Det här med att köpa guld?

Testpilot
Skrivet av Hunken:

Karmalicious: Du fattar tydligen inte, texten tar upp försäljning av guld samt att vid "blåsningar" kan man inte vända sig till blizz. Snälla läs texten så förstår du kanske.

Note that Blizzard Entertainment either owns, or has exclusively licensed, all of the content which appears in World of Warcraft. Therefore, no one has the right to "sell" Blizzard Entertainment's content, except Blizzard Entertainment!

[klipp]

Accordingly, you may not sell items for "real" money or exchange items outside of World of Warcraft."

Inaktiv

"may not" - but sure "can"

Medlem
Skrivet av Hunken:

Karmalicious: Du fattar tydligen inte, texten tar upp försäljning av guld samt att vid "blåsningar" kan man inte vända sig till blizz. Snälla läs texten så förstår du kanske.

Hunken, det står tydligt i TOS EULA att det inte är tillåtet att köpa eller sälja guld i WoW, det är bara det att det står skrivet med ett ganska akademiskt språk.

När Blizz skriver i TOS EULA att de är de exklusiva ägarna av allt som ingår i spelet innebär det även att de är de exklusiva ägarna av guld och items.

Att vara exklusiv ägare innebär att ingen annan kan äga det och ifall ingen annan än Blizz kan äga det så får ingen annan köpa/sälja etc. för att göra vinst i riktiga pengar. Detta beror på att du inte kan sälja någonting som inte är ditt och det innebär att du inte kan köpa det heller eftersom det i sekunden då transaktion sker in-game blir stöldgods eftersom du köpt någonting av någon som inte ägde det till att börja med.

Så innan du håller på att whina över saker och ting, se till att du förstår det som du läser! För även om det inte står ordagrant rakt ut att det inte är tillåtet så kan det finnas klassuler som i sin tur leder till att det inte blir tillåtet, så som i detta fall.

Tro mig, Blizzard har en armé av advokater som sitter och utformar alla avtal, de vet vad de håller på med. I ett spel av denna magnitud, skulle det mot förmodan finnas ett kryphål så kommer det att ha utnyttjats så snart spelet släpts och lika snabbt ha täppts till av advokat-armén. Det finns inga kryphål, det finns inga undantag, det finns inget sätt att gardera sig helt. Det enda man kan göra är att låta bli eller ta chansen och riskera en fet bann som du inte kan göra någonting som helst emot ifall du inte känner för att köpa upp företaget.

Därmed inte sagt att jag är varken emot eller för säljandet och köpandet av guld i WoW.

- Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Där satt spiken i denna kistan.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Men snälla nån jag ÄR akademiker och har läst juridik. Vad jag vill få fram att egentligen är blizz INTE emot guldköp men de är emot att sälja. De är otroligt schizo men så är det. Det är rätt tramsigt att säga att det är olagligt att köpa guld, tror du på det själv?

Hur kan man bevisa att en guldköpare köpt/beställt guldet själv och hur kan du bevisa att denne betalt för det? Högsta straffet för att köpa guld är förmodligen en tillsägelse eller på sin höjd 2 timmars ban.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

Hunken varför känner du att du måste berättiga att köpa guld? Sp länge blizzar inte tillhandahåller egen affär för guld så är bryter designen med spelet.

Spelet är designat för att spelas utan köp av varor för riktiga pengar är det så jäkla svårt att fatta? Får man inte sälja så får man såklart inte köpa heller. Lägg ner.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

dubbelpost


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

GG @ efterfrågan utan tillgång.


signatur
Testpilot

Hunken: Om Blizz inte är emot guldköp - hur kan bara du veta det ?
De skriver ju tydligt att de inte vill ha det , så varför skriver de så då de enligt dig tillåter det?
Att argumentera för att de inte bannar bots & guldköpare snabbt nog är INTE ett bevis för motsatsen, bara ett bevis att människor gör allt för att fuska.

Inaktiv

Mja, här i Sverige finns det exempelvis en lag som säger att man inte får köra klassat motorfordon när man är trött. Men hur många gör inte det varje morgon?
Det är nog lite det jag tror att Hunken menar. En regel för att markera men som inte genomdrivs.

Inaktiv

finns ju lagar i världen som tex "att sälja sex är lagligt, men inte att köpa" osv (eller om det nu är tvärtom,..så sällan jag säljer min kropp till kvinnor så jag kommer inte ihåg )

Testpilot
Skrivet av RoGGe:

Mja, här i Sverige finns det exempelvis en lag som säger att man inte får köra klassat motorfordon när man är trött. Men hur många gör inte det varje morgon?
Det är nog lite det jag tror att Hunken menar. En regel för att markera men som inte genomdrivs.

Klart vi är medvetna om det är som det är med spelet nu men bara för att en regel inte efterföljs betyder inte det att nu blizzard godkänner det vilket Hunken antyder.

Medlem

Tänk på att varje gång ni köper guld så matar ni den bot som har flyttat in och tagit över mitt före detta favorit grind ställe.

Mer guldköp leder till mer bottar. Mer bottar leder till mindre plats att grinda på. På _alla_ de bra grindställena på vår server finns det botar. Dessa botar förhindrar hederliga spelar att skaffa fram sitt guld på det normala sättet.
Visst man gankar/får bots bannade. Men det finns altid nya och att bara ganka dem tar en massa tid. Tid som är pengar.

Stor tack till er som köpt guild, ni har tvingat ut mig ifrån Felwood

Sen har man inget att göra i Naxx om man inte spelar 24/7.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

"Tid som är pengar" skriver du Naraccas. Du har helt rätt.
Därför slutade man spela WoW
Uppfriskande att sluta, igen

Ångrar inte att jag köpte guld då jag gjorde det, kommer kanske köpa "guld" i andra spel med. Köpte bara för att jag var less, och ville spela lite till. Men det räcker inte med att bara köpa guld,..man ledsnar till slut på allt det andra med.

WoW var för mig ett kanonspel! Så bra att jag köpte ingame guld för att hålla på det lite längre innan det vart helt uttjatat.

Kommer aldrig mer att spela det, inte ens för allt ingame-guld i världen.

Btw, Nån som vill köpa lite guld från mina chars nu när jag quittat? Hahahaha...

Medlem

Ojävlar, har inte spelat/levlat på ett tag men märkte nu hur mycket bottar det egentligen är där ute. Grinda med min 46 hunter i tanaris och såg 2 st lev 60 hunters som såg skumma ut. Attackera den första som inte helt oväntat började attackera mitt pet istället för mig ^^ Döda han enkelt. Sen den andra gick jag på när han hade mob på sig och han brydde inte om jag attackera honom så han dog med Den första ressade nästan direkt men kutade därifrån. Den andra ressade inte på hela tiden jag var där, kanske 50 min. Så man kan ju lätt få dem försvinna om man vill grinda på något ställe. Såg även ett par 60 hunters i samma faction och kollade deras eq och den var kääääässs.

Inaktiv

vet inte om jag skrivit det tidigare i denna tråden,..men iaf i Deadwind pass en gång var det en Rogue-Bot som jag sprang och förstörde för. Tap:ade på alla hans mobs medans jag också själv grindade. Kollade hans equipment med,...och började asgarva, då jag såg att han hade på sig leatherworking som jag gjort och sålt billigt på AH. Lite småkul

Skriv svar