Fortsatta 360-framgångar i USA, Sony tystlåtna

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Schtraider:

Hm. Vad är ditt problem egentligen?

hmm vad är ditt problem? måste du hoppa in o försvara din leksak i varje tråd där ordet xbox förekommer?

Skrivet av Schtraider:

ag har sett dig hoppa på folk helt utan anledning

jag har aldrig hoppat på någon utan en rejäl anledning.

Skrivet av Schtraider:

För att inte tala om att du inte riktigt verkar veta vad du pratar om alla gånger.

är du en hobby psykolog eller?, jag skriver precis vad jag känner om "m$-xbox" jag behöver inte bollar med siffror (som en annan talanglös-kotte gör vid varje tillfälle han få) och annan statisk.

Det är bara att rapportera honom i varje tråd ni ser att han gör ett påhopp på någon person. Tycker personligen att jag bara har sett Warp göra kommenterar om 360 & ägare i allmänhet, och det ser inte ja som påhopp ;p

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Nolite:

Om jag var ung nog att "lolla" saker fortfarande hade denna omröstning onekligen fått en hedersstämpel med LOL!
Man kan inte anse vilken konsol som säljer mest. End of story.
Hyfsat intressant nyhet förutom detta. Synd bara att ni (FZ) är så spända på att få igång lite aktivtet i kommentarerna att ni måste vräka in en massa subjektiva tankar i nyheten med. Tändvätskan skall låtas dra ett tag innan man tänder på.

Tack!

BTW. gör som jag: köp en ps3 och xbox 360, sedan köp alla spel som intresserar dig till ps3 och om det är exklusivt för 360 så köp till den.

Wow, have someone finally beaten some sense into you? ;p

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

*pew pew* kulorna viner i denna tråden, *skaffar skottsäker väst och hjälm*

*Pew pew* Troll överallt!

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av WarpGuN:

lustigt? lolboxen har ju varit ute längre än ps3, varje snorunge äger en.

Borde inte ps3an sälja bättre/vara mer framgångsrik om redan alla snorungar har lolboxen? Förstår inte riktigt din logik.

om din mamma äger en lolbox, vill du inte äga en oxå? så att ni kan leka ihop?

starka argument, helt klart på en 29årings nivå...

jag förstår om du inte fattar innebörden av mitt inlägg.men jag behöver inte förklara mig för någon idiot på internet.

haha svara ologiskt och förklara dig med att du inte behöver förklara din logik!

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Nolite:

Om jag var ung nog att "lolla" saker fortfarande hade denna omröstning onekligen fått en hedersstämpel med LOL!
Man kan inte anse vilken konsol som säljer mest. End of story.
Hyfsat intressant nyhet förutom detta. Synd bara att ni (FZ) är så spända på att få igång lite aktivtet i kommentarerna att ni måste vräka in en massa subjektiva tankar i nyheten med. Tändvätskan skall låtas dra ett tag innan man tänder på.

Tack!

BTW. gör som jag: köp en ps3 och xbox 360, sedan köp alla spel som intresserar dig till ps3 och om det är exklusivt för 360 så köp till den.

Wow, have someone finally beaten some sense into you? ;p

haha, nej, det var masseffect som fick mig att skaffa en 360. Det jag gör är att jag köper bara de spel som är exklusivt till 360, resten av alla spel vilket är väldigt många hamnar på ps3:an. Ser fram mot uncharted...muuummmss

btw. rekommenderar starkt Scene IT till 360, fruktansvärt kul spel. Frågesport om film, kan det bli bättre? En riktig utmanare till min favorit buzz på ps2:an


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Nu stod det om usa. Jag vågar satsa en femma på att xbox säljer mycket sämre i japan :P. Och både wii och främst ps3 säljer grymt mycke bättre där än xbox gör

Tål sägas att jag inte äger nån konsol föresten...

Jo det stämmer, PS3 sålde 50k enheter i japan förra veckan, och 7k Xbox 360 så vist Sony leder ganska stort där men det har enbart att göra med att de inte tycker om utländska produkter generellt sett.

Men om man ska räkna in hela Jorden så lär nog PS3 fortfarande inte komma upp i nummerna tyvärr.

Inaktiv

Låter som WarpGuN inte fick någon "Lolbox" i 13års present av mamma

Nä skämt & åsido, så skulle jag lätt haft en PS3 om det fanns något att göra med den. Nu finns det ju knappt några bra spel sen så har ju inte Blueray slagit sig in riktigt i marknaden, så för mig skulle den bara vara ett extra element!

Medlem

Sen kan man ju kolla på hur många som får skicka in sin 360 på service, alternativt få en ny hemskickad. Skräp! Tacka vet jag PS3 som är helt överlägsen. Sen får man ju skylla på spelföretagen som skjuter upp sina jävla titlar till PS3 hela tiden.

Löjlig omröstning i övrigt.

Medlem

priset gör ju sitt... sen personligen tycker jag det är få STORA bra tittlar som kommit till PS3.. och förmycket skräp till wii.

funder iaf på en 360 till grabben...

Medlem
Skrivet av wobbla:

sluta o gnäll & köp alla 3 konsolerna ...

3x så roligare

Man köper dem inte.. Man vinner dem

Medlem

Jag kan fortfarande inte förstå varför så många PS3-fanboys inte kan acceptera att PS3an har seriösa problem när precis allt pekar på det. Ja de kommer antagligen lösas men jag tror att de då kommer ha en ny Xbox att bita i. Men de är såklart bara spekulationer.

Personligen imponerar inte PS3 på mig. inte ens prestandan är särskillt speciell. Bara korkad i mina ögon.....

Medlem
Skrivet av Xarvaz:

Jag kan fortfarande inte förstå varför så många PS3-fanboys inte kan acceptera att PS3an har seriösa problem när precis allt pekar på det. Ja de kommer antagligen lösas men jag tror att de då kommer ha en ny Xbox att bita i. Men de är såklart bara spekulationer.

Personligen imponerar inte PS3 på mig. inte ens prestandan är särskillt speciell. Bara korkad i mina ögon.....

Xbox har sina problem med. Tyst med dig fanboy =D

Inaktiv

hihi 360n hålls i norden av en annan tredje part än PS3an.. att få fram seriösa försäljningssiffror från dem är väl som att fråga en lögnare om han ljög.
Man får ju heller inte glömma bort att PS3an säljer mer än 7 gånger mer än 360n i Japan:
http://www.m-create.com/ranking/

Men viktigast i denna säljningsfråga är ju om det krävs en PS3a för att konkurrera med 360n.. nej, tydligen så duger PS2an också då den också säljer mer än 360n i hela världen.. :$


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

Medlem

Du glömmer att PS2 tävlar mot alla konsoler.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

jag tycker warp är gullig som börjar tjuta som en p12 för inget..alla tycker inte som du face it..
i annat fall så är det ju careface om det här..har iofs en 360 men pc ftw


signatur

<3

Medlem

PS3 säljer nog "dåligast" atm.

Jag köpde en 360 för att kunna få spela Co-op med mina polare och spela nya konsol spel med skön grafik.
Den var billigare än ps3 och har bättre handkontroll (helt omöjligt att ha fingrarna kvar på L2/R2 knapparna på en PS3 dosa).
Jag kommer köpa en PS3 när dom sänker priset, gör om handkontrollern och får mer attraktiva spel (Metal Gear, Grand Turismo osv).

Jag tycker om båda konsolerna lika mycket (är ingen fanboy av någon av dom, jag vet båda deras svagheter och försöker inte försvara dom med ursäker), dock så hatar jag Wii och hoppas att nintendo gör som Sega och går över till göra enbart spel.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Inaktiv
Skrivet av ElyziuM:

...dock så hatar jag Wii och hoppas att nintendo gör som Sega och går över till göra enbart spel...

Hur kan man hata Wii? Har du verkligen spelat på en Wii?

Jag hatar/älskar inte någon av konsolerna. Ingen av dem är perfekt.

PS3 har prestandan och potentialen att kunna bli något stort... Wii har den revolutionerande kontrollen... XBOX 360 har "som-handen-i-handsken-kontrollen"...

Faen om något snille kunde kombinera detta...

Medlem
Skrivet av ElyziuM:

dock så hatar jag Wii och hoppas att nintendo gör som Sega och går över till göra enbart spel.

Haha, måste faktiskt hålla med dig.

Inaktiv

Både Sony och Nintendo måste ordna mer bra spel om de ska lyckas. I dagsläget så är spelutbudet alldeles för dåligt för att de på lång sikt ska kunna slå Microsoft.

Medlem

Warp: det var inte meningen att förolämpa dig. Men jag har faktiskt sett ett par riktigt omotiverade påhopp som jag inte riktigt kan förstå. Men fine, du är väl sån då.

En sak bara; jag är verkligen ingen förespråkare för någon konsol. Jag tycker ärligt talat att 360 är bäst just nu, mest på grund av tillgången till spel och för att jag TROR att Live är bättre än vad nu Sonys tjänst heter. Ah, jag är verkligen påläst.

Men när spelen börjar trilla in till PS3 kommer jag definitivt skaffa en. Med en HD-DVD till boxen, en PS3 med BlueRay och dessutom en Media Center-PC (tillsammans med boxen) så borde man klara sig.

Så, påstå inte att jag är en fanboy. Jag har inget principiellt emot någon konsol, utom möjligtvis Wii eftersom jag inte tilltalas av den typen av spel.

Medlem
Skrivet av ElyziuM:

...dock så hatar jag Wii och hoppas att nintendo gör som Sega och går över till göra enbart spel...

tror inte det är så stor chans att det händer. Wii säljer bäst och är den enda konsolen i den nuvarande generationen som säljer med vinst.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Jag äger alla de nya konsollerna men gillar nog ps3 mest för den är nyast i mitt sortiment;) men tyvär säljer den sämst

Medlem

Äsch jag tror alla fall på ps3n om vi snackar framtid, den har bluray och vänta några år så ska det fan komma några kanon spel, lolboxen som har en stackars högljud sket dvd lär knappast klara sig när dom riktigt seriösa grymma spelen lär dra nytta av 50gb då blir in herr gates så kaxig längre.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av WarpGuN:

lustigt? lolboxen har ju varit ute längre än ps3, varje snorunge äger en.

Borde inte ps3an sälja bättre/vara mer framgångsrik om redan alla snorungar har lolboxen? Förstår inte riktigt din logik.

360 har funnits ett helt år längre än PS3. Därför är det fler 360-ägare än PS3-ägare där ute. Vad är det med hans logik du inte förstår?

Medlem
Skrivet av norado:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av WarpGuN:

lustigt? lolboxen har ju varit ute längre än ps3, varje snorunge äger en.

Borde inte ps3an sälja bättre/vara mer framgångsrik om redan alla snorungar har lolboxen? Förstår inte riktigt din logik.

360 har funnits ett helt år längre än PS3. Därför är det fler 360-ägare än PS3-ägare där ute. Vad är det med hans logik du inte förstår?

Han säger ju att varje snorunge redan äger en, varför säljer då 360 bättre än ps3an när alla snorungar redan äger en 360? Det är ju det hela nyheten handlar om -.- Så förstår inte vad att den har varit ute ett år längre har med försäljningen av konsolerna att göra, borde inte ps3an sälja bättre då eftersom den är nyare och fräschare? Tycker ni båda är ute och cyklar om ni menar samma sak ;p

Medlem

Är det inte ganska enkelt: Vi som gillar spel tjänar att det går bra för alla konsoler eftersom spelmarknaden får mmer pengar och vi får fler och förhoppningsvis bättre spel?


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Äsch jag tror alla fall på ps3n om vi snackar framtid, den har bluray och vänta några år så ska det fan komma några kanon spel, lolboxen som har en stackars högljud sket dvd lär knappast klara sig när dom riktigt seriösa grymma spelen lär dra nytta av 50gb då blir in herr gates så kaxig längre.

då får de allt öka på läshastigheten. den läser hälften så snabbt som xboxen's dvd. Tröga laddningstider någon? Några år och vi har en ny konsoll från MS...

Blir en PS3'a här också som ett komplement till 360'n. Fast inte förrän det kommer attraktiva motorsportspel.


signatur

Allvarligt talat!

Inaktiv

Känns lite skumt att rösta på vilken av de tre som säljer sämst. Men som vanligt blir det ju flame-wars, jag har både en 360 ( Fast den är i Norge, och har inte fått spela mitt Mass Effect ännu) och en PS3a. Kan säga att jag är riktigt nöjd med båda.

Förstår inte dock varför folk blir så uppretade av att någon inte gillar deras leksak, so what liksom.

Bättre att bara ta det piano och spela lite.


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Inaktiv

alla konsoller har sina svagheter, personligen så har jag ingen andledning till att köpa en.. tex 360, då min dator kan göra allt den kan och mycket mer.

PC äger allt

Inaktiv
Skrivet av iaken:

då får de allt öka på läshastigheten. den läser hälften så snabbt som xboxen's dvd. Tröga laddningstider någon? Några år och vi har en ny konsoll från MS...

Läshastigheten ja.. 4x 16x 32x osv. osv. är olika samlingsnamn för hur många MB/s som läsaren kan hantera. BD och HDDVD har helt egna standards för de hanterar mycket mer än vanliga DVD. Man kan då nämna att BD har högre hastigheter på sina, bla. ett av fördelarna för BD
Så det var väl inte riktigt sant, om jag inte har förstått det fel. Men bra tänkt dock.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Han säger ju att varje snorunge redan äger en, varför säljer då 360 bättre än ps3an när alla snorungar redan äger en 360? Det är ju det hela nyheten handlar om -.- Så förstår inte vad att den har varit ute ett år längre har med försäljningen av konsolerna att göra, borde inte ps3an sälja bättre då eftersom den är nyare och fräschare? Tycker ni båda är ute och cyklar om ni menar samma sak ;p

Jag har svaret *räcker upp handen*
För att "the ring of death" har sålt mer än 6/10 av konsollerna åt Microsoft och fortsätter göra så..

PC ftw!
Själv har jag en speldator och ingen mediadator, därför samt av fler anledningar så har jag inte min PC och TV i samma rum. Kabel mellan dessa två är en jobbig tanke. Så jag vill streama filer fritt mellan TV och PC, där kommer PS3an in i bilden. En utmärkt maskin för ändamålet. Nvidias Media Center tycker jag är mycket bättre, än redan nämda center.. Vilket också innebär att man kan öka prestandan markant i Vista om man helt stänger ner MS Media Center


signatur

payin' the bills with my mad programming skills

123
Skriv svar