Oblivions och Morrowinds designer går till Big Huge Games
Skulle inte förvåna mig om detta är ett planerat drag, istället för att bara säga att han gått över till BHG så drar man till med något som ger lite extra hype åt deras projekt "så intressant att jag inte kan säga nej". Samt så blir det inget tröttsama (för Bethesda, och för han som lämnar) spekulationer och frågor om varför han lämnar.
Fast så finns det ju sånna som mig, som spekulerar ändå
Är det den artisktiska designen eller den spelmekaniska designen han ansvarat för? Ska jag vara lite negg så tycker jag den artistiska biten varit ganska låg i både Morrowind och Oblivion, dock främs i Morrowind som har väldigt tråkig design.. Oblivion var klart bättre, men ändå ganska design fattigt.
Gaming since 1986 and still going strong!
Är det den artisktiska designen eller den spelmekaniska designen han ansvarat för? Ska jag vara lite negg så tycker jag den artistiska biten varit ganska låg i både Morrowind och Oblivion, dock främs i Morrowind som har väldigt tråkig design.. Oblivion var klart bättre, men ändå ganska design fattigt.
Tycker tvärt om. Morrowinds värld har en klart mer intressant och fantasirik design. Oblivions är vacker, men tråkig och vanlig.
Angående vilket rollspel det blir hoppas jag på ett i Vilda Västern-miljö. Tänk Call of Juarez, med skills, perks och hela faderittan.
Oj, det här låter spännande! En rollspelsidé så bra att en chefsdesigner hoppar av!
Funderade kring genre hoppet och kom fram till det här:
Gaspowered Games: Gjorde rollspel (Dungeon Siege 1-2) bytte till RTS (Supreme Commander)
Big Huge Games: Gjorde RTS (Rise of Nations, Rise of Legends) bytte till rollspel (Mystary project!)
Summan av kardemumman: Länge leve genrebyten!
Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran
Är det den artisktiska designen eller den spelmekaniska designen han ansvarat för? Ska jag vara lite negg så tycker jag den artistiska biten varit ganska låg i både Morrowind och Oblivion, dock främs i Morrowind som har väldigt tråkig design.. Oblivion var klart bättre, men ändå ganska design fattigt.
Tycker tvärt om. Morrowinds värld har en klart mer intressant och fantasirik design. Oblivions är vacker, men tråkig och vanlig.
Angående vilket rollspel det blir hoppas jag på ett i Vilda Västern-miljö. Tänk Call of Juarez, med skills, perks och hela faderittan.
Själv vill jag ha stort, maffigt och episkt, inte svamp som morrowind mest bestod av
Men även om det bjöds på mer av vad jag vill ha i Oblivion så tycker jag det känns rätt fantasilöst. Även om man ska göra något som följer de mer klassiska fantasy mallarna så kan man göra något kul av det, något jag tycker det har missat i Oblivion, det känns helt enkelt som att deras designers saknat motivation eller nått...
Gaming since 1986 and still going strong!
Är det den artisktiska designen eller den spelmekaniska designen han ansvarat för? Ska jag vara lite negg så tycker jag den artistiska biten varit ganska låg i både Morrowind och Oblivion, dock främs i Morrowind som har väldigt tråkig design.. Oblivion var klart bättre, men ändå ganska design fattigt.
Har starkt för mig att Ken Rolston stod för story, spelvärld och liknande i Morrowind.
Skulle inte förvåna mig om detta är ett planerat drag, istället för att bara säga att han gått över till BHG så drar man till med något som ger lite extra hype åt deras projekt "så intressant att jag inte kan säga nej". Samt så blir det inget tröttsama (för Bethesda, och för han som lämnar) spekulationer och frågor om varför han lämnar.
Fast så finns det ju sånna som mig, som spekulerar ändå
Han lämnade ju dock Bethesda för nästan ett år sedan. Så det är ju knappast att han lämnade det ena för det andra.
Här är intervju med honom som gjordes för strax efter han lämnade Bethesda.
Är det den artisktiska designen eller den spelmekaniska designen han ansvarat för? Ska jag vara lite negg så tycker jag den artistiska biten varit ganska låg i både Morrowind och Oblivion, dock främs i Morrowind som har väldigt tråkig design.. Oblivion var klart bättre, men ändå ganska design fattigt.
Spelmekaniska designen. Spelvärlden, huvudstoryn, dialogen osv.
Intressant fakta: Rolston var den som skrev kampanjäventyret "Something Rotten in Kislev" till Warhammer Fantasy RPG. Folk hatar och älskar det, har inte läst det själv men det är då ett av de mest bisarra äventyr jag spelat!
Everything I ever needed to know I learned by killing smart people and eating their brains.