Resistance: Fall of Man 2 premiärplåtat

Medlem
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av MetalClock:
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av MetalClock:
Skrivet av Night Hawk:

Ser ut som ettan...

Översättning: Jag har en Xbox och gillar inte Playstation 3.

RFoM: http://www.fz.se/bilder/arkiv/m/mcfedy542hs9p8okj1il3vq7awxgz...

RFoM 2: http://www.fz.se/bilder/arkiv/c/crkt48lxqd19bw72juz6p3onvyfsg...

Har alla 3 konsoller så knip igen fanboy

Min översättning behöver inte vara mindre sann för det.
Ser du inte skillnaden mellan bilderna är du dock förmodligen blind som en kattunge, och då är det ju diskutabelt huruvida det är vettigt att äga tre dyra spelkonsoller.

Den dagen då grafik börjar imponera på mig är då den finns i CGI kvalite. Det ända snygga spelet som vissar vad PS3 kan är Killzone 2. Sen så är RE: FoM överhypat så det skriker om det.

Sen att jag äger 3 dyra konsoller har inget med saken att göra. Fast så fort man säger att ett ps3 exklusivt spel inte ser bra ut eller är tråkigt så kommer fanboys som du och börjar göra personangrepp och gnäller. Tycker man inte som ni så får man inte säga något alls...

Det första stycket är helt ovidkommande då jag på inget sätt säger att RFoM2 imponerar mig, det enda jag påstod var att det var snyggare än ettan. För att tala sanning är jag inte ens ett jota intresserad av Resistance-titeln, för spelet i sig verkar ytterst generiskt och inte särskilt häftigt alls.

Om det faktum att du äger tre dyra konsoller inte har med saken att göra, varför tog du då upp det? Och det var väl ändå du som började med personangrepp som kallade mig fanboy? Jag har för övrigt inget emot skilda åsikter så länge de är baserade på sanning.

Verkar som att mitt första stycke är lika ovidkommande som ditt då inget av innehållet i ditt inlägg har någon relevans alls. Det känns som att den här diskussionen inte kommer leda någon vart, känner du fortfarande att du har en oplockad gås med mig så kan du ta det i PM.

Medlem

Tja, det ser väl rätt snyggt ut. Har dock just spelat Crysis några timmar så jag är svårimponerad för stunden. Har spelat igenom första Resistance och det var ett helt okej spel, men inget jag kommer komma ihåg någon längre period.

Kommer inte köpa tvåan om inget revolutionerande händer.

Medlem

Damn... Dagens ungdomar har verkligen inte varit med om tunga saker. Bråka om konsoller, nästan så jag undrar om jag ska garva eller bara börja gråta?? I viss mån så skrämmer det mig lite, när jag är för gammal och gaggig för att mata mig själv, så måste jag helt förlita på mig konsollterrorister och fanboyagenter för att få mat på det där stället för gamla...

OT: Ser bra ut, hoppas roligare än ettan.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Seriöst ser ni ingen skillnad?
Har ni suttit för nära skärmen så synen är skadad?

Jösses.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Sett snyggare, men jag tyckte ettan var helt okej, och Co-op med 7 pers låter extremt lockande

KoP
Medlem

Varför måste folk börja blanda in xb360?! (är själv 360 ägare) Kan ni inte bara håller er till tråden och disskutera spelet, utan att det ska bli en massa tjaffs maskiner emellan?! :S Bizzart.

Medlem
Skrivet av fanboy:

Seriöst ser ni ingen skillnad?
Har ni suttit för nära skärmen så synen är skadad?

Jösses.

Ingen stor skillnad om jag ska vara helt ärlig, på jämnförelse bilderna som postades i denna tråd. Känns som folk vill att resistance ska vara mer än vad det är... Även kallat Halo syndrom.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av fanboy:

Seriöst ser ni ingen skillnad?
Har ni suttit för nära skärmen så synen är skadad?

Jösses.

Ingen stor skillnad om jag ska vara helt ärlig, på jämnförelse bilderna som postades i denna tråd. Känns som folk vill att resistance ska vara mer än vad det är... Även kallat Halo syndrom.

Ska jag vara helt ärlig, så måste du då ha fel på synen

Kolla skuggorna, detaljerna samt allt som sker på en och samma bild (de stora förbannade saker bla!)

Sedan håller jag med om 100% att spelet i sig inte är mer än en helt OK FPS samt ett bra lanseringsspel.

Men att säga att grafiken är lika som i ettan, då har man fel


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av fanboy:

Kolla skuggorna, detaljerna samt allt som sker på en och samma bild (de stora förbannade saker bla!

Jag vet inte var man drar gränsen mellan vad som är grafik och vad som är bandesign. För banorna i ettan var ju väldigt gråa och dystra. I tvåan så ser man banor som är mycket mer vackra och färgglada. Jag vet inte om man ska kalla det grafik eller bandesign. Hur som helst så tycker jag inte att bilderna från tvåan imponerar på samma sätt som spel som Crysis där alla de visuella effekter och visuella detaljer som var det som jag blev imponerad av. Här är det mer, "oj, vilken vacker miljö" känslan, som man iofs också fick när man såg Crysis.

Skuggorna tycker jag var fina i ettan också, även om man knappt märkte dom i utomhus miljöerna:

http://www.gamesradar.com/us/images/mb/GamesRadar/us/Games/R/...

http://img170.imageshack.us/img170/5181/resistancefallofman20...

Men det känns ju lite smått dumt av både mig och ni som hyllar grafiken att döma spelet nu såhär tidigt efter att ha sett 5 bilder. Men samtidigt har vi inget annat att gå på.

Aja skitsamma, jag tycker spelet ser snyggt ut men jag ser fortfarande ingen större skillnad mellan ettan och tvåan. Kalla mig blind eller vad fan ni vill.

Medlem
Skrivet av Whimsical:
Skrivet av fanboy:

Seriöst ser ni ingen skillnad?
Har ni suttit för nära skärmen så synen är skadad?

Jösses.

Var snäll och peka ut de otroligt uppenbara skillnaderna då, för jag ser verkligen inga större tekniska skillnader när det gäller grafiken.

Läs inlägget före dig.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv
Skrivet av MetalClock:
Skrivet av Night Hawk:

Ser ut som ettan...

Översättning: Jag har en Xbox och gillar inte Playstation 3.

RFoM: http://www.fz.se/bilder/arkiv/m/mcfedy542hs9p8okj1il3vq7awxgz...

RFoM 2: http://www.fz.se/bilder/arkiv/c/crkt48lxqd19bw72juz6p3onvyfsg...

hahhaah fyfan vad skönt den satt!!! MetalClock du äger.

Night Hawk jag tror inte du äger alla konsoller for SHIT!!! Kan nästan sätta mitt liv på det. Tror många säger så bara för att ge sig själva rätten till att kommentera på saker som dom inte har en aning om egentligen. IDIOT's. Du Ljuuuggger och sa endast så för att du blev så ultra knäckt av Metal Clock's kommentar. Kan 360 fanboys sluta kommentera på PS3's exklusiva titlar. Man ser direkt vilka ni är baserat på era kommentarer. När jag ser en exklusiv titel till 360'n så klickar jag inte ens på länken tbh.

Medlem
Skrivet av MillionStylez:

hahhaah fyfan vad skönt den satt!!! MetalClock du äger.

Night Hawk jag tror inte du äger alla konsoller for SHIT!!! Kan nästan sätta mitt liv på det. Tror många säger så bara för att ge sig själva rätten till att kommentera på saker som dom inte har en aning om egentligen. IDIOT's. Du Ljuuuggger och sa endast så för att du blev så ultra knäckt av Metal Clock's kommentar. Kan 360 fanboys sluta kommentera på PS3's exklusiva titlar. Man ser direkt vilka ni är baserat på era kommentarer. När jag ser en exklusiv titel till 360'n så klickar jag inte ens på länken tbh.

Det här är ju för fan sjukt. Så han är en 360 fanboy bara för att han sa att han tyckte spelet såg ut som ettan. Sen anklagar du honom för att ha ljugit om vilka konsoler han äger, och vad baserar du det på? Jo en jävla magkänsla.

Om du kollar in Night Hawks profil så kan du se vilka spel han äger och vilka betyg han har gett dom. Där hittar du bland annat:

* Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction - 5/5
* Heavenly Sword - 4/5
* Warhawk - 4/5
* Resistance: Fall of Man - 3/5
och en massa andra spel från PS3 och andra platformar.

Tror du han har suttit och fejkat allt det där?

Jadu MillionStylez, det ser ut som att du också blev

Skrivet av MillionStylez:

ultra knäckt

Medlem

Hej o välkommna till Hajk.
Idag ska vi prata om väsen, och inte vilka väsen som helst utan om tomtar o troll.......

Lägg ner alla idiotiska påhopp till höger o vänster!

OT: har inte lirat mer än demot på 1´an så jag ska väl inte uttala mig om det. Men man kan ju hoppas på att 2´an blir ett köpvärt spel.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Whimsical:
Skrivet av MillionStylez:

hahhaah fyfan vad skönt den satt!!! MetalClock du äger.

Night Hawk jag tror inte du äger alla konsoller for SHIT!!! Kan nästan sätta mitt liv på det. Tror många säger så bara för att ge sig själva rätten till att kommentera på saker som dom inte har en aning om egentligen. IDIOT's. Du Ljuuuggger och sa endast så för att du blev så ultra knäckt av Metal Clock's kommentar. Kan 360 fanboys sluta kommentera på PS3's exklusiva titlar. Man ser direkt vilka ni är baserat på era kommentarer. När jag ser en exklusiv titel till 360'n så klickar jag inte ens på länken tbh.

Det här är ju för fan sjukt. Så han är en 360 fanboy bara för att han sa att han tyckte spelet såg ut som ettan. Sen anklagar du honom för att ha ljugit om vilka konsoler han äger, och vad baserar du det på? Jo en jävla magkänsla.

Om du kollar in Night Hawks profil så kan du se vilka spel han äger och vilka betyg han har gett dom. Där hittar du bland annat:

* Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction - 5/5
* Heavenly Sword - 4/5
* Warhawk - 4/5
* Resistance: Fall of Man - 3/5
och en massa andra spel från PS3 och andra platformar.

Tror du han har suttit och fejkat allt det där?

Jadu MillionStylez, det ser ut som att du också blev

Skrivet av MillionStylez:

ultra knäckt

Night Hawk är en skön lirare.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

Nämen ser man på, har Night Bird en liten fan club här på FZ. rofl

Med den kommentaren så tror jag att han har fejkat det, JA!! Ganska uppenbart att det är snyggare än 1'an enligt mina ögon. Å använder man lite logik så fattar man ju att dom blir ju duktigare å duktigare på att göra spel till maskinen å sen så borde man ju steppa upp det lite för att hålla sina trogna / lojala fans motiverade till köp. Det kommer inte se ut som 1'an, min magkänsla säger det. Hahahah, känner mig inte det minsta knäckt. Mår hur bra som helst tbh

Medlem
Skrivet av MillionStylez:

Med den kommentaren så tror jag att han har fejkat det, JA!!

Då föreslår jag att du kollar om Night Hawks PSN username är riktigt. Det är bara att gå in på hans profil så hittar du det där. Du har ju en PS3, så det borde ju inte vara några problem.

Skrivet av MillionStylez:

Night Hawk jag tror inte du äger alla konsoller for SHIT!!! Kan nästan sätta mitt liv på det.

Jag hoppas du vet hur man knyter en snara..

12
Skriv svar