Alliance Shamans and Horde Paladins

Medlem
Skrivet av seppuko:

Är det en planering inför en framtida insättning av nya rasspecifika klasser är det ok, annars inte. Ska finnas en viss tjusning förutom det yttre när man väljer vilken ras man ska vara. Att hata palas är ju för att man om man är horde vill ha nått extra att klaga på. Nu får vi dom, och dom får den klassen dom hatar så mycket.

allt jag hört har lutat åt att de inte kommer några nya klasser i burning crusade....

tror att dom hade gjort mer reklam för just det om det var på g..

enda anledningen det blev såhär är väl för att det inte gick så bra med "balanseringen" av klasserna(shammy/palla) gämtemot varandra

tråkit och färglöst, nu är det enda som skiljer sidorna åt några få racial abilitys och knappt utseendet :I

båda har de söta alverna, den stora kossan/tentakelmonstret, den vanliga människan(fast i odöd förpackning)
troll/orc och gnome/dwarf är väl inte så lika men kommer det några nya raser i nån senare expansion så lär även de gränserna suddas ut


signatur

shortbow.gif

Medlem

Verkar som om alliance tjänar minst på denna förändring då, enligt horde spelare, paladin är mycket bättre i PvE än shaman. Är precis som henko (tyvärr) väldigt beskiven på detta då de tar bort den största skillnaden mellan horde och alliance.


signatur
Medlem

Dom har sagt ett antal gånger att det inte ska komma några nya klasser i BC, men blizzard verkar röka ganska prima nu för tiden så man vet inte!

Dom har ju sagt att dom nu kan arbeta på att göra shamaner och paladins mer unika än att jämnföra dom! visst kan vara en bra ändring, men undrar om det är möjligt för dom att lyckas med detta förre 5 månader efter BC har gått live.

jag slutade spela wow när denna nyhet gick live, och spelade in en lite film om det! tog ett par minuter, tog tråden bort och jag vart bannad från offical forumet i en dag, för trolling och spamming.

Medlem

blizzard har nog mycket mer att visa innan det släpps bara vänta och se. Sen så tror jag att hälften av alla winers kommer bli nöjd ändå när dom får spela det. Har varit så efter dom flesta reviews osv.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Skitbra initiativ från blizzard. Nu kanske man kan få spela en paladin eller en shaman a la thrall istället för en d&d cleric samt dennes vekare kopia med totems i raids och dylikt. Hoppas hoppas de tar den här chansen att göra vardera klass mer unik istället för att tvinga varandra mot samma mål.

Om det sedan visar sig att de inte gör ett skit med de nya abilities etc så ska jag gärna instämma i klagolåten.

Personligen tycker jag att spelet skulle bli mer varierat för båda sidor om man får klasser med nya möjligheter, istället för 2 sidor med en klass på varje sida som måste fungera ungefär likadant i PvE. Nu vill jag bara få en liten inblick i nya abilities, snart snälla.

Medlem

peldin har bättre pve buffs än shammy
men det har ju gått bra hittils utan palla på horde sidan så jag förstår inte varför den nu skulle behövas :S


signatur

shortbow.gif

Medlem

Alli shammys & Horde pallys kommer INTE att förändra BGs på något stort vis. Det kommer att vara som vanligt.
Bara kom ihåg att pallys & shamaner i BG = Supportklass.
Inte DPS klass...

Dock kommer detta fina tillskott från blizz att göra raidsen för Horde MKT trevligare. Och jag tror även alliance komemr att må bra av sitt tillskott av totems & faktiskt grym healing.

Jag kommer att köra en horde pally asap... så det så! Har ju ingen uppspelad healerclass innan så

Medlem

Grym healing... Jag flash of lightar på 800 och holy light på 2500 utan crit. Crit ligger på 4k holy light och ungefär 1100 flash of light och jag har eq lootad från 20 manna instancer som bästa typ.


signatur
Inaktiv

Det här gjorde mig mindre sugen på att skaffa BC... Jag vill att det ska vara skillnad. Med skillnad så kommer mer medkänsla (iaf för mig) för något av "lagen". Dom ska inte vara lika helt enkelt.

I mina ögon var det här en feg lösning av Blizzard

Inaktiv

Lite elakt är det om de inte revampar shamaner igen, för ärligt talat jag som spelar horde tar hellre med en paladin än en shaman på raid. Kommer max behöva 1 eller 2 shamaner per raid framöver.

Medlem

Ninadar exakt, Paladins Healar + Buffar bättre än shamaner. Och paladins vill man ha minst 3-4 st för att få alla buffar. Men skulle man ha shamaner för att få alla buffar från dem behövs minst 8. Så efter detta tar man kanske 1 för att sätta med rogues/warriors med windfury. Så GG alla raidande shamaner som förmodligen kommer få starta en paladin istället.

Enda gången shamaner är bättre är typ på mass poison/disease fights där deras totems är riktigt bra, dock fortfarande bara på deras grupp..


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

WF totem vart ju dessutom nerfad nu, fungerar bara på vanliga slag, inga "specialslag" såsom Morta strike, Sinister strike osv.

Shamaner blir shaftade hela tiden medan paladins blir uppade.

Medlem

Dom ska inte nerfa WF-totem dom har gjort post om det har jag för mig.

Inaktiv

Hmm häääng med! De nerfade WF totems förr patchen!

Medlem

Häääääng med! De skrev bara för nån vecka sen eller 2 att det skulle fixas.


signatur
12
Skriv svar