Robot
Lost Odyssey

Tusentals soldater drabbar samman på ett slagfält. Två arméer möts, troligtvis varken för första eller sista gången. Det finns inga skjutvapen - bara spjut och svärd och hemska krigsmaskiner som slaktar allt i sin väg.


Medlem
Tidiga intryck från Lost Odyssey

Precis som jag skrev i nån nyhet om spelet för nån månad sen... Verkar enbart vara mediokert och inget mer. Nu har jag själv ingen 360 men hade ändå hoppats på något mer för de som äger ens skull.

Medlem

Haha, Karin! En sån till och jag förlåter Witcherrecensionen.

Seriöst dock, har faktiskt sett fram emot detta spelet men ju mer jag ser av det desto mindre övertygad blir jag. De första filmerna med de där arméerna som flyger på varandra och med in-gamegrafik som inte verkade skilja mycket från dem var extremt imponerande och annorlunda. Men sen såg jag lite andra filmer med nån smörig japansk popballad och lite snyftscener.

Japsarna är bra på många saker men den där estetiken kommer jag nog aldrig förstå tyvärr. Dessutom gillar jag verkligen inte stridssystemet. Då ska man dessutom tänka på att jag, i övrigt, är ett stort fan av turordningsbaserade strider. Nä, free roaming, som i Oblivion, ska det vara.

Medlem

Well, själv är jag så vann vid turordningsbaserade stridsystem då man växt upp med FF spelen och dylikt, därför så blir jag inte arg/ledsen/derprimerad pga stridssystemet... tycker spelet ser snyggt ut, gillar designen, soundtracket verkar lovande (Uematsu FTW!!!), och storyn kan bli hur episk som helst

Hoppas spelet är regionsfritt så man kan importera, det släpps ju i början av Februari i staterna

Inaktiv

Dålig förtitt.
FZ hatar 360.
Lost Oddysey kommer sälj multum och utklassa tripple A titlar som uncharted (host).

Medlem

Måste säga att jag är rätt besviken på detta spel. När man hörde att det var skaparen bakom FF som skulle göra det, tillsammans med ett gäng andra gamla FF typer, så förväntade man sig ju nåt mer än detta. Blir väl ingen 360 på ett bra tag ännu iaf.

Medlem

tacka vet jag mass effect och elder scrolls : oblivion till xboxen, japanska spel är BLÄ

Medlem

Jag trodde inte alls på det här spelet i början....
Men nu känns det bättre... håller med Snowman1.. man är van med grejerna och fightingen är ganska bra på det sättet som det är. Strider som i Oblivion funkar oxå bra men det är inte detsamma som en hederlig FF-klon:-)

Spel som Eternal Sonata som tvistar och kanske Rough Galaxy har strider som inte är helt tokiga heller. Likaså FF XII.. men jag hyser mina känslor till detta upplägg... en shysst story på det och lite feeling i spelet så kan det bli hur bra som helt.. och med 4 DVD skivor så känns det som man är tillbaka när men engång i tiden slog upp asken på FF VII med sina 3 discar... eller FF VIII och FF XI...

Synd bara att sunkmupparna Microsoft hade så bråttom ut med 360´n så att dom inte hade råd att slå i en HD spelare... då hade skivorna kanske blivit färre framöver....


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Mass Effect och Oblivion är underbara spel(Har dom bägge)... men det är ju trots allt mera Action med rollspels element....än ett RPG spel enligt min mening...


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Har läst att spelet ska ha otrolig dålig framerate på sina ställen, plus väldigt ojämna laddningstider. Detta kommer nog få mig att bli tokig före det föråldrade stridssystemet ;p

Medlem

Hoppas VERKLIGEN att du har läst fel Drunken Monkey:-) Det vill vi inte ha....


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Har läst att spelet ska ha otrolig dålig framerate på sina ställen, plus väldigt ojämna laddningstider. Detta kommer nog få mig att bli tokig före det föråldrade stridssystemet ;p

Och det kostar inget extra heller.

Medlem

Final Fantasys Active Time Battle kan brinna i helvetet. Det är så fruktansvärt tråkigt att slåss i det och inte blir det roligare av att fienderna man möter oftast är levande hus eller knarksvampar. Man minns när FF7- och 8 kom ut och hur alla kompisar lovordade över hur kul det var. Värdelöst stridssystem, sanslös grinding, extremt utdragen handling som man ledsnade totalt på till slut och videosekvenser (som man inte kunde trycka bort!!) på 45 sekunder till 1:30 med halvgudar som sprängde en halv planet tillsammans med de vandrande husen och knarksvamparna... nej tack.

Final Fantasyserien och dess stridssystem måste vara en av de mest överskattade spelserierna i spelhistorien. Tycker nästan det är ett hån mot rollspelsgenren att kalla dessa japanska monster för RPG. Man levlar och man kan välja namn på gubbarna, sedan är det det slut på rollspelselementen.

Medlem
Skrivet av kangas1000:

Hoppas VERKLIGEN att du har läst fel Drunken Monkey:-) Det vill vi inte ha....

kolla på förhandstittar på IGN eller gamespot, har för mig att det var där jag läste det.

Inaktiv

Ähh FZ gillar mass effect, nintendo och Crysis (grafik k*ta?) men inte japanska spel.

Allt handlar ju bara om vad man är uppväxt med, jag har fina minnen med FF9 som jag har njutit av i många härliga timmar så jag är van vid stridssystemet som dock tenderar att tjatas på så himla mycket men lite rörelsefrihet under fighterna vore roligt men där finns annan problematik istället.

Nej jag tror att detta blir ett roligt spel, av handlingen som jag förstod det är detta en modern klassiker av japansk RPG.
Defenitivt ett steg närmare att införskaffa mig 360 nu.

Medlem

öhmm... varför sades det inget om grafiken? Det är ju inte direkt så att man har sett något snyggare J-rpg?

Medlem
Skrivet av Wartex:

öhmm... varför sades det inget om grafiken? Det är ju inte direkt så att man har sett något snyggare J-rpg?

Mja, tycker det inte ser så mycket bättre ut än eternal sonata, blue dragon eller enchanted arms.

Inaktiv

Annars kan ni pröva en recension av en som har klarad spelet.

http://forums.xbox.com/17190313/ShowPost.aspx

Användaren här verkar just bara ha sett lite filmer och spyr ut sig en massa lögner.

Medlem

Så detta var ett förhandstitt ? Tror skribenten kunde summera det lättare som sagt va, Jag hatar Japanska RPG, detta är ett Japanskt RPG. Och tja lämnat resten där. Oxo allämnt känt att detta spelet focus är att det ska vara mycket svårt, kanske oxo varför förhands titten lät som den gjorde? Du dog för lätt, klarade inte lusta ut hur du skulle handskas med det med vad du hade och klagade sedan på att man inte kan tänka...

Det är bara att inse, vissa tycker om stridssystemet andra inte, säg mig, när blev FPS stridssystem 'förnyat' ? Typ inte sedan det har kommit o.s.v finns INGEN gren, men nejdå ändå klagas det på t.ex. JRPG för att de 'INTE' förnyas LOL, Sedan blev en gren förnyad i huvud taget?

Samt jo spelet lider av lagg problem på vissa ställen, ungefär lika mycket som mass effect har men var inte så mycket snack om det där, men enbart i Japanska spel o.s.v, lite underligt, spelet lider i alla fall inte all lika mycket buggar som mass effect så det är ett plus.

Medlem
Skrivet av RyuKen:

Annars kan ni pröva en recension av en som har klarad spelet.

http://forums.xbox.com/17190313/ShowPost.aspx

Användaren här verkar just bara ha sett lite filmer och spyr ut sig en massa lögner.

"Graphics are mostly excellent, and framerate issues are minor. Load times can be slow for combat at times but there is never anything as bad as the load screens from Oblivion for example. It's not that slow. By now you've all seen the vids."

Var det inte det jag sa? framerate issues och långa laddningstider? Långa laddningstider och random encounters kan bli JÄVLIGT jobbigt efter ett tag.

Vem i denna tråd har spytt ut en massa lögner? värsta jag vet när folk slänger ut generaliseringar utan att referera till några användare.

Bara svälja att lost odyssey var inte the best thing since sliced bread, och är bara ett godkänt Jrpg som inte tillför något nytt till genre. Till och med final fantasy försöker ju kom bort från sitt egna gamla stridssystem.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Det är bara att inse, vissa tycker om stridssystemet andra inte, säg mig, när blev FPS stridssystem 'förnyat' ? Typ inte sedan det har kommit o.s.v finns INGEN gren, men nejdå ändå klagas det på t.ex. JRPG för att de 'INTE' förnyas LOL, Sedan blev en gren förnyad i huvud taget?

Portal och team fortress 2 comes to mind.

Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

Så detta var ett förhandstitt ? Tror skribenten kunde summera det lättare som sagt va, Jag hatar Japanska RPG, detta är ett Japanskt RPG. Och tja lämnat resten där.

Citat:

Missförstå mig rätt nu, jag har själv varit ett stort fan av japanska rollspel. De ligger långt före alla konkurrenter när det gäller story och karaktärer.

du väljer att läsa vad du vill läsa va Mugimugi? han säger ju att han är ett fan men är trött på att det inte förnyas

Medlem
Skrivet av Tobbe_j:

Ähh FZ gillar mass effect, nintendo och Crysis (grafik k*ta?) men inte japanska spel.

Hur mycket mer japanskt kan det bli än nintendo? Tror inte du heller skulle gilla "japanska" spel, ta hem ett par av spelen som ligger på topplistan i japan till Dsen t ex så skulle du undra vad japanerna är för jävla folk egentligen.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av RyuKen:

Annars kan ni pröva en recension av en som har klarad spelet.

http://forums.xbox.com/17190313/ShowPost.aspx

Användaren här verkar just bara ha sett lite filmer och spyr ut sig en massa lögner.

"Graphics are mostly excellent, and framerate issues are minor. Load times can be slow for combat at times but there is never anything as bad as the load screens from Oblivion for example. It's not that slow. By now you've all seen the vids."

Var det inte det jag sa? framerate issues och långa laddningstider? Långa laddningstider och random encounters kan bli JÄVLIGT jobbigt efter ett tag.

Vem i denna tråd har spytt ut en massa lögner? värsta jag vet när folk slänger ut generaliseringar utan att referera till några användare.

Bara svälja att lost odyssey var inte the best thing since sliced bread, och är bara ett godkänt Jrpg som inte tillför något nytt till genre. Till och med final fantasy försöker ju kom bort från sitt egna gamla stridssystem.

LOL

Har du ens läst igenom det du citerar?

Du gnäller på långa laddningstider och dålig framerate.
Samtidigt så citerar du:

"...and framerate issues are minor. Load times can be slow for combat at times but there is never anything as bad as the load screens from Oblivion for example. It's not that slow."

Bra jobbat PG!

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av MugiMugi:

Det är bara att inse, vissa tycker om stridssystemet andra inte, säg mig, när blev FPS stridssystem 'förnyat' ? Typ inte sedan det har kommit o.s.v finns INGEN gren, men nejdå ändå klagas det på t.ex. JRPG för att de 'INTE' förnyas LOL, Sedan blev en gren förnyad i huvud taget?

Portal och team fortress 2 comes to mind.

tjaa, team fortress 2 är ju inte nyare på något vis än original modden till quake 1 i gameplayet..
men Portal ger en något nytt.

Sedan finns det många gånger gameplayet har förnyats. Om jag förstår rätt så går stridsystemet i LO tillbaka istället för att föra vidare med någon ny idé, det betyder inte spelet är dåligt men det känns ju verkligen inte vidare fräscht.

Själv hoppas jag fortfarande på detta, då det känns som spelet ändå kan leverera godkänd story som vi ofta finner i jrpg, vilket jag mycket väl är van att käka.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av MugiMugi:

Det är bara att inse, vissa tycker om stridssystemet andra inte, säg mig, när blev FPS stridssystem 'förnyat' ? Typ inte sedan det har kommit o.s.v finns INGEN gren, men nejdå ändå klagas det på t.ex. JRPG för att de 'INTE' förnyas LOL, Sedan blev en gren förnyad i huvud taget?

Portal och team fortress 2 comes to mind.

No offence men vad är nytt med TF2 samt Portal? Portal är för det första inte ett FPS, TF2 åt andra isdan, man siktar sedan trycker man på en knapp för att sjuta ^^ jo väldigt förnyatt.

Inaktiv
Skrivet av Kovski:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av MugiMugi:

Det är bara att inse, vissa tycker om stridssystemet andra inte, säg mig, när blev FPS stridssystem 'förnyat' ? Typ inte sedan det har kommit o.s.v finns INGEN gren, men nejdå ändå klagas det på t.ex. JRPG för att de 'INTE' förnyas LOL, Sedan blev en gren förnyad i huvud taget?

Portal och team fortress 2 comes to mind.

...Om jag förstår rätt så går stridsystemet i LO tillbaka istället för att föra vidare med någon ny idé, det betyder inte spelet är dåligt men det känns ju verkligen inte vidare fräscht...

Vet inte vad du menar med att det gått bakåt. Menar du FFVII style då eller?

Det är ett turordningsbaserat system, ja. Men de (Feel Plus (Företaget som har hand om programmeringen och stridernas utforming och utgörs främst av "Shadow Hearts" folk)) har lagt till ett timingbaserat system för attacker, i stil med det i Shadow Hearts.

Men visst, spelet innehåller kanske inte några revolutionerande grepp precis...
Jag tror det blir helt ok. Redan förbokat och klart.

Medlem

Herregud vad folk ska försvara japanska RPG då... Älskar också dem och garanterat min favoritgenré när det kommer till konsoller men inte sitt jag här och skyddar dem som om det vore mitt liv..

Man kan ju inte annat än att hålla med om att de ofta är ganska lika varandra och att de ofta är jävligt överdrivna och kan bli långtråkiga och precis som nån sa så är det egentligen inget jävla rollspelande i dem.

Inaktiv
Skrivet av viktorelius:

Dålig förtitt.
FZ hatar 360.
Lost Oddysey kommer sälj multum och utklassa tripple A titlar som uncharted (host).

Oooookeeej... Riight... Då vet vi. Alla spelsidor jag ä inne på nu för tiden anses gilla den ena eller andra platformen mer bara för att "360-spelen får inte lika höga betyg som PS3-spelen" eller vice versa.
För det kan ju inte vara så att PS3- eller 360spelen är sämre än just PS3- eller 360spelen. Så fruktansvärt töntigt.

Jag tycker att förtitten både tar upp många bra saker men också dåliga och så ska det vara. Han berättade om ett stridsystem som är föråldrat och tråkigt, enligt honom.
Om man är ute efter att recensionerna endast ska gå på fakta och inte vad recensenten tycker själv så tycker jag att ngn kan bygga en sådan robot.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv

Påminner om japanska filmerna, en snubbe slog ner en arme med bara händerna. Nu har det bara gett hjälten ett stort magist svärd och större motståndare.Japanskt nöjje är våld och mera våld, finns inte det så är det inte kul, se bara hur deras tv program är.

123
Skriv svar