal andra, ingen har snabbare mus eller nått annat, det är rättvist. Lär dig, bli bra och ha kul, eller låt blir och gråt över mängden bra spel du missar. Minns folk som sa samma sak när de skulel lära sig sikta med musen istället för tangentbordet (old school, same whine).

Skrivet av azynkron:

Autosikte och att det krävs noll skills gjorde att jag lade gamla Halo på hyllan efter 30 minuter. Tråkigare spel har jag inte sett. Inte av de överhypade i alla fall. Jag ställer mig mycket tveksam till att detta skulle vara bättre. Jag fattar varför spexbox fanboysen blir lite sådär tonårssvullna eftersom det ju är tämligen svårt att hitta spel som på allvar utmanar PC eller PS3.. men lite distans måste man ju ha. Så jävla bra är det inte.

Du har ju bevisligen aldrig spelat halo, då du svamlar vilt (fanboy).- Halo 2 hade grym autoaim, visst, men det var en generation sedan. Hade du på allvar testat spelet hade du insett att aim assist inte kan följa ett mål i rörelse, inte siktar på huvudet och inte förbättrar din aim. Det enda den gör är att lätt dra siktet mot en motståndare om han passerar framför ditt sikte (Halo 3) men följer inte, numera är det ännu mindre.

Halo krossar ju bevisligen PS3s exklusiva skjutspel, även Pc tycks det, om man ska tro försäljningssiffror och betyg. Därför är det en glädje för alla att Bungie blivit multiplattform, du kan avnjuta deras nästa på PS3 och även kanske PC, så du slipper gråta offentligt i Halo-trådar
Halo är den bästa FPS-upplevelsen du kan få denan generation, både till PC och konsol, iaf tills BF3 är släppt. Men jag antar att alla spelrecensenter och 10 miljoner kunder alla är fanboys som saknar smak

Trollande fanboys, löjligt. Bättre att inse att alla format har olika styrkor, och olika bra exklusiva spel, än att vara ledsen för att man inte kan/vill ta del av de exklusiva på andra format.
Halo är grymt, men det är så också Uncharted och StarCraft 2, om än de är helt olika spel till helt olika plattformer. Ingen är bäst, men många är bra...
Eller, suger Reach? Har de kopierat allt från Donkey Kong också?
Ttdligen...
http://www.csx.projectcsx.com/?p=494

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av azynkron:

Jag fattar varför spexbox fanboysen blir lite sådär tonårssvullna eftersom det ju är tämligen svårt att hitta spel som på allvar utmanar PC eller PS3.. men lite distans måste man ju ha. Så jävla bra är det inte.

Lol.

Vad betyder utmanar för dig? Halo slår alla spel på försäljningslistorna och till skillnad från andra spel på PC och PS3 så är det ROLIGT att spela.

Sitter ju ungefär en miljon spelare varje dag och lirar Halo 3 fortfarande. Xbox är för hardcores.

För övrigt så kommer Reach sälja sönder allt annat som kommer detta år. Cataclysm är ett undantag.

Halo Reach fick 5/5

Killzone 2 = 4/5
Uncharted 2 = 4/5

Säger väl då något?

Don't fight trolls with fanboyism! Du skämmer ju nästan ut dig själv lika mycket. Kolla på Grumbledock istället, så ser ett konstruktivt inlägg ut.

Skrivet av ThinBoi:

haha, "i rymden kan ingen..." som +. vilken jävla pajas:p

"För mycket fritid och för lite bakom pannbenet, Thinboi has it!"

Medlem

quake 3 > halo

123
Skriv svar