Mafia 2 officiellt och avbildat

Medlem

-mamma!!
-ja?
-Papper!!!
-är det slut?
-Ja!!....och det är nått vitt i byxan...

Medlem
Medlem

OMFG!! vad glad jag blir!!

GE MIG NU!!!!

Medlem

Fan va najs, Mafia 2! :D:D

Hoppas det håller samma stil som 1:an. Musiken, omgivningen, känslan, allt! :heart::heart:

Medlem
Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Fargo:

Skönt att ha en PC som räcker till när man inte har nån konsol

Jo men det stinker att det tar ett halvår så är en pc gammal igen.

En gaming-PC håller iaf tre år. Sen är det en annan sak om man vill uppgradera den en gång om året för att kunna lira med aa och af.

För tre och ett halvt år sedan räknades det här som en gaming-PC:

AMD Athlon 64 3400+
1GB DDR RAM
GeForce 6800 Ultra

Med den datorn kan du lätt lira alla spel i dagsläget, dvs med helt ok grafik.

Pansarknekt

AAH, bästa nyheterna på länge. Mafia är i mitt tycke ett fantastiskt spel med otrolig känsla. Av bilderna att döma så lutar det åt en riktig guldklimp igen. Tycker Mafia är bättre än GTAspelen o dess anhang. Bäst faktiskt...:heart:


signatur

Ooooh the drama!

Skrivet av Frazz:
Skrivet av Tybalt:

Mafia var ett spel jag tänkte köpa men det blev aldrig av. Kanske man hoppar på tvåan istället?

Köp Mafia (Första) och spela igenom, du kommer inte ångra dig...

Nja nu är ju inte Mafia 1 så märkvärdigt längre visst det var kul ett tag men wow effekten varar ju inte så länge när man väl klarat spelet. Det enda som talar för ett köp av spelet är ju att det är löjligt billigt nuförtiden. När allt kommer omkring var ju Mafia linjärt hoppas på att 2:an blir mer öppet med möjlighet att verkligen spela gangster egen crew, ha ett eget "plejs" som kostar hyra etc.

Man har ju slutat dregla över ettan sedan länge alltså!


signatur
Medlem

Kommer aldrig glömma hur fantastiskt ettan var. Hade ju inte så mycket med gameplayet i sig att göra utan hur mycket man brydde sig om alla karaktärer.
Sen att spelet var fantastiskt rent estetiskt skadade ju inte heller. Jag menar inte att det var snyggast för att de hade mest detaljer utan för att de som fanns var så bra gjort och Lost Heaven kändes verkligen personlig (till skillnad från Gudafdernspelet).

Sen vart inte racet så jättesvårt men himla roligt iaf

PS: MafiaLåten spelas i huvudet fram till release nu

Inaktiv

Dags att svida på sig kostymen och dra en näve bryl-kräm genom håret. Satiken vad gött. Älskade ettan.


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Nja nu är ju inte Mafia 1 så märkvärdigt längre visst det var kul ett tag men wow effekten varar ju inte så länge när man väl klarat spelet. Det enda som talar för ett köp av spelet är ju att det är löjligt billigt nuförtiden. När allt kommer omkring var ju Mafia linjärt hoppas på att 2:an blir mer öppet med möjlighet att verkligen spela gangster egen crew, ha ett eget "plejs" som kostar hyra etc.

Man har ju slutat dregla över ettan sedan länge alltså!

Nähä, inte jag
Ska installera 1an igen imorgon, blev så sugen på att spela det igen trotts att jag har kört igenom det 3-4 gånger innan.
I :heart: mafia

Inaktiv

Kan bara instämma med alla er andra 100 postare här. Detta är helt lysande och spelet ser mycket snyggt och lovande ut. Ettan var magisk!

Medlem
Skrivet av aNoN_:

Kan bara instämma med alla er andra 100 postare här. Detta är helt lysande och spelet ser mycket snyggt och lovande ut. Ettan var magisk!

Menar du då att under 100-posts är inläggen värdelösa oavsett innehåll.

ontopic:

Undrar vad deras spelmotor är kapabel till.


signatur

Bengebolle

Medlem

Nice!


signatur

Freshly dared, the half won.

Helt fantastiska nyheter!!!! Blir tamigfanken nästan religiös när jag ser detta!

Inaktiv

jag längtar !!!!!!!

hoppas det blir fler vapen och en bra story

Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, jag kommer ihåg jhur jag satt och bara åkte runt i staden för det var så grym stämning och känsla.

Kommer ihåg en bil. "Horse-"nånting har jag för mig, den drog alltid upp på bakhjulen när man stack haha sheeeit. (en bonus bil man fick)


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Det där är bland det snyggaste jag sett i spelvärlden! Känslan är det ända som behövs! Länge leve Maffia!!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Tarden:

hatade racing delen

Den var lite jobbig men som tur var fanns det ett "kryphål" som gjorde det hela lite lättare.

Av kommentarena att dömma verkar detta vara ett mycket efterlängtat spel.

Medlem
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av Tarden:

hatade racing delen

Av kommentarena att dömma verkar detta vara ett mycket efterlängtat spel.

no shit sherlock kvalitets spel i denna kaliber ser man väldigt sällan..:D


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Shit, ser ut som om jag får införskaffa Mafia idag för att ha spelat igenom det innan tvåan kommer! Alla mina polare som spelat det påstår att det är helt fantastiskt och nu när man ser vilken ENORM stormning det är att kommentera denna nyheten så bara måste man ju hänga med lite

Det var ju väldigt billigt också måste jag passa på att säga. 100kr är det säkerligen värt, inte sant?

Medlem

Det är värt varenda penning du har!
Fan vad guld att Mafia 2 äntligen ska komma och det ser ut som en dröm! hoppas bara storyn är lika bra som i 1:an

Medlem

Get in the mood:), här är en jukebox med musik från maffiarelaterade spel: http://www.mafianetwork.it/musica.htm

Medlem

Efter att ha spelat Mafia lite måste jag säga att jag e mäkta trött på bilarna. -suck-
Omständiga otympliga åbäken som inte gör som man vill.
Hoppas det är lite bättre i tvåan. Stämningen är det dock inget fel på! Som att spela Grim Fandango eller Little Big Adventure när man var liten

Skrivet av Boulund:

Shit, ser ut som om jag får införskaffa Mafia idag för att ha spelat igenom det innan tvåan kommer! Alla mina polare som spelat det påstår att det är helt fantastiskt och nu när man ser vilken ENORM stormning det är att kommentera denna nyheten så bara måste man ju hänga med lite

Det var ju väldigt billigt också måste jag passa på att säga. 100kr är det säkerligen värt, inte sant?

Jo det är värt att köpa men det är inte ett öppet lir man måste följa en story. Men visst det är ett spel för sig och än idag är det svårt hitta ett lika bra gangster lir med story.


signatur
Medlem

Hmm.. när man tittar lite mer på bilderna.. Visst ser karaktären ut som "Tommy Angelo"? som man spelar?

Medlem

äntligen, som jag har väntat ettan var ju fenomenal, stämningen var helt underbar. hoppas 2:an behåller samma känsla så kommer det bli ett toppenspel

Medlem

Ettan är ett av tidernas bästa spel, dom kommer få svårt att lyckas leverera med tanke på hur hypat detta är. Dock tror jag dom klarar det

Skrivet av Minai:

Ettan är ett av tidernas bästa spel, dom kommer få svårt att lyckas leverera med tanke på hur hypat detta är. Dock tror jag dom klarar det

Lär inte vara så svårt att bräcka ettan idag.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Lär inte vara så svårt att bräcka ettan idag.

WTF? klart det kan vara svårt, har spelet ett dåligt manus så blir spelet dåligt. Det är inte bara att sätta ihop något 'ala Starwars Episode 1-style och tro att det blir bra.

Skriv svar