Förslag på ändringar med nya designen

Medlem
Förslag på ändringar med nya designen

Kan ju börja med att ge tummen upp för den nya designen. Har sett mycket obefogad kritik och en del befogad. Men är klar förbättring mot den förra tycker jag verkligen det är i alla fall. Hoppas bara inte det ska dröja för länge innan forumen och övriga sidan får designen uppdaterad. Kändes lite hafsigt med förra designen att wtf/bloggar hade annan design än forumet och resten av sidan under så lång tid.

Hur som helst, skulle gärna vilja dela med mig om några ändringar/nya features jag gärna skulle vilja se.

1)
När jag valt att visa nyheterna i ett rutnät är det bra små tråkiga rutor. Skulle väldigt gärna se lite mer utfyllnad som mer text eller bilder.
[ia=22121]

2)
Skulle vilja se att "bevakade" trådar gärna var inkluderade i "Notifikationer" i panelen längst ner med profilinställningar/info/whatnot. Vore också lite kul om man kunde använda den stora tomma ytan som panelen består av att scrolla notifikationerna på. Illustrerat på bilden nedan.
[ia=22122]

3)
Reklamen. Ja, ännu en åsikt om reklamen på sidan. Jag har inte så mycket emot hur den är placerad och stör ögat. Mer än att den får sidan att hoppa väldigt mycket när allt laddas. Ni har förklarat det en gång tidigare att ni gör detta medvetet så att användaren ska slippa vänta på reklamen innan sidan visas. Men vore det inte en bra lösning att allokera plats för reklamen redan när sidan laddas så vi slipper detta? Borde ju rent tekniskt gå att lösa genom att spara/cacha höjd på reklamen i databasen (eller hur ni nu sköter detta) och sedan använda den för att räkna ut avstånden mellan de olika modulerna. Den här punkten vill jag nog understryka då det rent av är skitjobbigt.

4)
Dela in kommentarerna till nyheter i sidor. Jag tycker det är jättesvårt att orientera sig och hitta var man var sist man läste dom.
[ia=22124]

Det var nog allting just nu.
Tack tack!


signatur

I'm a snake, follow me!

Frilansare

Tack för bra feedback! Samtliga bra synpunkter, som vi tar åt oss.
Fråga 3 är vi definitivt på, jag håller helt med dig. Vi får se vad teknikerna säger.

Skägg.
10 Chambers

Vet att trea var ett problem på förra layouten, som vi löste, så det borde kunna fixas. Jag vågar dock inte svära på det.


signatur
Medlem

Jag gillar verkligen den nya designen, men ni kan verkligen inte ha den röda färgen som bakgrund för PC. Den skär så otroligt mycket i ögonen och det blir bara jobbigt att läsa.

Medlem

Jag har också ett förslag: När man är inne i FZ Play och släcker ljuset, så tycker jag att den rutan (tänd ljuset, visa normal/högupplöst) också borde släckas. Annars tycker jag att det "sticker" i ögonen.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Skrivet av roosenquist:

Jag gillar verkligen den nya designen, men ni kan verkligen inte ha den röda färgen som bakgrund för PC. Den skär så otroligt mycket i ögonen och det blir bara jobbigt att läsa.

Håller med fullständigt, inte bara för PC utan även för de andra kategorierna, räcker det inte med att bannern med FZ loggan byter färg?

Sometimes less is more so to speak... den grå bakgrunden är netural så att man kan koncentrera sig på själva sidan.

Antikvitet

Frågan kring reklamen är dessvärre mer komplex än man kan tro. Alla banners hanteras av ett system som heter Adtech Helios. Det system som driver sajten, Enterprise, har ingen vetskap om vilka annonsytor som kommer att leverera en banner och vilka som förblir tomma. I stället är det besökarens klient som ställer förfrågan mot Adtech Helios och som flyttar bannern från slutet av sidan (där den laddas) till rätt placering i flödet (där den ska visas).

Följaktligen blir konsekvensen att om vi reserverar utrymme för en banner (i sig inte ett svårlösligt problem) kommer sidan antingen få stora gapande hål eller så kommer sidan hoppa till fast åt andra hållet när den reserverade platsen plötsligt döljs eftersom ingen banner levererats.

Vi fortsätter givetvis att diskutera kring möjliga lösningar, men jag vill vara tydlig med att problemet inte är så lätt som det kan verka.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Kanske redaktionen kan hårdkoda in reklamen på sidan och uppdatera den manuellt när det behövs? Ni sitter ju ändå bara och spelar spel om dagarna 8-)

Skägg.
10 Chambers

Ja, vi skriver om allt i hård html, det enda rätta. Editera allt i notepad och vara glad


signatur
Medlem

Tycker WTF?! borde få tillbaka sin plats på förstasidan. Var mycket bekvämare att kunna se de senaste länkarna där istället för att behöva gå via menyer. Nu när den är så undangömd lär den dessutom missas av nya besökare.

Speltoppen på förstasidan känns dessutom lite onödig då den sällan förändras och det förmodligen inte är särskilt många som bryr sig. Bör tas bort eller placeras längst ner så att mer intressant innehåll kan visas högre upp, som länkar till andra sidor eller WTF?!.

Medlem

Jag håller med Hockey Stick. Själv trodde jag WTF?! hade tagits bort för jag har inte hittat den iaf. Jag tror iaf att det är fler som är intresserade av WTF?! än "Hetast på FZ", "Facebook" och "Försäljning". Dessa verkar mest vara utfyllnad, inte kan många vara så intresserade att dom kollar dessa listor varje dag, eller hur?

Då är det väl bättre att man behöver göra ett klick extra för att hitta fram till dessa än att behöva göra ett klick extra för att hitta till WTF?! som åtminstone jag brukade kolla på varje dag.

Det känns inte så smidigt att nyhetsflödet blir avbrytet av "Hetast på FZ". Hoppas ni provar att flytta ner den längst ner som Hockey Stick föreslog.

Inget jag kollar, någonsin, men, kanske intressant för någon.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar