Battlefield 2142

Inaktiv

Jäkla coolt alltså. Gillar det definitivt mer än tvåan. Första timmen var jag lite skeptisk, men fan va kul de är när man börjar få grepp på saker o ting.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem

jag själv tycker spelet verkar riktigt kul, det första som hände för mig var att jag var engineer, spawnade vid fronten hos en grupp (det är fan det första man gör ), jag dödar 2 personer och tar en "flagga", sen så ser jag en battlewalker komma mot mig, jag blir "rädd" och gömmer mig, som tur är ser han mig inte.
Jag börjar sen springa runt han och skjuta med den där 4missilrocketlaunchern, då ser han mig och jag springer efter skydd, och jag får in 3 skott innan jag dör.

Blev helt fast, synd bara att demot stänger ner sig själv ibland >:(
Sen så som dom flesta sagt, inte så mycket recension av det hela :/


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Ska lätt köpa.
Spelade BF2 litet när det släpptes men sen hade jag inte dator på 1 år, tyckte Titan läget är skitkul. Framtids sci-fi känslan är najs också. Och hur coolt är det inte att droppa i en assault pod? skit kul att styra vart man vill landa.

Inaktiv
Skrivet av Kyraal:

Ni (FZ) verkar ha rushat ut recensionen bara för att vara en av de första med ett betyg, och därmed offrat många av en recensions grundstenar. Illa, och skadar inte bara kvalitén på recensionen, utan även erat anseende.

w0rd

Inaktiv

Håller med om ljudet. Det var det första jag reagerade över i demot och det håller verkligen mycket hög klass! Kör på ett X-Fi Platinum.

EA borde få tummen ur röven och släppa kartorna från Euro Forces och Armored Fury som gratis tillägg till BF2 för att försäkra sig om spelets överlevnad. Allt annat vore idiotiskt.

Bra recension förövrigt.

Medlem
Skrivet av iaken:

Mmm. gränssnittet som commander känns verkligen inte färdigt. Men jag har ett annat problem. Ljudet. Har ett X-Fi Extrememusic och när orbital strike används börjar det tokbrusa och knastra. Det var så här i betan också. Har ställt in X-Fi läge med EAX samt high. precis som jag kört i BF2 (Där funkar ljudet klockrent). Extremt irriterande. Har nyss installerat om windows med utifall det var något trams med drivisar men icke...

Annars är ljudet mycket bra. Fylligt och dynamiskt! Så jag vet inte vad du har hört Pooslice. Har du stärkare till dina 2000kr's lurar? Sitter själv på ett par Sennheiser HD 485 som GÅR att driva i datorn.

Håller med exakt... Jag har exakt samma problem. Men jag hade detta även i BF2, fast det är mycket värre i BF2142. Fast jag har redan förbokat, så jag köper det.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Shock:
Skrivet av DarthChubby:

FZ har säkert fått en slant av EA att ge det bra betyg

Det var det värsta påhopp jag läst på länge.

FZ har aldrig och kommer aldrig, aldrig någonsin under detta universums levnadstid, att låta sina betyg påverkas av yttre krafter. Jag vore en lögnare om jag påstod att ingen hade försökt, för det finns de PR-byråer som tror att de kan påverka en redaktions bedömning av ett spel - inte minst för att det fungerar så i många andra europeiska länder.

Men i Sverige har vi ett massmedialt klimat som är annorlunda - på gott och ont. Och skulle det komma någon som säger "ni får x kronor om ni ger vårt spel så och så mycket i betyg" så hade vi sannolikt direkt gått ut med den uppgiften till våra läsare.

Vi låter oss aldrig köpas.

Många av er som klagar i den här tråden gör det på buggar. Buggar uppstår inte för alla, glöm inte det, och det har hänt många gånger att vi recenserat spel som vi upplevt som näst intill buggfria, fastän majoriteten upplever mängder av buggar. Även tvärtom har inträffat, att vi har åkt på drösvis med buggar som ingen annan sett, och spelet fått dåligt betyg trots att det kanske var rätt bra.

Du motsäger dig själv här ovan, å ena sidan påstår du att det redan har skett, dvs att försök har gjorts för att få FZ att höja ett eller annat spel till skyarna mot betalning och å andra sidan säger du att skulle så ske skulle ni inte vara sena med att berätta att så har skett...:O

Varför har isåfall ingen påvisat på detta när det har skett då, jag har iallafall inte sett någon notis skriven av er på FZ när det har inträffat.

Eller hittar du bara på för att få FZ att framstå i bättre dager än vad som är fallet. Oavsett så är det fult att ljuga även om tanken är god...

Medlem

Har spelat demot lite mer nu och måste säga att det är rätt bra ändå. Märkligt att ett spel kan vara urkass ena dagen och helt okej den nästa!

Flakmonkey
Skrivet av Johan:

Har spelat demot lite mer nu och måste säga att det är rätt bra ändå. Märkligt att ett spel kan vara urkass ena dagen och helt okej den nästa!

Det är trots allt ett multiplayerspel och en otroligt stor del av upplevelsen beror på vilka du spelar med och mot...

Antikvitet
Skrivet av xplane:

Du motsäger dig själv här ovan, å ena sidan påstår du att det redan har skett, dvs att försök har gjorts för att få FZ att höja ett eller annat spel till skyarna mot betalning och å andra sidan säger du att skulle så ske skulle ni inte vara sena med att berätta att så har skett...:O

Varför har isåfall ingen påvisat på detta när det har skett då, jag har iallafall inte sett någon notis skriven av er på FZ när det har inträffat.

Eller hittar du bara på för att få FZ att framstå i bättre dager än vad som är fallet. Oavsett så är det fult att ljuga även om tanken är god...

Nej, det är du som drar förhastade slutsatser. Vad jag skrev var att det finns de som har försökt påverka vårat betyg. De har försökt lirka, locka med förtur till nästa spel eller försöka övertyga oss om att spelet blir bättre om en annan skribent testar det.

I det senare stycket skrev jag att vi sannolikt direkt går ut med uppgiften om någon aktör försöker erbjuda oss pengar mot ett högre betyg. Det har inte hänt, och tur är nog det.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

URK
Medlem
Skrivet av Shock:
Skrivet av xplane:

Du motsäger dig själv här ovan, å ena sidan påstår du att det redan har skett, dvs att försök har gjorts för att få FZ att höja ett eller annat spel till skyarna mot betalning och å andra sidan säger du att skulle så ske skulle ni inte vara sena med att berätta att så har skett...:O

Varför har isåfall ingen påvisat på detta när det har skett då, jag har iallafall inte sett någon notis skriven av er på FZ när det har inträffat.

Eller hittar du bara på för att få FZ att framstå i bättre dager än vad som är fallet. Oavsett så är det fult att ljuga även om tanken är god...

Nej, det är du som drar förhastade slutsatser. Vad jag skrev var att det finns de som har försökt påverka vårat betyg. De har försökt lirka, locka med förtur till nästa spel eller försöka övertyga oss om att spelet blir bättre om en annan skribent testar det.

I det senare stycket skrev jag att vi sannolikt direkt går ut med uppgiften om någon aktör försöker erbjuda oss pengar mot ett högre betyg. Det har inte hänt, och tur är nog det.

för att få slut på den diskutionen låt 2 personer till testa det. samt låta de skriva vad de tycker om bf. och de ska inte titta på den första ressetionen. så slipper du försvara dej hela tiden.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Redaktör

Om ett företag skulle kunna muta en av oss skulle det väl lika gärna kunna muta flera...? Hur som helst: diskussionen är absurd, en tokskalle vräker på skoj (tror jag) ur sig att vi fått pengar för att sätta nuvarande betyg. Och sen tar vissa det på allvar... Att inte hålla med om ett betyg innebär INTE att en konspiration pågår, inte heller att skribenten är dum i huvudet (det kanske jag är, men denna rec är inget bevis på det...) - inse att folk tycker olika.

Betyget är helt och hållet mitt, jag motiverar det i recensionen. Det stod mellan 3,5 och 4, men i slutändan är spelet kul och har många möjligheter (unlocks, konfigurera soldaterna olika etc), så fyran vann.

Lite om buggarna: recensionsexemplaret kördes samtidigt av ett antal spelskribenter (vet ej hur många). Belastningen var inte på långa vägar lika kraftig som i demon, stötte därför sällan/aldrig på disconnect-problemet. Ljudbuggarna har jag inte heller drabbats av. Den hackande/laggande titanen ska enligt uppgift vara fixad till fullversionen.

Helt okej att inte hålla med - men jag är nyfiken på hur så oerhört många kan veta hur spelet är när det släpps först i slutet av veckan? I skrivande stund har 242 pers satt läsarbetyg; visserligen finns demo och betatestning har pågått, men det säger ändå en del om hur förutbestämda åsikter inverkar. Till exempel att vissa bestämt sig för att spelet är skräp för att en viss gigantisk och kraftigt avskydd utgivare står bakom...


signatur
Medlem

Ni kommer ju aldrig bli nöjda förrens FZ sågar spelet. Spara oss alla tid och acceptera att folk inte håller med er.

För att besvara varför många personer har gett ett läsarbetyg:

Spelet utkom som crackad piratkopia igår.

Medlem
Skrivet av Mysli:

För att besvara varför många personer har gett ett läsarbetyg:

Spelet utkom som crackad piratkopia igår.

Eller att folk helt enkelt har spelat både beta och demo och bedömer spelet från det.

Skulle aldrig falla mig in att ladda ner BF2142, det är inte tillräckligt bra.

Medlem

Jag avaktar ett tag och ser vad andra tycker om spelet!

Redaktör
Skrivet av Mysli:

Spelet utkom som crackad piratkopia igår.

Jo, det förstod jag. Men, då ska alltså ett par hundra människor ha skramlat ihop 30-63 polare för privat lirande, För det lär väl inte gå att köra på de officiella servrarna? Och singleplayer ger ingen vidare bra bild av helheten, plus att det inte innehåller Titan-läget.


signatur
Medlem
Skrivet av Xtrmntr:

Jo, det förstod jag. Men, då ska alltså ett par hundra människor ha skramlat ihop 30-63 polare för privat lirande, För det lär väl inte gå att köra på de officiella servrarna? Och singleplayer ger ingen vidare bra bild av helheten, plus att det inte innehåller Titan-läget.

På en del trackers startade de Hamachi-LAN och spelade tillsammans. De kommer säkert upp i 30-64 spelare.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Finns flera stora servrar genom hamachi.


signatur
Medlem
Skrivet av Shock:
Skrivet av xplane:

Du motsäger dig själv här ovan, å ena sidan påstår du att det redan har skett, dvs att försök har gjorts för att få FZ att höja ett eller annat spel till skyarna mot betalning och å andra sidan säger du att skulle så ske skulle ni inte vara sena med att berätta att så har skett...:O

Varför har isåfall ingen påvisat på detta när det har skett då, jag har iallafall inte sett någon notis skriven av er på FZ när det har inträffat.

Eller hittar du bara på för att få FZ att framstå i bättre dager än vad som är fallet. Oavsett så är det fult att ljuga även om tanken är god...

Nej, det är du som drar förhastade slutsatser. Vad jag skrev var att det finns de som har försökt påverka vårat betyg. De har försökt lirka, locka med förtur till nästa spel eller försöka övertyga oss om att spelet blir bättre om en annan skribent testar det.

I det senare stycket skrev jag att vi sannolikt direkt går ut med uppgiften om någon aktör försöker erbjuda oss pengar mot ett högre betyg. Det har inte hänt, och tur är nog det.

Nu säger du det igen att detta har skett men du säger inte vilka som har gjort detta och vilka spel det gäller...

Du skriver att ni sannolikt direkt skulle gå ut med uppgifterna när någon aktör skulle försöka med detta, har ni gjort detta? Inte vad jag kan se och har sett tidigare.

Varför inte berätta nu vilka dessa är som har försökt lirka, locka med förtur till nästa spel eller försöka övertyga er om att spelet blir bättre om en annan skribent testar det.

Mycket märkligt att du skriver att det sannolikt skulle ske när det uppenbarligen inte gör det...

Detta är ingen förhastad slutsats dragen av mig, detta skriver du själv nu att det har skett... It´s your call...

Medlem
Skrivet av xplane:
Skrivet av Shock:
Skrivet av xplane:

Du motsäger dig själv här ovan, å ena sidan påstår du att det redan har skett, dvs att försök har gjorts för att få FZ att höja ett eller annat spel till skyarna mot betalning och å andra sidan säger du att skulle så ske skulle ni inte vara sena med att berätta att så har skett...:O

Varför har isåfall ingen påvisat på detta när det har skett då, jag har iallafall inte sett någon notis skriven av er på FZ när det har inträffat.

Eller hittar du bara på för att få FZ att framstå i bättre dager än vad som är fallet. Oavsett så är det fult att ljuga även om tanken är god...

Nej, det är du som drar förhastade slutsatser. Vad jag skrev var att det finns de som har försökt påverka vårat betyg. De har försökt lirka, locka med förtur till nästa spel eller försöka övertyga oss om att spelet blir bättre om en annan skribent testar det.

I det senare stycket skrev jag att vi sannolikt direkt går ut med uppgiften om någon aktör försöker erbjuda oss pengar mot ett högre betyg. Det har inte hänt, och tur är nog det.

Nu säger du det igen att detta har skett men du säger inte vilka som har gjort detta och vilka spel det gäller...

Det var ju detta jag menade, varför inte berätta för alla och envar hur det verkligen ligger till?

Det han säger är att dom inte har fått pengar men att det har "hintats" om andra saker. Så förstår jag det i varje fall.

Medlem
Skrivet av Xtrmntr:
Skrivet av Mysli:

Spelet utkom som crackad piratkopia igår.

Jo, det förstod jag. Men, då ska alltså ett par hundra människor ha skramlat ihop 30-63 polare för privat lirande, För det lär väl inte gå att köra på de officiella servrarna? Och singleplayer ger ingen vidare bra bild av helheten, plus att det inte innehåller Titan-läget.

Jag vill inte fortsätta diskussionen om piratkopiering (vill inte bli bannad); men det finns annars program som gör så att man kan ansluta direkt till IP adresser och undvika att använda den inbyggda serverbrowsern som finns i spelet. Det är även möjligt att spela via Hamachi om jag inte misstar mig.

Inaktiv

Anledning till att jag överväger köpa:

#1: Andra banor man kan fräsa runt på med snabba fordon.

#2: Inofficiella Moddar.

Citat:

Mysli: Jag vill inte fortsätta diskussionen om piratkopiering (vill inte bli bannad); men det finns annars program som gör så att man kan ansluta direkt till IP adresser och undvika att använda den inbyggda serverbrowsern som finns i spelet. Det är även möjligt att spela via Hamachi om jag inte misstar mig.

eh ja?, eller har dom spärrat 'Gamespy Arcade', ASE + alla andra serverbrowsers eller?.

Medlem

Skönt att se att BF serien är populär både hos Ja och Nej sägarna Var bra tagsen man såg en sån här livlig diskution om just ett spel

Medlem
Skrivet av Orbek:

eh ja?, eller har dom spärrat 'Gamespy Arcade', ASE + alla andra serverbrowsers eller?.

Hur menar du nu? Vilka är "dem"?

Inaktiv

http://www.kquery.com/ tex.

sen finns det ju webbaserade också.

Medlem
Skrivet av Orbek:

http://www.kquery.com/ tex.

sen finns det ju webbaserade också.

Ja, jo

Medlem

Betyget är ju satt helt ur proportion till moddens status (ja, använder man exakt samma motor och endast förändrar modeller och funktioner så är det väl en mod, total conversion t. o. m.). De har ju inte ens fått med enkla buggfixar som de lyckats få till i BF2 på sistone dock massa nya buggar och många specifika för BF2142. Rycker man på axlarna nu och accepterar halvtaskiga prestationer vad gäller kod och design? Då kommer ju framtidens spel och spelrecensioner se bra ut.
Minns när man satt och läste nyheter om quakematcher och allehanda klan-fokuserat innehåll. Vore schysst med lite mer sån syn på nyheter ingom gaming, iaf när det gäller FPS-spel.
Onlinespel som förespråkar publikt spel endast (iom unlocks och dylika funktioner som ingen använder på matcher) och skiter i klanaspekten måste ju få sig en dänga betygsmässigt så man känner igen FZ igen.

Ett spel som inte fixat buggar som funnits sen BF2 först kom som beta borde ju inte få snudd på maxbetyg iaf :T.


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem
Skrivet av Shock:

Nej, det är du som drar förhastade slutsatser. Vad jag skrev var att det finns de som har försökt påverka vårat betyg. De har försökt lirka, locka med förtur till nästa spel eller försöka övertyga oss om att spelet blir bättre om en annan skribent testar det.

I det senare stycket skrev jag att vi sannolikt direkt går ut med uppgiften om någon aktör försöker erbjuda oss pengar mot ett högre betyg. Det har inte hänt, och tur är nog det.

Det där med att ha flera recensenter som tillsammans skriver en recension tycker jag är en bra idé, som jag vill minnas att ni använt förr... Varför inte nu?
Då det verkligen är ett spel man verkar hata eller älska så kanske man skall ha flera recensenter så man kan ge en mer nyanserad och mångbottnad bild av spelet?
Bara en tanke..


signatur
Medlem

Lät bra. Ensidighet (d.v.s. endast synvinkel på singleplay/multiplay eller bara en titt på antingen public eller klanlir) är ju inte så skoj.
Fångar man ju bara hälften av intresseögonen ute i etern..
Måste väl finnas någon som spelar klanspel kvar på FZ-redaktionen som är lite insatt?


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem

en fyra?

lite väll där va.

Skriv svar