Mafia 2-filmklipp på gång - kanske

Medlem

Testa köra en CPU-begränsare och sänk klockfrekvensen.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Perfekt nyhet när man kommer hem från en perfekt fest! Bättre kväll får man leta efter!

Mafia 2 FTW!

Hoppas på samma djupa story som i ettan. Ett av tidernas bästa pc-spel.

Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Spectral:

Åh fan, bara hoppas att det håller samma klass som ettan. Om det nu kommer en tvåa dvs.

Eh nej jag hoppas snarare de håller bättre klass än ettan. Nuförtiden spelar man hellre Godfather än Mafia ju.

Godfather var ett misslyckat spel. Det fick inte ens enda bra recension. Kolla på vad mafia fick.. i stort sett högst betyg av alla. Godfather är skit. Sämre spel i den här genren får man fan leta efter. Mafia dock... Bästa spelet i modern tid.

Efter att ha spelat igenom Mafia flera ggr så tröttnar man det är helt enkelt inte kul att spela igenom igen för det är så linjärt. I godfather blir man ju Don i slutet mycket coolare. Det enda positiva med Mafia är ju grafiken och karaktärerna! (Joe Pesci FTW ^^)

skitbra, behöver man inte spela det. Nu vet man ju hur det slutar haha. spoil funktion FTW!

Installerade Mafia 1 för någon månad sedan, men det laggar satan vilka inställningar man än kör med. Måste vara förnya grejor i datorn typ.

lol vadå menar du en spoiler funktion på godfather? Ehm behövs inte tryck Esc så ser du att du kan bli "Don"!


signatur

För övrigt säger jag inte att mafia 2 blir dåligt, hoppas snarare det blir bättre än ettan! Men visst fanbojs gillar ju inte att få sitt bästa "gangster" ( ^^) lir sågat


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

För övrigt säger jag inte att mafia 2 blir dåligt, hoppas snarare det blir bättre än ettan! Men visst fanbojs gillar ju inte att få sitt bästa "gangster" ( ^^) lir sågat

Så bara för att majorietetn föredrar mafia över godfather, så är man en fanboj ? Godfather misslyckades på så många punkter. Det är utan tvekan ett dåligt spel. Mafia, visst det har några år mer på nacken. Men är grymt mycket vassare i alla områden. Jag hoppades på godfather, men nej. Det är och kommer förbli ett dåligt spel för mig.

Mafia ftw.


signatur

Nämen!

Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Spectral:

Åh fan, bara hoppas att det håller samma klass som ettan. Om det nu kommer en tvåa dvs.

Eh nej jag hoppas snarare de håller bättre klass än ettan. Nuförtiden spelar man hellre Godfather än Mafia ju.

Aah och det är ju såå konstigt... Mafia är ju inte några år äldre. Tiden har stannat sedan Mafia kom ut jag har då inte åldrats i alla fall.

[EDIT] Har hört att Godfather är riktigt dåligt. [EDIT]


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Urkalak:

[EDIT] Har hört att Godfather är riktigt dåligt. [EDIT]

Du har hört rätt, det är riktigt kasst.


signatur

Bengebolle

Medlem
Skrivet av skribb:

Testa köra en CPU-begränsare och sänk klockfrekvensen.

Skulle förr gissa på att han behöver andra drivrutiner, det brukar vara de som spökar om det hackar.

Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:

För övrigt säger jag inte att mafia 2 blir dåligt, hoppas snarare det blir bättre än ettan! Men visst fanbojs gillar ju inte att få sitt bästa "gangster" ( ^^) lir sågat

man kunde inte ens se genom fönstrena på bilarna FFS! (något som man kunde i mafia)

Inaktiv

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

HAR SETT MAFIA 2 TRAILERN!!!

Subdogs.se har en beskrivning av hela mafia 2 trailern som troligen ska släpps på GC om tre dar.

Kolla här:
http://www.subdogs.se/artiklar.php?ID=18

Grymt coolt!

Skrivet av Elephanilla:

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

HAR SETT MAFIA 2 TRAILERN!!!

Subdogs.se har en beskrivning av hela mafia 2 trailern som troligen ska släpps på GC om tre dar.

Kolla här:
http://www.subdogs.se/artiklar.php?ID=18

Grymt coolt!

Femtiotal? Hela charmen med ettan var ju Al Capone-temat.

Jaja, en gta-klon med raggare och rock'n'roll kanske kan bli trevligt ändå.

Medlem

Mafia var underbart men jag måste säga att jag verkligen gillade Godfather också...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Elephanilla:

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

HAR SETT MAFIA 2 TRAILERN!!!

Subdogs.se har en beskrivning av hela mafia 2 trailern som troligen ska släpps på GC om tre dar.

Kolla här:
http://www.subdogs.se/artiklar.php?ID=18

Grymt coolt!

Femtiotal? Hela charmen med ettan var ju Al Capone-temat.

Jaja, en gta-klon med raggare och rock'n'roll kanske kan bli trevligt ändå.

Raggare och rock n roll är ju alltid trevligt så klart


signatur
Medlem

Många stora jazz-artister var stora inom 50-talet oxå... Vore trevligt om dom blandade lite :P. Frank Sinatra fanns ju, bland annat.

Medlem

Har spelat Mafia ett tag nu, det är hyffsat okej. Något GTA är det ju inte direkt. Alldeles för linjärt, uppdragen är ofta ganska så frustrerande dessutom (värre än vad jag tycker dom är i GTA).. Det är roligare att åka bil i GTA också.

Sen fattar jag inte varför man kan välja vart man ska sitta i bilen, hatar när man väljer fel (dvs råkar välja att inte vara förare) och så skiter sig hela uppdraget för en sån miss (lätt att göra när man är stressad)..

Rätt okej är det ändå, klart värt 7/10 iaf, vilket är bra för ett spel som är så pass gammalt. Kan förstå det fick bra betyg 2002, speciellt grafiken.


signatur
123
Skriv svar