EA-chef: "Vi sumpade uppköpen"

Medlem
Skrivet av liath:
Skrivet av floxwoop:

What's with all the EA hate? :\

Visst "mjölkar" de vissa av sina spelserier men det är bara för att folk ändå köper. De är inte ute på ett hemligt uppdrag att förstöra vartenda spel de kan nå, som vissa verkar tro... Dåliga spel = mindre pengar, och i företagsvärlden är det pengar som styr.

Hur f*n går EA runt överhuvudtaget då...?

The Sims

Medlem

Låter hoppfullt även om jag nu inte känner mig så värst besvärad av EA.

Skrivet av elak.:

Det är inte så att jag håller av EA alltför mycket, men det är lite lustigt att se alla som hatar dem för att de "bara" trycker ut X uppföljare för att mjölka ett IP så mycket som möjligt SAMTIDIGT som samma personer whinar om att deras älsklingsbolag lades ner av EA så att de aldrig hann släppa uppföljare 5 av deras älsklingsspel. *hosthycklareharkel*

Sant.

Medlem

*Rövarkapitalistisk

För att spara en massa tid och pengar, hadde det räckt om dom hadde frågat vem som helst när dom köpte upp Westwood, "ska vi lägga ner dom, eller låta dom vara i fred?"
Massor av grejor hadde kunnats rädda.
aja, bra att dom efter 10år ser sånt som alla vi andra såg då.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

I denna branch stoppar företagsuppköp kreativ variation, det är inte timmer som skall fällas eller takpannor som skall läggas.

Men om man låter studiona vara mer självständiga så behöver det ju inte vara ett problem. Men det är inte en nyhet att EA börjat tänka i dessa vägar, det var väl redan två år sedan som man skulle lägga om sin strategi om hur spel skall utvecklas och mindre studios skall skötas.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

123
Skriv svar